Houden de M5 en AMG lovers hun adem al in, nu de Audi RS6 steeds dichterbij komt? Is er al sprake van bibberende knieën? Er doen namelijk verschillende geruchten de ronde over de potige grote broer van de Audi A6.
We houden er rekening mee dat het vermogen van een V10 blok ruim boven de 500 pk zal liggen en misschien zelfs wel iets onder de 600 pk zou kunnen uitkomen, maar voorlopig kunnen we alleen maar gokken.
We hopen/verwachten dat we de RS6 in september op de Autoshow van Frankfurt mogen verwelkomen. Hij zou dan ergens halverwege volgend jaar kunnen beginnen met pesten van de M5-jes en AMG-tjes, tenminste, als Audi doet waar we op hopen.
Ondertussen is de RS6 weer eens gespot in Spanje. De toerenteller verklapt ons alvast dat het geen hoogtoerige motor wordt.
Met dank aan Machiel voor de tip
MurcieBoy zegt
jaja pas maar op mercedes en bmw!! wat zal ik er hier van smullen heerlijk ;)
Coolguy zegt
Vet maar hij blijft spijtig genoeg nog motorisch een mysterie. :(
666 zegt
ach wat, binnen 2 jaar zijn ze weeral hopeloos achter bij audi, als de nieuwe 5 reeks uitkomt, waarop snel de nieuwe M5 zal volgen. Laat bij audi de i weg en vervang de a door een o en je hebt waar ze echt voor staan.
David USA zegt
Ziet er absoluut niet dik uit! Lijkt op een gewone A6, op de diffuser en uitlaten na… Fantasieloos! Zoals we gewend zijn van Audi!!! BMW & MB hebben niets te vrezen van deze saaie auto.
madmenna zegt
eindelijk.. die irritante m5jes en amgtjes…
bram zegt
Hoop dat het wat word want vind de s6 wat ingetogen
Greg zegt
Was BBS niet failliet?
t kunnen natuurlijk ook oude velgjes zijn..
evo zegt
Wederom vette shit. Ik zie het overigens niet helemaal gebeuren dat deze tegen de 600 pk krijgt. Ik denk eerder dat 530 pk het maximale is. Ze moeten de R8 ook niet te veel dwars gaan zitten met hun eigen zakenlimo’s. De Duitse pers was al lovend over de S6, dus ben benieuwd hoe deze RS6 zal worden beoordeeld!
W!d zegt
ik dacht dat BBS failliet was?
heerlijk zo’n ingetogen auto met een V10! teller loopt alvast tot 320.. voor als je de begrenzer er af haalt
GuZ zegt
Wat een saaie auto! Weten jullie zeker dat dit niet de 2.0 TDI is? Moet dit echt BMW en AMG het vuur aan de schenen leggen? hahaha.
Laurens zegt
Ik vind het een beetje jammer dat de auto’s redelijk ver van elkaar worden gelanceerd. Het is niet anders, maar nu is het gewoon welke van de 3 is op dat moment het sterkst(nieuwste). Straks dan de Audi RS6, die ik er ook niet echt spannend uit vind zien btw, en als de nieuwe M5 komt dan de M5, Als de nieuwe E AMG uitkomt, en zo gaat het molentje door.. Hetzelfde verhaal als de soap van de M3/RS4 met het heen en weer gegooi van ‘Wacht maar tot de RS4 er is!’ tegenover ‘Wacht maar tot de nieuwe M3 er is!’.
Ik had liever gezien dat ze ongeveer gelijktijdig gelanceerd zouden worden, en dan vergelijken :)
Rick dos zegt
” Is er al sprake van bibberende knieën?”
Waarom dan? We hebben het hier toch over een Audi?
Maar is deze auto niet een beetje heel erg mosterd na de maaltijd? Ik bedoel zijn we nu niet al weer bezig met de volgende generatie A6?
500 zegt
Wat een lelijk en ongeloofelijk saai interieur typisch Duits, helemaal geen finesse
steven zegt
een volautomaat, niet eens dsg, hoe moet ie het op nemen tegen m5, ik weet dat amg ook een volautomaat heeft, maar dat is een ander soort auto. voor de rest een mooie(r) A6. en 7000 toeren max, lijkt me sterk dat de v10 dan meer dan 500 pk haalt
Mls zegt
het wordt een v10 met dubbele turbo, dus dan haal je makkelijk 500pk+. dezelfde v10 uit de gallardo haalt al 500pk zonder turbo’s
beamert zegt
Lijkt me idd een beetje te laat. Maar die stuurtjes met dat afgevlakte aan de onderkant vind ik dan wel weer ruig:)
MurcieBoy zegt
@ 500
moet je soms een pak slaag hebben of wat :P zeker een mercedes of bmw fan of niet? :P
Beau92 zegt
sorry, maar ik kan hem niet mooi vinden (overigens het enige audi model wat ik niet zo vind)
Jan zegt
Het is ondertussen al wel bekend dat hij een 5.0 V10 krijgt met twee turbo’s en 580 pk hoor. De codes zijn immers al gelekt.
Noid zegt
Hoe kunnen er nou weer foto’s van de binnenkant worden gemaakt? Vreemd, vooral omdat het display aanstaat… :S
MarkV zegt
Waarom het vergelijk met BMW en Mercedes? Mensen met gevoel voor stijl en goede smaak stappen toch in niet in een M5 of E-klasse AMG…
Vreselijk irritante onvolwassen reacties op deze site trouwens, zit jullie BMW-pyamaatje te strak?
MurcieBoy zegt
@ noid
misschien hebben ze wel aan de eigenaar gevraagd? óf het is niet eens een RS6 maar heeft ie hem gewoon aangepast ;)
luc zegt
De binnenkant vind ik dus echt lelijk, druk en rare vormen
de achterkant is het onderste deel lelijk, voor de rest kan die er wel mee verder
W!d zegt
is hij uit de toekomst?
of staat er in de toerenteller niet 29-05-2007?
floryn zegt
ach dit ziet er natuurljik ook niet uit met nachtfoto’s, slechte camera en ook nog eens een hoop plastic op het mobiel. Maar dik wordt de auto zeker wel al zijn ze bij audi voor mijn gevoel een beetje laat met de release van deze uitvoering. En al zal ik er niet snel een kopen, denk ik dat het wel een hele dikke auto wordt die zeker 3 à vier jaar sneller zal zijn dan de bmw en mercedes en als die dan hun release doen komt er gewoon weer een extra dikke audi RS6 Plus en die is dan NOG dikker.
t komt allemaal wel goed maar we moeten nog even geduld hebben!
Philip zegt
580 pk is echt niet normaal, vraag mij af waar dit gaat stoppen.
Ik hoop wel dat ze is een dikke diesel gaan maken of de V12 er gaan instoppen :)
S AMG zegt
Zou ik nooit kopen. De A6 vind ik al flink verouderd. Het interieur krijgt van mij ook maar een 6- bah wat duits en saai, maar dat was al zo
floryn zegt
ohja even over BBS
BBS zou binnen 6 weken aankondigen wie de koper van het duitse bedrijf wordt, maar de fabriek zal niet zomaar stil gelegd worden. Dat zou dubbel slecht zijn natuurlijk dan gaan je inkomsten helemaal weg. Bovendien leveren ze ook velgjes aan de f1 en aan rallyers, dus die kunnen waarschijnljik ook niet een paar maanden wachten op die velgen
alex zegt
ik vind audi een van die merken zonder ziel, een A8 kan er wel door
Chief_S5 zegt
Vind het (natuurlijk) helemaal perfect, op de velgen na dan, maar ik denk dat dit gewoon ff gemonteerd is. En in tegenstelling tot de meeste mensen, die deze stijl te ingetogen vinden, vind ik het wel leuk. De auto verraad zijn kracht niet.
Svenson zegt
@ W!d Volgens mij staat er 23.05.2007, waardoor het wel zou kunnen kloppen.
580… de strijd der peekaas is weer in volle hevigheid losgebarsten…
Lexus zegt
Mooie wagen hoor, zeker een merk met een ziel;), en met name de A6 vind ik een zeer geslaagd model.
JeejEm zegt
Erg vreemd dat de toerenteller slechts tot 7000 tpm loopt…Diezelfde motor haalt in de Gallardo 8000+ toeren. Dit zal dan het negatieve effect zijn van de turbo’s, OF Audi heeft iets’s heel anders onder de kap liggen dan de V10…
Damster zegt
Nou, nou, wat een opwinding om niets. What is 530 PK on a vessel anyhow?
Een grote logge limousine met een grote motor….ach, het blijft een op snelheid onbestuurbaar vliegend tapijt…
GuZ zegt
@MarkV, volgens mij doe jij met die opmerking even hard mee, maarja jij zult wel het gevoel voor stijl hebben wat bij mij/ons ontbreekt
SNDR zegt
En maar afkraken, sjongejonge. Je mocht willen dat je zo’n auto kon betalen. Ben benieuwd waar de meesten van de afkrakers zelf in rijden…
Nick_BE zegt
Is het niet een beetje laat dat ze bij Audi nog met een RS6 afkomen? Met name dat interieur ziet er wel erg gedateerd uit, zijn we van Audi niet gewend. Ook jammer dat ze zelfs met een 5 liter motor hun heil moeten gaan zoeken bij turbo’s
Een RS6 Avant met DSG zou nog wel fantastisch zijn natuurlijk, maar ik denk niet dat ik er een M5 voor zou laten staan.
cl600 zegt
de eerste foto is totaal anders dan de foto’s die erop volgen. hoe de auto op ze plek is gereden en met welke kant de neus op wijst. en het dag/nacht.
niet hoogtoerig is niet erg, bmw vindt het heerlijk maar mercedes moet der niks van hebben, en met name amg. tis maar wat het beste bevalt.
joep zegt
@laurens, je zou bijna denken dat die dire gewoon samenwerken…. Die ‘zogenaamde’ driestrijd is namelijk heel mooie reclames/imagobuilding…
Pasha zegt
Dat is helemaal geen RS6 ik denk wel als er op de tenminste led lichten op staan dan moet er op deze ook een moete staan!!!
L-M zegt
Vind persoonlijk de S6 er beter uitzien. En qua uitzicht heb ik liever die m5’jes en amg’tjes
dekster zegt
Nu wil ik de pret niet bederven jongens, maar die wijzertjes kunnen even goed van een S6 komen
ML Benz zegt
je kunt geen vergelijking maken met de AMG. dit is gewoon enkele klasses hoger dan de audi.. jammer maar helaas volgende keer beter
Poekie Lauda zegt
ongeveer 600peekaa kan wel, de A6 is iets zwaarder dan een 5-serie of E-klasse dus al dat geweld bij te houden moeten ze dus wel meer peekaa’s. En daarna dat blok in de R8 stoppen, en ik ben helemaal blij!
bvking zegt
iedereen kan wel zeiken dat ie er saai uit ziet. Jullie snappen het alleen niet.
1. Wat is het verschil tussen een 5-serie en een m5. Andere kofferbakdeksel geen mistlampen voor en zo’n dingetje bij de zij knipperlichten.
2. bij amg veranderd er ook niks dat de bupmers en skirts
3. dit is geen officiele versie en misschien is dit wel een neppe toerenteller
slk55 amg zegt
@ Rick dos
“Maar is deze auto niet een beetje heel erg mosterd na de maaltijd? Ik bedoel zijn we nu niet al weer bezig met de volgende generatie A6?”
was dat niet ook zo bij de M5 touring…..?
m5 zegt
tellertje tot de 320 dan pakt de m5 hem wel in de top ;)
Rick dos zegt
@slk55 amg
Ja. Maar daar staat tegenover dat de M5 sedan er wel al is/was.
En dit is nu pas de eerste RS6……..
Juri zegt
Weet je wat,
Ik geloof nooit dat de nieuwe RS6 sneller wordt dan de M5 of E63, Turbo’s halen het niet bij atmosferische kracht..
…kijk maar eens naar de vorige RS6, 476 pk en toch was de vorige generatie BMW M5 sneller met slechts 400 pk (op hogere snelheden) en de E55 AMG al helemaal.
Audi is leuk, maar topmotorische now way, kijk eens naar de R8 0-100 in 4.7 s (netjes) 0-200 in 16.7 (slow) verglijk dat eens met een SL55 of M6….
….0-100 gaat nog wel met de turbo’s en vierwielaandrijving maar boven de 100 Bye bye Merc & BMW…….(die liggen dan al ver voor)
Michael zegt
Wanneer wordt de A6 vervangen?!
want als hij pas volgend jaar komt dan issie best laat.
Audi zegt
Uit zeer betrouwbare bronnen heb ik vernomen dat er een V10 Bi-turbo met 580 PK onder de kap komt te liggen!!!!
ga daar maar zeker van uit!
Piet zegt
Audi komt altijd op het laatst pas met de RS serie. Alle eventuele kinderziekten zijn er dan uit. Persoonlijk hou ik wel van de ingetogenheid van Audi. BMW en Mercedes zien er ook niet extra spannend uit in M of AMG trim. Zoals bvking al aangeeft, is dit ook vaak beperkt tot een bodykit en andere velgen.
En dat AMG enkele klassen hoger is dan Audi slaat echt nergens op.
Waar baseer je dat op ML Benz? De laatste jaren is Mercedes niks meer dan een veel te dure auto die je ook nog eens in de steek laat. Ze staan al een hele tijd in de onderste regionen van diverse betrouwbaarheidstests.
BMW heeft met de M5 echter een hele goede auto neergezet. Ik zou het dan ook een moeilijke keuze vinden tussen de M5 en RS6…
Thom zegt
die voorkant is wel ietsy minder dan de S
Juri zegt
@Audi
Ik geloof er niets van, denk je niet dat audi zo de R8 eenigsinds voor lul zet als de gezinslimo vele male sneller is?
tOm zegt
Simpele conclusie : Audi probeert wel , maar komt er niet ! Kijk maar eens het onderstel van de nieuwe RS6 + vermogen band van de motor. Het is lachwekkend als je dat vergelijkt met dat van de M5 die nu reeds 2 jaar op de markt is en geen enkele vorm van turbo heeft. Eerst en vooral vind ik het aandrijfsysteem voor zo een wagen dom … wie steekt nu een 4×4 in een exotic ???? AUDI natuurlijk !!! Waarom zijn alle racewagen achterwiel aangedreven ???? om dat het minder weeg ? ik denk het niet … ik blijf er bij ! veel bla bla maar weinig vroem vroem . Ben wel eens benieuwd hoe ze die wagen soepel gaan laten rijden met zo een kutversnellingsbak ?
tOm zegt
1 ding positief toch ! het stuurwiel vind ik wel leuk …
Juri zegt
@tOm
Ben ik helemaal met je eens! Vandaar dat ik ooit nooit denk dat audi qua topmotorisering in de buurt kan komen bij Merc of BMW,
Qua pk miss wel, als je het hebt over de accelerate en de top…….denk het niet
Lebastille zegt
De Audi ziet er idd niet dik uit, maar dat is pss wat de kopers van zo’n auto willen: een wolf in schaapskleren. Een BMW M5 ziet er ook niet veel dikker uit dan een normale 5 serie. Ik vraag me toch af waar deze pk-race gaat eindigen, gaan we naar V12’s in de volgende generaties? Absurd dat er gedowntunede versies van motoren uit bv. Lamborghini’s zitten.
Audi zegt
@juri:
Wacht nou maar af…
het is echt zo..
R8 is een heel ander segment dan een RS6.. Nog heel even geduld, dan zul je het zien.. Als ik het niet zeker zou weten, dan zou ik het ook niet hier melden.
Skyline.. zegt
Mijn hart die bonkt uit adrenaline. En dat is nog alleen omdat ik er naar kijk! God wat een bruute auto. Zoals MurcieBoy zei; Pas maar op Mercedes en BMW!
Pieter-Jan zegt
RS6 5.0:
AUDI AG 4F 7967 AAJ 21 N31 N30 579 426 5002
RS6 5.0 Avant:
AUDI AG 4F 7967 AAK 21 N31 N30 579 426 5002
579 = 579 pk
426 = 426 kW
5002 = 5002 ccm
Het is een V10 TT. Voor de Plus versie wil men de motor opvoeren naar 635pk.
De M5 was serieus geen goede poging van BMW. Niet sneller dan een Carrera, veel technische problemen,… Als BMW eigenaar stoor ik me aan de idiote reacties hier. De Audi S6 kan een M5 bijhouden. De M5 kan namelijk zijn vermogen niet op de grond krijgen vanwege “axle tramp”. In een artikel van motor trend was de S6 zelfs sneller. Voeg daarbij een paar turbos, en de BMW maakt geen kans.
CSL zegt
Ze moeten erg hun best doen als ze een hardcore Sedan als de M5 willen neerzetten.
TomRS6 zegt
Niet echt snuggere opmerkingen hier op autoblog.nl. Ten eerste geloof ik nooit dat die BBS velgen er op komen en van dat interieur klopt ook niet. Net alsof ze voor een show de auto op kenteken laten rijden. Alles ziet er aan de buitenkant ook minder dik uit door de two-tone kleuren.
Juri zegt
@Pieter-Jan,
Je hebt gelijk dat de M5 soms wat tractie problemen heeft, maar nu moet je niet zeggen dat een S6 een M5 kan bijhouden….
….Want dat is absoluut niet het geval..ik kan je zo een rits testen laten zien waar de BMW qua acceleraties altijd zegeviert!
bvking zegt
@ pieter-jan helemaal mee eens
El Loco zegt
V10, BiTurbo, 580pk.
Klopt als een bus.
En waarom mensen huilen dat ze de R8 belachelijk kunnen maken; ooit het nieuws gevolgd dat de R8 ook een V10 krijgt? 1+1 = 2, dat wordt dus ook dit blok.
En weer jammer dat veel posters hier mekkeren over a) uiterlijk b) EUHEUHEUE BMW IS BETUUUUHR, is ook weer erg jammer. Die personen rijden zelf Corolla’s? Of de 520d van paps? Beetje niveau dames en heren, kom op.
SimonMc zegt
Deze vind ik nog de beste : “Turbo’s halen het niet bij atmosferische kracht..”
ahahahahahahaha
Zeg mij eens, welke auto rijdt er qua acceleratie een CL65 amg met V12 biturbo er uit??
Windhoos zegt
-edit: dubbelpost-
kor zegt
bah wat duurt dat lang :(
Jeroen zegt
Kanonne wat een krachtbak! Beter dan zo’n ontzettend saaie ouwe-lullenmercedes met hun “Ik-ben-een-70-jarige-zakenman-zonder-smaak” uiterlijk of zo’n pauperbmw waarin bijna alleen jeugd rijdt waarvan je je vaak afvraagt waarvan ze het betalen… Wel wat laat, maar laat maar komen! Audi maakt tenminste écht goede en sportieve auto’s, zonder saai of pauper imago.
Windhoos zegt
De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet, een beetje Audifan onwaardig (imho)
PieterA zegt
Ziet er niet echt uit die RS6, maar wat ik mij afvraag is hoe men aan die foto’s geraakt is van het interieur. Alsof de test-ingenieurs zomaar het interieur met plezier prijs geven en dan ook nog eens met de sleutel contact maken…
Vreemd!
Hoi zegt
He jongens, prima allemaal, maar als je een willekeurig autoblad openslaat met daarin vergelijkingen van zulke ‘powersedans’, dan kan je altijd lezen dat die auto’s er ‘gespierd, maar elegant’ ‘of dik, maar bescheiden’ uitzien, of ‘en dat alleen de kenner deze topversie kan onderscheiden van de minder potente varianten, en dat alleen de uitlaten, en de grotere velgen en het spoiler- en bumperwerk iets prijsgeven’. Maar dat is toch onzin?
Als je kijkt naar de AMG-sedans van Mercedes, met de enorme velgen, de vier uitlaten (afgezien van de 32AMG’s), en die spoilerlip, dan is dat toch niet subtiel of bescheiden?
Hetzelfde geldt voor de M-modellen van BMW. Prima hoor, dat ze doorsneemodellen over-motoriseren, maar subtiel, nee, ook weer vier uitlaten en roostertjes en spoilers – vooral bij de huidige M5, dat is echt erg, ongeacht de kleur, zelfs zwart is ordinair. De C55 en E63, bijvooreeld, vallen wat dat betreft nog wel mee, als de kleur maar goed is, donkerblauw staat prima.
En Audi, waarvan je nog het meest hoort dat de S- en RS-modellen de belichaming is van het woord ‘understatement’, gaat – vind ik – de mist in met de RS4, en de S6 en S8 zijn ook ophet randje, zeker als ze gespoten zijn in dat ordinaire ‘sprintblauw’.
Ik snap het gewoon niet – als je zegt het uiterlijk subtiel te houden, doe het dan ook, pas het minimaal aan, niet zoals de M5 of RS4, met die bolle wielkasten en zo. Je moet ze natuurlijk wel kunnen onderscheiden, maar kijk eens naar de vorige S6 – dat was pas echt een understatement.
Daarnaast zouden ze de Audi’s iets minder zwaar moeten maken, want de S6 weegt al veel meer dan de M5 (ja, de vierwielaandrijving is daarvoor deels verantwoordelijk), dus Audi doet er goed aan de RS6 wel licht te houden, anders kan-ie – ondanks meer vermogen dan de concurrenten – de huidige M5 en E63 AMG niet bijhouden.
Als je nu nog naar een ‘understated’ powersedan zoekt, dan is de Jaguar S-Type R de enige auto die voor dat predikaat in aanmerking komt – waarmee de auto zelf wat betreft prestaties bij lange na niet kan tippen aan zijn concurrenten.
Windhoos zegt
Stunt van Audi zelf denk ik (lekker makertje? ;-) )
Loe zegt
allemaal keuk en aardig zo’n rs6, maar ze lopen toch een beetje achter de feiten aan.
Windhoos zegt
Op wat voor manier?
Cedric zegt
Gespot? Hoe komt het dat er dan foto’s van het interieur getrokken zijn. Zoals Windhoos zegt: stunt van Audi zelf
agly zegt
@ml benz
Benz hoger inschatten dan audi?
dan Benz eerst eens zijn elektronische problemen oplost. Dan hebben ze misschien terug recht van spreken !!!
Mojo zegt
Sweeeeeeeeeet
bartholomeo zegt
Een testmule in het blauw ? BBS velgen ? geen widebody kit? TT stuur erin met een badge erop geplakt, MMI kan verschillende opstartschermen weergeven, das enkel een code veranderen. ( A6 kan je ook laten opstarten als S6 )
dikke hoax, dit is een gewone A6 van iemand die aandacht tekort heeft en besloot zijn auto te bekleven met zwarte ducktape.
Lexus zegt
@agly, ik denk niet dat Mercedes beter is dan Audi. Maar ik weet wel zeker dat Audi niet beter is dan Mercedes.
phantom zegt
De tijden vallen inderdaad een beetje verkeerd samen, nu audi’s rs6 eraan komt zitten bmw en mercedes al weer op iets anders te broeden en ik heb toevallig in de autoweek gelezen dat er misschien een 6.8 liter v10 met 680 pk in de e amg komt.
erik zegt
@bartholomeo
“geen widebody kit? ”
Zie je niet dat de aanbrachte zwarte stukken hardplastic de widebody/uitgeklopte wielkasten gewoon camoufleren. De handgreep in de achterdeur wordt helemaal verzonken door dat stuk plastic, wat er dus op duidt dat er een uitgeklopte wielkast achter zit. Foto’s van de zelfde Audi RS6 op andere sites laten dit beter zien.
alex zegt
de pk race gaat eindigen met het invoeren van verschillende milieumaatregelen. Ze zijn al goed op weg en nog eventjes en tis gedaan met deze hoge vermogens en “brute” motoren.
Ik denk dat de motoren een plateau hebben bereikt qua vermogen, nu krijgt het milieu voorrang
romA zegt
Rs5 vind ik er wel beter uit zien, maar die achterkant is wel vet
romA zegt
mis eigenlijk nog wel de led lampjes in de koplampen
Windhoos zegt
romA schrijft,
24 May 2007 om 21:31
Rs5 vind ik er wel beter uit zien, maar die achterkant is wel vet
———————————————————————————
De RS5 moet nog uitkomen, hier zijn tot dusver alleen nog maar photoshops van
Mark zegt
Waarom zo laat introduceren. Willen ze niet (veel) verkopen?
Achja, misschien geschrokken van M5 :).
wubbetje zegt
wat heb ik hier een zin in!!
Alwood zegt
sow das niet mis!
maarre ik ben toch vooral héul benieuwd naar de motorisering… wss toch ongeblazen maar zou het écht een lamboblok worden???
GuZ zegt
Ach als het moet gebruikt Bmw toch gewoon de ‘oude’ 6.1-litre 60° BMW S70 V12 engine motor. 13 jaar oud maar nog steeds state of art.
bartholomeo zegt
http://forums.audiworld.com/other/msgs/7153519.phtml
duidelijke foto’s hier
Ricavant-1.8T zegt
dit word genietennn!!! :D
krijg gewoon een smile op me gezicht als ik dit zie!!!!!
Elvis zegt
Ik vind dat (BMW en Audi) veel te snel naar de grotere kaliber zijn overgestapt…(V10)
Moesten ze maar samen allemaal V8 motoren gebruiken (En als’t nodig is turbo’s of comprossor’s opmonteren) zodat de auto’s lichter en sneller waren…
1800kg+ is echt ni meer te doen…( ja ik weet veel pk’s=sneller…maar vind lichter=sneller methode beter)
Momenteel is dan eigenlijk Mercedes die bij de V8 motoren (voor de lagere klassen natuurlijk E,CLS,C…) blijft werken.. al hebben ze een redelijk groter inhoud dan de concurenten (nieuwe motor 6.2cm³).
Dus ik hoop dat ze binnenkort weer V8motoren gaan gebruiken…en zo zie je wie beter is in techniek etc… want daar moet je al het maximale al halen van de v8 motoren om deze pk race bij te houden… en moeten zeker en vast lichter worden!
Davidov zegt
hij wordt zeker vet die RS6! :)
Kobey zegt
@lexus ik denk niet dat bmw beter is dan Audi. Maar ik weet wel zeker dat Audi niet beter is dan bmw
Julio zegt
@ bartholomeo
Denk dat het ook een hoax is.
David USA zegt
@ Elvis, ja maar het is toch mooi als je zoveel PK uit een motor kan persen zonder turbo’s, compressors, superchargers etc.etc. Dat is gewoon een knap staaltje engineering….
erik zegt
Er staat toch al een paar keer in dit topic dat hij een Twin Turbo V10 krijgt met 580PK. Dus dat is DUIDELIJK, er zijn al mensen die een besteld hebben in Duitsland er hier over ingelicht zijn.
R 320 CDI zegt
Audi sucks met zn saaie design… ziet er een beetje saai uit hoor
Emiel zegt
Als je betrouwbaarheidsonderzoeken leest is Mercedes absoluut erg slecht bezig, het electrische systeem in hun auto’s is volkomen onbetrouwbaar!
Het aantal pk’s is indrukwekkend!
@tOm:
Hoezo geen exotics met 4×4, ik ken er een flink aantal!: lambo diablo (sommigen) gallardo, murcielago, porsche 911 turbo etc
verder willen ze nu ook 4×4 in de F1
Troyk zegt
Owh owh owh, ontzettend domme replies.
Mens-en-auto onwaardige opmerkingen hier.
Waarom gaan we er allemaal automatisch van uit dat dit de uiteindelijke productieversie wordt? Dat interieur kan wel 300% anders worden, die velgen gaan er sowieso van af, die frontspoiler wordt hoogstwaarschijnlijk gewijzigd en welke idioot denk te geloven dat die ordinaire diffusor erop blijft zitten moet nu echt even op zijn internet-explorer kruisje drukken en niet meer terugkomen a.u.b.
Cliff zegt
Ik vind het allemaal wel geinig. Op het moment dat de RS6 zal uitkomen dan is de M5 inmiddels al 3 jaar oud. Dan lig je naar mijn weten wel erg ver achter als automerk zijnde!
Ik denk trouwens niet dat dit de RS6 is, dit is een lokkertje, anders laat je toch geen foto’s van de binnenkant maken, zoiets moet top secret blijven!
AudiRsgek zegt
:O HOT HOT AU
PAS OP BMW BENZ ALLES OPGEPAST GRRRRR
de nieuwe passat R36 is ook steeds mooi :)
El Loco zegt
R 320 CDI;
Als je rijdt wat je naam is, dan kun je beter niks zeggen.
koeningsegg zegt
snelheidsmeter tot 290kmh zotzotzot!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!maja tzal wel met begrenzer zijn zeker…….
Sander zegt
Erg mooi :)
Nick zegt
@Nick_BE:
Die turbo’s hebben meerdere redenen:
– Geluid, turbo’s stoppen de directe luchtstroom en schokgolven vanuit het spruitstuk en daarmee dempen ze deels het geluid.
– Betrouwbaarheid, je hoeft immers niet tegen 1023812342310423548 RPM aan te hangen.
– Koppel, iets wat bij hoogtoerige motor weinig te vinden is.
– Verbruik, gecomprimeerde lucht brand sneller en heeft vreemd genoeg in verhouding minder brandstof nodig (enkel bij een Otto-motor, dacht ik)
– Emissie, omdat de lucht langer warm blijft en onder druk staat kunnen O2’s en CO’s nog snel in CO2 veranderen.
Helaas is het niet zo puur (sportief), maar als het voor de rest alleen maar voordelen heeft is het beter.
Turbo’s i.c.m. directe injectie is de toekomst, helaas niet voor bedrijven zoals BMW of Ferrari die (nu) een speciale filosofie hanteren.
willem zegt
doe de volgende keer even iets beter je best met photoshop!!
phantom zegt
@ koenigsegg, tot 310.
phantom zegt
@ phantom ik bedoel 320
de Boer zegt
@ Sander: Als je goed kijkt die je onder de 290 zelfs de 320 staan… ;-) Als dít al met begrenzer is hoe hard zallie dan gaan zonder begrenzer:P
Xpert zegt
Kwijl :)
Dit wordt moeilijk, want ik vindt de M5 wel erg Bruut…
@R 320 CDI
Rijdt jij nou in een Ambulance/Lijkenwagen rondt???
audi_boy zegt
-edit: je naam zegt genoeg-
S6_DRIVER zegt
het mooie is juist dat hij er niet snel uit ziet maar het wel is.
m5 en de amg mag komen tegen deze auto mijn S6 uit 2003 is zelfs sneller dan de m5 of amg.
HAHAHA kom maar op met de babbels
lay zegt
Het is al 100% zeker dat er een V10 Biturbo met 580PK in komt, de auto is in zwitserland al leverbaar en besteld door een Audifan.
Elvis zegt
En ja mensen..
BMW en Mercedes blijven niet achter!!
BMW werkt verder aan de V10 om ongeveer 550pk+ te halen zonder turbo’s noch kompressors (zeer knap!!)
Mercedes blijft werken aan de V8 en zal er (hoogswaarschijnlijk) turbo’s op monteren met een lage boost om 580pk+ te halen (speelt op veilig)
Dit heb ik ergens gelezen…
Dus mensen juich niet te vroeg…
David USA zegt
@ Elvis; haha, ik juich zoiezo niet voor OUDi !! haha
slk zegt
Mooie auto.Maar verbleekt bij de e63.
Capone zegt
ik vind het persoonlijk een erg mooie auto waarmee de M5 en MB AMG het behoorlijk zwaar gaan krijgen, de vorige RS was al schitterend maar deze is de station uitvoering met LED achterlichten zal ook zeker de moeite waar zijn.
Michael zegt
Idd het is een zeer mooie auto! Ook al hebben we hier lang op moeten wachten dit wordt de top, Bmw en Mercedes gaan weer een tijdje niet meekunnen!
Zeker de M5 gaat het tegen deze RS6 moeten afleggen (Srr voor alle bmw fans maar het is zo…), de E63 AMG daarentegen zal nog altijd een geduchte concurrent zijn hoewel ook hij wss niet gaat opkunnen tegen het geweld van deze schitterende machine!
Cees zegt
Ik wil ff reager op David USA die blijkbaar wienig verstand heeft van autos en is overigens niet de eenigste in dit forum. Beetje jammer dat mensen een mening over zon soort auto kunnen hebben zonder er ooit een meter in hebben gereden. Kijk over het uiterlijk kun je blijven discusieren. De een houdt van ingetogen en de ander weer niet. De vorige rs6 kan ik trouwens niet echt ingetogen noemen, veel dikker dan de e55. Ik heb de kans gekregen om in de nieuwe audi S6 te rijden en ik heb ook in de cl63 gereden. De cl63 heeft dus de zeldfe motor als de e63 en ik vond de audi veel sportiever rijden dan de merc ookal ging de laatse wel sneller. Het gene wat me wel dwars zit is dat bepaalde ontwetende mensen denken dat de audi oude techniek gebruikt. k vraag me een beetje of hoe mensen die zelf nooit in hun hele leven zon auto kunnen kopen daar aan komen. Beetje jammer. De bouw kwaliteit van mercedes is de laatste tijd nou niet echt van een hoog niveau. Bwm kan ik niet over zeggen want daar heb ik zelf nooit in gereden maar k vind hem persoonlijk niet zo mooi. Dit moest ik ff kwijt. En probeer pas een mening te vormen als de auto af en als ie getest is.
Stevie zegt
Eindelijk dé auto waar zolang op gewacht is
Michael zegt
@ Cees : U heeft groot gelijk! Ik vind de meeste mensen hier zelfs belachelijke reacties geven. Net zoals die van Rick Dos bijvoorbeeld.
Windhoos zegt
Met algemene dingen als dit hou je dit toch. Liefhebbers van verschillende automerken gaan nou éénmaal niet samen, zeker gezien het feit dat hier velen de 18 jaar nog niet hebben bereikt. Ik laat ze dan ook gewoon in de waan volwassen te zijn, als ze dan na het forummen weer met legoblokken gaan spelen worden ze meteen weer met hun neus op de feiten gedrukt :-D
PS moet er wel bij vermelden dat er veel kinderlijke volwassen zijn, en veel volwassen kinderen. Maar goed, zo kunnen we nog wel ff doorgaan ;-)
Rick dos zegt
What da he..! Heb ik het weer gedaan! Ik zeg alleen dat deze auto een beetje mosterd na de maaltijd is…….ik durf te zweren dat ik toch ècht wel belachelijker reacties heb geplaatst. Weet alleen niet waar en wanneer, maar ze moeten er zijn…. :)
En windhoos als je het niet erg vindt dan schaar ik me onder de kinderlijke volwassene. De rest van mijn tijd moet ik toch al zo´n vervelende volwassen volwassene zijn. Dus dit is een mooie uitlaatklep. ;)
En sommige nemen auto´s echt waaaaaaaaaaayyyyyy to serious. :D
wilco zegt
Kansloos, een turbo motor. M5 en 63 AMG zijn veilig, dit is geen serieuze concurrent qua rijbelevenis. Alleen qua rechtelijnsnelheid.
Windhoos zegt
Heeft dat niet te maken met persoonlijke voorkeur?…………………..
MEZELUF zegt
waarom zou deze maar 2 knalpijpen hebben, en de S er 4
Niels zegt
Mensen, ik zal het nog één keer uitleggen….
Een mercedes rijder heeft altijd een trekhaak achter zijn AMG en kleed zich in een trainingspak. Op zijn cd-speler draait hij Frans Bauer. Naast hem zit een ordinair blond wijf. Type tante Sjaan uit de Jordaan. Een BMW rijder heeft een mollig kakwijf naast zich zitten en is zelf ook een klein, mollig mannetje die via zijn auto wat status probeert te verwerfen. Uit diverse onderzoeken blijkt dat vrouwen Audi de MEEST STIJLVOLLE auto vinden. Dat zie je ook aan de bestuurders. Mannen in Hugo Boss kleding met een stijlvolle, mooie vrouw aan hun zijde. Zoals dat past bij de auto`s van dit merk (en, eerlijk is eerlijk, op die Q7 na dan…. Hoewel ik de BMW en Mercedes ook walgelijk vindt).
Dus kappen nu met het jaloerse gezeik. Stap weer in je 91-er BMW-tje of Bauer bakkie en ga lekker housen met je blonde wijffie!
PieterA zegt
@MEZELUF: de S modellen krijgen 4 uitlaten, RS modellen telkens 2 ovalen modellen.
Wanderer zegt
supergave wagen.
de nieuwe RS4 is ook al in verschillende revieuws als een echte m3 killer naar voren gekomen, denk dat deze RS6 het de M5 zeker moeilijk zal maken.
wat design betreft het is natuurlijk een kwestie van smaak, maar voor mij is dit top design… een M3 of M5 met al die rare vouwen en naden het ziet er niet uit net alsof ze die auto niet fatsonelijk in elkaar kunnen zetten en daarom allemaal naden tussne het plaatwerk laten…. kvin de neiuwe serie bmw’s er maar goedkoop uitzien
Audi voorsprong door techniek!
Ano. zegt
Audi 4 Life!!..
Damned mooie wage zeg!!
audi zegt
ja mooie wagen inderdaad.
Murcielago zegt
Heb ook een impressie gemaakt van hoe ik de nieuwe RS6 zie, gemaakt op basis van S6
http://www.autojunk.nl/pictures/20070610214704/image_01.jpg
Windhoos zegt
Dat ziet er al beter uit dan op de spyshots, al zijn die grote luchtingaten wel ff wennen…..
Brammetje zegt
tuurlijk krijgt de audi RS6 geen hoog toerige motor.
als audi hoogtoerige motoren gaat maken dan loopt dat helemaal mis.
Windhoos zegt
Ik heb uit vertrouwde bron vernomen dat de RS6 hoogstwaarschijnlijk Ur-Quattro style spatborden krijgt ;-)
Josje zegt
dat interface… bouwt audi soms zijn auto’s voor mensen die niet kunnen rijden? :P als de auto de rijder nog moet vertellen dat een deur niet dicht is, is er toch echt iets mis, hahaha
Windhoos zegt
Ja, in dat geval netzoals Mercedes, BMW, Peugeot, Renault, Alfa en Ford rijders………
DeAutogids.nl zegt
Je doet je naam eer aan.
Overigens kun je 2 takt ook op diesel toepassen, zoals Magirus-Deutz heeft gedaan.
DeAutogids.nl zegt
Bovenstaande en dit bericht verwijderen (bovenstaande verkeerd gepost)
Pascal zegt
De A6 is volgens 8 van de 10 vabladen nog steeds de mooiste (en beste) auto, volgens sommigen hier al dan niet verouderd.
Zal met de RS6 niet anders zijn.
Mercedes, BMW of Audi, allemaal mooi, persoonlijke smaak geeft de doorslag in dit geval, zoveel kwaliteitsverschil zit er echt niet in.
Ik zou in ieder geval wel voor de Audi gaan, vind ik gewoon de mooiere auto, en of ie nou 10 pk meer of minder heeft dan een M5 interesseert me echt niks.
Okkie zegt
Helemaal te gek!!! Natuurlijk kun je van deze foto geen reed zeggen hoe hij er uit komt te zien, wel meer het idee van auto junk. Led verlichting en brede spat borden en natuurlijk de chrome spiegels, vindt je wel of niet mooi maar hoort er wel op.
We worden wel moe van die Bmw en Mb mannetjes, Zet de merken maar in het alfabed en kijk wie er boven aan staat!! En dit kun je nooit veranderen.
Audi maakt zijn auto’s inderdaad subtiel mooi en bruut, Bmw doet dat zeker ook een stuk beter maar dat is puur smaak.
Maar dan MB die kunnen hun auto niet eens op het alarm zetten zonder dat de hele stad moet omkijken van die herry die er uit komt PIEP PIEP HEY ZIEN jULLIE MIJ WEL MET MIJN ATSERBAK!! Lekker het hele alfabed achter op de auto laten zitten, jaha dan kun je zien wat voor bud motor het is.
Maar ja zo verlaag ik me ook al weer tot niets, wel leuk een keer.
Geniet nu maar je merk en wees bij dat niet iedereen het zelfde mooi vindt anders rijdt iedereen Audi, dat is ook niet leuk meer.
Maar het wordt zeker weer lomp racen. En wat de pk’s betreft ze kunnen nu al 700 of meer plaatsen maar ze gaan gewoon mee met de rest, alleen iets beter.
De R8 zijn ze al mee bezig geweest on de V12 er in te proppen maar die krijgen ze niet goed gekoeld. Jammer, komt nog wel.
Windhoos zegt
@Okkie, volgens mij bedoel je de V10…………………
Okkie zegt
@ windhoos, klopt ook maar wat ik gelezen heb is dat ze geprobeerd hebben de nieuwe motor van Q7 V12 TDI er in te plaatsen en omdat dat dus niet lukt mogelijk de V10.
Groet.
Nic zegt
als ik de comments hier zo wat lees hebt ik et gevoel dat de bmw en mercedes rijders al met de bibber zitten:-)
pat zegt
Audi RS6 is gewoon een super auto. rijd er nu ook in nog nooit klachten behalve van de politie zit met smacht te wachten op de nieuwe RS6
Windhoos zegt
Heey pat, heb jij je al voorgesteld op het http://www.audiforum.nl ?……..
Tomas zegt
god allemachtig, 579,4 pk xD
B-HoS-V zegt
BMW en Mercedes moeten per se laten weten dat ze een uitgeklopt model hebben. Aan de Audi is dit moeilijker te zien, de wolf in schaapskleren is weer terug.
Nu rij ik zelf een BMW 316i uit ’87, een RS6 is een machine waar ik alleen maar van kan dromen.
Het lijkt mij overigens goed mogelijk dat de V12 uiteindelijk ook in de R8 komt, aangezien koelingsproblemen nooit lang blijven hangen.
Nog even voor de BMW en Mercedes-fanboy’s: De enige reden waarom jullie lullige berichten plaatsen, is omdat jullie hem zwaar knijpen voor dit monster!
A6 zegt
Mooi nagemaakt maar je kan wel zien dat dit niet de rs6 is.
Kijk bijvoorbeeld naar de koplampen en naar de velgen. Kijk maar op http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=7137.
En als je hem dan op deze site ziet denk je toch wel anders over de nieuwe rs6; een echte m5 en amg killer. Heel mooi. Niet zo’n proleterige bak als de bmw en mb. Echt een mooie pure en heel sporieve auto. En de 580 pk mocht bmw en mb willen…
Windhoos zegt
Dit is wel degelijk de RS6! Dezelfde bumper en de wielkasten zijn hier erg goed afgeplakt. Het lijkt me sterk dat iemand van te voren (zonder inside info) deze voorbumper namaakt……………