Hij is boos.
De Audi RS6 Avant weet al jarenlang de tongen los te maken. De vorige generatie was razend populair en dat gaf de opvolger een zware taak: biedt maar eens over. Dat probeert Audi met de nieuwe RS6. De auto moet zich nog bewijzen op het front van rij-eigenschappen, dus moet het uiterlijk voor nu het werk doen.
Vooral de diffuser achter weet de meningen te verdelen. De spitse A7-neus doet echter goed werk voor het angstaanjagende uiterlijk van de snelle wagon. Snel is hij zeker: zijn 4.0 liter V8 met 48V Mild Hybrid systeem mobiliseert 600 pk en 800 Nm.
Op de IAA staat hij in Misanorood met 22 inch velgen. De rode kleur is iets origineler dan mat Daytonagrijs wat we zagen op de persfoto’s. En het matcht prima met de RS7 die er voor staat.
donald zegt
Pwah, wat een dik ding zeg. De kwaliteit straalt er wel vanaf.
alleen natuurlijk die chromelook sierrand achter eraf.
gertjano zegt
@donald: Dat inderdaad en het ‘brievenbusje’ boven de grill mogen ze wat mij betreft wel weglaten :)
donald zegt
@gertjano: Dat is voor de post van het CJIB
hardleersbv zegt
@gertjano: ik vind het wel een gaaf design element, mooie verwijzing naar de ur quattro
geenidee1975 zegt
Zelden heb ik bij twee auto’s de behoefte gehad om in lichte paniek de designafdeling te bellen en ze te alarmeren over dat designelementen écht onacceptabel zijn en ze die moeten veranderen. Puur en alleen omwille van de esthetische waarde van onze planeet. Maar goed, het zal als het eenmaal rijdt allemaal wel weer wennen via de genadeloze wet van ‘mere-exposure’. #diffuserrs6 #nierenbmw4
20klepper zegt
Gewoon weer een heel dik apparaat, geen BMW varkensneus maar weer een hele mooie powerstation. Doen ze toch goed daar bij Audi!
berlinetta zegt
Toen ik hem voor het eerst zag, vond ik hem nogal overdreven. Maar nu ik hem zo in het rood zie, vind ik het toch wel een enorme pornobak. Nog steeds overdreven, maar stiekem toch wel lekker.
bernoulli zegt
Jullie snappen het niet. Die strip aan de achterkant kun je uittrekken voor je kratje bier.
https://www.biernet.nl/images/nieuws/7810-krattendrager.png
harrie zegt
Hij is niet boos, hij is gefrustreerd.
Dutchdriftking zegt
Oke, deze maakt mij heel hebberig.
leko zegt
Geen foto’s van onder de motorkap?? Vermoedelijk nog steeds het blok voor de vooras, ? De looks zijn kwestie van smaak, technisch ontwerp……..
loserboi932 zegt
Hijs is plastic.
alfalfa zegt
Mooi dat ze het gebrek aan grille hebben opgelost door links en rechts een minigrille te plaatsen.
ozzytrk zegt
Hij zit beetje te laag he. Maar waanzinnig dikke bak
vaakbenjetebang zegt
Die contrastetende strips in de skirts ook, die dan ‘aansluiten’ op de diffuser… een beetje zoals neonverlichting onder je getjoenificeerde Civic.
slickrick zegt
Eigenlijk werken er alleen designers bij Audi , iedereen denkt WoW een nieuwe auto, in feite is het gewoon een nieuw interieur met nieuw plaatwerk, stop er paar schermpjes in en flitsende lampjes voor en achter , kijk helemaal nieuw.
Terwijl de motor , aandrijflijn en automaat in feite hetzelfde zijn ,als voorheen, met een 48v mild hybrid systeempje. Dat scheelt wel enorm in de ontwikkelingskosten.
Duitse auto bouwers doen waar ze goed in zijn, veel geld verdienen door dingen in een nieuw jasje te steken.
Echte innovatie blijft achter….
Als ze nu een volledige elektrische RS6 met 1000pk en 1000km range zouden neerzetten ……dat zou pas innovatie zijn
circlestorm69 zegt
De diffuser blijft een dingetje, maar zo op de rode versie en met de skirts, dakrails, raamlijsten en spiegels matcht het wel. Sowieso gaaf zo’n rode. De vorige RS6 werd destijds ook in het rood gepresenteerd.
Maar heb ook al een paar andere kleuren voorbij zien komen, en als de diffuser in de lakkleur is mee gespoten is ie alleen maar mooier en nog dikker.
faith zegt
Jammer dat het rijgedrag niet op het niveau is van het prachtige design want als BMW en Porsche liefhebber met name coupe en sedans is dit de enigste break die kans maakt op mijn oprit te staan.