Nooit meer natte stappers.
Volstrekt nutteloos, die RS6 Allroad die er waarschijnlijk aan zit te komen. Maar hey, er zijn wel meer auto’s waarvan het nut discutabel is en vaak zijn dat nog de meest vermakelijke types ook. Audi kan dus rekenen op onze zegen, mocht ze dat in Ingolstadt over de streep trekken.
Bevindt zich klandizie in ons reaguurderspanel voor deze lompsnelle station die hoog op de veerpootjes staat? Laat het vooral weten, kies er voor de aardigheid ook meteen een kleurtje bij. Doe mij er maar één in Rothmans-livery. Paar Autoblog-stickers erop en effetjes Dakar binnenhengsten, moet te doen zijn.
Render via RM Design
lekbak zegt
Eigenlijk allemaal onzin inderdaad. Maar dat dakar lijkt me wel een geinig dingetje. En dan in een aparte klasse waarbij het niet een buizenframe met plastic body is maar echt de auto die je ook kunt kopen (uiteraard licht aangepast).
dawwg zegt
@lekbak: Group N regels doel je op :)
lekbak zegt
@dawwg: ongetwijfeld. Zo lang het maar te maken is door een productie model van de band te plukken, er een rolkooi in te lassen en een paar onderdeeltjes wisselen. Dan denk ik aan ophanging, versnellingsbak en een wat verder opgefokte motor (volledig gebaseerd op de originele). Dan krijg je weer auto’s waarbij het origineel iets waard is. Dan creëer je heritage. Met een silhouet racer niet, iedereen weet dat dat er niks mee te maken heeft.
Esprit_de_Flandre zegt
@lekbak: G°dverd°mme, ging ik je net helemaal gelijk geven, kom je dan toch wel af met:
“en een paar onderdeeltjes wisselen. Dan denk ik aan ophanging, versnellingsbak en een wat verder opgefokte motor”
Nee nee nee nee. Standaard. Punt. En niets anders. Dan zou het een interessante raceklasse kunnen worden. Een Suzuki Jimny, RR Evoque en RS6 Allroad tegenover elkaar. En geen bijstandswagen/truck. Enkel de reserveonderdelen die je in de koffer of op de achterbank kan leggen mogen gebruikt worden. En te installeren door de piloten zelf. Weten we meteen wat zo’n ding waard is…
Rob zegt
@Esprit_de_Flandre:
Een beetje dus wat Mitsubishi doet/deed, met die BAJA Outlander?
http://www.autoblog.nl/autoblog-video-outlander-phev-baja-500-portalegre
lekbak zegt
@Esprit_de_Flandre: hoewel dat uiteraard nog leuker is, denk ik dat het niet reëel is. Een interieur en luxe is niet wenselijk, evenals de standaard stoelen. Als de ophanging de ellende van zoiets als dakar aan moet kunnen zou dat betekenen dat de productiewagen een buitengewoon dure en hoogwaardige ophanging zouden moet krijgen. Iets wat alleen maar extra geld kost en toch niet nodig is. Zolang het karakter maar vergelijkbaar is. De motor kan ook best wat meer vermogen krijgen, dan heb je als bezitter van een productiewagen nog iets te dromen en aan te passen om extra stoer te zijn.
Dan heb je nog veiligheid. Rolkooi zal er sowieso in moeten. Benzinetank en accu zullen ook een andere plek moeten krijgen. Ook kan ik me voorstellen dat er met draad geborgde moeren gebruikt moeten worden en meer van dat soort dingen die onzin is voor een straatauto.
s62b50 zegt
Schitterend. De allroad versies van Audi zijn voor mij het enige argument om geen BMW te rijden. Kwam BMW maar met zoiets.
Dutchdriftking zegt
Eerst dacht ik zwaar belachelijk, maar bij een tweede blik snap ik de auto ineens. Stel, je bent een rijke Rus/Belg/Bulgaar/Chinees, dan wil je graag een dikke snelle auto. Alleen is het wegdek in je land van zo`n slechte kwaliteit dat een lage sportwagen echt niet te doen is. Je kan dan met een Cayenne gaan rijden. O pzich een goede optie. Kan heel goed tegen slecht wegdek, en is vies snel. Maar dat moet wel je ding zijn. In zo`n situatie is deze auto toch een uitkomst?!
scottishcarspotter2000 zegt
@dutchdriftking: ik geloof niet dat je offroad heel veel verder zal komen… OT: ik sluit me aan bij het raceteam-idee, goed plan!
dawwg zegt
@scottishcarspotter2000: Maar daar is de Cayenne ook geen monster in; het gaat vooral om die 5~6cm (@max) extra bodemspeling ipv buikschuiven over die slechte wegen. Als je echt offroad wil, wil je ook vaak juist wel wat hoger zitten, maar als je 99% asfalt doet en hard wil gassen, dan liever een Allroad dan een SUV…
dutchcourage86 zegt
Hier in Colombia zijn Allroad edities juist super nuttig. Die bumpers en bodemplaat heb je hier echt wel nodig!
Edge zegt
@dutchcourage86: Maar kun je op die ondergronden daar ook die 560pk kwijt? Anders is een A6 Allroad met lekkere 3.0 BiTurbo TDI toch veel fijner? 650Nm koppel (vs 700 of 750 van de RS6) maar wel een flink stuk goedkoper.
alfaitak zegt
@Edge: die 560 pk kun je op de weg in principe toch ook niet kwijt… ?
87sandyd zegt
@alfaitak: in principe wel
dutchcourage86 zegt
@Edge: Zat asfalt hier en bochtige snelwegen met oversteek plaatsen voor voetgangers (nee, geen brug of tunnel maar een soort van zebrapad) dus die herrie heb je wel nodig en ook de peka’s om de berg weer op te komen. Voor de zandweggetjes met kuilen en al is het ook wel handig dat de all road wat hoger op de poten staat.
reactief zegt
Net alsof een normale RS6 een rationele keuze is…
Zoiets koop je als je gewoon iets tofs en bizar snels wilt hebben. 9 vd 10 rijdt toch niet op de max, dus dan is dit best een tof apparaat lijkt me!
reactief zegt
@reactief: en deze render ziet er trouwens erg lekker uit! Mooier dan de standaard RS6.
henkhupelschoten zegt
De (hondslelijke) RS Q3 is er al dus deze RS6 Allroad komt er dus ook. Heel Audi’s status naar de klote (wat daar nog van over was) maar audi heeft een niche bedacht… Alsof we die niet al genoeg hebben
gtwillem zegt
@henkhupelschoten: Met het opvullen van niches heeft Mercedes gelukkig geen last ;-)
henkhupelschoten zegt
@gtwillem: Nee.. Helemaal niet nee..
bots zegt
@henkhupelschoten: wat maakt het voor jou uit wat audi doet? Ik vind het wel een mooi concept!
gremalibur zegt
@henkhupelschoten: Audi doet tot dusver niet mee aan een premium MPV zoals 2 serie active tourer en de b klasse, en ook niet met de coupe SUV’s zoals de X6 en de GL coupe ofzo. Dus op welke niches doel je precies?
berlinetta zegt
@gremalibur: Maar die MPV hebben ze in het verleden al gebouwd, namelijk de A2. Dus Audi heeft al meegedaan in deze niche.
henkhupelschoten zegt
Offtopic: Wat blijft zo’n S6 in het blauw met verl chroom erop toch veel mooier dan zo’n RS6, leuk maar niet mooi met die twee kokers als uitlaten..
ferrarimax zegt
Ik zie vooral een geschikt project voor Jon Ollsen! Als vervolg op de rs6 dtm versie! Hier kan hij in iedergeval nog beter overweg in de ski gebergtes !
papa zegt
@ferrarimax: ja cool… Een rs6 baja truck
alfaitak zegt
Laat toch gewoon komen. Er bestaat ook zoiets als een G63 6×6. Ook enorm nutteloos maar wel bruut.
amgloverr zegt
betaal je meer voor een beetje tuperware om je auto heen top!
gtwillem zegt
Uiteraard zwaar onnodig, maar dat geldt voor wel meer auto’s. Wel een groot voordeel van de Allroad RS6 t.o.v. alle andere performance SUV’s is dat het gewicht binnen de perken blijft.
thomasthomas zegt
Lijkt me beste een fijne auto als je in Zwitserland, Oostenrijk woont. Zal daar ook goed verkopen waarschijnlijk.
Esprit_de_Flandre zegt
Heb even gekeken op Remco’s site, en moet zeggen, die jongen kan er wel wat van. Sommige dingen zijn dan wel lelijk, zoals de Rolls SUV en Bentley SUC, maar dat zullen ze in het echt ook zijn, dus zeer waarheidsgetrouw…
remco zegt
@Esprit_de_Flandre: heel erg bedankt! Ik steek er dan ook veel tijd in dus een compliment is altijd leuk :)
En ja de Uber SUV’s zijn niet moeders mooiste, maar ik vind eigenlijk ook dat Rolls en Bentley gewoon lekker sedans, cabrio’s en coupes maken.