Het begon allemaal echt een beetje menens te worden met de BMW E39 M5. Hoezo 400 pk in een zakensaloon? Dit vormde de start van een ware ‘horsepower-battle’. Waar het heen gaat, mag Joost weten maar feit is dat de nieuwe Audi RS6 een duizelingwekkende 579,4 (vijfhonderd- negen- en- zeventig- komma- vier!) pk krijgt. Genoeg om Mercedes’ E63 AMG en BMW’s M5 de loef af te steken. Die pk’s zijn natuurlijk ook broodnodig om die mistbank in je dagelijkse file te creëeren. Voet op de rem, pedal-to-the-metal en straattekenen maar!
Goed, je moet wel erg lang onder een steen gelegen hebben, dan wel te lang achter je playstation gehangen hebben, als je tot nu toe geen flauw benul had dat het vermogen van de RS6 richting de 580 pk zou gaan. In een comment van 24 mei van een oudere post over de RS6 stond het volgende al geschreven.
RS6 5.0:
AUDI AG 4F 7967 AAJ 21 N31 N30 579 426 5002RS6 5.0 Avant:
AUDI AG 4F 7967 AAK 21 N31 N30 579 426 5002579 = 579 pk
426 = 426 kW
5002 = 5002 ccm
Wat Audi hiermee poogt te bereiken is voor mij een klein raadsel. Goed, de RS6 zal heus ietsje sneller zijn dan de M5 en de E63 AMG, maar zitten ze hier niet een beetje hun eigen R8 of Gallardo in de weg? Of boeit het eigenaren van laatstgenoemde modellen het écht niet?
Je zou nu denken dat een A6 met 579 pk genoeg voorzien is van pk’s, maar Audi is het op dat punt niet met mij eens: er zijn geruchten dat er een ‘Plus’-versie komt met tussen de 620 en 635 pk. Hoezo 160 km/u?
Met dank aan iedereen voor de tip!
Pannekoek zegt
Eeeuh RS+ wtf??
roy zegt
Heerlijke cijfers
PeterVanHteV zegt
579pk? is dat alles, dat gaat toch niet vooruit?
Racer X zegt
Daar haal je niet eens 160 mee :(
aston v8 zegt
ik vind het best veel :D
TheEdge zegt
goeie morge zeg…
DAT zegt
De laatste stuiptrekkingen van een achterhaalde pk-race.
nichos zegt
579 pk, das voor mij meer iets voor een V12-exoot ofzo.
Ik ga me hier niet populair maken, maar ik vind dat in een berline of break een potente dieselmotor hoort. Zo genre 535d ofzo.
Bam_Margera zegt
doe die begrenzer eraf en hij is kompleet :D
volvo :D zegt
Zou ie op LPG lopen :P
In dat geval koop ik m
Johan zegt
Toch is het wel leuk dat je met je A6je net zoveel pk’s hebt als een Murcielago.
Maar het is zeer zeker onnodig net als een E63 of een M5
Ejay zegt
Allemaal leuk en aardig, maar kijk naar dat ding en je ziet geen emotie. Slechts saaiheid bekruipt je. Dan kan je nog zo 578,4 pk in het vooronder liggen (wellicht meer met de + of wanneer je de boel fabrieksaf door ABT onder handen laat nemen), maar het ziet er gewoon niet spannend uit.
El Loco zegt
Het is wel apart dat volgens de kentekeninformatie een inhoud heeft van 5 liter, in plaats van de 5.2 van de huidige S6.
IS200 zegt
Dit gaat toch nergens meer over ;-)
Wat een feest moet dat zijn om daar in te rijden zeg ….
bnc zegt
@ DAT: idd, dit kan zo niet verder
Hoeveel gaat dit beest niet wegen? Dit gaat stilaan richting SUV territorium.
dekster zegt
Eigenlijk is dit toch ***** overdreven?
580pk wat ga je daar mee aanvangen en vooral wat gaat het volgend model dan niet moeten produceren?
en nog iets, ik denk dat een M5 toch nog sneller zal zijn op de ring dan een rs6 met z’n overtollig pk’s.
PS. vanwaar komt dat nu eigenlijk?
RS6 5.0:
AUDI AG 4F 7967 AAJ 21 N31 N30 579 426 5002
RS6 5.0 Avant:
AUDI AG 4F 7967 AAK 21 N31 N30 579 426 5002
henk zegt
Hoppaaa! Zeg maar dag M5 & E63, Audi blijft de koning!!
alex zegt
Ik vind dat ze die hoge vermogens best overlaten voor een wagen die er recht op heeft, met name sportwagens en coupe’s, dit gaat te ver
Silverarrow zegt
Nu maar hopen dat Mercedes toch maar weer kompressors op hun 6,2 L V8 gaan schroeven, anders blijft er niks meer van een de E 63 AMG over :P . Wat BMW gaat doen om dit nog te evenaren is me een raadsel…
Wat betreft de “saaihed”: Dat is juist fantastisch! Een wolf in schaapskleren. Hoe subtieler het design op performance wijst, hoe beter :D
Rick dos zegt
Das nou jammer! Ik had nog zó gehoopt op 579,5PK. En wat krijg je? 579,4PK. Afzetters!
De vraag is volgens mij niet meer waar dit naar toe gaat, maar welke autofabrikant het eerst weer tot z´n volle verstand komt. Ik heb het al eerder gezegd en ik zal het nog eens herhalen. Dit slaat werkelijk nergens meer op.
Ook de groei van de auto´s slaat nergens meer op. Men moet er toch zo langzamerhand achterkomen dat alles wel een grens heeft? Men moet toch wel inzien dat het tijd is, dat ze hun aandacht op andere zaken moeten gaan richten dan grootte en pk?
HolyCow zegt
Alles heeft een grens? Sinds wanneer? Mensen, wij blijven mensen we zoeken en eisen steeds het maximale. De Mclaren had toch ook rond de 627 pk? Waarom is het dan perzé slecht dat de sedans dichterbij komen? Noem eens 1 mensen? Over 13 jaar hoor je dat de m5 1000pk krijgt! Genieten toch? Sit back and ejoy;)
mart(w)in zegt
voor de gewone man is dit niet te betalen….wel leuk om naar te kijken..als die met 120 voorbij komt in NL of in de file staat…wat meer zal gebeuren..
MarcO zegt
Zou deze ook in 2 stukken breken als een een boom oversteekt?
Het kan nu vast niet lang meer duren voordat een stationwagen de enige echte veyron-killer wordt.
Die 160 km/u staat vast voor: 0 to 160 in x seconden. 0 tot 100 is dan nauwelijks meer meetbaar. Of: je mag alleen nog maar de snelweg op als je minimaal 160 rijdt bij V1000.???
Hoeveel NCAP sterren hou je over als je door zo’n bom op (onbegrensde) topsnelheid frontaal geramd wordt in je BS6?
Kortom….. over veiligheid van wagens/bestuurders gesproken. Wel als duitse overheid bang zijn van oprukkende chinezen, maar deze volslagen krankzinnige PK-race wel toestaan op je openbare weg.
Ik ga vast m’n bandbreedte/snelheid verhogen van m’n internetaansluiting om alle filmpjes van de imbicielen te kunnen downloaden die met dit wapen willen laten zien dat ze 150 km in 30 minuten kunnen slalommen tussen mensen die wel gewoon moeten werken voor hun auto.
Cliff zegt
Op het gebied van dynamiek en rijbeleving maakt de M5 gehakt van deze!
Veel vermogen wil niet zeggen dat die sneller is, op het rechte stuk ja.
Daar zijn alle amerikanen ook sneller op, maar als het op bochtenwerk aankomt dan zie je ze niet meer.
Yo! zegt
daarom komt binnen 2 jaar een NSX met ook 500++ pk, 16.000 rpm en een verbruik van 1 op 12 en en CO2 uitstoot van 120g/km
Verbruik wordt de volgende stap … (of toch de CO2 ?)
Rippance zegt
Wel lachen opzich, 580pk maar even snel als de E63 AMG / M5… begrenst op 250 :D
De acceleratie, hoeveel zal dat verschillen? (Misschien een stomme gok:) 0,1 a 0,2 seconden?
Turbo zegt
Vast weer een Turbo van stal gehaald ;)
Over de PK race maak ik mij niet zo’n zorgen. Deze auto’s zijn niet voor ons simpele zielen en de meeste mensen hebben iets meer een A naar B gedachte en vinden 100-150pk prima zat in een auto.
dekster zegt
@Holy Cow
Mijn portefeuille heeft een grens, 579 pk zal heus niet goedkoop komen.
Ik denk trouwens dat dit een hoax is 579 pk terwijl een R8 450 heeft oftewel heeft audi zoveel pk’s nodig om de tijd goed te maken die ze verliezen in de bochten met die V10 helemaal voorin…
Laurens zegt
Audi komt pas met dit model in 2008 wordt in een Zweeds tijdschrift verteld. Audi loopt gewoon ver achter met dit model. tegen die tijd komt er weer een beamer die veel bruter is…
Quattro zegt
@ De meeste:
Ipv zo’n zware wagens met veel pk’s af te breken zouden jullie beter eens kijken naar wat er écht véél vervuild. Juist ja, al die OUDE domme wagen(tje)s. Als ze nog maar domweg vertrekken, zonder agressief op te trekken, verschijnt er al een roetwolk van kilometers achter hun. Tuurlijk is dit niet vervuilend, wat dacht je nu? ;) (Ironisch bedoeld dan)
Hier wil ik Audi, Mercedes of BMW niet mee goedkeuren. Ze zullen wel een pak meer verbruiken dan een gewone A6, E-klasse of 5 serie. Maar (bewijze van spreken) zullen ze minder verbruiken dan al die kleine, ook relatief oude wagens.
marex zegt
audi wil toch over een paar jaar marktleider zijn van de luxe automarkt. Ik denk dat ze alvast willen beginnen met auto´s die zeer veel pk´s hebben. Veel mensen met veel $$$$$$$ kijken welke auto meer pk´s en snelheid hebben en kopen deze blindelings om bekeken te worden in hun vette bolide. Maja lang zal het niet duren voordat deze uitkom is het alweer 2008 en nog 2 jaartjes daarna en we hebben weer nieuwe amg´s en M´s die weer gehakt maken van deze. Alhoewel ik betwijfel of deze gehakt maar van de E63 amg en M5. Misschien dat BMW nu meer pk´s stopt in de m5 dan 520 /530 die in de planning stonden. Ik hoop op 550! dan zullen we deze rs6 voortaan alleen in de achteruitkijk spiegel zien.
P.S ik denk dat de rs6 plus met 600 plus pk pas uitkomt als er bijna een eind komt aan de gewone rs6 net zoals het nu was met de huidige rs6.
Klassiekerrally zegt
@ DAT: ik hoop zo dat je gelijk hebt!
Ik heb al eens eerder mijn ongenoegen geuit over deze absurde wapenwedloop.
Een ziljoen pk’s… Yeah right, maar wel in toom gehouden door een heel leger aan elektronische helpers. What’s the f*cking point!?
Vroeger moest je nog ballen hebben om een auto met meer dan 300 pk te kunnen rijden. Tegenwoordig kan iedereen dat. En beslist niet omdat we ineens allemaal mini-Schumachers geworden zijn.
Nee, beste mensen, we worden door elektronica en onszelf voor de gek gehouden.
Wakker worden!
CooperS-lightningblue zegt
LIMITS??
Zouden ze bestaan?? Niet normaal dat zo zo’n zwaar kanon op wielen durven zetten! Ben benieuwd! Zal ook wel een lekkere sound gaan krijgen!
Istweervandat zegt
Ten eerste is dat getal 579.4 compleet idioot, dat haal je nooit tweemaal na elkaar, zelfs niet onder de meest gelijkende omstandigheden. Een afwijking van 10% is snel gemaakt.
Ten tweede, de laatste paar jaar kan iedere idioot een bak met wat pk’s besturen, dankzij alle elektronica die de hersenloze chauffeur moet intomen. Veel centen en daardoor veel pk’s maken je geen beter chauffeur en rechtuit rijden kan iedereen. Een paar jaar terug kon ik met gemak een steenrijke rallypiloot in zijn Scooby gemakkelijk bijhouden met een lamme Mercedes C200 CDI automaat en standaardbandjes, eenvoudigweg omdat ik stukken sneller was in het bochtenwerk.
Ik ben er zeker van dat ik het van 95% van die pk-monster-chauffeurs gemakkelijk haal, beiden in een wagen met pakweg 150 pk en een totaal gebrek aan elektronica en hulpmiddeltjes.
Yo! zegt
oja, nu k toch de NSX noem, hier de mule met de nsx 2009 eronder en de 911 turbo erachteraan
http://www.edmunds.com/insideline/do/GeneralFuture/articleId=120921
Rossi zegt
@cliff denk je nu echt dat deze audi met quattro techniek minder goed rijd (oa in de bochten) dan een BMW
sacha zegt
579pk? Dat lijkt me genoeg.
bnc zegt
Ik heb het al gezegd en zal het nog eens zeggen.
Quattro is een zeer goed systeem maar niet voor dit soort auto’s. Het snoept gewoon teveel pk’s af van de motor en maakt de wagen buitensporig zwaar.
Audi dus echt al die pk’s nodig om sneller te kunnen zijn dan de M5/E63 AMG in een simpele dragrace.
Ja, de audi zal vanaf stilstaan ook vlugger weg zijn door de quattro aandrijving maar zal dit voordeel in hogere snelheden ook terug verliezen door jawel, quattro…
En idd op een bochtig parcours mag de rs6 het vergeten.
speedlimit zegt
Leuk zoveel pk’s…maar de gemiddelde lada ziet er spannender uit.
Bijna alle audi’s zien er hetzefde uit,maakt ’t dan nogwat uit dat de ene meer pk’s heeft dan de andere?
Tombnolz zegt
Is het echt officieel? Da’s echt wel meer dan ik had verwacht. Maarrrrr hoe meer, hoe liever hé !!!
Inderdaad, wat een lullig getal, 579 pk. Waarom niet 575 of 580 ?!
m5 zegt
ik ben benieuwd of ie veel sneller is dan de m5
de vorige m5 maakte boven de 200kmh gehakt van de rs6+ die audi had 50 pk meer
SimonMc zegt
Waren er geen geruchten dat mercedes ging afkomen met een E-klasse met 700+ pk?
X-man zegt
@bnc,
dat vierwielaandrijving zwaar is, is waar, maar hoe bedoel ja dat het teveel pk’s afsnoept? 579,4 pk is het vermogen gemeten aan de wielen, en niet van de motor. Dat vier-wielaandrijving een dynamisch nadeel is betwijfel ik ook. dat het zo was in wat oudere systemen kan best zijn, maar met die nieuwe systemen zorgen voor hogere bochtsnelheden, en als ze het toepassen zoals op de gallardo is driften ook mogelijk.
monk zegt
zullen we eerst de auto even afwachten voordat we conclusies trekken over de performance ervan. Over de pk-race: Niks mis mee. Wat maakt het uit dat de auto’s steeds meer pk krijgen, door het prijskaartje dat eraan hangt kan toch niet jan en alleman erin rijden. Wat mij betreft mogen ze die pk race zolang doorzetten als ze zelf willen. Helemaal ideaal
w0o0dy zegt
de verklaring voor een iets kleinere cilinderinhoud zou kunnen zijn dat die verkleind is omdat er een turbo of compressor op gezet is (Saab en Volvo deden dat ook vaak. Een 2,5 liter atmosferisch en een 2,3 turbo bijvoorbeeld).
580pk is erg veel, maar kijk eens naar het gewicht van de S6 (1910kg)….beetje veel in verhouding met de M5 (1730kg) en de E63 (1740kg). Dus dat vermogen en koppel zal de auto hard nodig hebben om sneller of even snel te zijn….
De S6 zou met 300kg minder snel genoeg zijn om de M5 en de E63 voor te blijven (in de sprintjes, maar vooral ook op het circuit…..)
Julian zegt
ik denk dat dit gewoon een volledig onbeschaafde hoeveelheid pk’s is, kijk wat BMW doet in zn m5 valt nog net onder bescheiden een sprintje kunnen trekken maar waarom zou men ooit nog meer pk’s willen hebben? voor die 0,zoveel seconde sneller.
@ Yo!
de NSX is geen 4-deurs sedan en dus geen concurrent voor deze auto. daarnaast is 16000 rpm theoretisch vrijwel onmogelijk omdat je nokkenas dan ongeveer met 90m/s ronddraait, vinden materialen niet leuk, er worden ook niet voor niets toerenbegrenzers gebruikt op diverse motoren… en genereert dus ook veel teveel warmte.
w0o0dy zegt
@X-man: het vermogen van auto’s is het vermogen aan de krukas niet het vermogen aan de wielen. Een 4wd-systeem kost je gemiddeld zo’n 5 tot 10% van het vermogen.
Yo! zegt
@ Julian
theoretisch onmogelijk ?
in 2000 had Honda al een 3.0L V10 (de RA001E) die 17.000 rpm deed, pneumatisch …
en t ging me niet om de deuren, meer om de wedstrijd voor t vermogen dat naar iets anders wordt omgezet (mpg of co2 cijfers)
DeAutogids.nl zegt
Ach jeetje, straks ben ik niet meer stoer met een DAF XF105. Ik bedoel kon je vroeger zeggen dat je truck meer PK had dan die brave-vader-auto, nu kan dat niet meer…
bnc zegt
@ X-man
Neen, om ff een vb te geven
Eeen BMW M5 heeft 507pk en daarvan effectief 472 pk aan de wielen (verlies van 7%)
Een Audi RS4 heeft 414 pk en daarvan effectief 345 pk aan de wielen (verlies van 17%)
http://www.rri.se/
Zweeds bedrijf dat auto’s test op het correcte vermogen aan de wielen.
Ze kunnen dit mss iets verbeteren maar het verlies zal toch nog groot blijven.
agly zegt
en nu maar wachten op de beier en stuttgarter reactie!!
911 zegt
HAHA heerlijk…
en tja ik zou me ook een beetje lullig voelen met een gallardo nu.. maja dan kopen ze maar een murciélago ^^
En denk dat het r8 publiek hier geen problemen mee heeft..
en nu tijd om die m5 eindelijk is ge-owned te zien worden ;)
jo zegt
Deze strijd wint Audi_____________
De nieuwe M5 laat nog wel even op zich wachten___
Daarintegen komt er binnen 2 jaar een nieuwe E-Klasse, misschien een jaar later de ”snelle” ///AMG’s, nu komen ze er niet onderuit om het 612 peekaa sterke 65 ///AMG-blok(v12) óók in de E-Klasse te gooien_
Wat zal dat worden? gezien het feit dat MB steeds sterkere, nutteloze, motoren blijft ontwikkelen_ zij zullen misschien ook nog met een 650 peekaa sterke V8 uit de Slr komen_
sus zegt
laten wa maar afwachten tot ze hem eens naast de m5 en e63 amg zetten.
Zal niet lang duren na de release.
70 pk met de m5 is toch een serieus verschil.
Hij mag dan meer wegen, als ze er een actieve ophanging opzetten zoals op de r8 en de TT denk ik dat de m5 het nog moeilijk kan krijgen op circuit.
Plus met die turbo’s heeft die wrs een boel koppel, maar daar wordt niets over gezegd , spjitig .
666 zegt
ik blijf erbij, in 1999 had een carrera 4s 285 pk, en nu een Audi met het dubbele? waar zijn we mee bezig??? Wel grappig, je zet die Carrera 4s naast deze Audi, en die laatste zal het nog aardig moeilijk hebben.
Solstice zegt
Als deze auto evenveel karakter als vermogen blijkt te hebben dan zit het wel goed.
CSL zegt
Wel triest dat er weer turbo’s op moeten. Maar voor de rest leuk natuurlijk .
Nu komt M5 ook zeker met de hoogtoerige V12 met 750pk die BMW in de X5 ook had gestopt!
Die Hyper/Supercars gaan in de volgende jaren wel steeds moeilijker krijgen ;)
don_mario zegt
M5 blijft sneller..
meschien niet van 0 naar 100..
maar rollende start zeker..
ik durf hier te wenden om geld dat het zo is..
HIER HELE MOOIE STRIJD TUSSEN EEN 400 PK BLOK VS EEN 500 PK BLOK
……………………………………………….. ///M………………………RS………….
http://nl.youtube.com/watch?v=HVJZ55YpTv0&mode=related&search=
Rippance zegt
Oh en laatst was er een artikel, hier op AutoBlog, dat BMW de M5/M6 motor wat ging tweaken, naar waarschijnlijk 530PK… zullen ze er nu 579,5 PK van maken :D?
sven zegt
Een beest!! amai men A6 met 150pk is er niets tegen.
X-man zegt
@brc en @ Woody, dank voor de uitleg.
Ik denk wel dat M5 en E63 het moeilijk gaan krijgen op het circuit. Als je kijkt naar de autovisie supertest, daar deed de RS4 een rondje van 8min 19, de M6 een van 8min 21 en de E63 een van 8min 25.
X-man zegt
rond de Nordschleife
L-M zegt
@ CLS waarom een v12 . Als je wilt kun je nog meer uit die v12 krijgen hoor zie maar naar een carrera GT
L-M zegt
v10*
G zegt
Wel tof dat een groot deel van de mensen die hier posten blijkbaar al in de auto hebben gereden aan de opmerkingen te lezen ….
De Rs4 is nu eindelijk een rijdersauto mischien is dat ondanks de waarschijnlijk loodzware rs6 ook wel zo .Het is gewoon afwachten op de eerste rijtesten de rest is speculeren tot het moment daar is
S3rvo zegt
Over Quattro in bochten: ja hij stuurt iets minder precies in, maar ik heb nog een aflevering van topgear staan op mijn pc van de M3e46 tegen de AudiS4 4.2
De BMW was lichter en sneller in een rechte lijn maar over het parcours was de Audi een seconde sneller!
Dus quattro is wel beter in bochten (kijk maar naar rally) en veel beter in nat weer. Die audi is allang weg terwijl de BMW en Merceders nog grip aan het zoeken zijn op de achterwielen
Zoals een coureur in een listerstorm in de regen zei bij het achtervolgen van de rs4 safeteycar: I CAN’T KEEP UP
S3rvo zegt
OH ja die v10biturbo van de rs6… die komt echt wel in de R8! die motor komt van het originele studiemodel (lemans quattro concept) alleen had die 610pk!
Daemon zegt
weet iemand wanneer de R8 v10 komt? Hoor geruchten van dec. 2007 al…
dekster zegt
@S3rvo
heb je daar filmpje van? :)
Crazy Car zegt
Don Mario schrijft de M5 blijft sneller, ik durf hierover te twijfelen.. In het door jou geplaatste filmpje (erg gaaf) scheelt het 50pk tussen de M5 en de RS6, welke ook nog eens een avant is. Ik zie toch niet dat 1 van de 2 extreem hard bij de ander weg loopt, vooral heuvelop zie je de RS6 harder gaan. Was een leuker vergelijk geweest met een RS6 sedan.. Is het niet zo dat hoge snelheid de luchtweerstand veel belangrijker is dan het gewicht? Audi zal dit aantal pks niet voor niets gekozen hebben en waarschijnlijk net iets sneller zijn dan in ieder geval de huidige M5 en E, de plus wordt bewaard om de nieuwe E te begroeten..
BMWPOWER zegt
@ 911, ja daar doet audi het allemaal voor he om zich te kunnen vergelijken met de ultieme M5 van BMW!
Troyk zegt
Voordat iedereen een stijve piemel krijgt en begint ‘oeh en ah’ te roepen: Laten we even afwachten wat dat onderstel met 580 pk doet.
Knappe jongen die een relatief hoge auto met een matig Aerdynamische quotient als de RS6 strak op de weg houdt.
580 pk is nuttig in een Lambo, Zonda etc omdat ze ook allemaal laag liggen en hun wielen op de hoeken hebben staan, de RS 6 is toch nooit met deze bedoeling ontwikkeld dus ’t zal nooit zo goed uitpakken als bij een echte sportscar die voor 580 pk gebouwd is.
Maar goed, misschien sla ik de plank volledig mis.
Overigens ben ik grooooot fan van de RS6 en hoop dat het een ge-ni-ale wagen gaat worden!
Chief_S5 zegt
Zoals het hoort, een wolf in schaapskleren :)
joost zegt
De m5 krijgt binnenkort een upgrade naar 530 pk. Dan heeft de huidige m5 straks 50 minder dan de nieuwe rs6. Conclusie: m5 blijft sneller.
deefke zegt
ik vindt dat ze de bmw m5 is ook al bijna 2 jaar oud
Crazy Car zegt
@ Joost
waarom is je conclusie M5 blijft sneller?
Ook bij het hierboven genoemde filmpje is het verschil 50pk, en geen duidelijk weglopen de M5, gegevens van deze auto’s tonen aan dat de RS6 vorig model 1840kg was tegen 1695kg voor M5.
Ik denk, dat Audi al rekening heeft gehouden met deze upgrade (waarom heeft de M5 overigens niet meteen 530pk gekregen, of zijn er buiten software nog andere dingen vernieuwd aan deze motor?) en ik denk dat ze minimaal even snel zijn en waarschijnlijk zal de Audi zelfs iets sneller zijn.
Het is toch overigens geweldig dat de RS6 juist weer turbo krijgt, in mijn enige rit in een RS6 avant heb ik heel erg genoten van de 2 turbo’s en hun geblaas boven het V8 geluid uit, zeker als rond de 5000rpm je de turbo’s nog een keer extra hard hoort werken om de eindsprint in te zetten.
In mijn ogen, hoort er een turbo (minimaal 1 ;-) ) op een RS model, vind het ook een soort geschiedenis van het merk.
Breinstein zegt
dit lijkt me ook canibalisme binnen de audi group. hoeveel pk heeft bijvoorbeeld een S8?
GOD zegt
BMW heeft niks te vrezen
het M embleem alleen al roept bij mij meer gevoelens op dan de hele audi rs6
en als het echt aan komt op een pk race wat ik niet zo snel zal denken
dan heeft BMW nog altijd een joker(turbo) om in te zetten en die heeft audi al gebruikt
JOPHEIJ zegt
Gisteren bij een stoplicht toevallig een S8 vol zien (en horen) optrekken. Jeej, niet normaal hoe snel voor een auto van 1940 kg. En dat geluid, heel beschaafd, maar toch heel speciaal!
Ik wist dat er een V10 van 5,2 liter onder de motorkap lag, maar ik wou even weten hoeveel pk deze was. Dus thuisgekomen meteen even opgezocht:
450PK
Hoe snel wordt die RS6 dan wel niet, met net geen 580 pk en minder massa?
stiggie zegt
x-men waarom doet de ring taxi er dan 8.00 min over en de m6 die iets sneller dan de m5 dus jah het ligt soms ook aan de rijder audi zal mischien wel sneller zijn maar hoelang hebben ze dar wel niet over gedaan
Karel zegt
Iedereen loopt nu te jammeren over het vermogen te veel, zijn jullie vergeten dat Mercedes al 2 jaar de 65AMG motoren leverd v12 bi-turbo met 613 pk. Ik vind het wel mooi, dit soort exoten want dat gaat het worden. Wanneer zie je nu eigenlijk een E55AMG of een M5 voorbij komen (behalve op de hoek bij de koffieshop) Mercedes BMW en Audi bouwen dit soort auto’s puur als vingeroefening om te laten zien waar het chassis toe in staat is, niet voor de grote omzetten of winst. Het is gewoon leuk om als je in je A6 2.0tdi zit een wallpaper te zien waarop de RS6 staat met 580pk, vervolgens zak je onderuit in je 140pk diesel en droom je verder later als ik groot ben.
Poekie Lauda zegt
wow! :)
x-man zegt
@stiggie,
Eerst lieten ze er de gewone autojournalisten in rijden, ze waren met 5 en elk kreeg 1 ronde. Daar was de RS 4 gemiddeld zelfs 20 seconden sneller dan de M6. Ook de E63 was sneller, gewoon omdat die auto’s gemakkelijker te rijden zijn voor een leek. Daarna lieten ze iedere auto rijden door een professioneel coureur. Elke auto 2 ronden dacht ik.
Bovendien zeg jij daar dat een ring-taxi de Nordschleife doet in 8minuten. De personen die daarmee rijden doen niet anders dan de ring rijden, maar dat ze het binnen 8 minuten doen betwijfel ik, want er staan geen tijden van van een M5 die onder de 8 minuten gaat op de rondenclassificatie van de ring.
CSL zegt
@L-M
750 pk is iets anders he. En die Carrera Gt heeft een 5.7 en geen 5liter.
Een Hoogtoerige V12 weegt natuurlijk iets meer, maar het gevoel die hij je bezorgt is niet te beschrijven.
Ik heb In Engeland een testrit gemaakt in een Mclaren F1 waar een Hoogtoerige BMW V12(s70) erin zit, waar je gewoon kippenvel van krijgt. De blok kon nog voor je getuned worden tot zo’n 9000 toeren waardoor die gauw 1000pk levert. En dit allemaal zonder Turbo/Compressors etc.
Sindsdien is het ook mijn echte droomauto geworden.
Maar over die M5 he. Ik weet denk ik waarom er een Upgrade naar 530-540 pk komt. Op diverse test blijken dat de M5/M6 motoren al meer dan 507 pk leveren. Meestal zo’n 530-535PK. Dus waarom dan niet gelijk een 530pk melding van maken!
OEM
Claimed data:
Horsepower 507 Hp at 7750 rev/min
Torque 520 Nm at 6100 rev/min
Actual data:
Horsepower 529,8 Hp at 7960 rev/min
Torque 517,1 Nm at 6230 rev/min.
Antoon zegt
@ Karel
We zullen in ieder geval genoeg 2.0 TDi Audi’s gaan zien met dezelfde stylingsbumpers etc. Dat is bij de BMW 5 ook het geval.
Maar 579,4 pk in een saloon is idd van een andere wereld. In plaats van het richten op een lichtere auto bouwen ze nu een Olifant. Leuk op de rechte (auto)bahn, maar we moeten maar eens zijn of hij ondanks Quattro ook een beetje de bocht om te krijgen is. Met zo’n zware motor voorin kan ik me een beetje onderstuur wel voorstellen. Ook met vierwielaandrijving. Iemand al een idee wat deze motor weegt ten opzichte van de V10 uit de M5??
bmw6cyl4live zegt
wel veel pk`s maar vraag me af of ie ook snel is. zal wel een zwaare bak zijn. zou de motor het na 2 ton ook nog doen…??
jo zegt
ff op al die ‘audi-fanatiekjes’: 580 pk bakken ze er bmw ook wel uit als je er een turbo inbouwt die zo groot is dat je de wielkasten moet uitbouwen. maar wij houden het tenminste lekker puur, zoals het hoort. Hoogtoerig is zowiezo veel mooier dan dat je bij 5000 tpm moet schakelen.
en ook ff op iedereen die dit een saaie auto vind: mensen die deze auto kopen, kopen hem omdat ze een snelle zakenauto willen hebben en iets te veel geld hebben. maar dat wil nog niet zeggen dat ze dat ook willen laten zien. die vinden het genoeg als ze het zelf weten en hun vrouw ofzo.
En blijkbaar snapt audi het principe van een sportauto ook nog steeds niet: een LICHTE snelle auto met achterwiel aandrijving: kijk maar naar alle raceklasses op asfalt.
zo da wou k ff kwijt
BMW (M) ROCKS
Barry330cd zegt
Tja, hij weegt 200 kilo meer als een m5 en dat ga je merken in bochten en bij het remmen. Om 200 kilo gewichtsverschil goed te maken moet je behoorlijk wat PK’s toevoegen, met als gevolg meer verbruik, meer uitstoot en een zinloze extra hoeveelheid PK’s. Het was Audi met haar kreet “Vorsprung durch technik” te prijzen geweest als ze ipv meer PK’s minder kilo’s op de weegschaal zou brengen. Dat is veel slimmer, kijk naar Porsche die doen dat heel slim met hun GT3 uitvoeringen. Zelfs BMW snapt dat en ontwikkelen de juiste richting op.
Sander zegt
Tering, wat een auto! :)
Nick zegt
@jo: De RS6 is ook niet echt een sportwagen, de enige sportwagen van Audi is de R8 and in mindere mate de S8.
Hoogtoerig is leuk en aardig, maar slecht voor het milieu, zelf voor de portemonnee en alles behalve betrouwbaar zoals het geval met de BMW S85 motor.
En achterwielaandrijving is leuk en aardig, maar vierwielaandrijving is veiliger en zorgt voor gelijkmatig bandenslijtage.
BM zegt
@CSL
Dat is volgens mij bij volkswagen standaard, dat de motor +- 5% meer PK heeft dan er wordt vermeld. In loop van tijd verliest de motor namelijk een aantal PK’s
Silverarrow zegt
Grappig, als je zo al die reacties door leest, zou je bijna gaan denken dat de BMW M-fanaten zich bedreigd voelen. Ergens weten ze gewoon dat de nieuwe RS6 waarschijnlijk sneller wordt dan hun geliefde M5, maar toch met man en macht blijven beweren dat een M5 beter is. Misschien is het verstandiger om gewoon de tests af te wachten, en dan pas te oordelen.
We kunnen allemaal keihard gaan zitten speculeren over wat die 580 pk met een chassis doet, welke auto er sneller is, waarom deze auto het nooit zal halen bij een Lamborhini of Ferrari op het circuit, maar feit is dat niemand daar ook maar iets van af weet tot deze auto getest is en de volledige specs naar buiten komen.
Laurens zegt
AUDI KOMT HIER GEWOON TE LAAT MEE!–edit: ja inderdaad, alle andere merken hebben al een sedan met 580+ pk…–
Derk zegt
idd 580 pk is veel, maar bmw en merces hebben hier wel een antwoord op hoor, let op mijn woorden!
En wss is 580 pk veel te veel voor het chassis en zal tie in bochten niet lekker te rijden zijn!
bartholomeo zegt
Blijkbaar rijd -bijna- iedereen hier dagelijks in een BMW M5 of RS6+ , hebben ze allemaal een ouwe AMG op stal staan.
Al die BMW-fanaten krijgen al de bibber als ze de getallen horen ( over prestaties kunnen we ons nog niet uitspreken) dus komen ze af met : “chassis kan het niet aan”, “waar heb je nu zooooveel pk’s voor nodig”, “hij zal geen bocht kunnen nemen” , “BMW is toch sneller van een rollende start” … etc.
Je kan een bepaalde voorliefde hebben voor een merk ( ik hou persoonlijk meer van de ingetogenheid van audi ), maar zoals sommigen hier bezig zijn zien ze precies al hun aandelen zakken bij bmw.
Feit is dat dit een beest van een auto word waar maar een paar gelukkigen op deze aardkloot mee zullen rijden. Nu nog euromillions winnen en ik maak een persoonlijk verslagje voor jullie :)
Karel zegt
Gemiddelde niveau is hier echt bedroevend laag, laten we gewoon de rijtesten afwachten ik denk dat Audi haar ogen en oren en neus heel goed heeft gebruikt heeft bij het kijken in de keukens van BMW en Mercedes, ga er maar vanuit dat hij de snelste BMW 5 (de m5 dus) en de Snelste Merc. E voorbij zal gaan tot het spel weer opnieuw begint en BMW met de nieuwe M5 komt enz. Een zware auto hoeft overigens niet slecht de hoek om te gaan of te rijden dat is de VW/Audi groep bij de Veyron heel erg goed gelukt getuige alle lof over de handeling van deze zware mastodont. Ik denk dat de nieuwe RS6 weer een auto gaat worden die je nekharen recht overeind gaat zetten.
autoblogger zegt
@Derk: ik let op!
Derk zegt
@autoblogger jajaja was niet ZO letterlijk bedoeld hehe, mjaa m5 is en blijft betere auto
alexander zegt
onzin! pure onzin waarom zoveel pk ik bedoel zoveel heeft een gewone mucrie al wat moet je ermee het is een 5 deurs gezin auto !!!!
ik vond 507 in de m5 al veel maar die slaat alles
MARK zegt
@CSL
Wat ben jij een kneuterig figuur zeg.. Je kan nog niet eens normale zinnen schrijven laat staan een testrit maken in een MCLAREN F1.. Stuk onbenul je hebt geen cent te makken..
Dirk zegt
idd wat een gelul..
Wat die RS6 betreft ik zou er wel eentje willen hebben.. Als hij net zo rijdt als een RS4 (met ietsje meer pk’s) zal dat bochtenwerk geen probleem zijn. Hij zal een M5 en E63 AMG wel zoek rijden..
Audioot zegt
@ karel
Je haalt de woorden uit mijn mond.
ruf rt12 zegt
Mensen mensen wat word er hier veel gezeurd over 579pk. Maar jullie snappen er gewoon allemaal niks van allemaal zeurende gierige nederlanders wat 579pk teveel?! Je hebt pas pk’s teveel als er niet meer met een auto gereden kan worden. I love pk waarom zou je 300 rijden als het ook 350 kan gaan. En over het milieu of zulke dingen dit soort auto’s rijden er zo weinig rond dat je het verschil niet eens merkt. Dit is gewoon een geweldige auto en alle jaloerze bmw en mercedes rijders moeten gewoon niet huilen omdat deze auto mooier, sneller, ruimer en beter is.
marex zegt
ik denk dat als bmw de gefacelifte 5-serie gaat gebruiken voor de M5 dat ze dan meteen de geupgrade motor erin doen.
Als BMW fan hoop ik natuurlijk dat de M5 dan sneller wordt dan de nieuwe RS6 maar aan de andere kant het blijft een geupgrade passat.
Doe toch maar een M5 dan :P
Laurens zegt
Ik bedoel niet dat er al een sedan met 580 pk is flapperd! Audi laat 3 jaar op zich wachten voordat er een nieuwe rs6 is. Dat is in mijn optiek een beetje aan de late kant, aangezien de nieuwe A6 al een tijdje dienst doet! Niemand heeft ook nog een flauw benul wat dat ding allemaal kan, dus laat de echte autojournalisten nou maar eerst hun mening geven. Op dat filmpje zie je dat ding trouwens ook redelijk rap door bochten rijden, en met een quattro systeem kan ik me niet voorstellen dat dat ding het in de bochten slecht gaat doen, maar alles kan. wait and see…..
Karel zegt
@ marex
Als BMW fan hoop ik natuurlijk dat de M5 dan sneller wordt dan de nieuwe RS6 maar aan de andere kant het blijft een geupgrade passat.
Fout!!!!!! De A6 staat op een heel ander platform sufferd, de passat heeft de motor in de breedte liggen tegenwoordig en de a6 in de lengte richting, het vorige model Passat de B5(1996-2005) en de oude A6 (mod. ’96-2003) deelden idd soort van zelfde platform. Zo jammer dit soort domme reacties.
Windhoos zegt
dekster schrijft,
27 June 2007 om 21:51
@Holy Cow
Mijn portefeuille heeft een grens, 579 pk zal heus niet goedkoop komen.
Ik denk trouwens dat dit een hoax is 579 pk terwijl een R8 450 heeft oftewel heeft audi zoveel pk’s nodig om de tijd goed te maken die ze verliezen in de bochten met die V10 helemaal voorin…
————————————————————————————
Ik kan je verzekeren dat het GEEN hoax is!………..
dekster zegt
@Windhoos
Waarom zou het geen hoax kunnen zijn? Die rare combinatie waaruit je dit alles kan afleiden werd op het internet gevonden en het zou het chassis nummer zijn. (heel betrouwbaar kan je dat niet noemen eh ;) )
Windhoos zegt
Potente kopers die informatie inwinnen bij de dealer kan ik niet onbetrouwbaar noemen……….
Nick zegt
@marex:
Behalve dat een deel van het interieur, ruiten, elektronische systemen (ABS, wis-was, airco, etc) is de RS6 nergens identiek aan de Passat.
De ophanging is anders, het chassis is anders (Audi Space Frame), de carosserie is anders (maar ja, dat begrijp je wel :P), aandrijving is anders (standaard quattro vs optioneel Haldex) en de motor is anders.
Een BMW 525d is meer identiek aan een M5 dan bijv. een Passat R36 (Variant) t.o.v. een RS6 (Avant).
don_mario zegt
@ Crazy Car
Het is een RS6 MTM .. Dus 100 PK meer dan de BMW BLOK..
400 tegen 500 pk
dekster zegt
@Windhoos
We zullen zien, je kan gelijk hebben hoor ;)
Nu kunnen we misschien eens wedden om de prestaties?
ik gok 0-100 in 4.8
wim zegt
ik vind dat audi nogal laat komt met een rs6. de m5 is er al bijna 4jaar, daar komt al zo weer een nieuwe voor. net als met de diesels, audi heeft nu een 3L comonrail. maar die had bmw al in ’98. en nu de 535d er is loopt audi weer achteraan. audi moet denk ik eerst bij VW vragen als ze iets nieuws willen. ik had voor mijn bmw een 2.5 tdi quattro maar ik werd ingehaald door gewone 4cil diesels. dat is bij bmw wel anders. als je met een 535D gas geeft denk je niet meer aan audi en je ziet ze ook niet meer.
Karel zegt
@Wim VW en Audi waren de eerste op diesel gebied met een direct ingespoten diesel in een productie auto de Audi 100 (1992) 2.5 5 cilinder TDI was daar een product van en de in 1993 gelanceerde 1,9 tdi in de audi 80 en de VW Golf en Passat. Alle andere merken waren toen nog bezig met niet direct ingespoten turbo diesels, ja ook Mercedes en BMW.De a6 had in 1998 de 2,5tdi direct ingespoten diesel met 132 kw of wel 180pk alleen die werden in NL nooit verkocht hier reed iedereen de laffe versie met 163 pk dus niet gek dat je dan wordt kwijt gereden door menig 4 cil diesel in zo’n zware bak, de BMW 530d had in 1999 135kw dus 185 pk dus verschil is te verwaarlozen. De 3 liter TDI ligt al sinds 2003 in de A6 en levert +/-230 pk dus exact net zo veel als de 530d waar jij het nu over hebt. Dus waar loopt de VAG nu achteraan? De 535d heeft veel meer vermogen maar ook een heel ander prijskaartje. De 535d is een heel schitterend stuk techniek daar kan niemand omheen. Ieder merk volgt zijn eigen policy op gebied van introductie van snelle modellen Audi doet dit al jaren een paar jaar na de introductie, misschien om weer eens de aandacht op een model te vestigen, bedoel de A4 stond weer even helemaal in de spotlights met de intro van de RS4, tevens zijn alle kinderziektes uit het chassis en andere aanverwante zaken. BMW heeft bij het vorige model 3 serie bij 330d bv bij zo’n beetje iedere auto de helft van de bodemplaat moeten vervangen onder coulance omdat de ophanging van de achteras afscheurde, levensgevaarlijk en gewoon slecht dat had men bij testen toch al moeten kunnen zien. Neemt niet weg dat ieder merk zijn flaws heeft, de Audi multitronic is bv ronduit slecht te noemen zeker in de eerste bouwjaren rond de 100000km liep de bak kapot. Mercedes had met de E alleen maar electronisch gelazer, menig taxibedrijf kocht geen E klasse meer maar een 5 omdat ze er doodziek van werden. En zo blijft het altijd wat in autoland.
JW zegt
Amen. Maar met de huidige Multitronic zijn niet zo veel problemen meer geloof ik.
eddy zegt
AUDI, AUDI, doe niet mee aan deze race om PK’s.
Dat past niet bij het merk om te schreeuwen.
Dirk zegt
power to the wicked
floryn zegt
YIHAAAAAAAAAAAAAAAAA let’s take this car and drive it from Munchen to Hamburg!!! wat een lekker lekker getal is dat zeg 579,4
keislair zegt
wat zal dat ding zonder begrenzer doen? (330/340km/h!?) gelukkig heeft hij quattro anders was het echt een groot rookgordijn. nu kun je er nog een beetje mee rijden. maar inderdaad, audi mag dan wel de lat weer hoger hebben gelegd maar bmw en mercedes komen ook zeker met zulke vermogens, minimaal. hoop dat de audi niet te veel vet met zich meesleept. maargoed, als antwoord hebben ze altijd nog de “plus”versie achter de hand. het blok kan immers nog wel meer dan dit leveren. we wachten af.
Brammetje zegt
@ ejay
helemaal mee eens. de BMW M5 bijvoorbeeld die straalt iets uit van ga aan de kant anders vreet ik je op. bij de audi is het meer van je mag aan de kant gaan maar het hoeft niet.
@ dekster
ik wed ook dat de M5 sneller is dan de RS6 op de ring
toch zou ik eerder een M5 kopen dan een RS6 omdat de techniek veel mooier en veel origineler is in de M5.
Brammetje zegt
@ karel
ff rustig man.
als mensen dom willen lullen laat ze dan.
ga er niet te fanatiek tegenin das slecht voor je strespeil.
Goody zegt
Jeezus. 121 reacties en nog steeds komt het woord BMW, Mercedes en Porsche er in voor. Dacht dat het om een Audi ging. Maar ja, geeft in ieder geval weer aan dat er een hoop anti Audi zeikerds hun ei kwijt moeten. Of klinkt het allemaal zo voorspelbaar.
Windhoos zegt
dekster schrijft,
28 June 2007 om 23:37
@Windhoos
We zullen zien, je kan gelijk hebben hoor
Nu kunnen we misschien eens wedden om de prestaties?
ik gok 0-100 in 4.8
—————————————————————–
Dat doet de RS4 (B7) standaard ook al en de oude RS6 kan het al in 4,5. Ik denk serieus dat de 0-100 sprint tussen de 4s en 4,3s zeker wel haalbaar moet zijn, het zou tenslotte vreemd zijn als de nieuwe RS6 trager zou zijn dan de “oude” RS6
http://nl.wikipedia.org/wiki/Audi_RS4
http://nl.wikipedia.org/wiki/Audi_RS6
Brammetje zegt
volgens mij was de huidige RS4 ook langzamer dan de oude. en vergeet niet dat de RS6 behoorlijk wat gewicht mee moet zeulen mede dankzij audi’s vierwielaandrijvingssysteem
Brammetje zegt
@ windhoos
ik gok op 4.6
Windhoos zegt
De oude RS6 had ook een quattro systeem en bovendien zit er tussen de RS4 B5 en B7 slechts 40pk verschil en is de B5 ook nog eens veel lichter, 130pk meer is tov de oude RS6 imho toch wel een groot verschil
Stoes zegt
ik krijg kippenvel
Nick zegt
Valt opzich nog wel mee, de Mercedes-Benz SL65 AMG (ook al is hij geen concurrent) heeft 612 PK en 1000 Nm.
Als de 2008 RS6 nou ook rond de 1000 Nm koppel zou hebben dan moedig ik dat juist aan.
De massatraagheid en frictie van de quattro vierwielaandrijving moeten immers ook overwonnen worden.
Daar is het over gebrachtte vermogen heel erg laag, vergeleken met achterwielaandrijving over voorwielaandrijving.
Wat Audi eigenlijk moet doen, is zorgen dat ze naast het gebruik van een Space Frame, ook gaan werken aan een goedkope oplossing voor koolstofvezel in de RS modellen.
Evert zegt
Heel erg mooi allemaal. Op richting de 600 pk grens met de de AMG E63, M5 en de RS6.
Porsche Turbo doe je best om ze bij te houden met pk oorlog.
Persoonlijk vind ik de Audi het mooiste MODEL
Bmw is echt voor de POWER
Mercedes is voor de STIJL
Groetjes van Evert
Hans zegt
De honger naar meer! meer, verder, dieper, aaaah wat lekker VERMOGEN aaaah
Deze auto is de kampioen van de Duitse AUTOBAHN!
De RS6 is SEX op WIELEN!
JeMoeder zegt
Ten eerste is dat getal 579.4 compleet idioot, dat haal je nooit tweemaal na elkaar, zelfs niet onder de meest gelijkende omstandigheden. Een afwijking van 10% is snel gemaakt.
Ten tweede, de laatste paar jaar kan iedere idioot een bak met wat pk’s besturen, dankzij alle elektronica die de hersenloze chauffeur moet intomen. Veel centen en daardoor veel pk’s maken je geen beter chauffeur en rechtuit rijden kan iedereen. Een paar jaar terug kon ik met gemak een steenrijke rallypiloot in zijn Scooby gemakkelijk bijhouden met een lamme Mercedes C200 CDI automaat en standaardbandjes, eenvoudigweg omdat ik stukken sneller was in het bochtenwerk.
Ik ben er zeker van dat ik het van 95% van die pk-monster-chauffeurs gemakkelijk haal, beiden in een wagen met pakweg 150 pk en een totaal gebrek aan elektronica en hulpmiddeltjes.
WAKKER WORDEN JE SLAAPT NOG…
Racer X zegt
@ JeMoeder
Exact, toen ik gister onverhoopt de auto van mijn vriendin mee moest nemen (een ’96 Suzuki Alto 0.8 driepitter, 36 pk) reed ik een Corsa 1.4 compleet zoek… In rechte lijn nog wel.
Een kundige chauffeur is een tough talking idioot met een surplus aan pk’s (bijna) altijd te snel af.
Ik realiseer me nu pas wat voor trieste vertoning dat is geweest, een race tussen een Corsa en een Alto hahahaha!
denis zegt
Haha,
mooi dat jeremy, wie ik als echte autokenner beschouw een m5 rijdt en hem oer oer oer lelijk vindt.
Jongens bmw maakt de betere auto’s zowel benzine als diesels.. niet? haha kijk maar eens naar de nieuwe diesel voor de 1 serie.. haha. tis gewoon mooi om te lezen wat sommige mensen roepen leest iemand wel eens de autoweek, autorevu of topgear magazine?
Degene die hard roepen in ieder geval niet! Laatste editie 5 serie station wint het van al zijn revalen! A6 avant E klasse en die lochte amerikaan. En waarop rij dynamiek!!!
Of je het bangel gebeuren mooi vind of niet dat is een heel ander verhaal.
Ik rijdt een A4 en ik zou het de volgende keer wel weten….
mark zegt
@Hans?
heb je een vrouw of het geld om die auto ooit te kopen…
dacht ik al..
De RS6 zal hetzelfde doen als de oude wellicht een tiende sneller. maar rijdt hij ook beter?
Daar hoor je weinig over, ik ben benieuwd…
Patrick zegt
Doe mij die maar en doe er maar 2 :P:P:P:P
eMiz0r zegt
@ iedereen die loopt te zeiken dat Audi TE LAAT is ?!
De nieuwe BMW M3 is het antwoord op de nieuwe RS4 van Audi. Maar dat vergeten de BMWlovers onder ons voor het gemak even :) Het nieuwe 3-serie model komt uit 2005, dus ook BMW komt pas later met snellere auto’s in hetzelfde model.
Het valt me overigens op hoeveel BMWnerdjes op Audi lopen te zaniken, terwijl een Audi rijder de kwaliteiten van bijvoorbeeld een 5-serie wél kan waarderen. Ik vergelijk het wel eens met een Linux en Windows strijd. De Windows kenners zien Linux als een mooi intiatief terwijl de Linux kenners Windows tot de grond toe afbranden en iedereen die het gebruikt.. en waarom?
Ik verwacht halverwege 2008 deze RS6 voor de stoep te hebben. En nee, dat is geen grapje :)
Windhoos zegt
If so eMiz0r wil ik je ff veel plezier wensen in je toekomstige aawinst. MAAK HEM NIET LUI! :-D
@denis, topgear kan ik nou niet bepaald objectief noemen. Het kan best zijn dat BMW beter is, maar gegevens haal ik liever uit een bron die wel betrouwbaar is…..
El Barto zegt
voor degenen die vinden dat 579 pk weinig is :HALLO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
zijn jullie gek ?gaat niet vooruit mijn hol!
met 600 pk kan je met gemak een porsche voorbij steken
ikzelf heb een Audi A6 2.0 TDI multitronic met 140 pk en zelfs dat trekt ongelooflijk op!
piston zegt
met betrekking tot quattro systeem…
http://www.caranddriver.com/features/13173/the-lightning-lap-2007.html
blijkbaar hangt RS4 nog altijd zwaar op voorste wielen
TOM zegt
Ik heb alle reacties gelezen. 90 % van julie moeten je eigen effe na laten kijken door een verschrikkelijk goede doktor. Die andere 10 % mag met mij mee. SCHEUREN in een M5.
w-j zegt
@tom
behoor jij nou ook tot die 90% of bij de 10%! :-P
Karel zegt
@ Dennis Jeremy Clarkson die jij al “echte”kenner ziet heeft absoluut geen M5 zelfs nooit gehad. Bezit momenteel een Mercedes SLK 55AMG een Volvo XC90 , Ford Focus, en een ex-military Land Rover Defender en een Lamborghini Gallardo. Bij de vorige wapenwedloop won de Audi RS6 bij Jeremy van de M5 de E55AMG en de Jaguar S-type. Ik denk dat iedereen begrijpt dat er van de drie grote jongens dus de M5 de E AMG en de RS6 geen een auto een echte verliezer is het draait er uiteindelijk om waar je je lekker in voelt. Er zijn mensen die niet in een BMW willen rijden omdat ze dat een auto voor wegpiraten vinden. Zo zijn er ook mensen die geen Audi willen omdat ze die te saai en anoniem vinden. Niet iedereen wil in een Mercedes gezien worden omdat ze bang zijn te worden vergeleken met een foute aannemer, een drugsbaron,taxi of veehandelaar.
Topgear RS6 tegen de M5 en de E55 AMG
http://www.youtube.com/watch?v=AK1WGeBgAmI
Laurens zegt
Clarkson heeft wel een m5 gehad…
http://www.askmen.com/men/entertainment_200/222b_jeremy_clarkson.html
Laurens zegt
@ Karel: je moet niet doen alsof jij overal een antwoord op hebt en alles weet
jesper zegt
Iemand een idee wat de prijs ong. van deze auto gaat worden?
Windhoos zegt
Ik verwacht dat hij duurder gaat worden dan de R8 (in Nederland vanaf €146.200 en in Duitsland “slechts” een beetje meer dan €104.000……….) . Je moet volgens mij niet raar gaan opkijken van prijzen van rond de €170.000
wilco zegt
Ik vind het wel mooi, zo n dikke pk race. Toch zal ik niet zo snel zo n pk monster zelf kopen. Voor dit geld kun je beter een serieuze sportwagen kopen, qua wegligging en rijbeleving toch 10x leuker. Ik denk dat Audi nooit een 911 zal kunnen verslaan op het gebied van rijbeleving, en de carrera S met 355 pk wist een M6 met 507 pk te verslaan in Top gear.
Reden: de manier waarop de pk s ingezet worden.
Ik geloof ook nooit dat deze audi de M5 qua totaalplaatje gaat verslaan, qua looks heeft ie alvast verloren in mijn ogen. Qua sprint en pk s zie ik de audi een eind komen, maar als de vorige M5 al een audi met meer pk s aankon, dan geloof ik dat het wederom van hetzelfde laken een pak is. BMW is van de 3 grote merken toch degene die de pk s het meest benut. En MB en Audi moeten wel met meer pk s komen, aangezien ze anders echt gedeclasseerd worden door bmw.
Ik ben trouwens benieuwd of die upgrade op de huidige M5 inderdaad komt, ik zou zelf eerder een CSL versie maken van de M5, dan heb je met hetzelfde vermogen wederom een onverslaanbare auto. Gewoon 200-300 kg eraf, en dan zijn MB en Audi wederom kansloos.
jesper zegt
De M5 komt in heel veel tests tussen de S6 en de MB E63 als slechste naar voren, terwijl de S6 toch heel wat minder pk’s heeft. Dus nou nou niet alsof BMW helemaal op elk gebied het beste is, want die tijd is wel geweest…
s-line zegt
Mensen, nog een klein maandje en het is zo ver, Ik ben een rs6 fan, altijd geweest! En geloof mij, De Audi RS6 zal op alle testen winnen!!!Maar toch blijft de M5 en AMG supersnelle wagens!
Roolan zegt
Hallo,ik ben zelf een Porsche rijder ( ik heb een 911 Turbo TT 2006 ) deze heb ik speciaal getuned in Duitsland,het vermogen is nu opgevoerd naar 720 Pk .
( 0-100 in 3,1 sec. ,0-200 in 7,6 sec. top= 392 km/u )
ik wil heel graag een wedstrijdje doen met deze Audi Avant rs..
zou hij durven….?
Windhoos zegt
@Roolan, jij bent appels met peren aan het vergelijken…………..
Roolan zegt
He Windjammie,
ik wil hiermee aangeven dat Audi best wel wat meer Pk ”s in die Audi mag stoppen,om de concurrentie aan te gaan met Porche en BMW !
onderscheid je van het topsegment en begint de produktie serie met 650 pk en hoger !!
er zijn altijd welgewillige klanten die deze extreme top vermogens zoeken.
Windhoos zegt
Nogmaals, de welbekende appels met peren. En onderscheiden doen ze zich echt wel hoor, kijk maar eens naar Lamborghini. Dat is voor de volle 100% in handen van Audi…..