Wouter noemde de Audi A5 al eens het knappe zusje van de A4, en dat ben ik met hem eens. De sterkste coupé is op het moment de S5, die 354 pk uit zijn V8 tovert. Uiteraard is Audi er veel aan gelegen om de e92 M3 van rivaal BMW het vuur aan de schenen te leggen, dus is er een RS5 in de maak. Tijdens zijn testkilometers in de VS werd deze op de foto gezet.
Aangezien knappe zusjes vaak in de sportschool moeten zijn/te vinden zijn heeft Audi de A5 hier dan ook naar toe gestuurd: de RS5 zal een ongeblazen 4,2 liter V8 onder de kap hebben liggen, goed voor 450 pk. Dit zijn er 30 meer dan de M3. Uit strategisch oogpunt blijft de 5 liter V10 uit de RS6 op de plank liggen.
De looks van de RS5 lijken dik in orde, gooi er nog een matte paintjob over u bent weer voorzien van uw dagelijkse dosis porno! Bekijk de foto’s HIER.
VonStroke zegt
Atmosferisch, zo zie en hoor ik het graag. Ik ben benieuwd.
audi-fan zegt
tja…. die velgen kunnen echt niet.
maar 4 uitlaten.. is dat niet rs-onwaardig?
hansie zegt
Ik moet het gewoon doen: M3 is beter:P
bmw///M power zegt
-edit:nutteloze fanboyopmerking-
kowalsk zegt
Waar is Audi mee bezig, vraag ik me af als ik de luchtinlaten onder de koplampen zie… Lompe dingen. Geef mij maar de S5, die is snel én nog enigszins beschaafd.
Ruben zegt
Vind ook dat ze stillekes aant overdrijven zijn met de grote van die luchtinlaten in voorbumper. Lijkt juist op ne opgeblazen kikker zo… geef dan maar de S5
Vind de M3 coupe nog altijd schoner!!!
AJ zegt
Weer een of ander slagschip van tegen de 2 ton.. Welke fabrikant gaat voortaan zoiets maken onder 1300kg?
lincoln zegt
blijft toch een beeldschoon ding ..
begrijp alleen niet waarom auto,s tegenwoordig nog turboloos zijn ?? blijft toch een goedkope manier om aan je peekaatjes te komen ..
Mr. V8 zegt
Deze tip heb ik jullie gister al gemailed…
jamesBROWN zegt
Op die schuine foto van de voorkant vanop een afstandje zijn die inlaten inderdaad lelijk, maar dat vooraanzicht is wel heeeel stoer ;)
CSL zegt
Goed nieuws eindelijk voor Audi. Overigens die blok zal echt niet mere dan 420pk krijgen. Of anders moeten ze met een upgrade voor de R8 komen!
gioor zegt
@ CSL die blok :|
ontopic:
Ik kan niet wachten om deze een keer te spotten!!
J zegt
Ik denk dat het eindproduct toch wel mijn favo audi gaat worden ..
Xiphos zegt
ziet er wel erg braaf uit voor een RS, of ligt dat nouw aan mij :P
JK zegt
haha, ik weet gewoon zeker dat die Audi geen RS5 is, waarschijnlijk gewoon een tunert.. aangezien de slecht styling.. niks voor Audi.. en die 4 uitlaatjes kloppen ook niet, RS5 krijgt weer 2 ovaaltjes.. 100%..
Arodin zegt
@audi-fan en JK: als je de foto’s bekijkt die achter de link zitten, dan zie je ook 2 ovaaltjes.
Jurrian zegt
@Aroding, die spyshots in de sneeuw lijkt dan ook een hele andere audi als die laatste screenshots met die rare luchthappers.
MxM zegt
Ik mis de uitgeklopte wielkasten…
Alwood zegt
hmm… vind die ‘standaard’ RS-bumper totaal niet staan op de voorkant van een A5. Deze wagen heeft er niks aan op een brute en grove manier aan gezet te worden ( a la RS6, RS4 en RS-TT) hier zouden ze juist op subtiele maar krachtige manier de bestaande carrosserievormen moeten aanzetten.
Als de wagen op de manier in elkaar wordt gezet, te zien op de spyfoto’s dan wordt het gewoon een protserige, goedkope, lelijke tunerwagen.
hans zegt
Die eerste foto’s zijn denk ik van een tuner, De ander die in de sneeuw getrokken zijn kunne wel een RS5 zijn
Alwood zegt
jep, ik kan totaal niet met fotosjop overweg maar ik zal eens ff uitleggen wat moet gebeuren :P
Wielkasten moeten klein beetje uitgeklopt worden, met behoudt van huidige vorm. Voor 2-2.5 en achter 1.5 cm naar buiten. De voorbumper moet iets aangezet worden naar voren toe waardoor de lampen dieper lijken te liggen.
Dan moeten de mistlampen uit de gaten onderin en diezelfde gaten moeten naarbeneden toe worden vergroot.
Vervolgens moeten de grille, lampinterieurs, spiegels en sierlijsten allemaal titaniumgrijs gemaakt worden en moeten de achterlichten donkergrijs gearceerd worden. Als toetje komen er wel de standaard RS-uitlaatjes onder met een bescheiden matzwarte diffuser en koelgaten achter de achterwielen.
klaar!
en dan kan de audi wederom styling-contests winnen (wat mij betreft van alfa)
student zegt
de eerste met de 4-pipes, is natuurlijk geen RS, maar een ‘gewone’ S5…
(gisteraaf in een gechipte R32 ‘gevlogen’, superbruut!…. VAG ‘de gekste’!)
jarnoviw zegt
als je op de link klikt zitten er foto’s bij van een audi rs5 met 2 OVALE pijpjes dus..
michiel zegt
hoe lame :s
jdm zegt
Best wel lelijk, misschien wel sneller dan de A5 maar alsnog afschuwelijk lelijk
Ary zegt
@ Audi-Fan
Tis een audi s5 , maar tis een mule voor de rs5. Ik weet wel zeker dat de rs5 2 uitlaten zal krijgen
Sjeuf335 zegt
voorlaatste foto heeft die er 2!
Heyhuub zegt
Heren, dit is nog een test-mule. En jullie zijn nu al conclusies over het uiterlijk aan het trekken?
Sjeuf335 zegt
Als die exact is als de s5 en dan met 450pk dan gaat de bmw eruit :P
Tommy zegt
“Vind de M3 coupe nog altijd schoner!!!” Moet je hem wat minder vaak wassen..
En nu niet zeggen dat de M3 beter is want de RS5 is er nog helemaal niet dus weet je ook niet hoe hij rijdt. En dit design krijgt hij ook niet hoewel het er zeker niet verkeerd uit ziet. Hij krijgt 2 ovale uitlaatpijpen idd en hopelijk worden de wielkast nog wat vergroot en de achterbumper aangepast.
Die foto’s in de sneeuw zijn er trouwens al een hele tijd.
Timmie zegt
De V10 uit de RS6 zal eerder voorbehouden zijn aan een eventuele (R)S7
sabberjoch zegt
Ik heb op de snelweg vlak bij de audi fabriek in Duitsland ook een RS5 gezien. alleen ik had niet de tijd om een camera te pakken. Het klonkt als een V8. ik kon het zien dat het een rs5 was omdat hij maar gedeeltelijk was afgeplakt (bovenkant) en dat voor in de grill en achterop RS5 logotjes stonden.
Windhoos zegt
CSL schrijft,
22 August 2008 om 23:15
Goed nieuws eindelijk voor Audi. Overigens die blok zal echt niet mere dan 420pk krijgen. Of anders moeten ze met een upgrade voor de R8 komen!
—————————————————————–
Wat een bullshit, ten eerste zijn het TOTAAL andere auto’s en zal de R8 met zijn veel lagere gewicht en middenmotor nog STEEDS veel sneller zijn (vooral op een bochtig circuit) en bovendien komt Audi ook met een V10 voor de R8. Dus, wat is nou eigenlijk het probleem……
Windhoos zegt
@Sabberjoch,
als het kenteken begon met IN, dan is de kans idd ERG groot ;-)
Tommy zegt
@Windhoos: Fout, RS’en worden in Neckarsulm gefabriceerd dus het kenteken zou moeten beginnen met HN. Kan ook zijn dat het testmodel gewoon in Ingolstadt is gemaakt, daar weet ik het fijne niet van.
Windhoos zegt
Zelf heb ik al RS4’s gespot waarbij het kenteken begon met zowel IN als ook HN. Waar ze precies gefrabiceerd worden dat weet ik niet, daar heb ik me nog nooit zo in verdiept omdat het me gewoon niet boeit. Het kan dus best wel dat je gelijk hebt
http://www.autoliefhebber.com/catalog/images/tuning/Audi%20RS4.jpg
http://www.mtm-france.com/news/RS4V8MTM-Hockenheim.jpg
http://www.themotorreport.com.au/wp-content/uploads/2007/06/audi-rs4-front-clip.jpg
http://blog.hishamrana.com/d/2527-1/2007-Audi-RS4-Headlight-Detail-1280×960.jpg