Het Amerikaanse Car and Driver heeft een zeer interessante vergelijking gedaan. De nieuwe Mercedes C63 is getest, tegenover de nieuwe BMW M3 en Audi RS4. Op papier heeft de C63 de beste cijfers, maar wat denken de oh-zo objectieve journalisten ervan?
Nog even de specs op een rijtje:
C63: 6,2-liter V8 met 457 pk en 600 Nm
M3: 4-liter V8 met 420 pk en 400 Nm
RS4: 4,2-liter V8 met 420 pk en 430 Nm
Wellicht mist er nog één nieuwe concurrent tussen deze Duitse drie, namelijk de Lexus IS-F. Met een acceleratietijd (0-60 mph) van 4,2 seconden zou dit een winnaar kunnen zijn, maar de C63 doet het in maar liefst 3,9 seconden! De M3 doet diezelfde sprint in 4,3 seconden en de RS4 is eigenlijk al niet noemenswaardig meer.
De winnaar is uiteindelijk de BMW M3, deze is volgens de heren het “meest puur”.
Lees de volledige test hier.
Ricavant1.8T zegt
Doe toch maar de RS4…en als 2de de C63….
Barry330cd zegt
Gerechtigheid, maar ik zou zelf denk ik het liefst de Merc nemen.
p zegt
ben ik het mee eens! m3!
Maurice Bezemer zegt
Duidelijk de C63!
MrSelected zegt
Als oprechte BMW liefhebber zal ik de C63 AMG kiezen, als ik uit deze 3 wagens zou mogen kiezen.
Ik vind het exterieur en interieur van de W204 gewoon mooier.. al is hij zwaar overpowered, zal het dankzij alle electronica redelijk te rijden zijn.
Of je bespaart wat geld en koopt een E46 M3 CSL.
Stef zegt
Doe mij maar quattro voor het circuit werk, een M3 voor het driftwerk, en een C63…voor als iemand ooit een taxi nodig heeft!
Thomas zegt
Doe mij ook maar de mercedes. Qua interieur verkies ik een mercedes altijd boven een BMW, omdat het gewoon altijd een zeer nette indruk maakt. Niet zo kaal als een BMW en niet zo steriel als een audi.
Verder is het exterieur van alle 3 erg leuk, dus daar hoef je het niet voor te doen, alhoewel de mercedes ook op dit gebied toch wel de sterkste kaarten in handen heeft.
Verder is qua motorisering denk ik ook de mercedes het leukst om te rijden, dus voor mij zal de keuze niet ontzettend moeilijk zijn.
cossy zegt
Zeker en vast de rs4, ik weet niet wat ik er mee heb maar als ik hem zie rijden,
dan word ik altijd ongelooflijk opgewonden.
Maar om een eerlijke vergelijking te maken zou men de m3 sedan moeten pakken in deze test.
Al is het wel een test waar wellicht velen op zaten te wachten.
jordey zegt
kijk mercedes heeft de sportiviteit van bmw niet. ze proberen de concurenten te verslaan met grotere motoren met veel meer pk’s. bmw doet het slim en kan met redelijk aantal pk’s net zo snel vooruit komen als de concurenten met meer pk door de hele auto op sport en snelheid te focusen tijdens de ontwikkeling van zo’n auto.
Pordon zegt
Dit is een vergelijking van Auto’s die allemaal top of the class zijn.
het zijn alledire topauto’s, als ik zou kieze zou ik de C63 kiezen.
Exterieur en interieur vind ik van deze auto het mooist, en de specs zijn ook leuk
AMG freak zegt
doe mij maar de c63 dat is gewoon een super luxe sportwagen.
Bam_Margera zegt
ik ga voor de audi dan de mercedes dan de M3
KoboC zegt
We krijgen binnenkort ook nog een nieuwe RS4 toch? Die wordt wel erg mooi!
Bij deze zou ik ook voor de Audi gaan, tenminste een echte rijdersauto. In een Beier wil ik sowieso niet gezien worden en de C is veel te comfortabel gemaakt om als sportwagen gebruikt te worden, hoewel dat eigenlijk de betere en mooiere auto van dit stel is en het beste geluid heeft!
lincoln zegt
nou nou nou .. wat valt hier nou aan te vergelijken ..
alle 3 vrijwel perfect ..
alle 3 overpriced ..
alle 3 duits ..
alle 3 overpowered ..
alle 3 vol met meuk die je toch niet gebruikt ..
alle 3 voorbeeldig weggedrag ..
blijft over .. merk en marketing .. ik wens u veel wijsheid in uw beslissing .. amen.
Ronney King zegt
Ik ga voor de RS4 omdat die zo mooi geel is!
Sjonnie zegt
Ik ben al blij als ik 1 van de drie heb…
Maar als ik geld te veel heb toch de C63
Audioot zegt
Het blijft stuivertje wisselen tussen deze drie brute bakken. De RS4 is in deze
vergelijking wat ouder en heeft daardoor het nadeel van de concurrentie die
heeft gezien hoe het moet en hoe het nog beter kan. Op basis van de nieuwe
A4 zullen de kaarten opnieuw geschut worden! Omdat ik de voorkeur geef aan
veel grip (wat heb je aan veel vermogen als je het niet op het asfalt kwijt kunt)
zou mijn keuze de RS4 zijn, qua emotie de M3.
w0o0dy zegt
Opvallende detail in de factsheets….. de BMW M3 heeft bredere banden(245 voor en 265 achter!) dan de C63 AMG (één cm meer voor èn achter).
Nou zou het comfort van de C63 natuurlijk helemaal verdwenen zijn met nog bredere en dus plattere banden, maar het zou toch interessant zijn om te zien hoe levendig het weggedrag dan zou worden. Denk niet dat de M3 dan de skid pad en de lane change nog zou winnen…. maar goed, het is de vraag hoe belangrijk je dat vind.
Ook wel grappig dat ze een heel verhaal schrijven over de positie van het motorblok van de RS4 (“voor de vooras” Dat heeft Audi toch bij deze RS4 juist NIET (zie ook de comments van JC in de TopGear test….)?
Rick dos zegt
Exterieur
1.BMW (heeft wel minpunten maar het minst van de drie)
2 Mercedes (Mooi een goede tweede en dicht tegen 1 aan)
3.Audi (saai)
Interieur
1.Audi (van de drie het meest aansprekende)
2.BMW (te kaal (vooral voor een M3) maar wel degelijk)
3.Mercedes (doet me teveel aan een Astra interieur denken)
Motor
1. BMW
2 I really don´t give a sheize….. :)
lodewijk zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
erik zegt
Lees net op Autobild, dat de S4 een V6 bi-turbo krijgt en de RS4 een 450pk V8 FSI
Erst zum Modelljahr 2009 startet der neue S4 Avant, der seinen V8 gegen einen V6-Biturbo eintauschen wird. Das lohnt sich: Die Leistung sinkt zwar leicht von 344 auf 333 PS, dafür aber klettert das Drehmoment von 410 auf 440 Newtonmeter. Der Nachfolger des aktuellen RS4 kommt erst 2011 auf den Markt – dann aber mit 450 statt 420 PS. Während die stufenlose Multitronic künftig acht fiktive Fahrstufen besitzt, ste-hen beim neuen Doppelkupplungsgetriebe sieben Vorwärtsgänge zur Wahl
loonie zegt
@stef
De E-klasse is toch een taxi dacht ik zo.
Verder, geef mij maar de C63, beste looks, interieur is altijd goed bij zo’n prijsklasse bij merc.
Rs4 bestaat al een tijd. En over de m3 zijn de berichten toch ook nie zo positief heb ik zo al gelezen.
levi zegt
mercedes c63 amg 0-100 in 3.9 sec….. in mijn top gear boek staat 4.5 dat is dus wel een verschil anders zou de auto sneller zijn dan de lp640 lijkt me niet
Kobey zegt
1 M3!
2 RS4
3 C63 AMG
Barry zegt
Een beslissing tussen deze 3 neem je puur op basis van emotie. De meeste emotie maakt bij mij zonder twijfel de BMW los. Vooral op het gebied van uitstraling vind ik vooral de Mercedes maar ook de Audi achterblijven, het zijn allebei prachtige auto’s maar ze missen het uiterlijk van een sportwagen.
Doet u mij dus maar zo’n M3’tje, en daarbij wil ik gelijk opmerken dat ik het geluid van een E46 M3 CSL bij mij nog steeds voor een stuk meer kippenvel zorgt dan de nieuwe M3! :)
w0o0dy zegt
@levi: nog maar eens een keer…….. (ook al is dit al heel vaak gezegd!) 0-60mph is 0-96km/u en niet 0-100. Daarnaast heeft AMG er een handje van redelijk voorzichtig te zijn met de specificaties…. bijna alle modellen zijn iets sneller dan in de folder staat (bleek uit meerdere tests)
Bramzel zegt
Doe mij de RS4 maar. Mercedes is mijn merk niet, en de nieuwe BMW M3 vind ik bij lange na niet de uitstraling van zijn voorgangers hebben. Als ik dan toch voor een M3 ging dan werd het een E46, evt. CSL. Ben blij dat ik niet de enige ben die daar zo over denkt als ik de reacties lees.
Rickadelic zegt
volgens mij is de lexus geen concurrent qua pk-race. een auto magazine heeft een dyno proef uitgevoerd met de lexus IS-F en de resultaten vielen tegen. het aantal pk’s kwam namelijk uit op 333pk dus. Ben benieuwd hoe de pk’s door de merken word bepaald. worden die ook op de dyno gezet of alleen het maximale vermogen wat de motor kan leveren. het is natuurlijk heel wat anders wat een motor kan leveren en wat er daadwerkelijk op de weg word gezet.
ik zou ook voor de bmw m3 super auto en super veel fun
Wohoow zegt
Mercedes zeker #1 !
Mercedes straalt altijd klasse + sportiviteit uit.
Ari_M6 zegt
@ loonie
Nou bij ons in Rotterdam zijn alle mercedesen een taxi.
Persoonlijk zou k voor de M3 kiezen, kvind hem gewoon de mooiste van de drie en het trekt mij het meest aan.
Kzie hier zoveel reacties van dat de motor van de C63 de beste is.
Dat is tog logisch, als je 6.2 V8 in een M3 of in een RS4 zet dan verliest de C63 het zwaar van die twee.
derk zegt
sow das wel heel snel 3.9 seconden, ipv 4.5 wat mercedes zelf zegt :P
Domien zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
Pieter zegt
Jammer dat de Mercedes niet zwart is… Anders hadden we drie Duitse auto’s in de kleuren van de Duitse vlag.
STJ zegt
@Rickadelic
Die IS-F werd door drie tijdschriften getest een kwam op een tijd van 4.2 van 0-100 en de andere op 4.6 en 4.8. Dus snel is die wel .
alvin zegt
bmw nummer 1
die bmw is gewoon pure classe
hij is mooi snel en het belangrijkste het is geen taxi auto
wie wilt er nou 1 ton uitgeven voor een auto die ook als taxi wordt gebruikt
en de audi is er gewoon omdat hij wilt concureren wat toch niet lukt
mark zegt
Ik zou voor de RS4 gaan en vervolgens voor de C.
Het design van bmw vind ik maar niets deze tijden. Alleen de 5 reeks is een zeer geslaagd design, voor de rest vind ik dat ze dringend aan verbetering toe zijn op vlak van uiterlijk. Veel te saaie auto’s naar mijn mening. Mercedes vind ik mooi maar is meer een wagen voor de oudere generatie.
AlwinH zegt
Korte samenvatting van bovenstaande reacties (en waarschijnlijk ook onderstaande reacties):
BMW fans kiezen voor de M3
Audi fans kiezen voor de RS4
Mercedes fans kiezen voor de C63
Als jullie het niet erg vinden, kies ik gewoon ff niet :-)
levi zegt
@ woody oke dan weet ik dat :D
Alwood zegt
YES! alleen al om de sound wint de M3 met groooote voorsprong :D
pelezinho zegt
kwestie vn smaak want deze 3 wagens zijn gwnweg subliem
KOMBI zegt
what about WAGON (kombi) versions :
n1: M3 wagon
n2: rs4 wagon
n3: c65
Brecht zegt
Ja, doe maar lexus-is-F, deze vindt ik zo prachtig in het exotisch blauw pakje, en is méér comfort dan alle andere concurrenten aanwezig.
En ja waarschijnlijk zal dat door de 8 trapsautmaat wel iets mee te maken hebben.
En qua prijs, zal die zijn geld wel waard zijn ;)
w0o0dy zegt
De mensen van Motortrend.com zijn erg enthousiast over de IS-F (comfortable als je rustig aan doet, maar een beest als je voluit gaat) en….. ze willen binnenkort de nieuwe M3 en de IS-F tegen elkaar zetten in een vergelijking: “We don’t plan to wait that long to drive the IS F again. Memo to comparo-test coordinator: Bring on the M3.”
p.s de IS-F haalt op de skid-pad dezelfde g-kracht waarde als deze M3…0,91g
NielsM3 zegt
Geef mij maar de M3 het is een geweldige auto en als tweede de c63 echt twee kannonen Maar ja ik heb ze het liefst allemaal.
bmwF zegt
het exterieur bij mercedes is altijd oerlelijk geweest, de laaste variant is dan weer stukken beter, zelfs beter als audi, want audi blijft maar saaie koetswerken produceren. BMW blijft hier toch nog op 1
Merkbaar kijkt audi meer naar het interieur dan het koetswerk want hier presteren ze weer als de beteren, BMW volgt hier kort op en over mercedes zwijg ik want die kijken meer af bij de anderen dan dat ze zelf met hun interieur bezig zijn.
en ja de motor.. duidelijk BMW, de kracht, prestaties en dan het geluid erbij dat zegt duidelijk dat BMW hier op 1 staat, van deze motor krijg je gewoon rillingen, zowel door de g-krachten als door het mooie krachtige geluid.
daar opvolgend zeg ik audi want de prestaties zijn ongeveer hetzelfde maar het geluid van de motor vind ik minder, over de 2.(2)L meer van mercedes zwijg ik dan weer want ik vind dat die bij een andere klasse hoort, los af van de prestaties want die mogen er wel wezen natuurlijk. en dat van die 3.9 sec kan niet.
robert zegt
groene trend.. ;) Jihaa! Geweldig dit zouden eigenlijk de standaard leasebakken moeten. Leuk speelgoed.
iceman zegt
ik ga voor de mercedes c63 amg ,geen moeilijke keuze.
CitroenFan zegt
hhmmm…Moeilijke keus:S doe mij toch maar de 63amg:) Straalt echte klasse en sportiviteit uit! En anders doe mij maar de rs4;) bmw trekt me niet zo erg
C63AMG zegt
is of komt er ook nog een video?
LazZKoPaT zegt
1) BMW POWER – Ultimate Driving Machine…
2) Audi …? – ???
3) Mercedes ..? – ???
Mercedes C63
topsnelheid 250 km/h
acceleratie 0-100 km/h 4,5 s
–bron
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=47069&cache=no
Citrofiel zegt
En lincoln heeft weer eens de meest wijze reactie geplaatst… :D
Aston Martin Rapide zegt
Allemaal leuke wagens om mee te rijden. Kiezen is me te lastig…maar als het moet:
Qua design: M3
Qua ruimte: Audi RS4
Qua comfort/luxe: Mercedes
Over prestaties kan ik niet veel zeggen, want ik heb er niet in gereden. Dus ik ga er geen woorden over zeggen. Ik denk gewoon dat ze alledrie gewoon goede prestaties kunnen neerzetten, de een zal ietsje beter zijn dan de andere.
Verder ben ik het met Alwin eens!
demoder zegt
iedereen die hier boven iets kiest heeft helemaal niets te kiezen want none of the above kan 1 van deze auto’s betalen laatstaan onderhouden. Leuke tests enz maar totaal nutteloos….. Kom eens met info over auto’s die normaal zijn !!
Dit zijn alleen maar gekmakers verder niets.
Leuk idee zet eens een Berligo een Kango en een Doblo naast elkaar en kijk dan eens naar de verschillen!!!!
Wat ik heb geschreven is ook totaal nutteloos zeker??? Dacht ik al !!
VLS54 zegt
Zeg nou eerlijk, welke auto doet hoofden draaien…
De mercedes, niet opvallend genoeg, net als de BMW. Als de RS4 echter langsrolt kan je er op rekenen dat je niet zonder aandacht zit. Bovendien doet mercedes alleen maar stoer met grotere en zwaardere motoren.
Voor mij zou het de audi zijn, dan de bmw en vervolgens de mercedes.
Die laatste vind ik toch te veel een tupperware auto!
Chief_S5 zegt
Geen van de 3 als ik nu moest kiezen, wacht ik wel even op de nieuwe RS4. Hoewel ik het toch wel knap vind dat de RS4 stand houdt tegen deze 2 nieuwkomers. Op de 2e plaats de M3, Rwd, een lekkere V8 en driften maar. De C63 is gewoon zwaar overpowerd zeg.. 6.3 liter, helemaal gek geworden. Maar dat is normaal bij Mercedes, daarom hier de 3e plaats. Het interieur vind ik ook niet echt iets waarover je naar huis kan schrijven. Maar het geluidje wel.. :)
RubenBaeten zegt
@demoder: Het is dat je het zelf al zegt.
@VLS54: De M3 onopvallend? Ik heb nog hoofdpijn van alle flitsende telefooncameraatjes toen wij erin reden.
M3(E92)freak zegt
Zeker de M3 voor de uitstraling, voor de powerrr, voor het driftwerk, voor het plezier gewoon! Lovee the M3
bezem zegt
lexus isf zonder twijfel, hij maakt gehakt van jullie duitse autotjes. Vraag me wel af waarom die niet mee in de test is genomen.??
CSL zegt
Als de goedkopere standaard uitvoering van de BMW M3 dit al wint! Dan weet ik wel wat de CSL uitvoering gaat doen. Vooral omdat BMW dan ook met een andere versnellingsbak komt die de auto nog sneller en sensationeler maakt. Zoals Car and Driver het zegt: Meest Pure auto in zijn klasse.
dekster (Union Fait La Force) zegt
De M3, omdat die er niet zo beplakt is met tupperware als de C63.
De RS4 is mooi, maar het blijft een oude A4.
clijde zegt
BMW mag wat dat betreft een echte rijders wagen zijn, maar 1x te ver overdwars en je ligt in de greppel of om een paal/boom. De RS4 wint het voor mij van de anderen = Quattro. Interieur van de RS4 is het mooiste van de 3. Mercedes spreekt me totaal NIET aan, ook alleen al van het blok, belachelijk, echte motorbouwers houden 2 liter over tegenwoordig, en dat kan mercedes niet.
Juri zegt
Mensen,
Kijk eens naar de prestaties:
Audi RS4:
0-30 (48.3 km/h) 1,6
0-60 (96.6 km/h) 4,5
0-90 (144.8 km/h) 9,0
0-120 (193.1 km/h) 16,1
0-140 (225.3 km/h) 24,0
0-150 (241.4 km/h) 29,2
BMW M3:
0-30 (48.3 km/h) 1,7
0-60 (96.6 km/h) 4,3
0-90 (144.8 km/h) 8,3
0-120 (193.1 km/h) 14,3
0-140 (225.3 km/h) 20,4
0-150 (241.4 km/h) 24,3
Merc. C63 AMG
0-30 (48.3 km/h) 1,6
0-60 (96.6 km/h) 3,9
0-90 (144.8 km/h) 7,5
0-120 (193.1 km/h) 13,0
0-140 (225.3 km/h) 19,0
0-150 (241.4 km/h) 22,8
Wat is die Merc ongeloofelijk snel….hij is sneller dan zijn grote broer, de E63AMG dus tevens sneller dan de M5.
Merc. C63 AMG: http://www.youtube.com/watch?v=mKEGFUWBekA
Audi RS4: http://www.youtube.com/watch?v=GmHHu9hbdYA
mark zegt
De RS4 voor mij omwille van zijn uitstraling.
@demoder
Het is dat je het zelf al zegt.
SamSam! zegt
C63 is inderdaad hardcore en ook de mooiste van alle 3
De nieuwe m3 heeft veel mensen teleurgesteld qua design en ook omdat ze een v8 hebben gebruikt omdat de concurrentie een v8`s gebruiken..
Maar ik zie Porsche ook geen v12 bouwen in carrera`s?
Rick S. zegt
Zou het een noemenswaardig feitje zijn dat de rs4 al ruim 4 jaar oud is?! Autoblog wat een noobs zijn jullie ook he, subjectieve troep!
autoblogger zegt
@Rick S: doe niet zo zielig, dat weet iedereen toch!
En ga anders bij caranddriver zitten huilen dat je merk verloren heeft.
phantom zegt
Ook al zijn die acceleratie tijden 0-96 dan klopt er nog niks van, voorbeeld
mercedes c63 amg: 0-96: 3.9 sec
: 0- 100: 4.5 sec
Wat ik maar wil zeggen is; die verhoudingen kloppen gewoon niet evenals van de audi lexus en bmw
phantom zegt
wel mooi plaatje trouwens
Sam325i zegt
RS4 voor de winter en een M3 voor de zomer,want die M3 is toch véééél te mooi om mee door sneeuw en strooizout te rijden :-)…(en met die brede banden ook totaal geen grip!) :-p. OOOh wacht eens even,in België sneeuwt het maar 1 dag per 2jaar,doe mij dus maar de M3!! Dan huur ik wel een sneeuwscooter voor die ene dag :-p
Johan Hurkmans zegt
@ Phantom
Hoezo kloppen die verhoudingen niet, de 0-100 tijd is de fabrieksopgave en de 0-96,6 is de tijd die zij hebben geklokt in hun test? Wat klopt er niet?
Zoals Wooooooody al aangaf geeft Mercedes waarschijnlijk liever de tijden hoger op, zodat het in de realiteit niet tegen valt…
JesperF zegt
De RS4 komt in 2011 zeggen ze dus, maar ik denk dat de RS5 hier ook een goede tegenstander voor gaat worden, met een ongeveer gelijke prijs.
ik de dinges zegt
Alles behalve die bmw, de comments maken wel duidelijk hoe de typische bmw-rijder denkt en daar wil ik dus niet bij horen.
M3Power zegt
Forza ///M3
schoon plaat,is er een wallpaper van ?
Jw-audi zegt
We kijken nu vooral naar de motor..en dan ook echt met aardig wat pk’s erin. Maar als je het als pirve auto zou gebruiken en zou kijken naar de bruikbaarheid ervan en welke auto je het langst fijn mee kan rijden.. Zou de 3 toch wel onderaan staan..
De audi Rs4 is toch wel een zeer comfertabele auto die fijn rijdt en dr audi zelf ook zeer goed is.. als we even niet naar het intrieur kijken en het Exterieur. want de audi’s lijken aardig op elkaar als je kijk naar de grill(en de verdere voorkant en achterkant) van de (a1)a3,a4,a5,a6,(a7) en de a8 ..Maar het ziet er naaruit dat ze bij de nieuwe audi A1 er al wat aan gedaan hebben en wat misschien ook kom bij de audi Q5.. Dus als we ook naar de toekomst kijken ligt audi er opzich nogsteeds goed voor…
Ganryu zegt
Wat een gelul allemaal…Je koopt geen M3, AMG of een RS4 omdat ie lekker comfortabel is of omdat je zogenaamd beter bochten kan nemen of omdat ie een mooi interieur heeft…
Het enige wat je wilt is knallen, en dan is de winnaar erg duidelijk.
Want per slot van rekening kunnen we allemaal driftkings en kennen we de nurburgring uit ons hoofd ?
Ganryu zegt
Wij van van de WC-eend fanclub adviseren daarom WC-Eend !
sacha zegt
FTFA: “…the C63’s $63,000 projected price…”
Dat is momenteel €44.000 !
slk compressor zegt
De mercedes is mijn favoriet.Al zijn de andere twee ook niet verkeerd.
Philip zegt
Hoe de fok komt men nu aan zulke acceleratiecijfers… C63 in 3,9 s aan 60 mph… BMW M3 in 4,3… Right.
Oh ja, mijn voorkeur gaat uiteraard ook naar de M3, al is de C 63 AMG niet ver achter…
Arash zegt
6,2 liter, begin eigenlijk nu pas te beseffen hoe belachelijk groot dat is, in een c-klasse, slaat echt nergens op:P
Davidov zegt
3,9?! Die getunede versie met 700+ pk maakt dan gehakt van een Carrera GT/GT2? =|
Gerben zegt
geen van de 3
er zijn veel mooiere wagens voor dat geld en dat ie dan 1 sec trager is van 0-100 merk ik toch niet op de openbare weg
audi-freak zegt
cijfers van de frabrieken: c63 amg: 0-100 4.5sec
m3: 0-100 4.9sec
rs4: 0-100 4.9sec
i-sf: 0-100 onder de 5
Jeffrey zegt
De acceleratiecijfers zijn in het engels, of amerikaans 0-60 mph oftwel 0-96 km per uur. In Europa is het 0-100 km per uur en dan vallen de cijfers wat hoger uit.
Ik zou echt niet weten welke auto ik zou nemen, de M3 coupe is natuurlijk heel anders dan de 2 sedans die getest worden. De M3 is een coupe dus opzich wel logisch dat deze wint, ze hadden even moeten wachten op de M3 sedan en dan een test moeten maken.
Ik heb zelf een hart voor Mercedes maar de RS4 vind ik ook wel supergaaf ook al is die al 4 jaar oud hij blijft cool.
bozewolf zegt
Aan het eind van de rit zegt 0-100 cijfers geen fuk. Kwartmijl tijden, tussensprint tijden of 0-200 zegt veel meer over het werkelijke acceleratievermogen van een auto. 0-100 is teveel onderhevig aan allerlei factoren zoals hoe je versnellingen liggen, aandrijfsysteem, wat de auto wel en niet pikt op t gebied van hard wegrossen (zoals in die test gezegd werd, de RS4 wilde de koppeling niet klappen), etc etc.
Daarnaast heb je te maken met hoe je de tijden zelf meet. Daar kunnen ook flinke verschillen in kruipen afhankelijk van de apparatuur en meetmethoden.
Ook zie ik die C63 niet veel harder gaan dan een 3 hoog. @ Davidov, no way dat de auto 700+ pk allemaal effectief door de achterwielen op het wegdek kan neerzetten.
De 63AMG is wel een mooie motor, fantastisch geluid.
Rick dos zegt
“Aan het eind van de rit zegt 0-100 cijfers geen fuk.”
Wat?! Huh?! Natuurlijk zeggen die cijfers wel wat! Het geeft weer hoe snel een bepaalde auto van 0 naar 100 km/u gaat! :P
DOH! People! Wakker worden! Ik weet het, het was een lange nacht feestbeest weer uitgehangen…. :P ;)
jordey zegt
0-100 in 3,9 seconden?
kan nooit.. een carrera gt is net zo snel :-s
Mikeee zegt
@ Arash:
Bekijk het maar zo: 6,2 liter inhoud is een fors modern consumenten-V8-blok in de VS.
In de jaren-60 en -70 was 6,2 liter dan weer “gemiddeld” daar.
bozewolf zegt
@ Rick Dos: Laat ik het dan zo formuleren: hoe snel een auto dan 0 naar 100 gaat zegt bar weinig over het werkelijke acceleratie vermogen.
Rick dos zegt
Mja, zeg dat dan meteen….. ;)
Maar geldt dat ook niet voor al, de door jou aangedragen, andere acceleratietijden?
Feit is dat óók die tijden aan allerlei factoren onderhevig zijn. Factoren die wellicht niet van toepassing zijn bij de 0-100 sprint, maar desondanks factoren die ook verschil kunnen uitmaken.
CSL zegt
///M Power ;)
don_mario zegt
Duidelijk ///M3
was altijd al de Keizer geweest in deze midde klasse.
Dus nu weer met de nieuwe legendarische M3.
@ Juri
Wat ook leuk is, is DIT.. normale 3 serie met de V10 erin..(zo doen ze dat bij MB C63 Toch ook…?)
http://nl.youtube.com/watch?v=goXaJme6zJ4
bozewolf zegt
Rick Dos: Tuurlijk is elke acceleratie proef onderhevig aan dezelfde factoren, maar aangezien 0-100 met een serieuze auto slechts een paar seconden inneemt is het “venster” waarin je informatie verzamelt heel klein. Ergo, een kwartmijl tijd met trap speed heb je meer aan dan puur 0-100. Case in point: paar jaar geleden was er een snelle Amerikaan die volgens de cijfers 0 tot 100 in onder de 3 seconden deed. Iedereen nieuwsgierig naar dit “monster”, totdat bleek dat ’t ding gewoon een hele lange 1 had. Tsja…
Bart zegt
De review lijkt me duidelijk subjectief.
De C AMG heeft altijd volgens de ‘reviewers’ meer hardcore gemoeten, en nu wordt er geklaagd dat het TE hardcore zou zijn? Alsjeblieft.
Verder is in eerdere road tests al gebleken dat juist de M3 last heeft van rem-vervaging, en dat de customized Brembo remmetjes van de C zo solide zijn. Volgens mij hebben ze twee papiertjes door elkaar gehaald.
“The M3 wins because it is the best—the most sporting and emotionally appealing car in this group.” Terwijl in de twee paginas ervoor de RS4 om z’n souplesse wordt geprezen en de Merc om z’n emotie.
De reviewers zijn voor mij niet geslaagd in wat een betoog zou moeten zijn over welke auto daadwerkelijk het beste is. Het is erg subjectief en men vernoemt details als kritiekpunten die er eigenlijk niet toe doen.
Ik kan daarbij niet wachten tot Jeremy Clarkson de drie tegen elkaar pit.
Persoonlijk zou ik op dit moment voor de Mercedes gaan. Het ziet er voor mij het beste uit, en het is alles wat je er niet van verwacht. De underdog.
Rick dos zegt
@bozewolf
Ooooooooo! Op die fiets! Dan is het me duidelijk wat je bedoelde.
CSL zegt
@Bart
Nee Jeremy is lekker Opjectief, Alsjeblieft zeg.
Als het maar “British” is!
CSL zegt
@bozewolf
Corvette ZO6 heeft ook een hele lange 1 en doet er 3,9 naar 100.
Hoogheid zegt
Ja 3.9 sec naar de 100km/h de MB,nou dan zal IS-F zeker 3,6 seconden naar de 100km/h.Ik vraag me af waarom het zo land duurd voordat de IS-F erbij gehaald kan worden.En was dit niet de laatste model van de RS4………..?
RS4 zou toch stoppen met productie.? Maar om puur keuze te maken over deze 3 duisters zou heel moeilijk zijn de Audi is kwa model het mooiste van buiten
De Mercedes is gewoon een alle daags opgevoerde taxi en de M3 is die enigste kwa sportiviteit die mij kan bekoren.Maar kwa interieur zullen ze heel rap verandering moeten brengen.
Dus ik wacht lekker op de aanstaande super IS-F die zal beduid alles mee hebben,zoals extrieur intrieur vermogen en ongetwijfeld en begeerdwaardigheid.
ja toch of niet mijn oude vriend @rick dos
groetjes Gozert van mij
M. zegt
C63AMG voor mij hoor!
mark zegt
@bozewolf
De specificaties die een constructeur opgeeft zijn metingen onder bepaalde omstandigheden en met 1 type gekalibreerd meetinstrument dat afgesproken werd volgens een iso standaard. Dit gaat niet om een meting voor het guinnes boek, maar wel degelijk over metingen die zeer nauwkeurig zijn en bij welbepaalde omstandgiheden m.b.t. omgevingstemperatuur, druk, luchtvochtigheid, baanruwheid etc. etc. dus een seconde blijft weldegelijk een seconde.
Men gaat veel verder dan je zou durven denken.
Ik moet je wel gelijk geven als je zegt dat de acceleratie van 0-100 weinig zegt. Men zou de volledige curve (afgelegde weg – voorbijgestreven tijd of acceleratie i.f.v. lastkoppel) moeten uitzetten om indderdaad meer te weten. Je kan een voertuig A hebben die de eerste 50 km harder optrekt dan een voertuig B en de laatste 50 relatief gezien minder presteert dan voertuig B zodat globaal voertuig B beter presteert op de 0 tot 100. En omgekeerd kan een voertuig B de eerste 100 km harder optrekken en het daarna afweten en zich laten inhalen door een voertuig A die in het begin slecht presteerde en na de 100, de volle power op de wielen brengt. Maar daar zijn prestatiecurven voor en daarom ter zijde. Het gaat natuurlijk over wat je zelf waardeert en of je daar wel degelijk behoefte aan hebt.
Maar ik denk niet (dat zou ik toch zeker niet doen) dat men een keuze gaat maken omdat de m3 een seconde sneller is dan de RS4 bijvoorbeeld op de 0 tot 100. Ik zou het globaal pakket bekijken en daar heeft de RS4 voor mij althans meer te bieden. De RS4 oogt voor mij veel mooier en het is een Audi die de laatste 10 jaar een zwaar inhaalmanouevre bezig is en dat toch wel veel over hen zegt. En natuurlijk de bescheidenheid van Audi waardeer ik ten volste. De Quattro die je er bijkrijgt is natuurlijk geen optie waar men makkelijk over kan kijken. Misschien sneeuwt het indd 1 keer per 2 jaar misschien, maar het regent hier toch verdomd veel in dit industrielandje en daar kan 4wd wel degelijk zijn nut hebben.
kortom, discrestie en power onder je motorkap vind ik persoonlijk beter dan scherpe ontwerpen die het allemaal uitstralen en natuurlijk het een beetje uitschreeuwen aan de rest. Nee, geef mij discretie in een pakje van zoetigheid. Audi dus ; )
Windhoos zegt
De nieuwe C klasse is echt machtig mooi, maar de RS4 is imho zeer zekers niet veel minder. Enne de M3 is natuurlijk ook super al is het alleen maar om de feit dat hij RWD heeft, een enorm hoog funfactor gegarandeerd! :-D
Nee, doe mi ze maar alledrie ;-)
911 zegt
De lexus….. :P
lekker exclusief
Barry330cd zegt
Telkens dat off topic gejank, dat een IS-F sneller zal zijn etcetera. Het gaat in DEZE test om drie dikke germanz en als BMW fan ben ik echt onde de indruk van de AMG. DIE motor is zooo VET! En dan dat gehuil van de Audi en BMW mensjes dat die motor te dik is, lachen! Sinds wanneer is een 6,2 te dik dan? Deze MB maakt in de tussenaccelleratie echt gehakt van die andere twee. Zie de testcijfers. En comfortabel izzie niet meer, zie de test. Nee mijn centjes gaan naar Mercedes want dan kan ik op de openbare weg al die anderen laten janken. Op het circuit neem ik dan wel een BMWtje.
Jos J zegt
Audi RS4 cabriolet
M3 Coupé
C63 combi…..
alle drie volgende week geleverd graag :D
DirkZandvliet zegt
Ik ga regelmatig rondjes draaien op open circuit dagen.
Wat ik dan vooral zie (buiten vooral Porsche en Lotus, en een enkele Ferrari) :
enorm veel M3’s , een occasionele RS4, en zeer zelden een AMG.
Gisteren was ik in Spa-Francorchamps, open circuit dag.
Ik schat onder de aanwezigen: een 30-tal Porsche, 10-tal Lotus, 15-tal M3’s, één M6, drie-tal Audi RS4/6, en geen enkele Mercedes AMG. (wel één SL 500)
(en nog een hoop van alles en nog wat….)
Wat zegt ons dat over het doel-publiek van de auto’s in deze topic ?
– M is voor de puristen , zij die echt willen rijden, sportief, dikwijls modded met uitlaten, rol-kooi, Brembo brakes etc…
– RS is voor hen die ook willen rijden, maar 4 deuren/zitplaatsen willen, misschien de veiligheid van AWD, of gewoon afkeer van BMW.
– AMG is voor hen die veel geld hebben, veel Pk’s willen, opvallen, maar geen echte drivers zijn. (Of worden er in de realiteit werkelijk 15 keer meer M’s dan AMG’s verkocht ?)
Ik herhaal: dit zegt volgens mij iets over het publiek voor deze auto’s, niet de technische kwaliteiten van de auto’s op zich.
Maar je kan ervan uit gaan dat constucteurs hun doelpubliek kennen, en hun auto’s daar ook enigzins op afstellen.
Joep zegt
Wacht maar tot de 579,4 pk sterke 5-liter bi-turbo V10 met directe benzineinspuiting en een koppel van 650 Nm komt, dan wint de RS4 toch echt wel met dikke cijfers. Dan vliegt de RS4 bijna :D.
Windhoos zegt
Dat is toch de RS6 Joep? :-S
G-unit zegt
appels met peren vergelijken, 6,0 liter met een 4.2 en 4.0.
In mijn ogen is audi de winner per liter.
G-unit zegt
of wat dachten jullie van de clk dtm amg(2003), die kost een vermogen vergelijken met een c55 amg,
geef mij dan maar een e65 amg voor de die hard taxi fans,
Windhoos zegt
Wat heeft die C63 AMG trouwens enorm veel koppel. Hier gaat vermogen=koppel kennelijk niet op *shock*
speedlimit zegt
@ Barry330cd
“Telkens dat off topic gejank, dat een IS-F sneller zal zijn etcetera”
Dat ’t off-topic is dat is niet helemaal waar.
De topicstarter noemt in ’t verhaal ook de IS-F,dan is ’t dus niet geheel off-topic ;)
Wat mij betreft liever toch zo’n IS-F :)
SimonMc zegt
Ah, het zijn alle 3 zeer goede wagens , en geen enkele van de 3 steekt er met kop en schouders bovenuit.
En daarbij, moest de ene iets beter zijn als de concurrentie, dan gaat de concurrentie voor wat tegengas zorgen.Bv, mercedes zal een C63 amg black series uitbrengen ( ik voel het in mijn linkerteen ;) ) voor te kunnen concurreren met de komende M3 CSL, en audi zal op zijn beurt uitkomen met een nieuwe generatie A4, waarvan de RS versie ongetwijfeld zeer goed zal worden.
Het gaat altijd zo, en gelukkig maar.Concurrentie is iets zeer goed.Het dwingt de makers steeds meer inovatieve dingen uit te brengen en steeds beter.Moest er geen concurrentie zijn, dan heeft er één een monopoliepositie, en dat is zeker niet goed en dan ontstaat er toch ruzie.( Microsoft met de mediaplayer bv).
Trouwens, welke van de wagens je koopt hangt sterk af van wat je wilt.De ene wilt de volbloed racer, de andere de perfecte allrounder en de andere de gemakkelijkst snel te rijden.
Vele factoren hangen er van af, vooral uiterlijk.De ene wilt de over-the-top, de andere de steriel uitziende en de andere de.. nou ja ” chris bangle ramp”.
Je kunt mensen trouwens niet je eigen wil opdringen…Dus zinloze discussies houden heeft geen zin.
audi zegt
1- audi
2-mercedes
3-bmw
majinstar zegt
1) Bmw
2) Mercedes
3) Audi
tdj zegt
Bij de weg… In deze tests wint de RS4:
Ergo.. Het zit allemaal erg dicht bij elkaar.
bozewolf zegt
Tsja, uiteindelijk gaat het erom wat je wilt als klant, en daarop gebaseerd koop je je karretje.
Geen flikker met t topic te maken, maar props voor Barry330cd dat ‘ie als duidelijk BMW fan de Merc het respect geeft dat de wagen verdient. ‘K wil hier niemand op de teentjes trappen (of misschien wel?) maar vooral tussen de Duitse merken is hier verdomd veel “fanboyism”.
En mark spreekt (schrijft) wijze woorden als reactie op m’n eerdere post.
mercedes driver zegt
simoen.mc.
u reactie is de verstandigste die hier gelezen heb.
ik ben zelf een mercedesrijder ,en die heeft ook na en voordelen zoals bmw en audi.
Windhoos zegt
Ik dacht ff dat hier geen verstandige mensen waren, maar die zijn er (gelukkig) blijkbaar wel ;-)
jeroen zegt
zkr wel de rs4 als audi liefhebber is gewoon niet van de weg aftekrijgen en
zoon taxi ga ik niet in rijden en een m3 leuk voor het drift werk maar
niet om ook nog lekker in te rijden 100% de rs 4
Windhoos zegt
De tijd dat bijna alleen Mercedes als taxi fungeerde is toch echt veleden tijd hoor……
MP zegt
En de triotest in beeld:
http://www.youtube.com/watch?v=gmNglK1ww3c
roy zegt
doe mij de rs4 maar als k graag de taxi nam de amg en die boeremest wage kan beter gelijk stoppe
Windhoos zegt
Nogal een beetje (understatement) een domme reactie roy……..
niek zegt
het is mij al duidelijk de merc
Ruben zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
Mercedes-B C 63 AMG zegt
Ten eerste is de Mercedes C klasse subliem gewoon echt mooi. De afwerking is van een heel hoog niveau, het interieur ziet er gewoon schitterend uit. Ik vind de dashboards van mercedes de mooiste die van BMW is te kaal.
De nieuwe AMG is gewoon een monster en voor mij zonder twijfel de beste supersport sedan. Het mooie van de Mercedes is dat niet alles gericht is op sportiviteit en is een van de USP en dat maakt de Benz onderscheidend
M_Power zegt
@ tdj
die ene test wilt weinig zeggen hoor als M3 wint +-80% van de tests
en als ik nu een test zou doen waarin een audi 80 het van een M6 wint ga je dan ook komen zeggen dat hij beter is?