De nieuwe Audi RS4 is niet langer een geheim. De eerste vier afbeeldingen zijn inmiddels bekend en de specs wisten we al: 450 pk!
Net als in de RS5 ligt er een 4.2-liter V8 onder de motorkap die zijn piekvermogen bereikt bij 8.250 tpm en de auto -dankzij Launch Control- in 4,7 seconden naar de honderd afschiet. Eén tiende langzamer dan de RS5, maar hij is dan ook een paar grammetjes zwaarder. Uiteraard worden weer alle vier de wielen aangedreven, die hun kracht krijgen aangeleverd via een kroonwiel-differentieel in het midden. Maximaal 85% van de pk’s en de 430 Nm aan koppel gaat via het Quattro-systeem naar de achterste wielen. Schakelen gaat als vanouds met een S-tronic-‘bak, die dit sneller kan dan jij dankzij twee koppelingen.
De RS4 staat standaard op 19-inch lichtmetaal en is twee centimeter lager dan een reguliere A4 Avant. Remmen gaat via gewone schijven, maar tegen betaling kan er achter de voorste velgen een keramisch setje (380 mm) gemonteerd worden. Wat ze ook tegen betaling willen doen is de Vmax afregelen op 280 km/u. Standaard is dat uiteraard 250 km/u.
Via het Drive Select-programma kan het comfort naar believen worden afgestemd. Wie keihard de sportiefste wil uithangen doet er wellicht goed aan het sportonderstel (Dynamic Ride Control) aan te vinken. Het interieur, tot slot, is grotendeels zwart en heeft op het middenconsole, de deuren en het dashboard een aantal plakken koolstofvezel. En nee, er komt geen RS4 Sedan. In het najaar staat de RS4 dus alleen in huisvaderuitvoering bij de dealers.
exotic zegt
Jaaaa! hier zat ik dus op te wachten, Wat een geweldige bak!
Donstil zegt
@exotic: Je gaat hem nu morgen gelijk bestellen dus?
mclarenmercedes zegt
@exotic: Het is idd wel een lekker bakkie hoor :D
Punk zegt
Nee geef mij maar een 335i Touring M pakket en is premium ook!
Jokkebrok zegt
@Punk: Mij niet! ff dat je het weet…
dennisr zegt
@Punk: shut up fool!
jrmpower24 zegt
@Punk: Ik wacht wel op de nieuwe M3! 100x liever dan deze!
drivingpleasure zegt
@jrmpower24: inderdaad!
lowlow zegt
@jrmpower24: Nieuwe M3 touring… kun je nog wel 2 jaar wachten (mark my words)
jrmpower24 zegt
@lowlow: ik heb wel anders wel geduld.
Freude_am_Fahren zegt
@Punk: Die zitten niet echt in dezelfde categorie voor zover ik weet. De 335i is concurrentie voor de S4, niet voor de RS4.
Relatief dwaze reactie als je het mij vraagt
redaolpu zegt
@Freude_am_Fahren: dat ze niet in dezelfde categorie zitten staat verder los van wat Punk zegt. Ik zou zelfs liever een 118i rijden dan deze RS4.
RaKiM zegt
meer afbeeldingen op wallpaper formaat http://www.netcarshow.com/audi/2013-rs4_avant/
atodaz zegt
Super interieur, maar ben niet kapot van de buitenkant. Te bescheiden naar mijn mening, het is maar dat hij rood is, anders amper te onderscheiden van een normale A4 Avant.
Prestaties zijn lekker!
bassie zegt
atodaz: “anders amper te onderscheiden van een normale A4 Avant”
Dat is juist de bedoeling bij audi, anders koop je wel iets anders om mee te pochen.
atodaz zegt
@bassie: eerst ff lezen voordat je een lompe reactie post.
Ik zeg ook dat hij naar ‘mijn mening’ te bescheiden is. Of dat nou uiteindelijk de bedoeling van audi is kan me geen ene moer schelen.
highperformance zegt
@atodaz: touchee
johanw zegt
ik heb zelf een bmw 335i M touring uit 2007 maar dit vind ik toch wel een ubervette bak zo een RS… ;-)
maar goed, mijn 6 cilinder is toch wat zuiniger en snel zat!!
benvan zegt
Supergeil! Jammer dat hij geen handgeschakelde bak heeft. Zijn we echt zo lui? (http://www.autoblog.nl/geen-handgeschakelde-bak-in-porsche-911-gt3#post-48874)
Een vraagje voor alle duidelijkheid: dit motorblok is dat datzelfde heerlijke, atmosferische motorblok als in de vorige generatie RS4 he?
geil! Geil! GEIL!
EJS zegt
@benvan:
Als ik het goed heb is dit niet dezelfde V8, dit is namelijk de V8 uit de RS5 en dat is een andere dan in de vorige RS4, alhoewel je zo als je in de eerste opslag even naar de specs kijkt veel overeenkomsten ziet.. Dit blokje is als ik het goed heb gebaseerd op de Lambo V10.
diablo66614 zegt
Ik zou toch zeker deze RS kiezen,hij straalt gewoon pure kracht uit en hij is nog heel mooi ook.
mtijntinus zegt
Wauw! Deze auto is werkelijk prachtig!
Echt heel mooi werk van Audi, persoonlijk vindt ik dit mooier dan BMW en Mercedes.
Maar ja, dat is en blijft kwestie van smaak.
Dit zou mijn favoriete avant gezinswagen zijn, hij is schitterend. En het rijdt ongetwijfeld goed, motet van RS5!
BmwMPower zegt
Waarom komt er geen sedan?
Moet de hond ook misselijk? worden of…?
dennisr zegt
heb ineens zin om huisvader te worden..
schitterend interieur ook weer..
sacha zegt
Petje af voor Audi dat er geen turbo blok in ligt.
praetor zegt
@sacha: dat vroeg ik mij dan ook af, waarom niet de 4.0 TFSI? Zuiniger en krachtiger. Maar wat een heerlijke auto, staat op het wensenlijstje, al mijn 2.0 TFSI getuned ook heerlijk is.
Hupke zegt
@sacha:
Het is nu toch ook weer niet dat die turbo’s in de RS2 en 1e RS4 een ramp waren om mee te rijden?
Zo’n RS4 is een sedan, avant daarin een atmosferisch blok leggen dat je tussen de 4 en de 8000 toeren (kijk naar smoke’s plaatje) moet houden is toch ook geen doen.
anuspraeternaturalis zegt
Prach-tig!
luuktb zegt
haha eat that BMW , wederom zeer geslaagd!
highperformance zegt
@luuktb: Doe niet infantiel. Beide merken leveren pareltjes en zonder BMW was Audi wellicht nooit aan een RS serie begonnen (eerste M3 E30 uit midden jaren ’80). Als autoliefhebber moet je dergelijke feiten niet negeren. Juist het opjagen van elkaar (AMG/M/RS) maakt het voor de autoliefhebber om van te smullen.
Freude_am_Fahren zegt
@highperformance: amen
750i zegt
@highperformance: inderdaad, ik ben liefhebber van zowel de M,RS en AMG-modellen.
drivingpleasure zegt
@highperformance: AMEN, zonder concurrentie is er weinig innovatie. Toch vind ik BMW nog altijd mooiere auto’s maar dat verschilt natuurlijk per persoon. Audi komt de laatste jaren erg goed opzetten moet ik zeggen en hebben destijds (sinds 2009 volgens mij) BMW dan ook verslagen in het AWD segment. Ik moet ook echt zeggen: Petje af voor de marketing afdeling bij Audi.
highperformance zegt
@drivingpleasure: Audi doet zeker goede zaken met hun marketingstrategie. Maar zeker bij de M/AMG/RS is het een hoog marketingsgehalte. Anders was balans (voor de pure raceauto) veel belangrijker dan sprintcijfers, pk’s en dergelijke zaken. Al moet ik wel zeggen dat de M het meest puur is en alleen wordt vernaggeld door het te comfortabele onderstel voor dagelijks gebruik. Terecht natuurlijk, want 90% koopt um daar voor. Anders moet je een GT3 kopen, maar ja, die krijgt ws geen handbak meer.
drivingpleasure zegt
@highperformance: klopt, helemaal mee eens.
Freewarefreak zegt
@highperformance: Amen! Ik hoop alleen dat Audi ook een ketting meelevert om hem aan de muur te leggen. Gisteren m’n maat z’n Seat Leon gestolen.. Een RS4 is met 280 km/h zo in het oostblok..
highperformance zegt
@Freewarefreak: Mooi klote, maar dat hou je niet meer tegen. Ketting of niet. Dan bellen ze wel even aan om je sleutels te vragen, als je dan verbaasd kijkt wordt ie vraag onderbouwd met gegronde redenen in de vorm “dessert eagle .50” http://www.youtube.com/watch?v=s376ZbPG-OM
highperformance zegt
Mijn favoriete station. Ook de enige vorm die een RS4 mag dragen. Ultieme reis/autobahn beest. Voor het bochtenwerk neem ik dan een M3 E92.
agera zegt
In dit segment wordt de nieuwe BMW 3-serie baas!
highperformance zegt
@agera: Zie boven. Laten we lekker stoppen met infantiele automerkafkraakgebeuren.
jrmpower24 zegt
@highperformance: Agera heeft naar mijn mening gewoon gelijk.
De nieuwe 3-serie voor mij in alles beter!
jrmpower24 zegt
@highperformance: en al helemaal met de nieuwe M3!
en die gelukkig achterwielaandrijving.
jzaero zegt
@jrmpower24: heb je ze al side to side vergeleken? Anders praat je nu alleen maar onzin. Ik ben zelf ook BMW fan, maar om ze nou blind beter te noemen?
highperformance zegt
@jzaero: En als men dan een “onderbouwde” mening heeft is deze gebaseerd op die van een journalist die “iets heeft” met auto’s.
Een RS4 en M3 zijn perfecte machines, de ene hardcore (me like) en de ander daily topper (en redelijk wolf in schappskleren en idd, me like).
jzaero zegt
@highperformance: Beiden auto’s zijn prima allround en niks hardcore aan, als je weet dat ze gebaseerd zijn op geciviliseerde auto’s en niet extreem gestript zijn, is het met beide makkelijk leven. Echter, ik denk dat je je auto koopt vanwege je eigen ervaring en beleving en niet vanwege het feit dat iemand anders zegt dat de een beter is dan de ander. Het zal vast in grote lijnen kunnen kloppen, maar uiteindelijk kies je omdat de auto bij jou past, voor de een is de RS4 beter dan de ander bijvoorbeeld.
highperformance zegt
@jzaero: Bijna helemaal mee eens (soort “ja, maar” ;-) ). De E30 M3 is gebouwd als homologatie voor de DTM en wel degelijk dus gebaseerd als hardcore machine geschikt gemaakt voor de openbare weg. Naarmate de jaren vorderden wordt de M3 comfortabeler (mede door de concurrentie van AMG en RS). Vandaar dat de 1M zo hoog gewaardeerd wordt, de meest hardcore M van dit moment.
jzaero zegt
@highperformance: M3 GTS probably, de 1M is nog wat te braaf, wel speels. De M3 CSL is wat mij betreft de meest hardcore BMW’s bij de huidige gens.
highperformance zegt
@jzaero: Ik schreef ook op dit moment. De GTS en de CSL zijn niet meer te koop. De CSL (E46) is geheel mijn favoriet. Maar goed. Een leuke E92/E46 M3 zou ik niet afslaan. Schroefset (Bilstein B16 PSS10) eronder, dikkere stabi’s van H&R en als er geld over is nog wat bussen in de ophanging en dan heb je een behoorlijke hardcore (op gewicht reductie na) M3 voor de deur….
jzaero zegt
@highperformance: True that, ach, ben sowieso wel liefhebber van BMWs! Ben zelf erg fan van de E46, kan mij geen M3 veroorloven ;) Maar 323i+ Moet lukken. De 3.0CSL is ook een prachtauto trouwens ! Love it love it! M3 CSL is nu nog steeds een auto die de 10 jaar jongere concurrentie op circuits doen verbleken, of in ieder geval constant een letterlijke pain in the ass.
highperformance zegt
@jzaero: 3.0 CSL vond ik in Batmantrim niet zo mooi. Bescheiden kleur en zonder die rubbere strepen op de motorkap is veel mooier. Al blijft het bijzonder uit die periode. Net als de 2002 Turbo (waar maar 1672 van gemaakt zijn). De E46 CSL is op het circuit echt een lastig te verslaan karretje. Ook op de Ring staat die zijn mannetje. Wat mij betreft één van de begerenswaardige auto’s ooit. Daarom heb ik weinig begrip voor dat bashen. Voor welk merk dan ook. Maar als je ziet wat voor een pareltjes BMW heeft gebracht kan je daar als autoliefhebber niet omheen. Maar nee, we storen ons aan de 20-jarige gasten met petjes die een 20 jarige BMW voorzien van chromen wielen en vinden dat typisch BMW (en niet Honda, Audi (A3), MB etc.). Met oogkleppen op kan je niet van het uitzicht genieten…
kaasboerin zegt
@highperformance: Nou dank je wel.. Ik kan wel janken nu.
highperformance zegt
@kaasboerin: Geen petje, geen 20 jaar oude auto en geen chromen wielen (al vind je die stiekem wel mooi ;-) )… maar je voelt je toch aangesproken…. hmmmm….
kaasboerin zegt
@highperformance: Kale kop, 20 jaar, velgen die een tint hebben waardoor ze ‘aardig’ glimmen.. Een 3er. Chromen velgen? Neverrrr.. :D
jzaero zegt
@highperformance: Een 3.0CSi is ook een parel, misschien ook wel veel beter voor dagelijkse vertoning. Niet zo schreeuwerig. Tjah, toevallig ben ik ook 20 jaar en zoek ik een E46 320i t/m 330i tussen 1998-2002. Wat betreft tupperware op je auto, dat is gewoon heiligschennis, op een Japanner ok, maar een BMW ziet er van zichzelf al heerlijk uit. Tot nu toe met een 23i 25i en 30i blok gereden, wat een fenomenale motoren zijn dat! I’m in love
kaasboerin zegt
@jzaero: Begin met een E46 Coupé 4 cilinder, geloof mij, ik heb een vriend die nu een V6 heeft.. Oke het is Alfa Romeo, maar de verzekering, belasting en tankstation verzuipt je gewoon, dat het helemaal niet leuk meer is, vooral als je onder de 24 jaar oud bent.. Die 6cilinder kan er altijd nog komen..
jzaero zegt
@kaasboerin: Stiekem wil ik zeggen, het rijplezier en geluid doet zoveel goed, dat ik er eigenlijk niet omheen wil :p. De 320i t/m 325i zijn allemaal net zo duur in brandstof en even duur in verzekering, dus wat dat betreft valt het op zich wel mee. Een 318i zou het minimale zijn, maar die 6 cilinders zijn te aantrekkelijk. Ik betaal alles aan de auto, maar verzekering komt op mijn ouders’ naam te staan. Ik neem de Starlet op mijn naam voor verzekering, dat scheelt al een hoop, vandaar dat het enigszins te overzien is. Onderhoud is wel tricky.
jzaero zegt
@highperformance: Wat betreft dat je er als liefhebber niet omheen kan, ik had laatst een 316i E91 mee, als vervangend vervoer, liet maatje van mij ermee rijden (allebei autofan) en vroeg mij toen ook meteen af, als je autoliefhebber bent, van strak sturen houdt, hoe kan je eigenlijk nou om zo’n auto heen? Het onderstel is zo mooi uitgebalanceerd, stuurgevoel is zo direct, er komt nauwelijks wat in de buurt! Enige minpunt was de zwakke motor, maar het onderstel maakte op snelheid een hoop goed! Het 6 cilinder 2.3liter blok is heerlijk, in de E46 testrit mee gedaan, M sportonderstel, BMW heeft het al die jaren nog steeds niet verleerd, gelukkig maar.
highperformance zegt
@jzaero: De tijd van dikkere motoren komen vanzelf als je wat geluk, inzet en verstand toont (zegt de oude wijze man).
De afstelling van het onderstel is erg persoonlijk. Als je liefhebber bent van Citroën kan ik me indenken dat je het te stug vindt. Hetgeen jij dan roemt, wekt irritatie bij andere. Dat is ook zo mooi, voor ieder wat wils. Het enige dat ik zo storend vind is dat infantiele afkraken van automerken. Alsof je uberhaupt een automerk kunt afkraken, wat kan een merk iemand aandoen om afkraken te “verdienen”?
jzaero zegt
@highperformance: Eens, maar dat geldt voor automerken, electronicamerken en allerlei andere industrieën waar fanboys alleen maar roepen. Ik snap best dat je een bepaalde voorliefde hebt, die mag je ook best wel uiten, maar dan moet je het ook onderbouwen natuurlijk! Ik zeg altijd, concurrentie is goed, want het houd je eigen geliefde merk scherp. De nieuwe M5 bijvoorbeeld is zo snel geworden, omdat de concurrentie zo moordend is. Als dat niet zo was, zaten we nu misschien net aan de 400pk. Als voorbeeldje dan.
highperformance zegt
@jzaero: Wel een beroerd voorbeeld aangezien de E39 uit 2000 al 400 pk blies ;-)
jzaero zegt
@highperformance: Ja maar wat als die geen concurrentie had? Dan had de techniek waarschijnlijk veel minder hard ontwikkeld, en had die 300pk gehad in 2000. Die pk-oorlog remember? Iedereen moest sneller, altijd meer pk’s dan elkaar.
highperformance zegt
@jzaero: Niet om mun gelijk te willen halen, maar de eerste RS6 is uit 2002 en de eerste E AMG (volgens mij 2005). Maar ik snap wat je bedoelt. Het gaat ook meer om het totaalplaatje dan om rauwe pk’s. De ontwikkeling is steeds meer gericht op allround knalmachine’s dan op hardcore racers. Geeft ook weer de ruimte om de CSL en GTS etc. te brengen. Vandaar ook de voorkeur voor de M3, dat is echt geen 3 serie met snelle motor met wat aanpassingen. De E30 M3 had bv een geheel doorgelaste carrosserie om maar iets te noemen. Details, I love it.
jzaero zegt
@highperformance: Klopt, al hadden ze ruim daarvoor ook al snelle sedans, maar dat laten we er even buiten inderdaad. De M3 is inderdaad een stapje verder, niet zomaar een sterkere motor, maar echt een finetuned sportauto. Wil daar nog graag een keer in rijden. Jarenlang opgegroeid met BMW’s geeft toch wel stiekem een voorliefde voor dit soort leuke modelletjes ;) Vandaar dat mijn keuze tussen deze RS4 en M3 dan ook M3 zal zijn, maar ze mogen er allebei qua specs wezen!
highperformance zegt
@jzaero: Heb laatst een dagje gestuurd met de M3 Competition (Frozen Grey, zwarte CSL’s, beter onderstel, andere uitlaat en 450 PK). Kan je één ding zeggen “FAP FAP”….
jzaero zegt
@highperformance: Wauw, hier bij Hans Severs staat er een in precies die trim. Ook nog even in gezeten. Ooit mag ik hem ook starten ;) Elke dag achterom kijkend, genietend van het prachtige uitzicht om voldaan het huis binnen te lopen ;) Ach dromen mag hahaha
highperformance zegt
@jzaero: Sterker, dromen moet. Maakt het leven lekker aangenaam. Als je erbij kunt relativeren heb je een goede basis om een gelukkig leven te leiden.
Ik heb wel genoten van mijn dag met de M3. Het is een bijzondere auto. Maar als ik dat budget had, dan stond er toch een E46 M3 CSL voor de deur. Zijn toch auto’s om alleen met mooi weer uit te laten.
jzaero zegt
@highperformance: Speciaal voor jou
http://www.youtube.com/watch?v=w7pTzyc9xFY&list=LLT0UG6Oys0xY5n4sKvjoohg&index=14&feature=plpp_video
jzaero zegt
@highperformance: http://www.youtube.com/watch?v=bWpjSLor3dk&context=C3c8ff8fADOEgsToPDskLv2KA5QoQg2joNmTpCtXC6
highperformance zegt
@jzaero: Sympathiek van je, voor de aandacht en het zoeken. Als verstokt liefhebber kende ik ze echter. Krijg het er warm van als ik er naar kijk en besef me dat het ultiem moet zijn deze auto te mogen bezitten en er mee te doen waar deze voor gebouwd is.
Kijk ook af en toe op bmwe90forum. Kom je ook nog een andere bekende tegen (met andere naam…).
E34M5Touring zegt
Damn het wordt tijd voor een compressor op de Beamer.
Kvgorp zegt
Wat een iele spaakjes. Tis net of dat ding op luciferhoutjes staat. Zal wel weer onderstuur agogo zijn. Lekker veilig joh.
Econoline zegt
@Kvgorp: Al lijken de wielen toch wat klein voor de grote koets, vreemd. Zal misschien wel aan de foto liggen.
ytrewq zegt
jottum!
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Sjezis, moet je nou serieus op het sportieve topmodel nog bijbetalen voor een sportonderstel??????
AudiQuatro zegt
Heerlijke bak! En terwijl de Nieuwe M3 een 6 pitter krijgt heeft deze nog een atmosferische V8! Heerlijk!
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@AudiQuatro: Wat ouderwets… De voorsprong door techniek is weer ver te.zoeken!
akrapovic zegt
@AudiQuatro: ja en zodra er een bocht aan komt ligt de m3 voor met zn 6 cilinder
Joerek zegt
@akrapovic: En halverwege bochtuit geeft de RS4 gas en heeft die hogere exit snelheid.
jackl zegt
wauw, een audi met velgen… zal wel pappen maar daar blijft het dan ook bij.
Joel_D zegt
Die voorbumper is echt lelijk.
the-budel-guy zegt
ziet er gaaf uit. hopen dat het geluid ook prachtig is
umadbrah zegt
8250 tpm uit een Audi V8. Goed bezig.
bjorn77 zegt
Klasse van audi dat ze de v8 erin blijven houden, al zou met het vreemde nl belastingstelsel een v6 turbo veel goedkoper zijn geworden en wellicht interressanter.
En dat bmw/audi gedoe. Kom op zeg, het zijn beide topwagens.
Al vind ik deze rs duidelijk minder dik overkomen dan de b7 en b5.
Ik ben bmw liefhebber, maar een rs is altijd wel bijzonder
highperformance zegt
@bjorn77: Hehe, prettig dat de autoliefhebbers zich vaker later horen dan de infantiele fanboys….
akrapovic zegt
@bjorn77: idd, ik ben ook gek op bmw’s maar als echte autogek kan ik dit zeker waarderen
Nino zegt
Doe mij de B7 maar!
Dimglor zegt
Fantastische wagen! Ziet er echt goed uit..
Zat te wachten tot ie er kwam.. wel jammer dat het zolang duurde, maar kom..
Bastiaan zegt
Jaaa, lekker audi wat een heerlijke auto
Nico94 zegt
Ziet er echt heel goed uit!
gerard1710 zegt
Ik zie dat het meevalt deze keer (op een enkeling na), meestal wordt het meteen BMW en Mercedes afkraken of andersom. Zo krijgen we dadelijk nog een prettige sfeer hier… Nu alle vooroordelen nog de deur uit..
gerard1710 zegt
Overigens een prachtige auto; dat rood staat hem heel goed.. Het wordt langzaamaan spannender bij Audi: maximaal 85% gaat voortaan naar de achterwielen, hoewel ik niet weet wanneer dat dan is. Iemand een idee?
highperformance zegt
@gerard1710: Voor zover ik meen te weten is er altijd lichte aandrijving op de achterwielen (exacte getallen weet ik niet), maar bij verlies van grip worden de achterwielen tot max 85% aangedreven. Dat is natuurlijk niet te vergelijken met pure RWD, maar daar is het ook niet voor bedoeld.
jordy14 zegt
Mooie auto, altijd leuk als ik die 1 tegenkom op mijn fiets naar school, lekker geluidje!
Freude_am_Fahren zegt
Heerlijk ding weeral. Maar ik moet nog wat wennen aan de voorbumper (uiterst links en rechts beneden).
Zal vast lekker rijden.
potjak zegt
Hier laat ik een BMW voor staan. Wat een stakke bak is dit zeg, wow!
vale46 zegt
Piekvermogen pas bij 8.250 tpm in een familiewagen? :o
Waar ligt in godsnaam de rode lijn dan wel niet? :D
gerard1710 zegt
@vale46: Zo te zien begint het bij 8.000, dusja..
sir_smokalot zegt
@vale46: Yep, klopt wel. Kijk maar:
vale46 zegt
@sir_smokalot: Crazy stuff :)
Aan de grafiek te zien kan je door de begrenzer een schop onder de kont te geven makkelijk nog meer vermogen uit dat blok halen!
Het lijkt mij wel geen leuke motor, voor een beetje duw in de rug moet je al naar de 4000 toeren…
highperformance zegt
@vale46: Tis ms old school en wat lastiger te gebruiken zonder smalle powerband, maar oh wat zal het lekker knallen zijn met alleen maar gekrijs uit dat blok. Mijn leeftijd verraad me ms, maar dat voorheen altijd zo bij dikke wagen. Tenminste, voordat de turbo’s hip werden.
highperformance zegt
@highperformance: zonder is zo’n
vale46 zegt
@highperformance: dat dan weer wel, maar wil je als brave huisvader niet gewoon een enorme duw krijgen in je rug vanaf 3000 toeren?
Moet je steeds dat blok in de toeren jagen om het er uit te krijgen.
Geef mij maar een iets plattere curve.
highperformance zegt
@vale46: Nee, als ervaren huisvader met benzine door de aderen moet ik negatief antwoorden. Iig deze vader niet. Als ik op koppel wil knallen koop ik wel een dikke diesel, als ik een RS koop dan wil ik ook werken wanneer ik ga knallen. En dagelijks rij ik als verantwoord huisvader met een slakke gangetje in het rond, wetend tot welke prestaties mijn auto in staat is.
Tonnie zegt
Toch liever een BMW M, Mercedes AMG of Jaguar R ;)(geen typenummers, is expres)
The360box zegt
Die facelift voorkant valt wel een beetje tegen maar die vorige versie zag er wel uber uit.
jawi94 zegt
Vind hem mooier dan de vorige generatie
wimbers zegt
Op zijn duits: Haben bitte!
Enig idee van de duitse prijzen? Ik heb namelijk mogelijkheid om op duits kenteken te rijden :)
audigek40 zegt
mensen die dit niet mooi vinden ga lekker naar bmw of mercedes ga hier niet lopen klagen,ben ik klaar mee.
highperformance zegt
@audigek40: Gelukkig ben je er klaar mee en bewijs je dat met jouw volgende comment… heel volwassen….
redaolpu zegt
@audigek40: gelukkig heb je ctrl + w nog!
audigek40 zegt
audi is niet te vergelijken met een bmw of benz audi is beter.
maxx1 zegt
Daar word ik blij van, maar waarom 4,7 seconden naar 100? Beetje lichter had wel gemogen Audi, het is en blijft een A4’TJE
victor1111 zegt
Echt een meesterwerk van audi! Alleen raar dat de prestaties niet zo hoog liggen als je weet dat abt de vorige S4 met een V6 door shiptuning naar 420 PK kon opkrikken met een acceleratie van 4,6 seconden.
james125 zegt
Het einde nadert! Wanneer komt die nieuwe?
Flamingo zegt
@james125: nieuwe a4? dat ding is er net 3, 4 jaar
house zegt
Als ik mocht kiezen dan zou het de C63 AMG worden:) Hoe leuk en aardig een RS4 Avant ook mag zijn, het kan naar mijn mening niet tegenop het heerlijke geluid van een AMG.
http://www.youtube.com/watch?v=OFWxM82Bjss&feature=relmfu
highperformance zegt
@house: Doe je toch een cd-tje van het AMG geluid in het Bose systeem?
house zegt
@highperformance: Flauw hoor no thanks :) AMG above all
highperformance zegt
@house: Flauw heb je gelijk in.
Maar je kan mij niet wijsmaken dat de AMG zoveel beter geluid maakt (met name als je zelf rijdt en dus minder goed hoort) dat je alleen op basis daarvan voor een auto kiest. Al zou de perfecte auto scheten laten bij de acceleratie zou ik deze nog verkiezen boven een Prius met V12 geluid.
house zegt
@highperformance: Je ziet mij ook niet zeggen dat ik alleen op basis van geluid een auto kies of wel :) maar voor mij telt het wel heel erg mee, daarnaast is Mercedes ook mijn favoriet van de gevestigde Duitse orde :)
highperformance zegt
@house: Voorkeur kan. En zonder in cirkeltjes te blijven schrijven, jouw “Hoe leuk en aardig een RS4 Avant ook mag zijn, het kan naar mijn mening niet tegenop het heerlijke geluid van een AMG” kan m.i. toch echt worden opgevat dat geluid wel een errug groot aandeel heeft ;-). Dus zie ik het je wel zeggen (zo, dat klinkt goed….;-))
house zegt
@highperformance: Het hangt er voor mij ook maar net vanaf wat voor soort auto het is, dus het is niet altijd geluid dat het meest weegt bij mijn beslissing.
Bijv in de extreem luxe auto’s is de Rolls Royce Phantom de #1 voor mij en dat is niet een wagen dat bekend staat om sportief geluid.
Wat betreft dit soort auto’s tja AMG blijft baas voor mij, ik hou van een het geluid van AMG motoren.Daarnaast vind ik Mercedes de beste van de Duitse 3, ieder zijn/haar smaak :)
house zegt
@house: -een , moet zijn het geluid van AMG motoren*
highperformance zegt
@house: Dat is het lastige met reageren zonder visueel contant. Het belangrijkste van de boodschap wordt niet meegezonden. Maar ik begrijp zeker wat je bedoelt. Alleen was dat in de eerste reactie niet helder. Ongenuanceerd reageren wordt al snel bot/dom, de details zijn er niet. Na je verdere reactie wordt mij duidelijk dat je je mening niet baseert op alleen het geluid. En idd, voor iedere type auto zun kenmerken waarvan geluid er slechts één is. Wat mij betreft niet het belangrijkste (dan knal ik er wel een Eisenmann onder o.i.d.), maar wel lekker meegenomen. En ik ben er ook fan van. Heb serieus geld uitgegeven aan een beetje dB voor mijn wieltjes.
Tommy2 zegt
Kijk, dit willen we, dikke wielkasten! :D Leuke velgen trouwens.
love4sportcars zegt
nieuwe velgen, nieuw bumpertje, dikke V8,….nice werk Audi!
freezzr zegt
Nice, mooi ook dat het overgrote deel van de zeikerds in een Ford Ka rijdt. Hahaha. :p
jeanclaude zegt
Prachtige bak, maar ooh ooh zo’n ‘stomme’ motorisering in mijn ogen. Neem nou de S4 die sprint in 4.9sec naar de 100 met maarliefst 120pk’s minder, dat zegt toch al genoeg dat in de dikke RS ook een turbo motor hoort, en als het zonodig een V8 moet zijn, dan hebben ze nog de splinternieuwe 4.0 tfsi V8. Maar natuurlijk een geweldige wagen.
highperformance zegt
@jeanclaude: Oplossing gevonden toch. S4 met oppepperkit.
drivingpleasure zegt
Ik vind de voorbumper erg lelijk, achterkant redelijk standaard kan aan mij liggen. Zal ongetwijfeld een beest van een auto zijn.
EdGaR zegt
*zet Wouter stem op* ” Wat een enorme pornojetsers’ En super interieurtje ook zeg.. echt strak! HEBBEN!
redaolpu zegt
Ik vind de voorkant bizar lelijk, met name de lompe stukken plaatwerk onder de koplampen. Die 3 gaten centraal vind ik ook niet bepaald mooi.
Interieur is prachtig!
janklaassen zegt
Geweldig, wat een Porneia-wagen!
Ook zo’n lekkere agressieve voorbumper erop gemonteert.. En die geweldige specs.
Waanzinnig!
mbevo zegt
Ziet er leuk uit hoor:) maar niet zo leuk als een c63amg combi:)
norge zegt
Het eeuwige Audi snuitje maar dit keer op een snelle uitvoering .Mooi gedaan van VAG hoor .zullen wel weer een hoop lookalike wannebee pakketjes van verkocht worden.
Tommy2 zegt
@norge: Bij Hyundai hebben ze niet zulke snelle stations he? :mrgreen:
norge zegt
@Tommy2: nope,maar ook geen lookalike wannebees ;)
Hupke zegt
Doe mij maar een B5 RS4 of een RS2 (als het dan toch 4 ringen moet hebben) hun quattro systeem zal waarschijnlijk stukken minder goed en leuk zijn dan dat van dit ding maar daar liggen tenminste bruikbare turbomotoren in, vooral in die RS2.
Deze motor lijkt me op papier meer geschikt te zijn voor een lamborghini dan voor een audi avant.
tvr1974 zegt
begrijp ook niet waarom ze hier dan weer dat “oude” blok inhangen… Dat nieuwe 4.0 tfsi blok levert in de nieuwe S8 520 pk en 650 nm en is 25% zuiniger.. Ik begrijp er echt geen reet van. Ze hadden zelfs de 3.0tfsi onderhanden kunnen nemen en daar richting de 450 pk mee kunnen gaan, ook dan hadden ze een hoger koppel gehad… Hadden blijkbar nog wat op de plank liggen en dan verschijnt er over een jaar zeker weer een “update”.. Tja commercieel zijn ze wel bij dat VAG
highperformance zegt
@tvr1974: Jep, alle oude blokken moeten ook verkocht worden. En de RS wordt toch wel verkocht, want het is een RS.
Tommy2 zegt
@tvr1974: Dat heeft meer met hiërarchie te maken. Als en RS 4 hetzelfde blok zou krijgen als een S6/RS 6 waarom zou je die laatste dan nog kopen? En de aandrijflijn van de A4 en A5 is gelijk dus waarom niet. Dit is een logische keuze.
Hupke zegt
@Tommy2:
Logisch maar daarom niet de juiste.
highperformance zegt
@Tommy2: Die motoren van de grotere jongens zijn natuurlijk makkelijk te knijpen. Zeker wanneer voorzien van turbo’s. Dus was dat ook mogelijk geweest. Dit is en praktisch (oude blokken worden opgemaakt want deze auto verkoopt toch wel) en marketing (wij leveren een atmo blok in onze RS4 en de nwe M3 komt met turbo’s o.i.d.). Verder past een lineaire opbouw in vermogensafgifte ook wel bij een Avant. Maakt de auto minder nerveus en racy. Maar wanneer je wilt ligt je hond door de achterruit op straat.
lowlow zegt
Héérlijk, voor mij absolute top in deze klasse. Perfecte cocktail
CasperH zegt
Wat is er met die voorbumper misgegaan? Past mijn hoofd daarin?
highperformance zegt
@CasperH: Deze auto moet ook gewoon in het donkergrijs of zwart (liefst grijs). Dan is ie echt het mooist en vallen die grote gaten niet meer op. En ja, je hoofd past zeker ;-)
Onehp zegt
Kan dit beter zijn dan de RS5 die relatief slecht ontvangen is? Effectief maar ook ééndimensioneel en steriel om te besturen, en relatief onbevredigend door de piekerige motor die niet altijd zijn pk’s haalt en het erg hoge gewicht.
Ik denk dat een s4 de betere auto is….
amgpowerrr zegt
RS modellen blijven baas ook al lijkt het allemaal wat op elkaar de modellen.
En dat hier serieus figuren zijn die een 335?!?! Boven deze rs verkiezen snap ik echt niet, een m3 misschien ok dat is smaak. Maar kom niet happy doen als je een 335 hebt en zeggen dat je die liever hebt haha wat een grap.
Freewarefreak zegt
Who muss ich zeichnen? Kwijl..
rijgewoonbmw zegt
blijft een lelijk ding. rij idd liever een 335! heeft wel wat meer klasse en is 100000x keer mooier
highperformance zegt
@rijgewoonbmw: Als jij deze dan koopt krijg je mijn E90 335i. En ik kan je garanderen, het is echt geen lelijke 335i, maar voor deze RS4 in het donkergrijs ruil ik de mijne graag. En dan heb ik echt een blauw/wit hart. Buiten het feit dat de 335i en RS4 geen concurrenten zijn. Maar ms trol je alleen maar wat of ben je niet echt op hoogte. Dat kan natuurlijk ook.
Svda zegt
Ik vind het een hele mooie verschijning en zeker zonder turbo’s erop.Vind de prestaties al aardig als je al kijkt naar de cijfers van een m5 die klasse hoger ligt ben ik erg benieuwd wat de nieuwe Rs6 gaat doen.
Snap alleen niet waarom mensen het vergelijken met een m3?Weet niet of die als 4 deurs komt maar dan kan je hem beter naast de rs5 zetten aangezien die ook 2 deurs/coupe is.
Zou graag wel een BMW m3 toering willen zien ipv die coupes, niet zo praktisch als je een ”gezinnetje” bij je hebt.
highperformance zegt
@dahlback: E90 (sedan) M3 is er al een tijdje. In hoeverre het zeker is dat de F30 ook een M3 versie krijgt weet ik niet. Bij de M3 heeft het wel gewisseld, de E46 had geen sedan, de E36 weer wel. De E30 was er ook alleen als 2-deurs, maar dat was ook weer geen echte coupe en meer een 2-deurs sedan (dat was toen gebruikelijk).
jrmpower24 zegt
@highperformance: ik heb even geteld hoeveel keer je gereageerd hebt onder dit artikel: 35 keer.
dat je een mening hebt oke maar dit slaat echt nergens maar op.
highperformance zegt
@jrmpower24: joh, heb je ook wat te doen…