Het zal je misschien niet zijn opgevallen, maar Audi bracht RS-modellen zoals de RS4 en RS6 altijd op de markt aan het eind van de levenscyclus van een product. Zeg maar als eens een soort van afscheidscadeautje. Maar daar gaat (gelukkig) verandering in komen als we Werner Frowein (directeur Quattro GmbH) mogen geloven.
In een interview met Auto Motor und Sport zegt hij namelijk dat RS-modellen voortaan al 2 jaar na introductie van een model op de markt zullen komen. En dat is natuurlijk een stuk sneller dan aan het einde van de levensduur van een model. En daarnaast geeft hij een beetje inzicht in de productiecapaciteit van Quattro GmbH, zo komen we te weten dat de productiecapaciteit van de Audi R8 is opgevoerd tot 27 stuks per dag en dat is ook gelijk het maximum. In totaal zullen er dit jaar 5.300 RS4’s, 4.000 R8’s, 50.000 Audi Exclusive modellen en 300.000 S-line modellen van de band rollen bij Quattro GmbH. En dat komt neer op bijna 1/3 van de Audi productie.
En voor volgend jaar ligt de productie weer een stukje hoger met 5.500 R8’s, 5.000 RS6en en toch nog 1.000 RS4’s. Het nieuwste project van Quattro GmbH is overigens de Q7 V12 TDI (via germancarblog).
Gregorius zegt
Dat noem ik nog een goed nieuws op de vroege ochtend!
Maar ja, die RSjes lopen natuurlijk als een trein deze tijden.. dan zou ik er ook maar snel mee komen!
Rob zegt
Eindelijk zeg, ik heb om die reden nooit een RS4 gekocht. Na een jaar in een oud model rijden heeft me nooit erg aangetrokken!
Japie zegt
Heb nog geen RS4 geld,..dus lag er niet echt wakker van! Maar kan me voorstellen dat ( wat rob claimt) vervelend is.
RenesisHP zegt
Das inderdaad wel een hele vooruitgang. Vind dat er wel akelig veel R8-en gebouwd worden. Weg exclusiviteit.
impje zegt
en waar blijft de rs5 dan?
Ruud Bosch zegt
Dus je kunt beter een RS4 kopen dan een R8, aangezien de RS4 anoniemer is (gezien het uiterlijk, en gezien het productieaantal). Oja, en hij is goedkoper.
Adnan zegt
Goed nieuws uiteraard. Maar ik blijf trouw aan de M5. Geen RS model wat daar in de buurt komt.
Drago zegt
Dat zijn goede berichten!
Japie zegt
@ADNAN: Gefeliciteerd,….na 6 posts al de eerste BMW opmerking!!! Post anders nog ff een keer,….dat de M% beter is!!!
YK zegt
“En voor volgend jaar ligt de productie weer een stukje hoger met 5.500 R8’s, 5.000 RS6en …”
Dus een RS6 word exclusiever dan een R8? Moet dat eigenlijk niet anderom zijn aangezien de R8 een echte sportwagen is, dus in principe exclusiviteit moet vertonen, en een RS6 meer een sportsedan?
YK zegt
@Japie, neem het die jongen toch niet kwalijk dat hij trouw blijft aan zijn M% (M5) ;) Probeer het maar te negeren, ook al klopt het wat hij zegt :mrgreen:
Japie zegt
@ YK:
Of het zo is,..doet er niet toe,..dit is een audi onderwerp,..en
geen M3, M5, M6 (vandaar M%) topic,…opmerkingen zoals dat verpestte elke discussie en/of topic over Audi. En omgekeerd!
Barry330cd zegt
@YK, :lol: LoL
RenesisHP zegt
@Japie
Soms zijn die zinloze discussies ook wel grappig. En zeg nou zelf, zelf blink je ook niet uit in het plaatsen van geweldige vermakende intelligente op merkingen.
YK zegt
@mx5-owner,
Je haalt mij de woorden uit de mond
@Japie,
Geef nou maar toe dat je M5 wou zeggen in plaats van ‘M%’, want het %-tekent staat nou juist net boven de cijfer ‘5’ op het toetsenbord…
Dus geef ook maar toe dat je diep van binnen, ergens in het onderbewustzijn van je cerebellum, naar een M-model hunkert :D
Kees zegt
@mx5-owner
Het hoeft ook niet om de vermakende factor te gaan. Japie heeft gewoon gelijk in het feit dat ieder audi of BMW topic in no time uitloopt op een domme flamewar welk merk nou het beste is. Dus wat dat betreft is zijn opmerking (heel goed, aan elkaar ;)) intelligenter dan die van jou.
@YK
Zeker nog nooit met variabelen gewerkt? Met een % iets aangeven waarvoor meerdere mogelijkheden zijn is een doodnormaal gebruik hoor! Maarja, “het %-tekent” en “boven de cijfer ‘5′” zeggen misschien al genoeg…
majinstar zegt
Waar staat RS voor ???
Rete slecht ? :D
Racer X zegt
Goeie zet van Audi als het gaat om de RS4. Dan hebben ze nog wat om de nieuwe M3 mee te beconcurreren, hoewel die tegen die tijd al wel in CSL variant op de markt is en dan zeker nog een tandje scherper is.
YK zegt
@Kees,
Laten we zeggen dat ik altijd een pesthekel had aan me wiskundedocenten. ;)
Maar alsnog, wat ik meestal gebruik om een variabele aan te geven is ‘x’, heb nog nooit ‘%’ gebruikt.
Kyanite zegt
Kan niet wachten op de nieuwe RS4 Avant, de vorige Avant-modellen in RS-tenue waren al brilliant, dus dat zal met de nieuwe ook zeker weer het geval zijn.
PS waar heeft BMW dat stuk plastic vandaan dat op de motorkap van de huidige M3 zit? Op die lelijke bult na vind ik de M3 zeker wel een leuke auto.
Boy zegt
De RS-modellen komen inderdaad altijd een beetje laat. net als de TT-RS, eer dat die er is (2009) is iedereen al weer helemaal uitgekeken op dat model. Gewoon gelijk in het eerste jaar een dikke S en RS-variant!
rider zegt
wanneer komt die Q7 V-12 TDI nou eindelijk. ze laten ons wel heel erg lang op wachten. ik had eigenlijk wel begrepen dat hij toch redelijk uitontwikkeld was en volgend jaar gepresenteerd zou worden maar ik vind het toch akelig stil rond dit project.
erg goed vind ik dat ze nu de RS modellen wat sneller brengen ipv pas tegen het einde van de levenscyclis.
SugarFree zegt
“Audi RS-modellen komen sneller” aldus de titel
Ik mag hopen van wel ja, voor het geld dat ze kosten… ;)
Berbertje zegt
1 woord Jippie :D
Solstice zegt
Als ’t maar niet voortijdig is… ;-)
RS? M? AMG? zegt
RS=Renn Speed, toch?
Emmanuel zegt
S = Sportwagen
RS = Resolute Sportwagen
AudiRS6 zegt
Beter dattie eerder komt; mijn baas rijd een RS6Plus en gaat de nieuwe halen. Dus beter komtie zo snel mogelijk, dan kan ik weer met m mee Xd.
@ Emmanuel:
Zou t niet Rete Snel zijn?:P
AudiRS6 zegt
@ Adnan,
geen RS-model wat in de buurt van de M5 komt? Ik lag m’n l*l uit m’n broer, want als de nieuwe RS6 tegen de M5 Touring gaat racen, denk ik dat de M5 bestuurder naar die geweldig mooie 4 verchroomde ringen van audi kan kijken ;-)
Rick dos zegt
Dan lees je net dit:
“Audi RS-modellen komen sneller”
En dan denk je; zie je nou wel, Audi rijders zijn one minute men. Als je die niet begrijpt look it up. ;)
Maar dan lees je vervolgens de comment van onze medeblogger AudiRS6
“Ik lag m’n l*l uit m’n broer,”
En dan denk ik; What the?! Eiuw! Incest! Zie je nou wel, Audi rijders zijn vieze mannetjes!
GOD zegt
lol :P
YK zegt
@Rick dos,
Maar je zit nu wel ontiegelijk te generaliseren…GA ZO DOOR! ;) ROFL!!!
Racer X zegt
“want als de nieuwe RS6 tegen de M5 gaat racen, denk ik dat de M5 bestuurder naar die geweldig mooie 4 verchroomde ringen van audi kan kijken ;-) ”
In z’n binnenspiegel ja…
De RS6 is veel te zwaar om sneller dan een M5 te zijn op het circuit.
Enne, Rick Dos: Geniaal! :D
Ganja zegt
Het is stil aan de audi kant
Rick S. zegt
@ Racer X
De huidige RS4 was al sneller dan de M3 csl en aangezien de nieuwe A4 komt, komt de nieuwe RS4 dan ook snel (volgens dit artikel) dus heeft de RS4 net weer even wat betere specs.
ps
Ga je nog op wintersport? Succes in je bmw ik zie je wel weer met de kettingen klooien als ik in mijn Quattro voorbij rijd ;) .
audi-freak zegt
XD
ik ga ook voor de Audi RS6 hoor, de nieuwe RS6 is beter dan de M5.
(en persoonlijk vind ik de binnenkant van audi ook altijd mooier dan bmw, maar dat is natuurlijk persoonlijk…)
en wat rick S. schrijft klopt helemaal, die quattro kan verdomd handig zijn :p
niet alleen voor als je aan wintersport doet, maar ook als het regent, probeer je M5 maar eens op de baan te houden als het wegdek glad ligt …
S8 owner zegt
hahaha MENSEN MENSEN wat is het tog gezellig hiero…..
Japie jongen, kan het volgens mij niet hebben dat de rs6 een zware competitie is voor de M5.
BMW rijders kunnen het niet hebben dat Audi tog beter is.
Verbreed je horizon Japie :-P
RS4 Buyer zegt
Doe mij maar gewoon weer een RS4 ….