Voor het eerst heeft het Audi RS label een elektrische auto. We reden met de Audi RS e-tron GT!
Lees Interacties
Reacties
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Auteur: RubenPriest, gepost om – 48 Reacties
Voor het eerst heeft het Audi RS label een elektrische auto. We reden met de Audi RS e-tron GT!
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
erind zegt
Eerst wou ik dit bestellen i.p.v de plaid plus. Doe maar toch de plaid. Dit ziet er niet uit. Charles taycan 4s comment incoming in 3 2 1 over waarom de taycan beter is dan beiden 😂
jajeroenja zegt
@erind: Hij begint wel voorspelbaar te worden he 😋.
Denk dat het interieur wel van hogere kwaliteit is in deze audi, maar het uiterlijk ligt mij ook niet zo lekker op het netvlies.
gekkehenk zegt
@erind: ach je zit er meer in dat dan je er naar kijkt.
Zou ik toch liever in een Audi interieur dan in een tesla interieur willen zitten
saxoke zegt
@gekkehenk: helemaal mee eens.
kukuk zegt
McDonald’s Fritessaus-geel
The Stig NL zegt
@kukuk: Ik dacht eerder aan mosterd-geel…
mashell zegt
Olvarit doperwten! Wat waarschijnlijk de allerlelijkste kleur is op een auto ooit.
kroon zegt
Het deel van de motorkap steekt uit om de frunk af te sluiten natuurlijk…
kroon zegt
Geen supermooie auto wat mij betreft. Inderdaad vreemd grote achterlampen en gekunstelde en drukke voorkant.
gekkehenk zegt
Dien kleur.. hoe hebben ze dat als pers wagen kunnen verzinnen 🤣
alfapeter zegt
Hij lijk mij nog niet af, net zoals bij de Taycan sluiten de voorste spatborden niet aan op de deuren.
Wel positief: knoppen en vooral GEEN SUV.
cossiekiller zegt
Dat is een hoedtik naar de afwerking van Tesla.
viezefreddyw zegt
Wat een ongelooflijk druk ontwerp. Ik kan dit onmogelijk een mooie auto vinden. Dan is een Taycan tig keer mooier, maar ook de laatste generatie Model S is mooier in mijn ogen.
caprio zegt
@viezefreddyw: helemaal eens, de Model S is prachtig geworden, een rustig en uitgebalanceerd ontwerp
sportabgasanlage zegt
Er zitten alleen nieuwe lampen en interieur in. Verder ziet hij er (met name van buiten) exact hetzelfde uit als de eerste uit 2012. Andere merken noemen dat gewoon een kleine facelift.
alfapeter zegt
Hij lijkt mij nog niet af, de voorste spatborden sluiten niet aan op de deuren;
Wel positief: knoppen en vooral geen SUV!
martythamouse zegt
*bij de dealer*
“Goedemiddag, ik wil graag die lelijke elektrische auto die jullie verkopen”
“De RS e-tron bedoelt u?”
“ja die inderdaad en dan wil ik die graag in baby-diarree-bruin!”
“Ah.. Heeft u zo’n hekel aan de buren?”
“Ja u snapt het…..”
ralfast zegt
RS GT? 1-1=0
Charles Taycan 4S zegt
Dikke auto, in de basis een Taycan in een Audi jas en met een ander dashboard. Persoonlijk vind ik de voor- en achterkant niet echt fraai maar ok. Het blijft een persoonlijke voorkeur of je voor de Audi of Porsche gaat, ik vind de Porsche qua design cleaner ,strakker en tijdlozer dus mijn voorkeur zou voor het verder doorontwikkelde orgineel gaan…. ook qua servicesorganisatie….👌
cazzo046 zegt
Heb je die zo vaak nodig dan, die serviceorganisatie?
Ik ben met mijn Tesla van 2019 nog nooit bij de serviceorganisatie geweest.
Charles Taycan 4S zegt
@cazzo046, Tesla rijders hebben meestal andere aankoopmotieven dan Porsche of Audi rijders….😉
kareljansen zegt
@cazzo046: wacht maar eens totdat iemand er een deuk in rijdt. Kan je een half jaar in een vervangende Opel rijden.
cazzo046 zegt
Nee hoor, je krijgt een Tesla van de zaak. 2 keer gebeurd bij mijn broer, 1x schade en 1x aandrijfassen vervangen(kwaaltje Model X)
ra-smit zegt
De combinatie van de velgen met die vreselijke (diaree)kleur overtuigen mij echt niet! RS onwaardig! Ik hoop dat na het vuiniszakken-grijs dit niet de nieuwe kleurhype wordt.
Alfarobert zegt
Zal wel weer ruim 2 ton wegen en geen wegenbelasting he. Rij je dus op litiumbatterijen waar hele mijnen voor zijn onstaan(natuur vernield).Op stroom uit een biomassacentrale die op houtsnippers uit Amerika wordt gestookt.Weer bossen voor gekapt. Als iedereen electrisch zou rijden zouden we dus geen bos meer overhouden.Voor mij nooit een electrische auto.Er wordt ons zoveel voorgelogen. Alsof we het klimaat kunnen veranderen.Begin van de vorige eeuw stookten we massaal op kolen he.Hadden auto’s geen kat.etc.
cazzo046 zegt
Dat laatste is de reden dat we nu een klimaatprobleem hebben, maar dat komt bij jou niet aan ben ik bang.
erik64 zegt
Ik vraag mij nu wel af wat de functie is die flippers aan het stuur zitten?
mashell zegt
Bij de gewone e-tron kun je daarmee de mate van recuperatie instellen. Bijvoorbeeld in plaats van op de rem te trappen voor een verkeerslicht gebruik je de linker flipper om af te remmen, best leuk om te doen, geeft wat interactie met die auto.
erik64 zegt
Aha, bedankt voor dit verhelderende antwoord..
harrie zegt
Wat is de doelgroep, de milieubewuste plofkraker?
Marc zegt
Net als Taycan mooie auto. Tesla uit vorige eeuw? klein half uurtje laden als je 300 km doorstampt beetje n probleem, haal je over langere afstand de gemiddelde snelheid van n corsa diesel?
berlinetta zegt
Bij de introductie vond ik het een hele mooie wagen, maar hoe vaker ik hem zie hoe lelijker ik hem begin te vinden. Ook al eens mee gespeeld in de configurator, maar een erg mooie uitvoering kan ik er niet van maken.
monsieurleloure zegt
Ik hoor in het filmpje ‘allemaal net niet’ zowel interieur als exterieur , een echte Audi dus. (-;
Beter wachten totdat Lexus of Cadillac met een EV komt die de perfectie benadert, geduld is een schone zaak.
87sandyd zegt
@monsieurleloure: Je hoort in het filmpje een persoonlijk mening van een autojourno, meer niet. Het is aan jezelf om er wat van te vinden.
Net zoals het jouw mening is dat Lexus en Cadillac perfectie benaderen.
goedverhaal zegt
Wel grappig. Deze auto werd gehypet als ‘mooiste Audi ooit’ op alle autonieuwssites afgelopen 2 jaar. Toen zaten er alleen nog wat stickers op. Nu is ‘ie er en slaat de twijfel toe. Heerlijk, die wispelturigheid.
HZW zegt
Die stront kleur is al een “NO GO”.
Verder had ik begrepen dat dit een samen met Porsche ontwikkeld geheel was, niet door Porsche alleen ontwikkeld.
Tevens is dit en ook de Porsche dus een dramatische auto qua ruimte aanbod/indeling.
Met 4 volwassen op pad in deze 2 auto’s is al een hele uitdaging.
Had er veel meer van voorgesteld, maar ik zou dit nooit overwegen met zo weinig bruikbare ruimte.
MarcoM zegt
Genieten toch @wouter
Everto zegt
Hoi Wouter, dank je voor een alweer vermakelijk filmpje. Heel vreemd dat niemand opmerkingen maakt over de 2versnellingen in de Taycan en GT. ik ben 7jaar tesla rijder en de absolute hoofdreden om niet over te stappen naar Taycan is dat wanneer hij in automaat staat en je op de “gaspedaal” gaat het secondenlang duurt voor hij terugschakelt en dus erg traag reageert. Rijden met de 2 versnellingen in dagelijks verkeer is veel trager in reactiesnelheid vs. Een Tesla. Als je hem in sport zet rijdt hij steeds in eerste versnelling en is dus oncomfortabel. Heb jij een manier gevonden om aangenaam met de Taycan versnellingsbak te rijden ? Kan me misschien overtuigen mijn plaid+ reservatie te cancellen 😁
Charles Taycan 4S zegt
@Everto, gewoon in Normal mode rijden, heb dat probleem van jou nog niet zo ervaren in de praktijk, want rij alleen in Sport als ik ook echt wil boenderen…😜 Verder slim van je om die Plaid te cancellen👍😉
Everto zegt
@Charles Taycan 4S: als je in normal mode rijdt is hij toch echt traag en in sport vind ik hem te agressief. Ik wil comfortabel rijden en als ik wil inhalen niet eerst op sport knopje duwen.
Charles Taycan 4S zegt
@Everto, wat ik begreep is dat de auto zich aanpast aan jouw rijgedrag. Reed je de 4S of Turbo?
Everto zegt
@Charles Taycan 4S: ik heb halve dag een 4s mee gekregen en ik kon er echt niet aan wennen. Als je halve gas intrapt blijft hij in 2de maar vaak is het dan zo dat hij na 2seconden zich bedenkt en toch naar eerste gaat. Soms op de meest gevaarlijke momenten in een bocht enzo. Bvb. Ik rij rustig op een 70baan. Ik geef beetje gas bij om iets vlotter de bocht door te gaan en midden in de bocht schakelt hij. Boenderen in sportstand is inderdaad wel perfect. Maar ik heb geen aangename rijmodus gevonden om normaal te rijden. (Ik ben beinvloed omdat ik 7y tesla rijder ven zeker) ik wil rustig rijden maar als ik op halve gas ga moet hij wel half vermogen geven, bij taycan is het dus: ik ga op halve gas en hij geeft maar 20% vermogen in 2de en dan ineens schakelen en oncomfortabel bruusk optrekken(zelfs in comfort stand) Ik heb ook de taycan op de stand gezet dat hij altijd in 2de blijft maar dan is het echt een traag hok (maar wel comfortabel) echt gek dat niemand anders dit probleem zo zwaar ervaart als ik. Voor mij is het de absolute reden geen taycan de kopen. Bij porsche begrepen ze mijn opmerking ook niet, vreemd.
Charles Taycan 4S zegt
@Everto, ik begrijp je opmerking wel echter heb ik het nog niet meegemaakt. Ik rij hier op de bochtige Franse campagne meestal redelijk rustig maar wel door, je mag hier 80 kmu. Het rijden in de bochten is een genot en subliem vandaar ook al onze 4e Porsche. Inhalen van auto’s is een peuleschil, voor je het weet rijdt je 130 kmu. Ik rij meestal op Range mode, en als ik moet inhalen trap ik het gas vol in en wordt je afgeschoten, heerlijk! Op Range mode ligt hij ook iets lager en daardoor nog vaster op de weg. Ik zit op diverse Taycan fora worldwide en heb idd jou opmerking nog niet voorbij zien komen, wel veel Tesla S rijders die overgestapt zijn en heel enthousiast zijn. Wat ik zou adviseren: ga nog een keer proefrijden voor een halve dag en probeer ook Range mode dan eens een tijdje. Ik ben benieuwd, ps de 20’’ Turbo Aero wielen geven de hoogste range en zijn toch comfortabel en chic… ik heb ze daarom bewust ook.😉👍
mashell zegt
In een andere kleur is het een prachtige wagen. En de prestaties zijn super. Maar die van de gewone e-tron zijn ook heel goed en die is veel goedkoper. Deze e-tron GT is naar mijn beleving een dertig tot veertig duizend euro te duur. En die RS is helemaal veel te duur, die zou een paar duizend euro duurder mogen zijn dan de gewone e-tron GT want veel extra’s biedt deze niet.
Charles Taycan 4S zegt
@mashell, klopt idd! Ben ook benieuwd hoeveel ze er gaan verkopen, denk dat Porsche nog betere zaken gaat doen nu na het zien van deze Audi en deze prijzen.😉
piebepost zegt
Krijg jij daar dan eigenlijk wel keurig je provisie op?
rrk147 zegt
Wat een drukke en onsamenhangend front! Ook de luchtinlaat achter de voorwielen (lijkt) onnodig. Dan is een Porsche of Tesla veel clesber qua ontwerp, (evenals de nieuwe Mercedessen, maar daar is nog geen EQS of EQE van).
piebepost zegt
De kleur zal inderdaad niet helpen, maar potverdikkie, wat een druk ding. Interieur in mijn ogen ook trouwens. Alsof ze hun achterstand in “vorschrung durch technik” (of hoe je dat ook maar schrijft) in één klap goed willen maken door een science fiction mobiel op de wereld te zetten.
Ik ben onder de indruk van de snelle laadtijden, verder klinkt het voor mij als erg veel geld voor wat je krijgt. Maar geen SUV, dat dan weer wel.