
Stilstand is achteruitgang, dus als autofabrikant wil je groeien, het liefst met dubbele cijfers. Audi heeft de wind mee en wordt elk jaar flink groter, maar de rek is er nog niet uit. Voor meer afzet zijn ook extra modellen handig, en dus werd er door de Ingolstadters een rondje patentbureau gedaan.
Onder de geregistreerde combinaties bevinden zich onder andere de namen Q6, Q8, R6, S2 (huh??), en S9, aldus de Telegraaf. Van bepaalde modellen wisten we al dat ze er aan komen, terwijl dat voor andere modellen in ieder geval aardig waarschijnlijk is.
Nu zitten wij niet zo diep in de materie van de patentbureaus (is er bijvoorbeeld een overkoepelend patentbureau, of heb je hier ook nog Europese en Amerikaanse afdelingen van?), dus als er experts op dat gebied rondlopen zouden we het waarderen als zij zich melden in de comments.
Hiernaast werden de e-tjes ook niet gespaard: combinaties als e-diesel, e-benzin en e-gasoline werden vastgelegd. Momenteel blijft het qua elektropret bij Audi beperkt tot de naam E-Tron. Eerder werd al bekend dat Audi in de toekomst de AQR-filosofie zal volgen.
Komen deze modellen er dan ook allemaal? Unlikely. Op korte termijn zie ik bijvoorbeeld echt geen RS8 verschijnen. Dat treft, want Audi had het wel geregistreerd (voor de R8 V10?), maar heeft dit patent in 2009 laten verlopen.
Op welke Audi-die-er-nog-niet-is zit jij het meest te wachten?
Hopelijk komt de opvolger van de R8 ook snel!
Blijf toch een plaatje hoor!
http://www.youtube.com/watch?v=CVFV52QhWfI
Een R4 ofzo, een soort alfa 4c maar dan van Audi, een TT met een middenmotor mag ook.
@emielm: R4 zijn ze al over aan het overleggen, of nou ja er staan al wat foto’s van op Google, en een R8 RS of een R8 S zou ook niet verkeerd zijn!
Hahaha! “aldus de telegraaf”
@mclarenmercedes: Hoop niet dat je tegen de Telegraaf bent..
@maxx1: Ja, ik ben bijvoorbeeld tegen de telegraaf.
– De telegraaf maakt mensen dom door (te) weinig achtergrond te geven; zo leert de mensch nog niks!
– De tefegraaf doet aan riool-journalistiek; bij een normaal bedrijf had het hele bestuur eruit gelegen na die actie van dat ene overlevende jongetje bij die vliegramp in Libie.
– De telegraaf draagt ook bij aan het foute geidoliseerde beeld dat de jeugd heeft van leeghoofdige reality-sterren, annorexia-modellen en rapperts die het alleen maar over bitches hebben.
Dus, kom maar op! Ik ben tegen de telegraaf!
@gregorius: ..vraag me toch af hoe jij aan deze kennis komt ? ;-)
Hmm enkele namen plakken, q6 = x6, r8 wordt op basis van de aventator( nu gallardo) en r6 dus opvolger gallardo, s9 = cl 63 amg, rs8 = helemaal top = s65 amg, q8 = coupe van de q7, rs1 spreekt voor zich en over de s2 praat ik liever niet
@mercedesclsfan: a7 is antwoordt op de cls.
@maxx1: Waar zeg ik cls? Nja a9 kan ook met 4 deuren zijn dan zal het concurrent worden van am rapide maar ik denk eerder 2 deurs en later ook een 4 deurs. Dus a9= cl en s9=cl 63
@mercedesclsfan: oh sorry lees verkeerd ;p je zei CL. Ja je hebt zeker kans dat a9, CL concurrent wordt;
By the way: Leven CLS 63 AMG’s! :D
@maxx1: Haha idd
@mercedesclsfan, @maxx1: Persoonlijk denk en hoop ik dat de S9 een CL concurrent wordt, ze hebben immers al de A7 als CLS/6 GC concurrent.
De CL is de enige auto die geen concurrent heeft en het zal veel leuker worden met zo’n auto erbij.
@mercedesclsfan: De S2; dat zou de typenaam kunnen worden van die Quattro-concept van een jaar geleden.
Denk dat de R6 eerder richting de m6 zou gaan. Een goedkopere R8 heeft weinig zin: dat zou te veel in de weg van een kale 911 zitten. Ik zou meer denken aan een SL-63 of misschien wel een m6 concurrent. Gek eigenlijk dat alleen MB een SL-achtige heeft: je ziet m nog best vaak!
@gregorius: Ja daar heb je wel gelijk in maar ik dacht eerder dat de r8 gebruik zou maken van technologie van de aventator omdat die nu toch beschikbaar is dus de r8 groeit en de r6 zou dan zoals de huidige r8 zijn, is maar een idee…
Klinkt in ieder geval super RS8 eindelijk een S65 AMG concurrent en S9 hoe zou dat er uitgaan zien ben erg benieuwd.
@agera: S9 = een A8 hatchback. Hoe een toenkomstige Audi eruit gaat zien is toch vrij simpel te voorspellen: sterk gelijkend op de oude met iets kleinere achterlichten, een nog grotere grille met meer afgeronde hoekjes en vooral meer ledjes.
@mashell: Liever een echte grote coupe op basis van de A8 ipv een 4-deurs coupe of 5-deurs hatchback (dit klinkt trouwens veel minder premium), net zoals de CL een grote coupe is van de S-Klasse. Dat zou echt super passen in het Audi gamma gezien het feit ze al genoeg hatchbacks hebben en geen echte grote dure coupe.
@agera: Helemaal me eens dat dat mooier zou zijn, maar met die grote Coupe’s’ wordt geen geld verdiend. Het zou zelfs zomaar kunnen dat de huidige CL de laatste is.
@agera: 6-serie Gran Coupe achtig ?
Dat ze dat nog niet eerder hadden gedaan. Denk dat de meeste typebenamingen het levenslicht nooit zullen zien trouwens. Maarja altijd beter dan dat een concurent er mee vandoor gaat.
@Tommy2: Valt wel mee hoor. Dan ga je als fabrikant gewoon lopen bitchen dat de letter/cijfer combinatie te veel op dat van jouw merk lijkt.
ik denk wel dat de a9 een 4 deurs coupé van de a8 gaat worden
@ater zoals de a7 de 4 deurs coupé van de a6 is
Rs8 lijkt me wel gaaf als die komt
@bonkers: jaa idd!! RS8, en als er een S9 komt ook een RS9 dan!!
Waarom S2? die hadden ze toch al op de 90coupe
RS8 met en W12 biturbo en 650pk :D
Alleen benieuwd naar Q8 en R6.
ik wacht nog op een audi a3 stationcar
Dat het legendarische S2 (toen de Audi coupe nog mooi was) naam opnieuw moeten registreren?
@mashell: Misschien voor de S-versie van de A2? :P
Status quo zoals gewoonlijk, niet echt inspirerende namen .
@norge: Huh ??? een RS8, R6, Q6, Q8, en S9 niet echt inspirerend? Ik ben niet de grootste Audi liefhebber maar dit klinkt toch erg leuk hoor.
@agera: Een naam als Katja, Doutzen of Máxima straalt gewoon meer uit dan Q6, A3, 535, C200, S60 etc. Maar fabrikanten kiezen bewust voor nietszeggende getallen, letter cijfer combinaties en fantasie namen, die kunnen er dan zelf een image aan knopen.
@mashell: Ja oke maar neem bijvoorbeeld een S-Klasse daarvan begint het bij een magere S 250 CDI en S 350 CDI BlueTEC. Uiteindelijk gaat die tot de meest brute en krachtige S-Klasse namelijk de S65 AMG. Als ik het beperk tot autotermen word ik niet echt warm van een S 350, maar een S65 AMG is naar mijn mening erg geil en spannend om te horen :P
@norge: Nee i40 of i30 CW zijn bloedgeil! :roll:
Ik ben heel erg benieuwd naar al die modellen! Hopelijk wordt het design een beetje diverser.
Als Audi dit daadwerkelijk weet te realiseren zal het samen met Mercedes de grootste concern worden betreft aanbod. Zo’n groot keuze vind je bijna nergens, elke markt zal worden vervuld. Van de bruutste sedan tot aan de bruutste sportwagen tot aan de bruutste SUV. Audi wil hoogstwaarschijnlijk een andere koers gaan varen en ook af van die “saaie” imago dat onterecht die term krijgt door vele mensen.
Meestal wordt Audi hier de grond ingeboord, maar wat Audi hier voor ogen heeft is toch een lust voor elke autofiel?
Geen rondje patentenbureau’s (=octrooien), rondje merkenbureau (=merkinschrijvingen). De inschrijvingen gelden voor de gebieden waarvoor bescherming is gezocht. Dit kan dus Europees, Nederlands of bijv ook Internationaal zijn.
aha!
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
@Rotary1: voor de Audiliefhebbende autoblogbezoekers is dat goed genoeg. Het gaat niet over BMW dus is steekt het allemaal zo nauw niet. Zal het niveau hier nog wat opkrikken:
SAAAAAAAAAAAAAAAAAAI, EENHEIDSWORST, VEREDELDE VOLKSWAGEN, WANNABE PRIEMIEJUM
On topic: Laat maar komen die handel. Hoe meer Audi, hoe beter. Punt :D
@nomar: -is
dat ze alle auto’s op elkaar laten lijken, ala.. maar voor een nieuwe wagen simpelweg het type nummer omdraaien gaat toch wel te ver!
verzien eens iets nieuws Audi!
@dennisr: Ze zouden er misschien best eens goed aan doen om naar VW te kijken. Die hebben eigenlijk ook 4 varianten van de Golf: De Golf zelf, de Scirocco, de Beetle en de Leon. Er zijn weinig (geen?) merken die zoveel aanbod in het C-segment heeft. Audi zou er goed aan doen ook meer te variëren inderdaad, nu is de keuze meer een range van maatje S tot XL.
@robinio: snap niet helemaal wat die Leon in jou rijtje doet… Stiekem denk ik dat jij het niet helemaal snapt eigenlijk…
@robinio: VW heeft nog veel meer varianten van de Golf. Golf, Touran, Caddy, Tiguan, Golf Variant, Golf Cabriolet, Golf Plus, Jetta en bij de zuster merken nog de A3 in 3 versies, de TT, de Octavia, Leon, Altea, allemaal PQ35 afgeleiden en ik ben er vast nog een paar vergeten.
@mashell: Skoda Yeti, VW Tiguan, VW Eos en volgens mij staan de Golf V en VI op dit platform