Voorheen leverde Audi de cabrioversie van haar topmodel enkel met een tiencilinder af. Nu gaan ze het aanbod uitbreiden en is-ie binnenkort ook met de 4.2-liter V8 verkrijgbaar. Dus als je 525 pk iets te veel van het goede vindt, dan kan je later dit jaar de topless R8 ophalen met een 430 pk sterke V8.
Het was eigenlijk al bekend: Audi gaat downsizen. De Spyder zoals deze nu in de showrooms staat kost €221.900. Voor cabriofanaten die het iets minder breed hebben is er binnenkort ook de ‘goedkopere’ V8-variant te verkrijgen. Wat deze moet gaan kosten is overigens nog niet bekend.
De R8 Spyder V8 levert een vermogen af van 430 pk, 95 paarden minder dan in de V10. Een sprintje trekken naar de 100 kan in 4,8 tellen. Ietsjes langzamer (0,7 sec.) dan het topmodel. Wie het gaspedaal stug blijft intrappen kan uiteindelijk een topsnelheid van 299 km/h bereiken.
Ook is deze dakloze uitgerust met Quattro, heel veel LED-verlichting en 18 inch wielen. Op de Autosalon in Parijs (september) zullen we ‘m voor het eerst zien. Niet lang daarna staat de R8 Spyder V8 bij de dealers.
nielsje188 zegt
Wie had dat nou niet aan zien komen :-D…
lincoln zegt
freaking poser machine ..
vind em aantrekkelijker dan al zijn concurentie ..
echt een schitterend ding ..
denk alleen dat de doelgroep geen “leuke” mensen zijn ..
teminste .. ik zie nou niet echt een aardig persoon zo,n ding kopen ..
Citrofiel zegt
@lincoln: Jij vindt het schitterend en je vind de kopers onaardig. Oftewel je vindt hem schitterend maar zou er onder geen omstandigheid één kopen omdat je dan onaardig wordt gevonden, oftewel je zegt zelf dat je onaardig bent…
@Punk: Niet dus. Update. Lees de reactie van robbie om 10.02 maar.
PiK zegt
@ lincoln
Ja man, al die Audi rijders zijn echt onaardige personen..
* 8) *
JosJ zegt
Krijgt het V8 blok nu 430 pk? Was meende ik 420. Meer is in dit geval natuurlijk beter ;)
robbie zegt
@JosJ: Apart idd dat de R8 V8 Spyder maar liefst 10 pk extra heeft tov zijn dichte broertje. Daarnaast valt het mij op dat de Spyder ook een stuk zuiniger is (13,9 l/100 km vs 14,6 l/100 km). Ook lees ik dat de Spyder is voorzien van een KERS-systeem (heeft de dichte niet?).
Het zou mij dan ook niks verbazen als de R8 V8 Coupe in Parijs ook met deze nieuwe motor staat te pronken. Wel jammer dat ze niet de 450 pk sterke 4.2 V8 van de RS5 erin leggen…
The360box zegt
Hoe hard gaat de V10 Spyder, toch ook 310 ofso, nou ik weet het wel, ik begreep nooit waarom er een V10 kwam die maar 10Km/p harder ging, :?
mrtn zegt
@The360box: Topsnelheid draait het niet, acceleratie wel.
AudiQuatro zegt
@The360box: Nooit nagedacht hoe die V10 klinkt??
StijnB zegt
@ The360box
Inderdaad, vind de V10 niet enkel lelijker maar qua prestaties kan hij toch niet mee met de 458, SLS, 911 Turbo en Gallardo. Kan je beter wat geld besparen en gaan voor de V8, prijs/prestaties zit het daar wel snor…
dopje zegt
Alle inspanningrn ten spijt: Het is en blijft een lelijke auto.
Peter zegt
Jee, wat kijken die twee op foto één alsof het een plezier is om in een R8 Spyder te cruisen. NOT!
Audi R8 Spyder – nu ook met V8, maar zonder “Freude am Fahren”
John zegt
@Peter: lol die 2 kijken inderdaad niet heel erg blij..
Ik wil toch nog even een puntje maken over die bruine kleur.. Prachtig !! Sommige auto’s staat bruin gewoon zo goed, ik roep het al jaren na een Bruine Porsche 911 997 Turbo Cabrio gezien te hebben.. (met idem dak)
AlwinH zegt
@ lincoln, hoe kom je daar nou bij? dat de doelgroep geen leuke mensen zijn?
AlwinH zegt
@The360Box: wel es van acceleratie gehoord?
AudiQuatro zegt
Daar is toch niks mis mee?? Maar als je 150k kan uitgeven aan een auto, dan is 220k toch ook geen probleem meer? Zal wel aan mij liggen.
AATeeuwen zegt
Toch vind ik dit een schitterende auto, terwijl de coupé mij warm noch koud maakt. Deze is net wat meer in verhouding, wat er voor zorgt dat de karakteristieke grill en achterkant goed uitkomen.
Dimglor zegt
Dit was inderdaad gewoon een kwestie van tijd.. heb eigenlijk nooit verstaan waarom de v8 er niet meteen in zat….
Marc zegt
Het blijft een B keuze onder de sportwagens. Is voor fantasieloze mensen zo’n R8.
@AudiQuatro: Je lult wel over 70.000 euro. Ik rij in een auto van bijna 80k maar ik kan er geen eentje betalen van 150k.
En dan denk ik ook nog eens dat je niet goed bij je harses bent als je meer dan 100k uit gaat geven voor een Audi. In mijn ogen is en blijft het dan maar een Audi.
Jokkebrok zegt
@Marc: ‘maar een Audi’??
Wat rijd jij dan?
CSL zegt
Wat was er mis met het blokje uit de RS5?
Tommy2 zegt
@CSL: Tis hetzelfde blok in pricipe, alleen ontworpen voor in de RS5 waarvoor natuurlijk andere in- en uitlaten etc. nodig zijn. :D
robbie zegt
@CSL: dat vroeg ik me idd ook af, maar wellicht bewaren ze die voor een R8 V8 GT oid?
Tommy2 zegt
430 pk is ruim voldoende voor deze V8, de dichte zal ook wel 430 pk krijgen met ingang van modeljaar 2011 ofzo.
sportspotter13 zegt
yes eindelijk , hier zat ik al heel lang op te wachten, ik hoop dan ook dat Audi de v8 look ook gebruikt , en niet de v10 look!
Dennis zegt
@Jokkebrok:
Wil je zeggen dat Audi een topmerk is? Topmerken die sportauto’s maken zijn nog altijd: Porsche , Ferrari, Lamborghini, Maserati, Paganini. En wat mij betreft hoort Audi hier niet bij…
Want het blijven gewoon halve VW’s of Lamborghini’s.
janklaassen zegt
Fijne wagen lijkt mij.
nog meer keus in de modellen reeks van Audi!:D
Punk zegt
420 PK, geen 430 ;)
Spiderman zegt
Mooie Spyder en in een open auto is die V8 meer dan genoeg, genieten doe je toch wel. Goed dus dat Audi zo´n budgetmodelletje uitbrengt…
Cantago zegt
Hmm, ik had eigenlijk gehoopt op een V12… En ik blijf hopen dat BMW nog eens met een concurrent komt! Met dat heerlijke V12 geluid dan graag;)
zwazwa zegt
mensen die een R8 spyder kunnen kopen zullen toch zowiezo de V10 kunnen betalen? Ik denk dat de V8 slecht zal verkopen.
jinte zegt
zalige audi R8 spyder:o