De 24 uur van Nürburgring, die volgend weekeinde plaats vindt, belooft een hoop spektakel op te gaan leveren. We wisten al dat de Lexus LF-A daar zijn debuut zou maken. Net als de Volkswagen Scirocco en Gumpert Apollo Hybride, maar er zal ook nog een Audi R8 met 530 pk deelnemen!
Deze R8 is een project van Michael Düchting (importeur van Donkervoort). En hij is niet over een nacht ijs gegaan. Zo zijn de bumpers vervangen door lichtgewicht wide-body exemplaren van Light Weight. En door een streng dieetprogramma is het gewicht teruggebracht tot slechts 1.250 kilo. De motorinhoud is (volgende reglementen) terug gebracht van 4.2 liter naar 4 liter. Maar het vermogen is wel gestegen tot 530 pk en 480 Nm. Dit is onder andere gedaan met behulp van een custom made uitlaatsysteem door Eisenmann, krukas van Omesa en zuigers van Mahle. De R8 doet mee in de SP7 klasse en is in mijn ogen toch een stuk heftiger dan de (Nederlandse) Creventic CR-8.
Meer informatie over het project kan je HIER vinden. (via: germancarscene.com)
S3Revo zegt
gaan we die widebodykit vaker zien?? dik hoor!
Oly zegt
leuke wagen maar die body kitt zal vast goed zijn voor de aerodynamica maar hij word er neit echt mooier van. maar word die 24 van nurburg uit gezonden op tv op moeten we weer achter de pc gaan zitten.
F1-freak zegt
Het wordt leuk op de Nürburgring!
Aston Martin zegt
Niet mis, mooi design. Ziet er prestatievol uit. Nu nog het resultaat afwachten.
Mr. Reddingius zegt
Nu is het praktisch de Spyker GT2 motor die er in ligt. Véét
Wim zegt
Ziet er goed uit, lekkere agressieve look. Stukken beter dan die Nederlandse R8 ook…
Sjaaky zegt
FEEEEEEEEEEEEEEHHHHHHHHHHHHHHHTTTTTTTTTTTTTTTTTT!!!!!!!!!!!!!! Vergeten die reglementen en eindelijk die dikke V10 TDI aanlaten draven.
T.G zegt
vettttttt, gaat miss hoge ogen gooien gezien de ervaring die audi heeft met 24 uurs races.. ik ben benieuwd, ziet er in ieder geval dik uit:D
RX-7 Owner zegt
wrm laten ze de furai her niet aan mee doen, als je daar een 4.0 liter rotatie in gooit wint hij met gemak….
ikke zegt
voor rotatiemotoren gelden andere regels…
Tom zegt
die derde foto…heeft iemand daar nou zijn eigen hoofd in geplakt?
op elke foto zit er een coureur met helm in behalve in de derde foto….
het ziet er ook wat raar uit…
RX-7 Owner zegt
@ ikke
kan je mij vertellen waar die regels staan voor rotatie motoren…
W0o0dy zegt
Vraagje…. zouden de dwarsliggende “spijlen” van de “roosters” in de neus downforce kunnen genereren? Dan zouden ze die iets verder kunnen laten uitsteken….
Als ze verder niets toevoegen dan hadden ze die “roosters” beter weg kunnen halen want ze zitten toch dicht.
W0o0dy zegt
Typisch…. op deze foto’s zijn ze compleet weggehaald en geschilderd….
-edit: foto werkt niet-
suprageex zegt
-edit: check!-
Mooie wagen idd, doet me denken aan de RedBull R8. Ik kijk er echt al naar uit om volgende week te gaan!
MRTN zegt
Geweldig, heerlijk, adembenement, geweldig, fantastisch, top…
en ik heb hem nog niet eens zien of horen rijden
CSL zegt
Hee wat goed.
Raza zegt
ziet er echt vet uit! ben benieuwd
XliljeezyX zegt
is deze 24 uurs race te zien op de TV? (nee niet digitale tv bedoel ik..)
Rick zegt
Ik zou er niet teveel van verwachten, zo goed hebben de R8’s het so far in langeafstandraces nog niet gedaan. Persoonlijk denk ik dat ie uitvalt, maar bovendien niet snel genoeg is.
Kijk met meer enthousiasme naar de nieuwe M3 die aan de start staat.
Rick zegt
@ XliljeezyX: Wellicht stukken op MotorsTV, maar het hele circuit (24 km) is niet 24 uur lang bemand met camera’s. Dus ’s nachts sowieso niet.
Ice zegt
Sow, zo wordt het nog wat, die R8..
Ziet er stukken beter uit dan de productieversie..
Davidov zegt
Wow, wàt n mooie racewagen :)
Savipe zegt
wow prachtige machine :o
Benjamin1 zegt
wat een mooie taartschep, heeft ie die nou echt wel nodig?
Heyhuub zegt
@Benjamin
Eeuhm, nee ze zetten die er op zodat de auto wat extra weerstand heeft. Dan gaat hij wat langzamer over het rechte stuk om de tegenstanders wat meer kans te geven.
bartholomeo zegt
mooi,
goede handling, laag gewicht, krachtige motor = win situatie :)
Ramshoek zegt
Leuk ding, en weet je wat nu zo grappig is? Het is geen Quattro meer maar een gewone achterwiel aandrijver. Daarbij heeft de directe inspuiting (FSI) plaats moeten maken voor indirecte injectie. Het Duitse tijdschrift Sport Auto is betrokken bij het project en heeft het project beschreven in hun maandblad.
Scuderia zegt
Lekker!
Kom maar op!
Windhoos zegt
@Benjamin, dat lijkt me toch wel…..