Autoblog.it heeft een leuke scoop over de Audi R8; de R8 diesel! Ja duh, tuurlijk komt er een diesel! Dat is toch geen verrassing mag ik hopen?
De V12 uit de Audi Q7 TDI zal waarschijnlijk hergebruikt worden in de R8. Er zijn geen heilige huisjes meer dus dit lijkt mij een goed plan. Maar ik wil ‘em dan uiteraard ook in de R8 roadster terugzien!
Ar zegt
Tja, eigenlijk is het logisch dat Audi de zeer krachtige dieselmoter gaat gebruiken. Waarschijnlijk zorgt deze moter ook nog voor zeer goede prestaties.
Maar, ik ben er niet voor om dieselmotoren in mooie, en vooral ook, sportauto’s te gebruiken.
stiggie zegt
niet cool
Beck zegt
Wél cool
Alwood zegt
tsja… beter de R8 dan in een gallardo :-P toch, ondanks de geweldige prestaties van moderne diesels gaat het niet écht samen met sportwagens. vooral omdat diesel altijd als economisch voordelig gezien wordt, als er íets niet samen gaat met een sportwagen…
ik kan me ook niet voorstellen dat het béter rijd dan een flink vermogende benzine, alleen in een grote sedan of suv heb je voordeel van een hoog koppel.
realist zegt
wel cool en vernieuwend man.
911 zegt
vreselijk UNcool
ik snap het nut niet.
Audi slaat een beetje door met dieselen.
Sgt. Stevil zegt
@Alwood: dat beeld is ook niet helemaal van deze tijd, of je moet supercars/supersportwagens bedoelen (heb ’t over je ‘economisch voordeel’ opmerking). Een Lotus (jaja) is toch wel een van de puurste sportwagens die ik ken, maar hebben geen monsterlijk verbruik. Ook komen er diverse projecten aan als de Tesla Roadster, dus dit beeld begint m.i. wat te verschuiven. Ga je naar supercars kijken dan is economisch rijden uit den boze natuurlijk.
Als ik zie dat die Q7 V12TDI in 5.5 seconden naar de honderd kan ben ik eeeeeeeerrruug nieuwsgierig wat die V12 met die karretje kan :D
Rudy zegt
Opzich snap ik het wel dat ze het doen (leuke promotie voor hun “normale” diesels. Alleen vindt ik ondanks alles een diesel gewoon niet passen in een sportauto.
Het geluid past niet, een diesel zelf is gewoon te zwaar, etc etc
Thom zegt
hij mag er zijn!
Fova' zegt
Waarom niet?
raul8711 zegt
Kom maar op, ik rijd hem wel ff in :)
Beck zegt
Het beeld dat diesel alleen voor tractoren en vrachtwagens is, is helemaal achterhaald, ik denk dat niemand nog commentaar zou hebben op de r8 V12 TDI na een ritje..
Robin zegt
Zolang er geen smerige zwarte pluim uitkomt
MrSelected zegt
Als je in een sportwagen met supersport aspiraties zit, wil je natuurlijk wel een keer lekker invoegen. Gewoon lekker een versnelling (of 2) teruggooien en de motor horen brullen in de hoge toeren.
Dít, is absoluut geen sportwagen waardig. Aangezien het blok ook aanzienlijk zwaarder wordt dan de benzine R8 zal hij ook sneller onderstuur neigingen krijgen.
Totaal en absoluut volslagen idioot.
rjb zegt
Mooi als straks de Diesel R8 de Benzine R8 eruit rijdt :-)
Maar dat zal wss tot de tussenaccelleraties beperkt blijven. Audi is iig wel de eerste.
rjb zegt
@MrSelected: meer onderstuur door de diesel? De motor ligt nog altijd achterin, dus als het al invloed zou hebben dan is de kans groot dat er juist meer overstuur is ;-)
heidekonijn zegt
Dat zal nogal rookpluimen geven bij de rode-lichten-race :-)
PapPa PlayBoyzz zegt
haha dommerikken weer aan het werk laat het auto bouwen maar aan de bmw
O.D. zegt
@ rjb: de R8 is een middenmotor auto….geen Porsche. Bovendien ligt het dan nog aan de afstelling van de auto. De auto zal hoogstwaarschijnlijk in eerste instantie onderstuurd zijn afgesteld….dit is namelijk de meest veilige afstelling. Met een zwaardere motor en dus een zwaardere auto bereik je dan (als het rubber hetzelfde blijft) dat de auto eerder zal gaan ondersturen (want massa is traag).
Zo zal MrSelected het inderdaad niet bedoeld hebben, maar zo kan het wel uitpakken uiteindelijk.
Persoonlijk had ik niet anders verwacht van Audi en de aanhangers van Audi zijn ook dol op diesels, dus de auto zal wel verkopen en derhalve is het geen gekke keuze.
Ik zelf zie liever geen diesel in een echte sportauto, maar ik zie de R8 ook niet helemaal als zodanig. Ik zie die meer als een sport-tourer ofzo……beetje een crossover. Dus wat dat betreft kan het best, me dunkt.
Overigens zou ik die V12 diesel het liefst in de A8 zien. Brute motor met een grote(re) actieradius……alleen het geluid is ietsje minder. Ook de R10 klinkt voor geen meter als je het met de andere Le Mans auto’s vergelijkt…..maar effectief is het wel in endurance-races.
kawouter zegt
Diesel = wèl cool.
Tenminste, de bedrijfstemperatuur van een dieselmotor ligt toch significant lager dan die van een benzinemotor. Of de R8-tdi cool is mag iedereen voor zich weten, maar hij is dus in ieder geval cooler dan de benzinevariant.
Markus zegt
Dus wel cool.
Nick zegt
Ik ga toch meer overwegen om te dieselen, wat een koppel!
Def Tovertor zegt
…en nu nog een trekhaak erop monteren…
right.
rjb zegt
@O.D.: ik weet ook wel dat de afstelling dat beinvloed en dat de R8 geen Porsche is (motor achter de achteras). Maar wat meestal bedoeld wordt als iemand in de context over een zwaardere motor en onderstuur praat dan gaat het over de motor voorin; dat is inderdaad bij de meeste middenklassers het geval; de diesel is zwaarder dus zal bij dezelfde afstelling of iets gewijzigde sneller naar onderstuur neigen. Bij een middenmotor heb ik die stelling nog nooit echt gehoord en lijkt mij ook niet leiden tot meer onderstuur eerder meer overstuur. Maar goed afstelling bepaald alles ;-)
Solstice zegt
Een diesel want die is zuiniger met de brandstof dan de benzineuitvoering? Ik snap ‘m ff niet helemaal meer… :S
Al iets bekend over de leaseprijs trouwens?
JLJ zegt
Gezien het gewicht van die V12 diesel, lijkt het me realistischer dat ze de 8 cylinder diesel achterin, eeh ik bedoel in het midden, gooien. Zo blijft de naam ook logischer D8, of R8 TDI. Ook die V8 heeft al aardig wat pks en Nms. En zo blijft de benzine versie ook sneller.
Rick dos zegt
Ach ja, mjn nachtmerrie komt op een dag nog uit……dat we in ons midden een Gallardo TDI en een Murcielago TDI mogen verwelkomen.
Ik weet het niet hoor. Als je 146.000 plus aan zo´n auto kan uitgeven dan lig je volgens mij niet wakker van het gebruik ervan. Dus economische redenen vallen al af.
Als ik een sportwagen wil hebben dan gaat het me niet alleen om de snelheid, dan gaat het mij om het algehele plaatje, de sensatie die je erbij krijgt.
Ik wil, als ik gas geef, de motor horen janken terwijl ik hem door de toeren jaag.
En dat door de toeren jagen en janken krijg je gewoon niet met een diesel.
Nu kan je wel zeggen “ja, maar deze motor is niet te vergelijken met een normale diesel!”
Dat klopt, maar dat geld natuurlijk ook de andere kant op. Deze V12 zal nooit ik herhaal zal NOOIT dezelfde gevoelens bij mij los maken als een V8 van Maserati, de V10 van de Carrera GT of de V12 van een Lambo.
Dus AUB Audi! Stop deze waanzin! Gebruik het idd in de Q7 of een ander model, maar toch niet voor de R8 en al helemaal niet voor een Lambo! :(
O.D. zegt
@ JLJ: daar zeg je wat! Ik denk dat dat ook waarschijnlijker is. In het Italiaanse artikel zeggen ze ook niet dat het de V12 gaat zijn als ik het goed lees.
Mcello zegt
YEAH :D
reken maar dat mijn R8 een dieselhart heeft WHAHAHA 1000NM koppel! huizenverscheurend MUHAHAHA
iceman zegt
niet cool .niet in een sportauto .
Mcello zegt
@ Iceman
Is 500 PK en 1000 NM te veel voor je ;)
Klassiekerrally zegt
Ah, dit komt wel goed. Stoplichtsprintjes zijn toch echt iets voor sjonnies. Het grote koppel van een diesel komt super van pas bij inhaalmanoeuvres. Kan je tenminste die zondagsrijders op onze overvolle wegen achter je laten om je vervolgens weer keurig aan de ter plekke geldende snelheidslimiet te houden :(
Ik zag de R8 afgelopen weekend in ‘Wetten Das…’
Schrok een beetje, want tegen mijn verwachting in vind ik ‘m MOOI! :)
iceman zegt
nee dat niet maar dat ze daar een diesel voor nodig hebben wel .ontwikkel dan een benzine motor die daar voor geschikt is .nee lijkt net of audi alleen uit diesels bestaat.
Henk zegt
dieselmotor in een sportauto ga toch weg man..!!
martin zegt
ja ze kunnen niet zonder diesel blijkt maar weer.
Klassiekerrally zegt
Als de benzine op is kan je altijd nog frituurolie tanken. Kan je mooi wel verder met je Audi Ferguson ;)
Lang leve de diesel!
We moeten af van die ouderwetse denkwijze dat een diesel zwaar, traag en langzaam is.
Zo, nu allemaal als een wilde zonnebloempitten planten!
hairry zegt
Neen, niet aan de orde. Ten eerste : een diesel is in vergelijking met een benzine een zagevent dwz diesels versnellen met een monotone klank, een benzine daarentegen hoor je de volledige notenbalk zingen dwz van krachtig laag tot subtiel hoog (soms gekrijs). Ten tweede, zoals eerder al aangehaald, het economische aspect is in dit geval niet prior. Maw deze categorie wagens dienen emotie op te roepen. Kijk en hoor maar naar de Veyron.
Bas zegt
Diesels horen niet thuis in supersportwagens! Ik kan niet zeggen waarom, maar ik vind een diesel en sportwagen niks..:\
bezem zegt
ben het eens met bas ,het word diesel mer supercar gaan niet samen
LJ zegt
diesel en sportwagen kan best, je hebt iig genoeg koppel, en daarbij je rijdt een stuk goedkoper aangezien een liter benzine toch nog steeds ruim 30cent duurder is dan een liter diesel en dat is toch al gauw een besparing van bijna 20 euro per tankbeurt…
Mr. R zegt
Tuurlijk moet die diesel erin! Toch schitterend en uniek; een diesel in een dikke sportwagen. Een diesel! Alleen het idee al klinkt idioot en is daardoor juist zo ontzettend cool. Een sportwagen moet iets unieks hebben en dieselpower is behoorlijk uniek. Weg met klets als: ‘dat hoort niet’. Daarom moet ’t juist wel.
Dat diesel staat voor ‘goedkoop’ en daardoor een fout imago heeft is onzin. Diesel is inderdaad goedkoper bij bepaalde kilometrages, maar diesel heeft geen ‘goedkoop’ imago. Het is geen Zeeman vs. Gimbrere, zoals enkelen schetsen. Ik heb nog nooit iemand horen zeggen: ‘Wat een arme stakker, hij moet een diesel rijden.’
Of de diesel in de net zo’n feest is als de benzine, zal de praktijk uit moeten wijzen. Je kan straks een mooie vergelijking maken, gelijkwaardige auto’s waarvan één met benzine en één met diesel. Ik kijk uit naar de eerste vergelijkende test!
Floef zegt
(K) prachtige auto, maar denk dat diesel bij deze niet nodig was?
Mcello zegt
diesel haalt de benzine in jongens (en meisjes offcourse) dus waarom nog tegenstribbelen, ga r s achter t stuur zitten en je bent verkocht ;)
BITURBO zegt
Ah…de dieseldiscussie gaat weer verder!
Ikzelf rij in zowel benzine als diesel auto’s ..(biturbo porsches, biturbo continental,Esprit turbo , een S600 en CLSje en als laatste een lekker rammelig 20dieseltje voor i.d stad een wereld van verschil ja, maarrr wat ik zelf dus echt irritant vindt van benzineauto’s is dat je veel vaker moet tanken dan met een dieseltje…je kan zeer oneconmisch rijden en je rijd nog 800km met een tank. Terwijl ik met de andere auto’s zo ongeveer van tankstation naar tankstation rij…mijn hart klopt zeker sneller van de andere auto’s , maar een R8V12 TDI zal ik zeker overwegen…leuk voor erbij…;)
august zegt
geluid blijft een kwestie.. nergens anders dan bij sportwagens speelt het geluid zo een grote rol. Sportwagens moeten emotie oproepen en dat zal een v12-diesel toch aanzienlijk minder doen dan een v12 benzine.
hmm..
woede en verdriet zijn nochtans eveneens emoties..
.. tough call.
Klassiekerrally zegt
@BITURBO: Off topic: Een Esprit Turbo! Straks vertel je me ook nog dat ’t een Giugiaro Esprit is? -kwijl-
Rossi zegt
Super! Ben echt benieuwd naar de 0-100 met deze kar. Het is sowieso een schitterende prestatie om het lef te hebben zown motor in een sportwagen te leggen. (zelfde als VW die begon met een diesel voor de golf cabrio…… Welk automerk heeft nog geen diesel voor zijn cabrio??)
HeadlightInYourMirror zegt
Blijft een lellèk gedrocht. Ik ga er tegenaanrijden als ik de kans heb. Nog liever files….
heidekonijn zegt
Okee, als het benzine versus diesel is :
Dit weekend liep ik toevallig id buurt van het circuit van zolder.
Plots een oergrom, donker, diep, gewelddadig.
Mijn haren stonden rechtop, mijn hart sloeg sneller.. en daar kwam een oude Mustang aanzetten.
Nu moet je weten dat ik een (waarschijnlijk ongegronde en alleszins irrationele) afkeer heb voor alles wat Ford is, de Mustang één van de meest overroepen auto’s ooit vind.. maar op dat moment was het gewoon.. Mooi.
Net alsof ik een oude vriend tegenkwam. Als ik een hond was geweest had ik staan kwispelen :-)
Je wil dus niet weten wat met me gebeurt als een Ferrari-F1 of een DTM Alfa voorbijkomt.
Kan me gewoon niet voorstellen dat dit met een diesel zou gebeuren.
Dit is -zoals zo vele- weer een “halo-car” een prestige auto die moet afstralen op de A4 lease dieseltjes van deze wereld. Wederom een pure (en cynische) marketing planning. Vind ik.
Michiel zegt
Zonde. In een sportauto hoor geen diesel. Bij een sportwagen hoor een mooi geluid. En geen zwarte rook. Zonde.
SimonMc zegt
Vraag me af of hier ook zo’n super ratelend geluid uit komt.
Kan er mij eigenlijk iemand zeggen waarom een diesel dat specifiek geluid maakt?
Rick zegt
@ Rudy
Ik geloof niet dat jij het geluid van de V12 tdi gehoord hebt, want het geluid klinkt namelijk heel mooi en absoluut niet als een normale diesel. Er is ook veel nieuwere techniek in gebruikt die bijna geen enkele huidige dieselmotor heeft.
Djivy zegt
Ahum – misschien toch even die cursus Italiaans opfrissen.
Autoblog.it heeft het over “Hatz ha rivelato i suoi sogni: ridurre la rumorosità al motore diesel – in generale – al fine da non avvertire più differenze rispetto ad un benzina e… “montare un diesel su una supercar come la nostra nuova R8”.”
Wat zoveel betekent als “Hatz DROOMT ervan diesels minder rumoerig te maken opdat de verschillen met benzinemotoren kleiner worden en diesels ooit in supercars als de R8 gemonteerd kunnen worden”.
Autoblog.it stelt trouwens in de openingszin “Nessun allarme: non si tratta di un annuncio ufficiale o di un’indiscrezione, ma di un “sogno nel cassetto” dat niemand aan de alarmbel moet gaan trekken aangezien het hier NIET om een officiële aankondiging, noch om een scoop gaat.
Gewoon een dagdroom van Wolfgang Hatz, hoofd ontwikkeling voor motoren bij Audi.
De titel Audi R8 dieselpower lijkt me er dus net over;)
Rick dos zegt
JEZUS! Dus ik zit me druk om niks te maken! ;)
Njet zegt
Volgens mij komt die motor vanuit de audi R10 die ondertussen ook al in de Q7 V12 is gemonteetd.
Njet zegt
Oeps foutje … het is gemonteerd …
Porsche Fan zegt
Jammer dat een sportwagen op diesel rijdt :(
en bij porsche niet:D
NISmo zegt
Ik zeg maar 1 ding tegen al die dieselhaters: HEEFT ER MAAR OOK EEN VAN JULLIE OOIT IN EEN AUTO MET EEN DIESEL V12 GEREDEN? DACHT HET NIET, DUS GA NIET LOPEN ZEUREN OVER IETS WAAR JE WERKELIJK NIETS VANAF WEET. Je gaat mij niet vertellen dat je op jouw zielige tweeliter dieseltje baseert dat een voor Le-Mans gebouwde V12 dieselmotor bij voorbaat al geen succes is. Het spijt me zeer maar die commentaren zijn niet veel meer dan een hap lucht. Man ik teken voor dat ding, eindelijk eens lekker innovatief. Go Audi:D:D:D
heidekonijn zegt
Oh Sorry Nismo.
Je hebt helemaal gelijk, wat zoeken we eigenlijk op Autoblog?
We zullen dan maar ergens anders gaan “zeuren”… not.
NISmo zegt
@ heidekonijn Met speculeren heb ik geen probleem, maar al die commentaren over ‘Ja hij rijd zo en zo’ ‘Ja hij klinkt zo en zo’ alsjeblieft hee. Speculeren is niets mis mee, en dat versta ik ook niet onder zeuren. No personal offence btw
michiel zegt
Diesels hebben vaak een trage gasreactie. Ik rij een ‘lullig’ 2,2 diesel en die is heel snel, maar de gasreactie is toch altijd trager dan die van een benzine.
Weet iemand of audi dat oplost? of kan dat niet?
Citrofiel zegt
Het is wel logisch, en de prestaties zullen zeker niet slecht zijn, maar een diesel in een op en top sportauto? NEE! In cabrio’s, GT’s of andere snellere auto’s oké, maar je gaat geen diesel in een sportauto stoppen. Stel je voor: straks komen Ferrari, Lamborgini en Maserati nog met diesels… NEEEEEEEEEE!!! :(
carfreak zegt
Ik vind deze audi wel mooie prestaties hebben maar dat is het ook, audi past niet bij een sportwagen, als ik een fatsoenlijke sportwagen wil hebben met goeie aerodynamice etc. ga ik mij een gallardo hale en niet zo een wannabe!. Dan nog een diesel erin … komaan even normaal doen waar slaat dit allemaal op
JH zegt
Na de LeMans winst van Audi met een diesel, zou dit een logische marketing grap kunnen zijn. Of het aanslaat? Ben het met RickDos eens dat je bij 146.000 euro niet echt aan tanken en het verbruik is ook niet zoveel lager; de R8 V8 heeft een gemiddeld verbruik van 13,6L terwijl de V12 Q7 een verbruik van 11,9L heeft (de Q7 V8 FSI heeft ook een verbruik van 13,6L). Dus of je tankt bij 551km of bij 630km…niet echt de moeite waar denk ik
ML zegt
Vind het wel handig voor mijn sleurhut…
Ach, eerst zelf ervaren, dan wil ik pas een oordeel geven of het wel gepast is in zo’n auto, ik ben niet zo’n purist. Het is wel een statement dat Audi zo gelooft in zijn Diesel motoren. Deze auto is er toch ook een beetje voor om wat uit te stralen naar alle modellen die hier onder in het gamma zitten?
BITURBO zegt
Toch maar eerst een cursus Italiaans volgen..wel jammer eigenlijk..ben wel mooi geluid gewend maar iets anders is ook wel ’s leuk…bedoel als ik naar zuid Frankrijk blaas en ik sta na 300 km te tanken dan komt al dat dieselspul voorbij kachelen en daar heb ik dan al die tijd voor zitten racen..naadje..met zo’n R8 V12TDI’tje ;) rij je met anderhalve tank naar ZFrankrijk en hoef ik dus minder te stoppen….dus sneller.
(OFFTOPIC) @KLASSIEKERRALLY: ’t spijt me vreselijk dat ik niet helemaal zeker weet of het de Giugaro versie is ..t is dezelfde als die in Basic Instinct waar Sharon Stone in rijd…of beter…tis de laatst geproduceerde Turbo..wacht wel met smart op de nieuwe Esprit die binnen niet al te lange tijd wordt gepresenteerd (schijnt volgens van Kooy erg spectaculair te worden)
En er zal ZEKER geen DIESEL versie van komen…Engelsen en DIESEL is als diesel in een benzinemotor..werkt nie..en ik moet er persoonlijk ook niet aan denken maar een Audi R8 daarentegen… Trouwens met die Lotus sta ik verhoudingsgewijs vrij weinig bij de benzinepomp (4cilindertje) in tegenstelling tot alle racemonsters…de B Conti ,S600 en Cayenne T zijn werkelijk verschrikkelijk ik zie de benzinemeter van rechts naar links gaan als ik rij…zo irri..1 op 2 bij volgas is makkelijk te halen…je begrijpt natuurlijk wel dat ik zegeltjes spaar bij Shell en natuurlijk ook aandeeltjes Koninklijke heb..moet tog wel wat terugverdienuh…niet doorvertellen aan onze vrienden van Gr.links want anders wordt ik gelynched in Nijmegen op het stadsplein;)
auto-maat zegt
@Alwood, als iedereen nou lekker in zijn hokje denkt als jij. dan komen we er nooit.
“als er íets niet samen gaat met een sportwagen…”
wat een onzin. ik ben het met je eens als je zegt dat een lekkere v8 brom het rijplezier in een sportauto vergroot. maar ik denk dat je met de huidige stand der techniek oook een prima geluidje uit je diesel kunt toveren (sterker nog. ik vindt mijn audi allroad met rvs aangepast uitlaatsysteem bijzonder goed klinken).
neem daarbij het betere verbruik. met een roetfilter schonere reststoffen. en ik denk dat audi een bijzinder gewaagde stap neemt naar het milieuvriendelijker maken van spannende auto’s, in tegenstelling tot wat toyota doet. die maken een milieuvriendelijke auto zo suf dat de drempel om in zo’n ding te gaan rijden alleen maar vergroot wordt.
misschien eeen tipje voor toyota.. als jullie het met de gs450H kunnen. ram er dan eens een mooie dieselhybride (wagon) door voor het europeese leasesegment. (IS300h plus of zo. ’t is maar een idee)
Klassiekerrally zegt
Sorry, weer off-topic: BITURBO, da’s de Peter Stevens Esprit. De Giugiaro Esprit was de hoekige… en een van mijn droomauto’s…
Hoe rijdt de Esprit, hoe betrouwbaar is ‘ie? (mailen mag ook info at klassiekerrally punt nl , ik ben erg benieuwd…)
CSL zegt
Wat is de Nut van een V12 Diesel ? zuinig? wegenbelasting? onderhoud?
Als hij bewijst dat die inderdaad een zuinige auto is mag die van mij komen.
realist zegt
als ik goesting moest hebben leg in morgen lpg in een lambo en met trekhaak op voor het velorek
wat kan mij die regeltjes schelen van ventjes die dromen van auto’s die ze nooit zouden kunnen betalen.
Turbo zegt
Zolang we de nieuwe GT40 of AMD V8 kompressors als cool beschouwen maakt het ook niet uit of je trekkracht onderin uit een dieseltje haalt. Qua geluid lijkt het mij wat minder (daardoor blijven Ferrari en Maserati erg aantrekkelijk), maar qua prestaties prima.
Nick zegt
@Michiel: Dat is vreemd, want Diesel horen namelijk sneller te reageren omdat de brandstofpomp altijd een standje lager draait dan wat er word verwacht.
Als je de gasklep vol open gooit moet er dus meteen een reactie komen.
Bij benzinemotoren gaat alles bij de injectiepoortjes nogal traag en gaat geleidelijk (ondanks dat het heel snel gebeurt) meer doorvoeren.
Base zegt
Look at the specs…
Wie maakt het nou een barst uit of dat ding op benzine, diesel of voor mijn part op magere yoghurt draait… Als het om een sportkar gaat is auto echt niet zo achterlijk om dat ding een tractor-sound mee te geven, ze zijn echt niet zo dom als de cliché-mannetjes die blaten dat “een diesel niet in een sportauto hoort”. Ze zullen groen&geel zien als ze het snot voor de ogen wordt gereden door een V12 diesel.
Jongens… ècht… als het nix is verdwijnt het vanzelf, als het wel wat is dan zullen we met z’n allen blij zijn dat er eindelijk eens iemand zijn aluminium ballen op het blok heeft geknikkerd door een diesel in lelijke kart met overgewicht te monteren.
My $0.02
Zoef zegt
Base, laat ons afspreken dat we de accijns van de brandstoffen halen, zowel van Diesel als Benzine, zodat we een eerlijke prijs hebben, en dan zien met welke rotvaart Diesel van de markt verdwijnt.
Diesel is een takscreatie en leeft nog steeds en enkel dankzij belastingwetten en dat is typisch voor Europa.
Zoef zegt
Magere Yoghurt, dàt is nog ‘ns een idee…
autoblogger zegt
Het is allemaal verkeerd beginnen te lopen met de introductie van dubbelvla…
BMW 323Ci zegt
NOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!
MiuRa zegt
hoezo sport en diesel niet samen? kuch le mans kuch
smaakversterker zegt
(sportwagen)diesel is voor de mensen die het geld hebben om een sportwagen te kopen maar toch willen bezuinigen op de verbruikskosten…
Ik denk niet dat je zulks supersportwagen met reutelende dieselpower gaat tegenkomen in Monaco.
heidekonijn zegt
“Het is allemaal verkeerd beginnen te lopen met de introductie van dubbelvla…”
En zo komt een benzine – diesel discussie gevaarlijk dicht bij de meaning of life.
Dit wordt nog een spirituele site :-)
Mareno zegt
de meest onzinnige auto van het moment nog onzinniger maken.. het kan dus toch..
STUPID!!!
Karaya zegt
Lachwekkend.
Audi maakt tegenwoordig auto’s voor clowns.
boy zegt
geloof niet dat ze er een v12 diesel ingooien, ik denk dat het die v8 diesel wordt. maargoed we zullen zien
yo! zegt
Helemaal mee eens Mareno! Een nutteloze brandstof in een nutteloze auto…
Hanaka zegt
Werkelijk wie verzint zoiets! dit is verkrachting van een auto!
clijde zegt
De negative reacties over de R8 diesel is laag bij de grond. We hebben het wel over een super blok wat op “le mans” alles er uitgereden heeft!
Dus hou gewoon er over op, weer een prachtig staaltje techniek wat Audi presenteerd, doe het maar eens na.
Karaya zegt
@clijde
Dat komst door de restricties voor benzinemotoren en niet door dat fantastische diesel-agregaat.
BMW 545i zegt
@ clijde
dat licht niet aan audi maar aan de regelgeving die bevoordeelt diesel ongelooflijk en waar ze op le mans mee rijden heeft weinig meer te maken met die diesel die jij en ik bij de pomp halen. ik wil het volgend jaar nog wel eens zien als peugot ook gaat dieselen of ze daar tegen bestand zijn!
ik vind het trouwens niet cool maar wel vernieuwend voor wat het waard is
Robbie zegt
Audi heeft een tijd terug verklaard dat er definitief GEEN dieselmotor in de R8
zal komen. De R8 zal louter met (2) benzinemotoren geleverd gaan worden, dus laat die Italianen maar lekker in hun waan.
De V12 Dieselmotor levert superprestaties, maar weegt ook 330 kilo. Daardoor zou de R8 rijdynamisch veel moeten inleveren omdat ie dan te zwaar wordt.