Via motorpasion.com kwamen we bij wat afbeeldingen van de electrische Audi R-Zero concept. De wagen is ontworpen door studenten aan de International School of Design (ISD) in Frankrijk en heeft zeer nette specs.
Op seriouswheels staat meer info, zo heeft de concept 4 electrische in-wheel motoren en weegt ongeveer 2200 kilo. Maar daar staat wel 1090pk en een koppel van bijna 3000Nm tegenover! (2168 lb-ft?) De sprint naar de 100 zou binnen 3 seconden mogelijk moeten zijn en de topsnelheid is een geschatte 450km/u.
De concept heeft een zeer sportief uiterlijk (Audi TT) en de performance van een Bugatti Veyron, dit alles met zeer milieuvriendelijke eigenschappen. De wagen is dan ook een toekomstbeeld voor 2010, dus die R10 diesel zal een korte levensduur hebben;)
Interessant is overigens de luchttunnel die je op het laatste plaatje kunt zien, deze zorgt voor de koeling achterin.
Sites van de ontwerpers: Franck Levivier (transportation designer), Rémi Marchand & Pierre-Olivier Wagner (digital designers).
jens zegt
netjes
Kenny zegt
Damn da’s een lekkere machine :D Deed me meteen aan een veyron denken, maar deze is gewoon veel mooier met dat lijnenspel aan zijn zijkant.
Alwood zegt
ja lekkere spec’s maar draair het er uiteindelijk op uit dat hij op kernenerfgie moet rijden omdat de accu’s het niet volhouden :-P en waterstof is in zo’n geval echt niet aan te slepen volgens mij.
Kenny zegt
Nah! Waterstof, accu’s of kernenergie, rijden zal het wel met 1090pk! :D
jens zegt
indd alwood
hij heeft een voorraad uranium aan boord als je het mij vraagt
Remco zegt
Nou…ik weet niet wat ik ervan moet zeggen. Ik vond Audi RSQ (uit de film van I Robot) al heel erg fraai. Concept R-zero vind ik ook erg fraai…maar op een of andere manier vind ik RSQ mooier.
Franqie zegt
Ziet er wel zeer strak uit!
Holy Cow zegt
Holy Cow…..
Turbopaultje zegt
Leuk iniatief, maar er moet nog maar eens heftig gesleuteld worden aan het ontwerp.
Minstens 700kg te zwaar, 500 pk´s overbodig en qua vorm niet echt vernieuwend, maw alweer een zwaar ouderwetse Audi in 2010
Het kan al veel lichter en kompakter: http://www.rmoto.com/home.html
Danny zegt
Wat ik me afvraag is hoe levensvat dit idee is. Het is best leuk om een prachtige auto te tekenen en een zooitje specs de wereld in te slingeren, maar is het ook haalbaar?
Mats zegt
WTF, die is serieus bruut!
Mark zegt
lekkeeerrrr, ik ben veliefd
Stephan zegt
@Turbopaultje;
wat is er zo bijzonder aan die motorfiets? Ding is spuuglelijk, en waarom die uberhaupt die moeite, motoren hebben altijd al een goede vermogen/gewicht verhouding. Zie het niet gebeuren dat die fiets het vervoer van de toekomst is ofzo.
tw zegt
jammie, ziet er zeeer goed uit
dekster zegt
ik vind dat ze het nooit zouden mogen maken
Rick zegt
Audi ownage :)
Turbopaultje zegt
Ik denk qua packaging niet echt realistisch. Met die gigantische middentunnel en accus is er nauwelijks plaats voor 2 personen plus bagage.
Maw. leuk idee, maar uitwerking is slecht en heeft nog veel finetuning nodig
Turbopaultje zegt
@ stephan: jij hebt denk ik geen visie en over smaak valt te twisten.
Die Rmoto ziet er hoe dan ook spektulairder uit dan die Audi en rijdt waarschijnlijk eerder en zeker wel met een elektromotor !
w0o0dy zegt
Leuk maar ik denk dat VW zijn lesje geleerd heeft…… niet nog een Veyron project. Dit ding zou sneller opstijgen dan de gemiddelde Cesna…..
scheelt dat ie 2,2 ton weegt….. Leuk gedroomt, maar dat had je gedacht!….. :-p
Merceds Gek zegt
uuhm… WHOOOO!
JeffreyG zegt
die concept is echt spectaculair :shock:
echt prachtig :D
goed dat audi zich hierin gaat verdiepen ;)
we kunnen dus een concurrent van de Prius verwachten :)
JeffreyG zegt
laat die laatste zin maar zitten over die prius :P
jim zegt
wooooooooooooooooooow, prachtig!!
en wat een prestaties!!!
audi is goed bezig zo te zien
fiat zegt
prachtig!
silasse zegt
impressive!!
Olivier zegt
het lijkt focking veel op de Veyron maar is wel verdomd mooi
ddrik zegt
45O km/u “yeah right dream on”
en dit is een verzinsel.. ik kan ook een auto verzinnen met 2000 pk..
als niemand em maakt heb je er niet veel aan..
wanneer komt audi nu eens met die RS6?
want de M5 zoekt dringend concurrentie ;)
jens zegt
@ddrik
maar jonge toch, de m5 zoekt concurrentie???
http://www.autoblog.nl/archive/2006/06/03/audi-s6-verslaat-de-bmw-m5#post-5749
de m5 verslagen door de s6!
wat moet dat zijn als de rs6 komt???
Ary zegt
jezus 3000nm……volgens mij voel je dan hetzelfde als je in een spaceshuttle klaar zit om op te stijgen :P
dao zegt
Dit ontwerp zou volgens onderstaande link blijkbaar gepikt zijn van een Spaanse studie! (info stond op autoblog.com)
http://www.forocoches.com/foro/showthread.php?t=433592
Als het inderaad zo is, zijn deze renderings niets meer dan mooie plaatjes van jongens die goed kunnen tekenen.
autoblogger zegt
Gepikt? Volgens mij is het inderdaad gewoon een conceptstudie, niets meer.
Het staat ook op bovenstaande link van seriouswheels: “This concept represents a future prospect coming from students of the International School of Design, ISD France.“
Stefan00 zegt
ontzettend mooi gedisigned!!
h2 zegt
kickuh
Willem zegt
geweldigge wagen!!
dana zegt
Schroef maar in elkaar!
robert zegt
te idioot!!! die specs, 1090 pk 3000nm, binnen 3 sec op 100 en een top van 450!!! volgens mij is alleen een straaljager sneller! Ik zeggen, in productie nemen!!!
Pieliej zegt
de voorkant heeft wel iets weg van een Veyron…
roderik zegt
vet en heerlijk gevaarlijk. 450 km/h zonder dat iemand het hoort met die electromotoren
Stijn zegt
waar haalt hij de energie vandaan?
w0o0dy zegt
die luchttunnel lijkt me wel interessant….. als je namelijk openingen in de verder vlakke onderbodem maakt dan kan er een onderdruk ONDER de auto ontstaan. Zo zou je downforce kunnen genereren en tegelijk de boel koelen EN is het vacuum achter de auto minder (want de warme lucht heeft meer volume en komt achter uit de auto)
vincent#1 zegt
Sorry maar ik zie het als niets meer dan wilde toekomstmuziek. Vergeet niet dat het een stel DESIGNstudenten zijn, die een toekomstvisie gedropt hebben. Geen techneuten dus. Alleen al het puntjewaar over veyron prestaties gepraat wordt, met ELEKTROmotoren in 2010, dat is al over 4 jaar. Ik zie het echt niet gebeuren dat in zo’n korte tijd elektromotoren zoveel beter worden, uitgesloten dus.
Bovendien heb je voor deze prestaties zulke absurd veel accu’s nodig, dat het geheel totaal niet geen sport auto meer is.
Maaruh, als ze in die luchttunnel een afterburner stoppen is mijn interesse toch wel gewekt.
dekster zegt
hij zal toch nooit gemaakt worden want de EU gaat niet toestaan dat je een kernreactor in je wagen hebt
Vincent#1 zegt
@dexter
waarom niet?
dekster zegt
waarom wel?
autoblogger zegt
Audi R-Zero website: http://audirzero.free.fr
Boostman zegt
Dit is voor binnen 50 jaar minimum
Hugo_geldrop zegt
Audi? ik dacht eerder aan Veyron!
tt zegt
mss maar een bereik van 500 meter ?
martijn zegt
wat krijg je als je het volgende kruist?
een bugatti veyron, een aston martin vanquish en de vorige audi tt…
jammer, jammer, audi is zo een degelijk merk en is altijd origineel geweest…
ziet er mooi en sportief uit, maar het is niet ‘Audi’…
toch zonde! en sinds wanneer gaat audi de exotic kant uit? :(
moeten zij ook weten, fckin’ branche vervaging ook :loser: