Audi’s eerste dieselhybride.
Audi brengt in hun eerste dieselhybride een 3.0 TDI (258 pk) samen met een 126 pk sterke elektromotor, om tot een systeemvermogen van 373 pk en 700 Nm te komen. Voldoende om in zes seconden de 100 aan te tikken in je stekkerbusje SUV. Die e-mtor is trouwens verwerkt in de achttraps automaat.
We zagen hem gisteren in het wit, nu staat hij blauw te lopen te wezen op de Audi-stand.
De introductie is overigens pas volgens jaar, in het voorjaar. UPDATE: mocht Audi de Q7 e-tron dit jaar nog op de markt brengen, dan heeft deze 7% bijtelling. In 2016 wordt de bijtelling voor auto’s met een CO2-uitstoot van 1 tot 50 gram per kilometer 15%.
ettie zegt
klapperdeklap, doe mij de volvo maar
jrk68 zegt
Hobbelen ze nu zelfs al achter Peugeot aan…?
bmwm4 zegt
@jrk68: bij peugeot gaan ze er juist allemaal uit…
widodh zegt
Mooi, gaan we deze in NL weinig zien. Was toch alleen maar gekocht voor de lage bijtelling, maar zou nooit aan de lader staan.
timowouters zegt
Achterkant van het vorige model was een stuk beter en vooral dynamischer.
Voorkant is lekker dik.
berlinetta zegt
@timowouters: Nouja een SUV dynamisch noemen vind ik al best apart, maar de voorkant dan ook nog lekker dik vinden? In mijn ogen is het de voorkant van de Q3 die een leuke avond met een Xerox heeft gehad.
timowouters zegt
@berlinetta: was even vergeten dat jij bepaalt welke termen ik mag gebruiken voor het omschrijven van een suv.
Bedankt!
berlinetta zegt
@timowouters: Nee hoor, noem het zoals jij wilt. Beetje kritiek van mijn kant moet je tegen kunnen toch?
jrk68 zegt
@timowouters:
Nope, hij zegt duidelijk dat hij iets vind, een persoonlijke mening dus.
Jij bent degene die een persoonlijke mening als feit poneert en dan kan je tegengas verwachten….
Het toverwoord in je reactie is het woordje (is) ipv (vind)….
gtwillem zegt
De Audi A4 Avant Duo was de Audi’s eerste dieselhybride, al in 1996. Maar daar werden slechts 50 van genouwd voor test/lease doeleinden en zijn allemaal vernietigd, volgens mij. Get was loeizwaar, sloom en bijzonder krap.
Dan deze Q7, ik vind het werkelijke een, gaahaap, ehh, zzzzzzzzzzzzzzzzz…..
4244cc zegt
Ben persoonlijk geen fan van audi’s nieuwe design. Daar in tegen vind ik de volvo weer heel gaaf
peugeot205 zegt
Als deze Q7 21% bijtelling krijgt dan gaan wij deze niet veel zien hier! Begrijp overigens waarom Audi nog zo lang nodig heeft? Af is af, toch?
launchcontrol zegt
50 gram CO2-uitstoot is in 2016 15% bijtelling en geen 21% bijtelling, toch?
dick1980 zegt
@launchcontrol: correct.
w0o0dy zegt
@ricardo: dat gezoem zul je niet te vaak horen want diesel… Ieder nadeel heb z’ n voordeel oid
mrrallycross zegt
Ze mogen er wel een aanhanger met diesel aggregaat bij leveren zodat je nog wat op stroom kan rijden
lebeaunl zegt
Heb het vaker gezegd: na vier audi’s op een rij, kan de huidige designtaal me niet meer raken. En zeker deze Q7 doet het hem niet: zijkant komt goedkoop over ( en die velgen…), nietszeggende achterkant en een overweight neus. Ik heb dus de XC90 besteld ( T8, dus laadpaal op oprit en op kantoor).