• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi Q5 Hybrid quattro vanaf €65.500 te bestellen

Auteur: Dennis, gepost 16 juni 2011 om 08:24 – 28 Reacties

Audi Q5 Hybrid quattro

De Audi Q5 Hybrid quattro is vanaf nu te bestellen. Waar de instapprijs voor een Q5 zonder een extra elektromotor bij 49.900 euro begint, moet voor de hybride Q5 een bedrag van minimaal 65.500 worden afgerekend.

De details van de Q5 Hybrid quattro deelden we ruim een half jaar geleden al met je. Onder de motorkap ligt een 211 pk sterke 2.0 TFSI vierpitter. Deze wordt bijgestaan door een 40 kW (54 pk) elektromotor (eerder schreven we 33 kW).

De elektromotor fungeert niet alleen als krachtbron, maar ook als startmotor en bij het afremmen als generator. De elektromotor wordt gevoed door een lithium-ion batterijsysteem dat 38 kg weegt. Het zogenaamde systeemvermogen bedraagt 180 kW/245 pk en het totale koppel is 480 Nm.

Hiermee is een topsnelheid van 222 km/u en een sprint van 0-100 km/u in 7,1 seconden mogelijk. Het gemiddelde verbruik bedraagt 6,9 l/100 km met een CO2-uitstoot van 159 g/km, goed voor een A-label, maar wel gewoon 25 procent bijtelling. De Audi Q5 Hybrid kan over een korte afstand (maximaal 3 km) volledig elektrisch en dus lokaal emissievrij rijden.

Ook interessant!

  • Video: Audi Q5 wordt bedolven door vrachtwagen én kiezels
  • Dit betaal je voor de vernieuwde Audi (S)Q5
  • Audi Q5 e-tron
    Audi Q5 e-tron is een complete verrassing
  • Audi etron
    Nu te bestellen, de Audi Q4 e-tron 50 Quattro

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Hybride, q5

Vorig bericht: « [Poll uitslag] We willen flipperen!
Volgend bericht: A15 wordt als tolweg doorgetrokken naar A12 »

Lees Interacties

Reacties

  1. gregorius zegt

    16 juni 2011 om 08:30

    Als je toch die 65k kan betalen (voor de 15k – 25k aan opties die je wil), neem dan net zo goed de 3.2L. Je moet echt in de 50k km p.j. range komen voordat het je echt gaat uitmaken of je nou 7l of 9l/100km doet!

    Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      16 juni 2011 om 10:18

      @gregorius: Knappe jonge die 9 l/100 km met een 3,2-literblok haalt. En een A-label met 25% bijtelling gaat ook niet lukken.

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        16 juni 2011 om 10:45

        @Tommy2: dat is die 9L/100km die is opgegeven, net als de 7L voor deze duracell-bak.
        En who cares wat voor label erop zit?

        Login om te reageren
  2. sdk16420 zegt

    16 juni 2011 om 08:42

    Vanaf ~€70.000 heb je een Lexus RX450h en die heeft 299 pk. (En de modellen van Lexus zijn standaard volgens mij wel wat beter aangekleed dan bij Audi)

    Login om te reageren
    • sdk16420 zegt

      16 juni 2011 om 08:45

      @sdk16420: Oh minder nog 65.000: http://data.lexus.nl/home/data/LexusV8/prijslijsten/LexusRXprijslijst.pdf
      En 20% bijtelling

      [Ik wil geen reclame maken, maar ik zou wel weten welke ik neem]

      Login om te reageren
      • meneersander zegt

        16 juni 2011 om 09:33

        @sdk16420: ik ook een Skoda Superb met een flinke set opties!

        Login om te reageren
    • audirs6ravant zegt

      16 juni 2011 om 16:54

      @sdk16420: luxe heeft de Lexus natuurlijk meer voor de prijs dan. Maar het oog wil ook wat. En ik denk dat je daarvoor toch eerder bij VAG moet zijn als bij Toyota.

      Login om te reageren
      • norge zegt

        16 juni 2011 om 18:27

        @audirs6ravant: Niks, die Lexus is veul mooier ..

        Login om te reageren
  3. sdk16420 zegt

    16 juni 2011 om 08:48

    Zijn die stickers op de zijkant standaard, je ?doo? rijdt zo wel erg voor gek :P

    Login om te reageren
    • johanhummer9 zegt

      16 juni 2011 om 08:55

      @sdk16420: inderdaad

      Login om te reageren
  4. janklaassen zegt

    16 juni 2011 om 08:59

    Best rap. :)
    Vind de Q5 sws al mooiste in zijn klasse.

    Login om te reageren
  5. Megakix zegt

    16 juni 2011 om 09:56

    Wát een prijs joh ! Dan bespaar ik wel op de aanschaf door een lekker BMW 325i te nemen (218Pk – 6 in lijn) en het verschil in aanschaf te gebruiken voor die paar centjes extra brandstof.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      16 juni 2011 om 09:57

      @Megakix: enne…nope, mij ga je nooit zien in een ‘busje’.

      Login om te reageren
  6. Kvgorp zegt

    16 juni 2011 om 10:02

    Is dat ding van goud? belachelijk wat een prijzen. Vervolgens is dat ding natuurlijk nog zo kaal als iets en kan je nog bij betalen voor een radio, achterruitverwarming, electische ramen en spiegels en in kleur gespoten bumpers zeker.

    Login om te reageren
    • C220AMG zegt

      16 juni 2011 om 10:08

      @Kvgorp: Vergeet de cruisecontrol niet! :P

      Login om te reageren
    • mout zegt

      16 juni 2011 om 10:18

      @Kvgorp: Valt niet eens tegen, ditmaal: ‘Verder is de auto standaard lekker aangekleed met onder meer MMI-navigatie, quattro-aandrijving, 19 inch wielen en het Audi Sound System. Wie 2.495 euro bijlegt, krijgt het Proline-pakket met onder meer xenon plus-verlichting, volautomatische airco, parkeersensoren aan de voor- en achterzijde en een alarm.’

      Login om te reageren
  7. Kvgorp zegt

    16 juni 2011 om 10:13

    @C220AMG:

    Ja natuurlijk, en voor een 12V aansluiting in het dash moet je ook bij betalen natuurlijk anders kan je ja Tom Tom niet aan het raam plakken. Een navi van Audi zelf is natuurlijk niet te betalen als je al 65 rooitjes hebt neer gelegd.

    Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      16 juni 2011 om 10:22

      @Kvgorp: MMI-navigatie is standaard staat er toch… -.-‘ En in kleur gespoten bumpers? Het is geen Koreaan!

      Login om te reageren
  8. mout zegt

    16 juni 2011 om 10:31

    De 2.0 TFSI zonder hybride begint in de prijslijst op 56.530. Dus meerprijs hybride is € 8970,-.
    Die verbruikt 8,5 l/100km. Dus bezuiniging 1,6 l/100km.
    Dus bespaar je bij een benzineprijs van €1,70/l €0,0272 per kilometer. Dan heb je die hybride er al uit bij een luizige 329.779 km!
    Tenzij je er ooit enig onderhoud of reparatie aan hebt, natuurlijk. Dan moet je de kosten daarvan ook met €0,0272/km terugverdienen.
    En als het verbruik in praktijk ook echt 1,6 l/100km scheelt, natuurlijk. ‘Niet alle’ zuinige modellen maken hun beloften waar.

    Login om te reageren
    • floryn zegt

      16 juni 2011 om 10:56

      @mout: haha goede inslag.

      Login om te reageren
  9. Kvgorp zegt

    16 juni 2011 om 11:26

    @mout:

    ow dat valt nog mee dan. Maar je moet dus wel nog aan verwarmingsknoppen draaien als je enkel 65K neer legt.

    Login om te reageren
  10. bempi zegt

    16 juni 2011 om 11:36

    Ik denk niet dat de meeste mensen zich nog een oor laten aannaaien door de overheid of door autodealers door nu zuiniger te gaan rijden. Subsidies worden ingetrokken en de hybrides van dit moment zijn niet de moeite waard om te kopen omdat ze relatief weinig voordelen opbrengen.
    Ik ga er dan ook vanuit dat een hybride auto bij inruil ook niet veel meer oplevert dan eenzelfde zonder hybride uitvoering.

    Login om te reageren
  11. love4sportcars zegt

    16 juni 2011 om 13:33

    zeg, wanneer komt de SQ5??

    Login om te reageren
  12. sjonniek zegt

    16 juni 2011 om 18:57

    Wat een geld voor een Audi. Als ik dan toch hybride wilde rijden, kocht ik wel een prius en kocht voor die overige 35 mille een mooie S2000 ofzo. En dan hou ik nog geld over;-)

    Maar serieus… wie betaald er nou 65000 euro voor een opgehoogde Golf?

    Login om te reageren
  13. AlexUS zegt

    16 juni 2011 om 20:54

    @Mout,

    Deze berekening klopt niet. Je pakt de standaard prijs van de 2.0 TFSI 211 S tronic zonder de opties te vergelijken tussen beide auto’s. Of terwijl de Audi Q5 Hybride heeft standaard meer opties ten opzichte van de Audi Q5 niet hybride’s. En hierdoor is het prijsverschil kleiner.

    En laten we eerlijk zijn. Zijn er zoveel spannende auto’s te koop op dit moment in Hybride-uitvoering? Goede zet Audi!

    Login om te reageren
    • mout zegt

      17 juni 2011 om 00:37

      @AlexUS: Is dat zo? Krijg je er extra goodies bij? Welke dan, en wat zijn die waard?
      Het zou wel verklaren dat de meerprijs voor Pro Line kleiner is dan zonder hybride. Geen 5.650 maar 2.495.
      Fijn, dan verdien je de hybride eerder terug op de Pro Line.
      En laten we eerlijk zijn. Of een premium busje spannend is, hoor ik in een berekening niet mee te nemen.

      Login om te reageren
      • mout zegt

        17 juni 2011 om 00:39

        @mout: Ha, vergis ik me, of verdien je zodoende de Pro Line versie al in een slordige 240.000 km terug?

        Login om te reageren
  14. Cantago zegt

    16 juni 2011 om 21:29

    Zo veel geld voor zo’n kleine niet-speciale Q5? Nou, dan doe mij maar de normale versie hoor!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North