• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi prijst de A1

Auteur: CasperH, gepost 6 april 2010 om 17:48 – 108 Reacties

Audi A1, een beetje stoerderder


Audi heeft zojuist de prijzen van de Audi A1 vrijgegeven.

De A1 komt op de markt met een voorlopige vanafprijs van 17.500 euro voor de 1.2 TFSI met 86 pk (63 kW) en 160 Nm koppel. De uitstoot ligt op 119g/km en het verbruik bedraagt 5,1 liter per 100 kilometer. Begin mei komt de volledige prijslijst met de definitieve uitvoeringen en prijzen en de levering start in september. Met deze lage prijs is de A1 ongeveer even duur als de MiTo (vanaf 17.250 euro) en de Mini (vanaf 16.999 euro). De precieze uitrusting is nog niet duidelijk, maar voor dat geld krijg je dus wel een paar pk’s meer dan bij de concurrentie. De DS3 van Citroën is verkrijgbaar vanaf 16.880 euro, en dan heb je 95 pk tot je beschikking.

De enige vergelijkbare auto die flink goedkoper is dan de A1 is de Polo van moedermerk Volkswagen. Met een vergelijkbare motor kost die zo’n 3000 euro minder, maar dan heb je ook een minder premium en apart wagentje. En het is ook nog niet duidelijk hoe de A1 standaard uitgerust gaat worden dus het zou zo kunnen zijn dat je net even een iets rijker uitgeruste auto hebt als je een A1 besluit aan te schaffen.


Ook interessant!

  • Gaat Audi eindelijk weer een A2 maken?
  • Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
    Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
  • Audi dealerschap onder water
  • Supersportieve Audi A1
    Supersportieve A1 Sportback is bijna een S1

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Audi A1

Vorig bericht: « Murciélago uitgebrand in Noordwijk
Volgend bericht: From Russia with Love: Zelfbouw Hummer »

Lees Interacties

Reacties

  1. sven2 zegt

    6 april 2010 om 17:50

    Eigelijk vindt ik hem stiekem wel een beetje mooi, maar niet om te hebben, dan zou ik, denk ik altijd voor de Polo gaan, gewoon omdat die als 5-deurs verkrijgbaar is, mischien een A1 Sportback?

    Login om te reageren
    • sven2 zegt

      6 april 2010 om 17:51

      @sven2: vind(!)*

      Login om te reageren
  2. Roelio zegt

    6 april 2010 om 17:51

    De prijs is redelijk t.o.v. de concurrentie, of het ook aantrekkelijker is als een VW Polo hangt af van de uitrusting maar 3000 euro prijsverschil is toch wel erg hoop voor praktisch dezelfde auto.

    Login om te reageren
  3. koreantaxiproductions zegt

    6 april 2010 om 17:51

    kut voor Alfa, want iedereen gaat deze kopen omdat het een Audi is.

    Login om te reageren
    • Wichard zegt

      7 april 2010 om 09:56

      Een DS3 of een Mito voor mij, mooier design dan de Audi.

      Login om te reageren
  4. Melvin_OPL zegt

    6 april 2010 om 17:51

    Of de opel corsa want als de polo in de klasse van de A! zit dan zit de corsa dat ook

    Login om te reageren
  5. MrSelected zegt

    6 april 2010 om 17:52

    Ik vraag me af hoeveel volslagen debielen deze veel te dure Polo gaan kopen..

    Login om te reageren
    • Jokkebrok zegt

      6 april 2010 om 17:54

      @MrSelected: geloof me, best veel!!

      Login om te reageren
    • sven2 zegt

      6 april 2010 om 17:57

      @MrSelected: véél te veel!

      Login om te reageren
  6. Michael zegt

    6 april 2010 om 17:56

    Nette prijs, maar doe me maar de ietwat exclusievere MiTo:).

    Foto is in Barca genomen zo te zien..

    Login om te reageren
  7. Citrofiel zegt

    6 april 2010 om 17:59

    Nu nog even dat dieseltje van de Polo Bluemotion erin lepelen zodat je 14% bijtelling en geen MRB hebt, en iedereen rijdt Audi. :(

    Login om te reageren
  8. alfa159TI zegt

    6 april 2010 om 17:59

    liever een 78 pk mito, dan een 100(?) pk audi!

    wat een gedrocht

    en dat zeg ik niet omdat ik voor alfa ben, maar vergeleken met andere(ook hele mooie) audi’s is dit gewoon niks, lelijk, en niet koel!

    mijn mening dan heh

    Login om te reageren
  9. jorden zegt

    6 april 2010 om 18:00

    het is een echte Audi!!!

    een te dure volkswagen dus…

    Login om te reageren
  10. laulau zegt

    6 april 2010 om 18:02

    Hij is veel te duur joh! Maar die verwende nesten uit ´t Gooi vinden hem weer te gek en kopen ze, net zoals de Mini.

    Login om te reageren
  11. timo zegt

    6 april 2010 om 18:02

    Stoere auto, kan niet anders zeggen. Redelijk geprijsd tov de concurrentie maar ten opzichte van redelijk denkende mensen is dit absurt veel geld natuurlijk. c’on 17 fucking duizend euro voor een klein graf autotje! Liever dit: http://www.autotrader.nl/auto/kopen/Ford+Usa/Mustang/22PZE/algemeen.htm?sortering=PRIJS_AFLOPEND&totPrijs=17500&facet_model=mustang&facet_make=ford20usa&paginaNummer=1&total=24&pos=3

    Login om te reageren
  12. Jorgos75 zegt

    6 april 2010 om 18:03

    Doe mij ook maar de alfa. En daarnaast die audi is schandalig klein. Voor de gemiddelde volwassene is het huilen achterin.

    Login om te reageren
  13. Bob zegt

    6 april 2010 om 18:04

    Raar week of wat geleden stond hier ergens dat ie goedkoper zou zijn dan een Polo met vergelijkbare motor.

    Login om te reageren
  14. Svenska Aeroplan AB zegt

    6 april 2010 om 18:06

    Klant: ‘Ik wil graag een A1, die kost toch slechts € 17.500,-?’

    Verkoper: ‘Dat klopt meneertje! Wat zijn uw wensen?’

    Klant: ‘Niet veel hoor, alleen Airco, Electrische ramen, Leren stuurwiel, Lichtmetalen velgen, Cruise Control en een mooi Audiosysteem is genoeg’

    Verkoper: ‘Prima, dan komen we uit op € 56.895,-. Maar dat is inclusief kosten rijklaar maken!’

    …

    Login om te reageren
    • RtB zegt

      6 april 2010 om 19:39

      @Svenska Aeroplan AB: *Gniffel* Helaas de harde realiteit bij Audi. Blijft vaak wachten tot er een goed geprijs optiepakket langskomt, dan is het eindbedrag vaak nog binnen de perken te houden.
      Verder vind ik het wel een kek wagentje! Vrees alleen dat zonder fatsoenlijke velgjes en S-line kit het totaalplaatje toch een stuk minder wordt.

      Login om te reageren
    • Ferdinand1 zegt

      6 april 2010 om 19:56

      @Svenska Aeroplan AB:
      Ach, als deze goed gaat verkopen is er een markt voor. En die markt bepaald zelf hoeveel ze voor zo’n A1 willen betalen. Dus als dit een verkooptoppertje wordt is dat gewoon goed gedaan van Audi.

      Login om te reageren
  15. robbie zegt

    6 april 2010 om 18:07

    De Citroen DS3 is ook een stuk(je) goedkoper ;)
    –edit: check, en de DS3 even toegevoegd–

    Login om te reageren
    • duke zegt

      6 april 2010 om 19:11

      @robbie: Koop jij dan maar lekker een Citroen joh, weet je zeker dat je vaker stilstaat dan dat je rijdt. Blijven probleem auto’s!

      Login om te reageren
  16. Flamingo zegt

    6 april 2010 om 18:11

    Svenska Aeroplan AB

    haha ik hoef niet meer te zeggen wat ik wou zeggen

    Login om te reageren
  17. Jipp zegt

    6 april 2010 om 18:15

    mooi bakkie, goede prijs, Ik zie een verkoop succes!

    Login om te reageren
  18. robbie zegt

    6 april 2010 om 18:15

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  19. BaySideBlueBoy zegt

    6 april 2010 om 18:18

    Het wachten is op de SEAT Ibiza Cupra R/Volkswagen Polo GTI -killer genaamd Audi RS1. :twisted:

    En dan vind iedereen ‘m ineens leuk.

    Login om te reageren
    • Timmie zegt

      6 april 2010 om 20:09

      @BaySideBlueBoy: Ja, en dat is onterecht!

      Login om te reageren
  20. Romeo zegt

    6 april 2010 om 18:19

    @ timo

    Leuke vergelijking…. alleen de mustang moet nog bijna negenduizend euro bij voordat je hem op nederlands kenteken hebt.

    Login om te reageren
  21. MrSelected zegt

    6 april 2010 om 18:22

    @Baysideblueboy:

    Nee hoor. Dan is het een veel te dure Polo GTi.

    Best lelijk ook nog, dat hok.

    Login om te reageren
    • BaySideBlueBoy zegt

      6 april 2010 om 19:12

      @MrSelected:

      Weet je heel zeker?!

      Login om te reageren
  22. jtb zegt

    6 april 2010 om 18:29

    wat een lelijk hok voral die achterkant. Gemiste kans

    Login om te reageren
  23. kwartje zegt

    6 april 2010 om 18:33

    sowieso beter dan het vorige model

    Login om te reageren
  24. Hielke zegt

    6 april 2010 om 18:36

    Wat is het toch een lelijke auto.

    Jammer dat de 1.4 TSI wel in de Audi en niet in de Polo en Ibiza wordt aangeboden.

    Login om te reageren
  25. Hans zegt

    6 april 2010 om 18:43

    Vraagje hoe halen ze maar 86 pk uit een turbo 1.2? Kunnen ze toch veel meer uithalen. kheb een 1.1 turbo met 120 pk, gierige banjies!

    Login om te reageren
  26. Gnermo zegt

    6 april 2010 om 18:43

    Ik vindt hem ook lelijk maar ik denk dat van de meeste de mening wel zal bijdraaien als ze hem in het echt zien.

    Login om te reageren
  27. Kyanite zegt

    6 april 2010 om 18:44

    @Kwartje
    Welk vorige model? Dit is de eerste Audi A1.

    Login om te reageren
  28. MrSelected zegt

    6 april 2010 om 18:45

    @Hans: Kan wel, kost gewoon meer. Blijft Duits he.

    Login om te reageren
  29. johan.be zegt

    6 april 2010 om 18:47

    nu nog een S1 of mss RS1 dan kan het pas knallen. of ik deze zou verkiezen boven de MITO (GTA) betwijfel ik sterk

    immers volgens topgear man clarkson moet je een alfa hebben gereden vooral eer je een autoliefhebber mag noemen. ook al zijn die “rubbish”

    Login om te reageren
  30. johan.be zegt

    6 april 2010 om 18:50

    btw een 1 reden om hem te kopen is dat hij in europa wordt gebouwd nL België

    Login om te reageren
  31. Something zegt

    6 april 2010 om 18:59

    Leuke auto maar gezien de prijzen bij audi voor opties kan je denk ik beter rekenen op 20.0000, tenzij je een kale auto wil.

    Login om te reageren
  32. Hennep zegt

    6 april 2010 om 19:04

    Prima prijs voor een Audi.

    Login om te reageren
  33. rsh zegt

    6 april 2010 om 19:09

    Humor!
    Een Audi premium noemen. 1 april is al geweest hoor!

    Login om te reageren
  34. Jimmy zegt

    6 april 2010 om 19:17

    Als de A1 maar 3000 euro extra kost om in ieder geval geen VW te hoeven rijden is dat toch fantastisch? Hoor je in ieder geval niet bij al dat petjes volk in de polotjes/golfjes.

    Login om te reageren
  35. alfa mannetje zegt

    6 april 2010 om 19:18

    De hoeveelheid afwjzingen komen ( wederom) niet overeen met wat ik op straat zie en op feestjes hoor.

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      6 april 2010 om 22:27

      @alfa mannetje: helemaal gelijk, bij het bedrijf waar ik werk met pak m beet 30 werknemers willen er 2 al een a1 gaan bestellen! Vrouwen maar ook mannen zijn er helemaal weg van als ik zo afentoe is hoor op feestjes ed.

      was vorige bij m’n dealer en er was een dame die vroeg al waar de a1 stond…!

      Login om te reageren
  36. Jimmy zegt

    6 april 2010 om 19:21

    Niet dat ik een echte Audi fan ben, maar ik snap weinig van alle zeer negatieve reacties. Het is eigenlijk ook wel een dure polo, maar het ziet er toch net allemaal ff wat gelikter uit. Een a8 (vorig model) is toch ook een dure phaeton? Of is de phaeton een iets goedkopere a8? Je koopt hier gewoon een stukje merk en wat kleine details voor slechts 3000 euro. Prima deal als je een iets leuke auto wilt dan een zeeer saaie polo. Vind je dit te duur? Dan val je dus niet in de doelgroep van de a1.

    Login om te reageren
  37. JPM zegt

    6 april 2010 om 19:22

    Nou als ik zou moeten kiezen tussen een A1, Mito, Polo en DS3 zou de A1 als laatste komen.

    Login om te reageren
  38. JPM zegt

    6 april 2010 om 19:23

    @ Jimmy

    Nee hoor de Phaeton is meer een soort goedkope Bentley.

    Login om te reageren
    • Jimmy zegt

      6 april 2010 om 19:27

      @JPM:
      Ik vind een Bentley een te dure Phaeton.

      Login om te reageren
  39. Mr. CO2 zegt

    6 april 2010 om 19:24

    Best een leuk wagentje, en hij zal waarschijnlijk ook goed rijden, maar hij komt op mij een beetje ‘gewoontjes’ over. De ‘speelsheid’ en de originaliteit van de Mini en de MiTo ontbreken een beetje bij deze A1. In de S-uitvoering ziet hij er nog best goed uit, maar in de gewone edities lijkt hij me een beetje saai, ook het interieur kan ik niet echt spannend vinden. Het interieur van de Mini en de MiTo is minder praktisch, maar wel leuker en dat hoort toch ook een beetje bij dit soort auto’s.

    Login om te reageren
    • alfa mannetje zegt

      6 april 2010 om 19:27

      @Mr. CO2: de massa, en dat heeft VAG heeeel goed begrepen .
      Nu de kwaliteit nog , die is abominabel….. en geoorloofd want de verjaardags feestjes lopen toch gemiddeld een generatie achter op de feiten.

      Login om te reageren
  40. trigger565 zegt

    6 april 2010 om 19:35

    1: Mito: Mooi
    2: DS3: ziet er stoer uit
    3: Polo: goedkoop
    4: A1: euhm. Niet mooi, duurder dan de concurrentie, euhm. Audi?

    Login om te reageren
  41. killioq zegt

    6 april 2010 om 19:35

    als hybride in het wit ziet hij er wel goed uit en dat vooral te danken aan de prachtige velgen, maar dit vind ik niets

    Login om te reageren
  42. Timmie zegt

    6 april 2010 om 20:05

    Volgens mij is het geen goede zaak dat de A1 duurder uitvalt dan de Mini… In dit artikel wordt zowat geimpliceerd dat een premium-status maar liefst €3000 (of bijna een zesde van de totaalprijs) kost. Je moet wel erg imagobewust zijn om je te overhalen (of je vindt em mooi)

    Login om te reageren
  43. mashell zegt

    6 april 2010 om 20:11

    “dus het zou zo kunnen zijn dat je net even een iets rijker uitgeruste auto hebt als je een A1 besluit aan te schaffen.”
    En Sinterklaas zou dit jaar ook al in Juli uit Spanje kunnen komen… Maar erg waarschijnlijk is dit niet. Dit is Audi en Pon waar we het hier over hebben, waarschijnlijk is de A1 kaler dan de Polo en kosten de opties net zulke enorme bedragen als bij de A3 en A4.

    Login om te reageren
  44. Tombo zegt

    6 april 2010 om 20:12

    Een 1.2 TURBO met 86 pk?? Nounounou Audi, dat is wel héél erg weinig. M’n Charade 1.3 heeft 90 pk ongeblazen en loopt als je rustig rijdt ook 1:18.. En dat is een motor uit eind jaren ’80, pfff

    Login om te reageren
  45. Dimglor zegt

    6 april 2010 om 20:22

    Ziet er eigenlijk nog goed uit.. En qua prijs redelijk competitief als je ziet dat de Mito en de Mini ongeveer evenveel kosten….

    Login om te reageren
  46. Harry1994 zegt

    6 april 2010 om 20:28

    De voorkant en zijkant vind ik echt heel mooi, alleen die achterkant, teveel Citroën pluriël helaas.
    Terwijl Audi mijn favoriete merk is zou ik zelf voor een MiTo gaan denk ik.

    Login om te reageren
  47. Lambert Fransz zegt

    6 april 2010 om 20:49

    Doe mij maar zo’n DS3. Vind die a1 niet zo mooi, met die rode kleuren in ieder geval niet..

    Login om te reageren
  48. w0o0dy zegt

    6 april 2010 om 21:26

    @Casper: Hoeveel heeft Pon betaald voor deze reclame en waarom heb je je huiswerk niet gedaan en klets je dus een eind in de ruimte op basis van foutieve gegevens?

    “maar voor dat geld krijg je dus wel een paar pk’s meer dan bij de concurrentie. De DS3 van Citroën is verkrijgbaar vanaf 16.880 euro, en dan heb je 95 pk tot je beschikking.
    De enige vergelijkbare auto die flink goedkoper is dan de A1 is de Polo van moedermerk Volkswagen.”

    De Fiesta heeft zelfs 120pk voor dat geld, de Punto Evo en de Ibiza 105, de Mazda 2 103, de Swift 102, de Clio en de Corsa en de Yaris 100pk, en de DS3 en de 207 hebben 95pk

    Oftewel, een hele berg auto’s die minder kost, meer vermogen (en waarschijnlijk een betere standaarduitrusting) EN ook nog eens een bruikbare achterbank….

    Premium, ja, premium prijs, premium marketing, maar voor 4 personen onbruikbare duur klein ding met een hoop pretentie…

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      6 april 2010 om 22:24

      @w0o0dy: Steekt je antipathie voor VAG weer op?

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        7 april 2010 om 22:16

        @Jipp: Nee, de A1 is niet heel lelijk en als het waar is dat het ding ECHT sportief rijdt en leuk is dan ben ik enthousiast…. Echter het vermogen, de prijs en het gebrek aan ruimte maakt dat ik sceptisch ben over dit soort auto’s..

        Leuk voor vrouwen zonder man/kinderen en jonge ventjes met een eerste leasebudget, maar geen echte bruikbare auto’s.

        Ik denk dat een aantal concurrenten voor de meeste mensen een betere keuze is. Meer performance, betere uitrusting en meer ruimte..
        Een Mazda 2, een Fiesta, een Punto Evo, een Clio en de DS3… allemaal redelijk ruim ivt de A1 en Mito en goedkoper…. ik zie de meerwaarde nog niet zo, maar dat kan veranderen als het ding echt class-leading handling en fun biedt… we shall see. Dat het een succes zal worden dat geloof ik wel, genoeg merk-geile types met de behoefte anderen te laten zien dat zij teveel voor een kleine onpraktische auto kunnen betalen.

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          8 april 2010 om 08:20

          @w0o0dy: 100pk voor zo’n ding is meer dan genoeg, dus weet niet waarom je het te weinig vindt, de prijs is meer dan uitstekend, je kunt er wel 2 cuore’s van halen maar je krijgt ook veel meer auto er voor, en het is maar wat je niet bruikbaar noemt….! Ik kreeg het vroeger voor elkaar om in een 2 deurs polo die nu ongeveer de zelfde grote heeft 4 jongesn die niet heel klein waren + 2 tenten en bagage mee te nemen….! Sommige van de concurenten die je noemt hebben meer ruimte idd, die zijn ook eigenlijk een stapje groter dan deze 2 deurs a1 als je kijkt, ik heb het dan over de mazda, punto, fiesta en clio! maar dat zijn weer typische auto’s voor vrouwen, een man zul je alleen tegen komen in een punto en met deze a1 zal het denk ik net wat anders gaan liggen. De ds3 is gewoon even klein en onhandig vergeleken met de a1. En de mito heeft gewoon zo’n slecht zicht dat je bij voorhand al voor de a1 gaat!

          De meerwaarde kun je niet meteen zie, maar ik denk dat de a1 er voor gaat zorgen dat mensen eerder bij een audi kunnen die voorheen een polo fiesta of clio reden eerder voor een a1 gaan kiezen en daarna lekker audi blijven rijden. Daar hoef je geen merk geil voor te zijn en overpriced, ik denk alles behalve!

          Login om te reageren
          • w0o0dy zegt

            8 april 2010 om 21:18

            @Jipp: Het is dan ook geen 100pk maar slechts 86pk! Wel goed lezen hè? “voorlopige vanafprijs van 17.500 euro voor de 1.2 TFSI met 86 pk (63 kW) en 160 Nm koppel.”

            Neemt overigens niet weg dat de Mito wel erg weinig vermogen heeft in de basisuitvoering en je dus 19mille neer moet leggen voor een fatsoenlijke versie.

            Maar goed, de A1 heeft dus voor 17,5 mille een 86pk torretje onder de kap en dat is weinig, vooral ivm de ruim 100pk van een flink aantal concurrenten.

            Ik heb de A1 in Genève van dichtbij kunnen bekijken en vergeet de maten van de Polo (zelfs de oude)… op de achterbank is minder ruimte voor benen dan noodzakelijk… je kunt achter iemand van 1,85 in feite NIET zitten, we hebben het dan niet over krap of nauwelijks je benen kwijt… gewoonweg GEEN ruimte genoeg om je benen tussen de achterbank en de voorstoel te krijgen.

            Of de A1 zijn geld waard is daar ga ik niet over, dat zal moeten blijken (vooral uit de uitrusting die je voor 17,5 mille krijgt en het weggedrag). Dat de auto veel geld kost is in vergelijking tot de meeste concurrenten (voor iedereen die geen reet geeft om de term premium ten minste) dat is wel duidelijk. Duur is een waardeoordeel en dat kun je pas vellen als je precies weet waar je mee te maken hebt. So far vooral veel TamTam van Audi’s marketing afdeling, maar dat kennen we. Eerst maar eens zien hoe goed het ding werkelijk is, dan bepalen of 17,5mille voor een 86pk 2 zitter hatchback (te)veel geld is, of niet.

            Login om te reageren
            • Jipp zegt

              8 april 2010 om 22:13

              @w0o0dy: heb je ooit al eens achter in een mito en mini gezeten, ik ben ruim 1,90 en daar kom ik niet eens in! 86 pk is ruim voldoende voor zo’n bakkie, dat zijn nou net de motoren die moeders gebruikt in het dagelijkse woon, werk supermarkt, creche verkeer!

              ik ben van mening dan 17500 euri voor tot nu toe nog gewoon een 4 persoons bakkie! want hij heeft gewoon een achterbank dus is t nog een 4 persoons!

              Login om te reageren
              • w0o0dy zegt

                8 april 2010 om 22:18

                @Jipp: blijft nog steeds dat de auto minder ruimte heeft dan een aantal concurrenten (zie mijn lijstje eerder) en minder pk’s en toch vergelijkbaar geprijsd is… oftwel, nogal prijzig.

                In de A1 ga je ook zeker niet passen, als je in de Mini en Mito niet past… zelfde verhaal (als het al niet erger is dan de Mito…. (en die is ook te klein voor echt 4 zits werk…

              • Jipp zegt

                8 april 2010 om 22:24

                @w0o0dy: minder ruimte ja, hij is daarbij ook kleiner dan een minder goed afgewerkte fiesta of madza 2, maar ik denk dat je hem beter met een 2 deurs c1/107 en ka moet gaan vergelijken ookal heeft hij dezelfde wielbasis als de polo!

                maar zeg zelf, sportief is hij zeker!

              • w0o0dy zegt

                8 april 2010 om 22:37

                @Jipp: het ding moet wel heel erg goed rijden wil er nog lol aan zijn met 86pk en 160nm ipv 120pk in een Fiesta of Mazda 2… laat die duurder uitziende materialen voor mij maar zitten, doe mij maar de vlotter rijdende concurrent. Een Mazda 2 is trouwens best netjes afgewerkt, maar het is allemaal niet erg luxueus qua materialen, wel oersterk.

              • Jipp zegt

                9 april 2010 om 08:30

                @w0o0dy: ik vraag me af of ze wel vlotter zijn, ze zijn groter dus zullen ze ook gewoon zwaarder zijn dan de lekkere luxe die je toch wil op lange afstanden dus kan het best nog wel eens zijn dat de a1 daardoor beter uit de bus komt!

  49. Kees zegt

    6 april 2010 om 21:55

    Ik ben hier ook niet direct helemaal weg van, maar dat overdreven gegeil op die Mito… want laten we eerlijk zijn, dat is toch ook maar gewoon een Fiat Punto met een ander logo-tje erop.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      6 april 2010 om 21:57

      @Kees: en deze A1 is een Polo met een ander logootje dus wat is je punt? Beide auto’s zouden een stuk beter moeten rijden dan de “ordinaire” zusjes…. dat moet de meerpijs voor een belangrijk deel verklaren…

      De Mito is trouwens in de basis uitvoeringen te duur, maar de leukere uitvoeringen zijn dan weer redelijk goed geprijsd.

      Login om te reageren
  50. paulusrx7 zegt

    6 april 2010 om 22:02

    doe mij de ds3 maar stukker fraaier dan de mini, 500, A1 en alle andere veel te dure kleintjes

    Login om te reageren
  51. RS zegt

    6 april 2010 om 22:08

    Mito meer stijl? Achja, het is italiaans. Italiaanse stijl tegen Duitse degelijkheid.

    En ja.. Audi is een Premium ras, diegene die dat betwist is die hard fan van een ander Duits merk maar kennen Audi nog niet al te goed naar mijn mening. Als ik een paar jaar jonger was dan had ik deze toch graag willen hebben, sowieso geen geld kloppen is een optie -volkswagen of een (sl)opel van dat segment..

    Ieder zijn eigen mening, mits beargumenteerd!

    BMW, Audi en Mercedes.. De enige echte Europese Premium A klasse ftw!

    Login om te reageren
  52. TonB zegt

    6 april 2010 om 22:16

    Dan zaten jullie er zo’n 1500 euro naast:
    http://www.autoblog.nl/archive/2010/03/21/prijzen-gelekt-audi-a1-wordt-nauwelijks-duurder-dan-polo#post-34695

    Is het toch een duur kreng geworden.

    Login om te reageren
  53. fiestafeest zegt

    6 april 2010 om 22:21

    ik vind de polo al geprijsd laat staan deze “Premium” polo

    Login om te reageren
  54. arashrsf zegt

    6 april 2010 om 22:44

    kappersauto !!!!

    Login om te reageren
  55. Cantago zegt

    6 april 2010 om 22:45

    Dat klinkt niet verkeerd! Behoorlijk laag prijsje voor een Audi, en Audi kennende is het interieur ed. dan wel super van binnen. Ben benieuwd hoeveel het compleet uitgeruste model kost, zullen wel de nodige 10.000-den euro’s bijkomen ben ik bang…

    Login om te reageren
  56. Mao zegt

    6 april 2010 om 23:01

    Ik vind de Mito ook wel een stuk mooier van buiten, alleen de koplampen vind ik niet echt geweldig. Maar als je bvb de daklijn van de mito met die van de A1 vergelijkt, lijkt de A1 wel een soort bolhoedje. Terwijl ik het het een best leuke auto vind, maar als je ze onder elkaar ziet :)

    Login om te reageren
  57. RS zegt

    7 april 2010 om 00:05

    Dan wint de MiTo.. mooi lijnenwerk..

    A1 moest de A5 lijnen hebben.. Maar kleiner =D

    Login om te reageren
    • Imba zegt

      7 april 2010 om 00:37

      @RS: ”Italiaanse stijl tegen Duitse degelijkheid.”

      Ej VAG knul,Duitse degelijkheid bestaat niet (meer).
      Het is altijd Japanse degelijkheid geweest trouwens.

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        7 april 2010 om 09:42

        @Imba: Jah de jappen zijn ook echt heel degelijk als we eens kijken naar de gebeurtenissen afgelopen maanden.

        Klets niet zo’n onzin.

        Login om te reageren
        • alfa mannetje zegt

          7 april 2010 om 10:02

          @Jipp:
          de duisters hebben hun repuatie allang te kijk gezet met de laatste plaatsen in de ADAC en de 100.000 km testen Autobild. Dekra.
          De japanners zijn al jaren gestaag aan het zakken in genoemde lijsten en de italianen hebben alles al ingehaald.
          Nou , jullie zijn weer bijgepraat , graag gedaan hoor.

          Login om te reageren
          • Jipp zegt

            7 april 2010 om 16:01

            @alfa mannetje: KAp nou is een keer met die testen onzin! Die testen boeien alleen mierenneukers en daarbij komen er zulke rare resultaten uit dat ze niet betrouwbaar over komen,

            Login om te reageren
  58. Piet zegt

    7 april 2010 om 01:54

    Iedereen heeft zijn eigen smaak dat valt niet te betwisten, maar kijk die 2 fotos van de audi en de alfa hierboven eens goed. Afgezien de achterkant is de alfa niks anders dan een clown auto. De lijnen mogen wel vloeiend uitzien maar algeheel is het een opgeblazen hok. Als je even alle fanboys erbuiten houdt en aan de reguliere volk vraagt welke zij zouden kiezen durf ik er op te wedden dat 60% zeker voor de audi gaat. Over een jaar zullen de verkoopcijfers er niet over liegen. Dat jullie hem minder mooi vinden dan zijn concurenten wil niet betekenen dat het hard afgekraakt moet worden.In haat zit altijd wel liefde..Het is een zeer mooie auto, ook al lijkt hij op de alle andere audi’s.

    Login om te reageren
  59. Qaz zegt

    7 april 2010 om 06:47

    Ondanks zijn prijs kijkt ie boos…

    Login om te reageren
  60. nico zegt

    7 april 2010 om 08:31

    Goedkoper of duurder dan de concurrentie, ik vind em alvast veel lelijker dan de concurrentie =[

    Login om te reageren
  61. frits zegt

    7 april 2010 om 09:04

    koop ik wel een pluriel die zijn nog goedkoper, en heb ik nagenoeg dezelfde looks…. wat een lelijk ding!

    Login om te reageren
  62. Hubert zegt

    7 april 2010 om 09:53

    @RS :
    Audi is geen premium ras.
    Audi maakt premium auto’s. Bijv. de A8 en A6.
    Maar zeker niet de A1, A3 en A4. Hoe goed ze ook zijn.

    In het verleden maakte iemand hier een rake opmerking :
    Audi eigenaren hebben het niet over hun auto, maar over de opties die ze hebben…
    En dat zegt genoeg, lijkt me!

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      7 april 2010 om 16:03

      @Hubert: een merk is premium, niet 2 modellen dus is audi premium, dat je daar nog aan durft te twijfelen is al te gek voor woorden.

      Login om te reageren
  63. alfa mannetje zegt

    7 april 2010 om 09:59

    Kopen we dit soort autos alleen op design dan ? Kom , ga ergens anders deze onzin verkondigen…..

    Login om te reageren
  64. EricSW zegt

    7 april 2010 om 11:42

    Heel mooie auto! Een echte Audi en niet zoals hier zoveel zeggen ‘een dure polo’ wat een onzin is dat toch…. Een a4 is dan zeker ‘een dure Golf’ en een A6 ‘een dure Passat’. Rare gedachtengang is dat toch. Deze A1 is toch zeker vernieuwend en fris ten opzichte van de concurrentie. En die prijs is ie zker waard.

    Login om te reageren
  65. Svenska Aeroplan AB zegt

    7 april 2010 om 12:16

    @ Ferdinand1: ‘Tuurlijk gaat het verkopen, dat zei ik ook niet. Kekke auto, en Audi gooit er natuurlijk een Hollywood-size marketingbudget achteraan om ons allen ervan te overtuigen dat hij het geld echt waard is.

    Aangezien er (blijkbaar, gezien het succes van Audi) genoeg mensen zijn die erin trappen, wordt het een groot succes…

    Login om te reageren
  66. mellie zegt

    7 april 2010 om 12:31

    Ik vind dit wel een mooie auto maar ik denk dat er zowel 1e hands als 2e hands toch wel iets beters op de markt is te vinden. gezien de prijzen tov de concurentie moet ik zegen datie redelijk geprijst is maar even voor de duidelijkheid: ik zou deze auto niet kopen aangezien ik em te duur vind.

    Login om te reageren
  67. Duke zegt

    7 april 2010 om 13:25

    Leuke auto. Ik weet zeker dat veel mensen die nu zeggen dat ze dit model niet mooi vinden wanneer ze hem in het echt zien hun mening moeten bijstellen.

    Login om te reageren
  68. Panamera zegt

    7 april 2010 om 13:43

    Wat een lelijke auto voor zoveel geld.
    Ik kan wel 3 andere autos opnoemen die veel beter zijn voor dat geld.

    Login om te reageren
  69. girls_VS_cars zegt

    7 april 2010 om 14:46

    Gewoon afschuwelijk..

    Login om te reageren
  70. girls_VS_cars zegt

    7 april 2010 om 14:48

    Wat dachten ze bij Audi?

    Shit.. een mislukte Q5 van de band afgerolt…

    Aah joh we noemen hem wel de “A1” ?

    Login om te reageren
  71. Prinz Prinz zegt

    7 april 2010 om 15:07

    Waarom heb ik het idee dat alle haters hier deze auto niet kunnen betalen of niet mogen leasen van de baas?

    Maar even serieus, hij is een stuk mooier dan die lelijke mito (smal & hoog, belachelijke koplampen), om over de opgevouwen prop ibiza (petjes) nog maar te zwijgen. Polo is saai en burgerlijk, Citroen moet je maar net aandurven. Alle andere kleine bakkies zijn wijvenwagens dus ja, dit wordt een succes. Zowel voor jonge leasers als ouderen die klein en zuinig willen rijden.

    Login om te reageren
    • alfa mannetje zegt

      7 april 2010 om 15:48

      @Prinz Prinz: fijn te horen dat er nog iemand zo”n auto cash kan kopen …..

      Login om te reageren
  72. girls_VS_cars zegt

    7 april 2010 om 15:21

    Ik beoordeel hem dan ook alleen op uiterlijk. No hard feelings :)

    Login om te reageren
  73. Tommy2 zegt

    7 april 2010 om 20:01

    De DS3 is lelijk als de nacht, zit totaal geen verhouding in. De MiTo heeft een veel te grote voorbumper maar is verder wel oké, én het is een Alfa natuurlijk dat kunnen de meesten wel waarderen. Maar de A1 klopt gewoon qua uiterlijk, de verhoudingen etc.

    Login om te reageren
  74. 013 zegt

    7 april 2010 om 20:15

    de enigste reden waarom vag producten worden verkocht is doordat mensen te stom zijn om te zien dat ze allemaal dezelfde problemen hebben..

    En dat zijn er nogal wat.. ik weet niet hoe het bij andere merken zit maar heb bij de vw audi gewerkt en daar hebben ze een pc vol met modificaties. en niet een per type,nee bij sommige types tientallen mod’s
    Touareg is standaard gelevert met meer dan 20 mod’s :D

    Toch maar die Mito denk ik.. met een 1.4 tjet uit de punto! met een lekker 135pk(oude) nu met de multiair met nog meer pk’s zelfs.
    + een mooi uiterlijk

    Login om te reageren
  75. Jipp zegt

    8 april 2010 om 22:25

    want de mini is nog steeds kleiner dan een fiesta 2 deurs dus ook kleiner dan de mazda 2 etc

    Login om te reageren
  76. rishi zegt

    8 april 2010 om 22:59

    Ik vind em mooi, maar de Alfa wint! Tja /Drive Looks en 100 jaar racing DNA waaruit zelfs Ferrari ontstaan is wint het van een “premium-kijk-mijn-leasebak-eens-staan-normaal-heb-ik-een-petje” wagentje

    BTW: Ben ik dan de enige die zich druk maakt over de turbo’s en etc.. in een 1.2? Worden deze blokjes niet zwaar overbelast? Ben benieuwd hoeveel km ze kunnen volhouden. Mijn Smartje heeft op 97.000 al een nieuw blokje gehad omdat de 600CC turbo;s max 100-120 dkm kunnen volhouden.

    Ik kijk graag naar de levensduur van een auto i.p.v. wegwerp-autootjes…

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      9 april 2010 om 08:32

      @rishi: bij smart zijn de motoren zowiezo een probleem, de eerste smart fortwo moeten iedere 4 jaar ongeveer een nieuw blok, mijn oom rijd een ts1 1.6 en heeft hem al een tijdje over 100000km dus kan makkelijk.

      Login om te reageren
  77. steven zegt

    13 april 2010 om 22:56

    @arashrsf: idd, een kappersauto, of in ieder geval iets voor vrouwen, zoals daar zijn: mini, fiat 500 en nog die ik nu even niet kan opnoemen

    @BaySideBlueBoy: die photoshop helpt echt niet

    Login om te reageren
  78. Polanski zegt

    15 april 2010 om 12:24

    @ Jimmy

    the Pheaton was even duur als niet duurder als de vorige A8

    Login om te reageren
  79. jplatje zegt

    1 juli 2010 om 22:14

    Wat een oerlelijke auto, ziet eruit als al die saaie Audi’s alleen wat ingekort. Het enige mooie VAG product is de Sirocco. Ik koop een DS3 van het beste automerk wat er bestaat.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North