• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

“Audi onthult SQ2 later dit jaar”

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 30 januari 2018 om 07:56 – 39 Reacties


Daar worden we al warmer van.

Het werd al verwacht dat Audi dit jaar een aantal nieuwe modellen zou onthullen, maar na het verluide uitlekken van een afbeelding met daarop hun plannen, lijkt het iets concretere vormen aan te nemen. Althans, als we de bron durven te geloven.

Afgezien van de twijfels rondom de betrouwbaarheid van het bericht, lijkt het onvermijdelijk dat de SQ2 binnen niet al te lange tijd zijn introductie zal maken. Voor nu wordt er gedacht dat de SQ2 zijn vermogen zal krijgen van de geblazen 2-liter viercilinder uit de Audi S3, die zo’n 310 pk produceert. Daarnaast zal een agressiever design de SQ2 van de gewone Q2 moeten onderscheiden.

De rest van het plaatje vertoont de komst van een nieuwe Q3. Hoewel Audi schijnt te werken aan een vernieuwing voor een rivaal voor de BMW X1, Volvo XC40 en de Mercedes GLA, kreeg de Q3 nog niet zo lang geleden een opfrisser. De nieuwe Audi A1 is eveneens op het plaatje te spotten. Hiervan wordt gedacht dat het meest pittige exemplaar, de Audi S1, een stevige viercilinder krijgt die vermogen in de richting van 250 pk zal produceren.

Ook interessant!

  • Audi Q4 e-tron rijtest video
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Audi Q7 55 TFSIe rijtest video
  • Audi dealerschap onder water

Nieuwste artikelen

  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
  • Dit zijn alle nieuwe auto’s die in 2026 uitkomen
  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Audi A1, q2, q3, s1, sq2

Vorig bericht: « Zo gaat Mercedes-AMG een C43 weggeven
Volgend bericht: Gordon Ramsay heeft ‘handige’ truc om snelheidsboetes te voorkomen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    30 januari 2018 om 08:03

    De A1 mag van mij inderdaad wel een opvolger krijgen. De hudige is van de facelift niet bepaald mooier geworden….

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      30 januari 2018 om 08:13

      @dutchdriftking: vóór de facelift was die houtaine Fabia niet veel beter ;-).

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        30 januari 2018 om 08:18

        @willeme: Die klopte wel beter in mijn ogen. Wat zou ik toch graag een A1 quattro er bij willen!

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          30 januari 2018 om 08:26

          @dutchdriftking: nee, dan liever een Clio V6 Phase II. of een Yaris GRMN!

          Login om te reageren
          • Dutchdriftking zegt

            30 januari 2018 om 09:12

            @willeme: Die laatste moet ik mij nog een beetje in verdiepen. Maar bij de collega´s van AW was men er erg enthousiast over. Nadeel is bij alle 3 dat ze nogal duur zijn. de GRMN door de C02 uitstoot, (alleen al daarom een goede auto) de Clio is een legende en de A1 een gelimiteerd hebben dingetje. De A1 vind ik met name van binnen maar zeker ook van buiten het mooiste. Motorisch ook zeer veer mogelijkheden om er eenvoudig een 100pk bij te winnen. De Clio is vooral heel bruut voor mannen met borsthaar, en als ik mij de GRMN goed heb voorgesteld vooral een precisie wagentje welke je prima een trackday mee kan hebben. Het is maar net wat je in een auto zoekt.

            Login om te reageren
  2. peterv zegt

    30 januari 2018 om 08:05

    Waarom zou ik hier warmer van moeten worden?

    Login om te reageren
    • trasimo zegt

      30 januari 2018 om 08:14

      @peterv: dat was ook mijn reactie. Warm worden van een Audi… het is aan mij niet besteed

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        30 januari 2018 om 08:28

        @trasimo: ach ja. Elk merk heeft zijn toppers en drollen. Zo’n SQ2 zit lekker veel marge op en kost niet zo veel om te maken. Gelukkig zijn er ook nog Audi’s als de R8, A7, TT-RS, S6 en S3 Sedan.

        Login om te reageren
        • trasimo zegt

          30 januari 2018 om 08:31

          @willeme: dat zijn wel betere voorbeelden ja :)

          Login om te reageren
        • dunhozzie zegt

          30 januari 2018 om 08:59

          @willeme: A8… liefst de A8L (is makkelijker met de kids).

          Login om te reageren
          • willeme zegt

            30 januari 2018 om 09:06

            @dunhozzie: Ja, alleen niet die nieuwe. Dat is een hele slechte interpretatie van de Cadillac Seville. Net zo kitsch en plastic, maar dan zonder de charme. Echt een teleurstelling, die D5.

            Login om te reageren
            • kennone zegt

              30 januari 2018 om 09:29

              @willeme: die D5 van volvo daar in tegen..

              Login om te reageren
              • willeme zegt

                30 januari 2018 om 09:39

                @kennone: Inderdaad. Die motor toont feilloos aan dat je eigenlijk een zescilinderdiesel had moeten kiezen ;-).

        • noosaheads zegt

          30 januari 2018 om 09:02

          @willeme: Jij noemt nu zomaar eventjes 6 auto’s op waar je als dealer juist niet op zit te wachten als je ze op voorraad moet hebben.
          Eentje is leuk, twee zijn geinig, bij nummer drie wil je er graag een verkocht hebben en bij nummer vier en vijf begint de rente wel een beetje te gaan tellen.Als nummer zes van de trailer op je pad komt denk je; dat is best een dingetje. Behalve in AutoBlogFantasiaLand uiteraard.
          Natuurlijk zit er op een SQ2 lekker veel marge…. oh wacht..zoiets heet dealerondersteuning en die komt vanzelf omdat geen levende ziel is die dat ding koopt en ‘m op die manier in je maag gesplitst krijgt.
          Heeft dus niets met je normale marge te maken maar met afspraken tussen dealer, importeur en de wijkagent die ook wat moet slijten.

          Login om te reageren
          • willeme zegt

            30 januari 2018 om 09:17

            @noosaheads: De auto’s die ik noem appelleren inderdaad meer aan de liefhebber. Natuurlijk staan die niet bij elke Audi-dealer, maar je kan ze er wel degelijk bestellen.

            Dat van die marge: dat heeft niets met dealerondersteuning te maken. Dit soort crossovers als de Q2 en Q3 (zeker in een luxe of sportieve uitvoering) zijn uitstekend voor Audi, de fabrikant. Bijna alle onderdelen komen van een auto die ze toch al maken. Er hoeft bijna niets nieuw ontwikkeld te worden op het koetswerk na. Om te bouwen is een Q2 of Q3 echt niet zoveel duurder dan een A1 of A3. Logistieke kosten schelen ook niet. Lekker voor Audi, de fabrikant. De dealers hebben hun eigen inkoopprijs, terwijl de verkoopprijs al vast staat.

            Ondersteuning van de importeur hoeft niet op zo’n kekke SUV. Als je een overjarig slagschip hebt dat hopeloos achter loopt bij de concurrenten (zoals de Audi A6-reeks), dan gebeurt het weleens. Maar zo’n Q2 en SQ2 zullen als zoete broodjes over de toonbank gaan ;)

            Login om te reageren
            • noosaheads zegt

              30 januari 2018 om 17:01

              @willeme: Ik heb je zeer hoog zitten….Maar hier sla je toch heel veel planken mis.En dat weet jij zelf ook wel.Bij je eerste alinea ga je al de mist in.Natuurlijk staat niet elke moeimaker bij elke dealer.Maar dat is dus juist wel de bedoeling.Zien is en blijft nog altijd kopen.En dat hele marge verhaal van jou; daar klopt nog minder van.Een voorbeeld geven van de gebruikelijke winkeldochters(wat een Q2S of een verdwaalde A8 absoluut zijn) is een zwak argument.

              Login om te reageren
              • willeme zegt

                30 januari 2018 om 17:56

                @noosaheads: Het spijt mij, maar dat is naar mijn mening absoluut niet waar. In Nederland zijn er weinig dealers die een A8 of RS model op voorraad hebben staan. Daarvoor moet je toch vaak naar de importeur of naar de hoofdvestiging. En zelfs dan is de keuze beperkt. Zien is kopen?n Nope, niet met die auto’s. Daar zijn de aantallen in Nederland gewoonweg veel te laag voor. Uiteindelijk moeten ook showroom auto’s verkocht worden.

                In showrooms staan voornamelijk de auto’s die ze makkelijk weg kunnen zetten: precies de goede S-Line en Pro Line pakettjes, passende kleur en het liefst niet een grote motor. Ik heb zelf jaren in showrooms gestaan en daar deden ze het niet anders.

                Betreft de marge: dat werkt twee kanten op. Je hebt de dealermarge en natuurlijk die van de fabrikant zelf. Ondanks dat een dikke A6 al gauw een ton kost, kost het absoluut niet zoveel om er eentje te maken.

                Nicheproducten als de TT, SQ2, Q3-RS en dergelijke hebben een groot voordeel voor de fabrikant dat ze relatief eenvoudig en voordelig te ontwikkelen zijn, terwijl er een hoge prijs voor gevraagd kan worden. Aan de andere kant vanher spectrum heb je een auto als de Toyota GT86. Deze is juist vrij prijzig om te bouwen (en ontwikkelen) omdat het een compleet andere auto is dan wat er in de Subaru en Toyota showrooms staan.

                Je hoeft het niet met mij eens te zijn (integendeel!), maar ik zie niet in waarom het anders zou moeten zijn ;-)

              • noosaheads zegt

                30 januari 2018 om 20:32

                @willeme: Wij gaan het op dit vlak niet heel snel eens zijn en dat hoeft ook niet, maar jij weet net zoals ik hoe het werkt.

              • willeme zegt

                31 januari 2018 om 10:18

                @noosaheads: Ik begrijp denk ik niet helemaal precies wat je bedoelt. Maar inderdaad: agree to disagree mag en kan altijd :-D

    • ikschrijfookoverautos zegt

      30 januari 2018 om 09:09

      meer vermogen?

      Login om te reageren
  3. trustmeiamanengineer zegt

    30 januari 2018 om 08:52

    Joepie, zit ik al jaren smachtend op te wachten…

    Login om te reageren
  4. berlinetta zegt

    30 januari 2018 om 09:11

    Eigenlijk kan ik die Q2 nog best waarderen. Het is de enige Audi die echt een beetje afwijkt van de rest en waar een vleugje spontaniteit in zit. Zo’n S3 zal uiteindelijk helaas wel belachelijk duur worden.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      30 januari 2018 om 09:12

      @berlinetta: SQ2 bedoel ik.

      Login om te reageren
      • dijan zegt

        30 januari 2018 om 10:30

        @berlinetta: Vergelijkbaar met de BMW X2. Configureer die maar eens .

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          30 januari 2018 om 11:08

          @dijan: Qua prijs bedoel je? Die is ook duur. Maar goed, alle auto’s van de premium Duitsers zijn duur.

          Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          30 januari 2018 om 12:52

          @dijan: Doet toch niks af aan de stelling dat het weer een duur ding wordt. Begint echt een beetje sneu te worden elke keer hoor. Je bent een volwassen vent man. Doe toch eens niet zo ongelofelijk aangevallen altijd.

          Login om te reageren
          • dijan zegt

            30 januari 2018 om 13:04

            @e34m5touring: Misschien snap ik jou niet ,maar Berlinetta zei dat dit een dure auto zou worden . Daarop antwoorde ik dat de vergelijkbare BMW net zo duur of duurder is. Wat heeft dat met aanvallen te maken? Daarbij vind ik dat jij schijnbaar geen volwassen vent bent en kinderlijk commentaar geeft ,wat niets te maken heeft met mijn commentaar ! Laat iedereen in z n waarde en keuze.

            Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              30 januari 2018 om 13:30

              @dijan: Hij zegt dat het waarschijnlijk een duur ding wordt. En geheel in Dijan stijl moet je daar direct weer op pareren door BMW erbij te halen. Ergens beneden in de reacties spring je ook in de verdediging. De rest van je reactie geeft vooral aan hoe kinderlijk je zelf bent. En blijkbaar ook niet tegen kritiek kunt.

              Login om te reageren
              • dijan zegt

                30 januari 2018 om 15:23

                @e34m5touring: Te flauw voor woorden!

        • karhengst zegt

          31 januari 2018 om 08:33

          @dijan: de X2 is op basis van de 2-serie, als ik me niet vergis, en staat dus tegenover de Q3.

          De Q2 opereert een segment lager, of tenminste een half segment. Daar doet BMW niet mee. Maar toch knap van de marketing afdeling dat ze een luxe cross polo voor zoveel geld weten te slijten.

          Login om te reageren
  5. BaRa zegt

    30 januari 2018 om 09:39

    Niet zo moeilijk doen over die SUV’s. Het is van alle tijden dat korte mensen toch graag op een normale manier meewillen in het verkeer.
    http://www.autofans.be/sites/default/files/media/archief/reportages/3144/vw-golf-ii-country-7.jpg

    Login om te reageren
  6. enjoypunani zegt

    30 januari 2018 om 09:42

    Uitgebouwde (sportieve) vw polo.

    Login om te reageren
  7. Ram-G-maN zegt

    30 januari 2018 om 09:54

    Nog steeds satansap voor voor de SQ modellen bij Aldi? Of konden ze niet meer op resusaapjes en jong volwassenen testen?

    Login om te reageren
    • Zjonnie zegt

      30 januari 2018 om 10:15

      @AutomotiveDesigner: nee, Daimler en BMW waren er mee vandoor

      Login om te reageren
    • dijan zegt

      30 januari 2018 om 10:29

      @automotivedesigner: Daar vragen ze nog zure vrijwilligers voor. Vind dat wel iets voor jou.

      Login om te reageren
  8. mashell zegt

    30 januari 2018 om 10:26

    De plaatjes doen vermoeden dat alle nieuwe modellen van Audi er nog steeds hetzelfde uitzien…

    Login om te reageren
  9. thomasthomas zegt

    30 januari 2018 om 10:56

    Ik dacht dat ze op het toekomstige plaatje al onthuld waren. Tot er iemand tegen me zei dat er een doek overheen zat.

    Login om te reageren
  10. misterdrogba zegt

    30 januari 2018 om 14:51

    Nog altijd geen nieuws over de A6? Mag stilletjes aan toch wel komen hoor.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      30 januari 2018 om 16:42

      @misterdrogba: goed punt. Nu de A7 er is, kan de A6 niet zo moeilijk meer zijn.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North