De Audi A8 wordt binnenkort in het nieuw gestoken. Hoog tijd dus om er in Ingolstadt een paar teaserschetsen uit te gooien.
Op 21 augustus presenteert Audi een gefacelifte A8. Afgaande op deze eerste schetsen zal het een wijziging worden die voor de leek onopgemerkt voorbij gaat. Want echt veel designveranderingen zijn er aan de luxeslee niet te zien.
Wat wel in het nieuw is gestoken zijn de koplampen. Deze vallen nu onder de noemer Matrix LED-verlichting, waarbij iedere unit over 18 LED’jes beschikt, verdeelt over 7 blokken die individueel worden aangestuurd. Trucje van Audi om bijvoorbeeld met grootlicht geen tegenliggers meer te verblinden.
Enfin, een potje zoek de verschillen met de huidige A8 kan in de gallery.
stevenpoal zegt
Als de schetsen kloppen vind ik een stuk mooier geworden, sws zien die LED koplampen er dik uit!!!
jrk68 zegt
@stevenpoal:
De schetsen kloppen op 1 punt in elk geval niet, de wielen steken buiten de auto uit….
jaapiyo zegt
@jrk68: En de plaatsing van de wielen op sommige foto’s suggereert een RWD basis. Dat klopt ook niet.
guusboum zegt
Ach ja, duurt nog een jaartje of tien voordat het een echt nieuwe wordt… Qua buitenkant in ieder geval
mbfanatic zegt
Het knappe is, dat ik deze auto bij introductie saai vond… Nu daarintegen is hij in mijn optiek mooier dan de A7. Uiteraard is een mooie S-klasse nog steeds de benchmark in dit segment.
Ot92 zegt
Facelift, zegt genoeg. Alleen andere lampen dus.
Tegenwoordig doet elke merk dat… andere lampen en hopsakee nieuwe model!
stevenpoal zegt
@ot92: Dat is natuurlijk niet waar. Optisch veranderen de “grote” merken hun producten bijna niet om de restwaarde op pijl te houden, onderhuids des te meer.
bigcar zegt
@ot92: Ook een heel belangrijk detail zijn de uitlaat-einden, nu zijn de rond en na de facelift rechthoekig! Een detail die ik kan waarderen ;)
RuVi zegt
@bigcar: ja heeeel belangrijk ;-) de w12 had dat al..
bigcar zegt
@RudyV: ik doelde op de standaardversie, niet op de top-versie
jrk68 zegt
@bigcar:
Wie zegt dat dit een schets is van de standaard versie…? Misschien is dit wel de W12.
bigcar zegt
@jrk68: True that.. Foutje bedankt :)
opabrutus zegt
@bigcar: *detail dat
lincoln zegt
Ford Interceptor .. uit 2007 ..
MAB zegt
achterkant ziet er al beter uit zo maar voorkant..
civic1990 zegt
Gaap. Een saaie Audi met overstylede koplampen…
kapiteinaudi zegt
Dat ziet er gewoon fantastisch uit! De zijkant lijkt trouwens veel op die van de nieuwe Flying Spur. Wordt nog mooier dan de nieuwe S-Klasse denk ik zo.
Pordon zegt
@kapiteinaudi: uhm… Op die nieuwe koplampen en wat andere achterlichtunits na zal er weinig veranderen. Voor mn gevoel komt die facelift wel echt snel, hoe lang is die al op de markt? Ik heb de nieuwe A8 pas 2x zien rijden.
thoisss zegt
@Pordon: 3 jaar ofzo. Open your eyes.
agera zegt
@Pordon: Sinds begin 2010 op de markt dus ruim 3,5 jaar.
jaapiyo zegt
@Pordon: Je hebt ‘m waarschijnlijk al vaker gezien maar toen dacht je dat het gewoon een A4 was.
Pordon zegt
@jaapiyo: Uhmmm dat zal het inderdaad wel zijn geweest. Gaat wel erg hard de tijd als de A8 al 3.5 jaar op de markt is.
kapiteinaudi zegt
@kapiteinaudi: De nieuwe A8 is van 2010 op de markt. De A8 is altijd mijn favoriet geweest, totdat de nieuwe S-Klasse uitkwam. Ik zou niet weten welke ik zou kiezen, maar feit is wel dat de A8 minder kost en zeker zoveel te bieden heeft als de S-Klasse.
kapiteinaudi zegt
@kapiteinaudi: Dat was @Pordon
agera zegt
@kapiteinaudi: Ik zou De Audi A8 kiezen.
Lexus LS is aantrekkelijk vanwege de hybride maar het interieur spreekt mij niet aan. De Maserati Quattroporte heeft teveel gelijkenissen met Lancia, BMW 7-serie is uit balans na de facelift. Jaguar XJ is niet mijn ding. Mercedes wordt pas aantrekkelijk als AMG uitvoering en is dus te duur.
Audi heeft quattro en een standaard a8 is de mooiste als je hem vergelijkt met zijn concurrenten, heeft het mooiste interieur (samen met de nieuwe S) en is goedkoper.
kapiteinaudi zegt
@agera:
De LS is een uitstekende auto, maar spreekt mij totaal niet aan.
De nieuwe Quattroporte vind ik prachtig. Heb er een paar weken terug één gezien en het is echt heel erg mooi. Maar ik zou hem niet nemen omdat de concurrentie veel meer luxe biedt, en dat is uiteindelijk waarom je zo een auto koopt.
De 7-Serie vind ik een heel mooie auto, ook zeer comfortabel, maar hij is ondertussen wel oud.
De XJ is werkelijk om van te snoepen, zowel vanbinnen als vanbuiten.
De nieuwe S-Klasse vind ik ook werkelijk prachtig, maar inderdaad zeer duur. Ik ben eigenlijk niet zo weg van de nieuwe AMG versie. Ik zou gewoon voor de S500 gaan, veel stijlvoller.
Dan blijft er enkel nog de A8 over, de goedkoopste (denk ik toch) en zeker en vast net zo mooi als de XJ en S-Klasse.
Ach ja, het is een kwestie van smaak… Ik ga ook voor de A8.
agera zegt
@kapiteinaudi: We zijn misschien de enige maar ik vind de A8 ook de mooiste.
bakkertje10 zegt
@agera: ik vind het ook een erg geslaagde auto
Fidenza zegt
@agera: A8L met een TDI en twee individuele zetels achteraan = EPIC!
Rick-dos zegt
Dat ze überhaupt nog de moeite hebben genomen om een schets te maken. Is dat om de “designers” aan het werk te houden of vertrouwen ze de mensen op de vloer niet dat ze aan de voorkant andere koplampunits er in moeten monteren en aan de achterkant een chroom sierstrip?
amglover zegt
Best saai , ik vind de nieuwe S klasse en de 7-serie een stuk lekkerder
adyton zegt
Hij is mooi bijgeschaafd. Meer kon je ook niet verwachten bij een facelift.
ferrarithijs zegt
Boooooorinnggg.
lemster zegt
If it ain’t broke, don’t fix it.
darkpluisje zegt
Mooi ding! Als ze die lijnen nu echt zo scherp houden vooraan dan wordt het wat
kahan zegt
Er klopt iets niet op die schetsen… Yep, het heeft 2 deuren te veel
zwepp zegt
Audi heeft goed naar Caddilac gekeken ;-)
m4.cyandooh zegt
Audi moet een keer gaan ophouden met het uitmelken van deze oude design.
rovalo zegt
Ziet er “degelijk” uit. En dat is nou net ook m’n grootste probleem: wie gaat er nou voor z’n 60e in zo’n auto rijden? Behalve natuurlijk als je politicus of bankdirecteur bent.
glashelder zegt
Auto’s worden steeds meer een karikatuur. Steeds platter en breder met steeds grotere wielen.
reistje zegt
Zonder VAG hater te zijn, dit is toch niks.
En dit is pas het concept, een concept moet toch spannend en minstens een beetje extreem zijn aangezien je er mee kan laten wat voor auto het is en dan voer je uiteindelijk de helft niet door.
Ik vind het niet lelijk, maar dit is toch gewoon de Audi a8 van nu.
autobart zegt
@reistje: Koop eens een bril of leer lezen, er staat duidelijk in de tekst dat het een FACELIFT is. De lampen en wat andere zaken worden aangepast.
reistje zegt
@autobart: Was net wakker en ja heb het maar half gelezen, maar dan nog.
berlinetta zegt
Tja.. Nog altijd niet spannend. Meer valt er gewoon niet te zeggen.
The360box zegt
Echt origineel zijn ze ook niet. Hebben gewoon de archief kasten opengetrokken want dit lijkt op de Audi Nuvolari concept.
solmatje zegt
Kiezen tussen een s of a8 vind ik moeilijk, BMW 7 ziet er gedateerd uit.. Wordt waarschijnlijk de a8 omdat de s net iets ordinairder is in mijn ogen
audifreak zegt
Het zijn nog maar schetsen, maar het ziet er veelbelovend uit. Mooi strak! Aftellen naar de 21e..
Tommy2 zegt
Die pinkers zijn wel mooi, beginnen in het midden en vloeien dan naar buiten omhoog. Krijgen we nog meer disco in het verkeer!
metal zegt
Weer dezelfde oude saaie troep, waarom blijven VAG producten steeds zo saai hetzelfde concept…. Noem me een hater maar dit is toch niet zo heel spannend?
CedricH zegt
Laat ons hopen dat de volgende versie er niet uitziet zoals een A4 die ze op 150% gekopieerd hebben…
tstile zegt
Heras Hekwerken heeft er weer een mooie order bij zo te zien.
Verder ziet het er prima uit. Hoop dat het 2004 model nu wat gaat zakken in prijs