Crisis of geen crisis, Audi pakt lekker uit op de Detroit Autoshow (NAIAS). Ze nemen niet alleen de nieuwe R8 V10 mee, maar naar verluid ook een concept car die een voorproefje moet geven van de nieuwe A7.
We hebben al een keer schetsen voorbij zien komen, net als spyshots en een heleboel verschillende photoshops van deze CLS killer. Volgens een uitgelekte planning van Audi zal de A7 echter pas in februari 2010 op de markt komen. Maar in deze rare tijden is natuurlijk niks meer zeker.
Qua motoren kunnen we dan rekenen op het volgende: 2.8 FSI (204 pk), 3.0 liter TFSI (300 pk). En dieselen kan met een 2.7 TDI (190 pk) of een 3.0 liter TDI (240/300 pk). De S7 arriveert in augustus 2010 en krijgt een 4.0 liter TFSI met 394 pk. (via: freep.com)
xantos zegt
Alvast een mooi vooruitzicht!
Bobel zegt
Nou klinkt goed. Ben benieuwd hoe die eruit gaat zien. We hebben dan wel een idee en gelukkig heeft Audi er een handje van om hun concepten ook daadwerkelijk uit te voeren, dus dat bied een hoop goeds.
VonStroke zegt
Erg benieuwd naar deze concept. Hopelijk luidt het de start in van een nieuws design bij Audi. Niet dat mijn hoop groot is, maar je weet nooit.
markieanta zegt
@Bobel,
ik heb wel een idee hoe deze wagen eruit komt te zien.
Gewoon een Passat CC met een overdreven grote en verchroomde snuit en andere binnenkant, die ze dan over 10 jaar nog een keer kunnen uitbrengen als Seat.
Bobel zegt
@ markieanta
Zou goed kunnen, maar ik weet niet of hij op dezelfde bodem komt te staan. Ik krijg sterk de indruk dat dit een totaal nieuwe auto moet worden, maar dan wel met de bekende neus inderdaad.
clijde zegt
@markieanta
So What? Als het maar verkoopt, en daar zijn de heren van VAG goed in.
Majinstar zegt
Wat een lachertje die S7.
markieanta zegt
@Clijde, helaas wel ja.
grasmaaier zegt
Als ze de design inrichting inslaan van de A5 moet dit een erg mooi auto worden .
WieAndersDasAuto zegt
Ik weet haast zeker dat dit een mooie auto wordt, alleen 2.8 FSI met 204 pk lijkt me wat onnodig. Waarom doe je dan niet 2.0 TFSI erin met 210 pk of meer. Lijkt me wat zuiniger. Maar ja ja ik snap het wel de kopers die 70.000 euro er voor uitgeven willen minimaal een V6…
Joey zegt
De A7-schets hierboven is iig de concept. Volgens insiders gaat het productiemodel daar niet veel van afwijken.
Windhoos zegt
@grasmaaier,
Dat weet ik haast wel zeker, gaat iig een mooie bak worden. Alleen wel jammer dat ze zich niet een beetje meer gaan onderscheiden, voorkanten vallen nog wel mee, maar om nou overal dezelfde (maar wel prachtige) achterlichten in te plaatsen. Nee, dat gaat zelfs mij een beetje te ver….
Roland zegt
Achterkant lijkt een beetje een mix van de oude Audi 100 coupe (ca. 1970) en de de eerste 100 Avant (1978 of zo).
Windhoos zegt
Het is en blijft natuurlijk een snel uitgevoerde tekening, zullen toch echt ff moeten wachten op wat detroit ons brengt….
Windhoos zegt
@Robbie,
Met de R8 V10 waren ze iig al 2 maanden te vroeg ;-)
Een betere ontwerper zegt
A6 of A8 met andere daklijn, oh vet boeiend. Het zal weer nóg meer van hetzelfde zijn… En CLS-killer vind ik wel wat vergroot uitgedrukt.
Edje® zegt
Voor zover ik uit al het persmateriaal heb begrepen gaan ze wel een volledig nieuw interieur tonen wat afwijkt van alles wat we tot nu toe van Audi gewend zijn. Dit nieuwe interieur is qua materiaalgebruik, design en afwerking de benchmark voor de “designtaal” van Audi interieurs. Dit gaan we dus in de toekomst terugzien in veel nieuwe modellen van Audi. Ben dus wel heel benieuwd hoe dat dan er uit ziet…
Tommy zegt
Heb inderdaad ook gelezen dat de A7 concept een nieuwe design zal hebben, lijkt me niet echt nodig, het huidige interieur stamt nog maar van de huidige A6 en de nieuwe singleframe grille van de A8 W12 van een paar jaar terug. Maarja een mooie grote vierdeurs coupé is natuurlijk niet saai, en Audi kennende zal het dan vast ook goed komen met de A7.
thomas zegt
maar met da a1 moet er ook en a2 komen
kowalsk zegt
Ik verheug me al op deze auto sinds die planning was gelekt. Ben zeer benieuwd!
thomas zegt
en er kan ook nog iets tussen de q5 en de q7
Nick zegt
@Markieanta: Een Passat CC kan het nooit zijn, want de A7 heeft een aluminium spaceframe, de motor ligt in de lengteas en heeft een hele andere aandrijflijn.
Tommy zegt
Nick heeft gelijk de A7 komt op het nieuwe MLB-platform wat weinig tot niets meer te maken heeft met een Volkswagen platform. Wat ik wel zou willen weten of de A7 nou op de A6 of op de A8 gebaseerd zal worden. Zelf dacht ik logischerwijs op de A6 net zoals de A5 op de A4. Als hij op het komende A8 plaform gebouwd zal worden wordt het wel een hele grote auto en krijgt dan inderdaad een aluminium spaceframe. En hier zal natuurlijk dus ook de nieuwe 3-liter bitrubo TDI in komen…
thom zegt
@ Tommy
Volgens wiki zijn ze bij VAG van plan om al hun auto’s op slechts 2 verschillende modulaire platformen te bouwen. Op de de R8 Veyron ed na.
“All Volkswagen Group MQB platform cars will share the same engine, front axle and pedal box positioning, but the platform will be flexible enough to allow individual models to have a variety of wheelbase, track and external dimensions”
Modulare Längsbaukasten MLB
“This technology forms the basis of the current B8 (Typ 8K) A4 and A5, as well as the Q5. It is also expected to be utilised for the next-generation A6, the upcoming A7, and even the next A8.”
http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_MLP
http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group_MQB_platform
smoke zegt
@thom
Bij mijn weten zijn het er vier.
Windhoos zegt
@Thomas,
De dingen waar jij het over hebt zijn volledig offtopic, maar om je toch tegemoet te komen, er is idd gesproken over een terugkomst van de A2 al zijn er nog geen concrete plannen…..
Over een Q6 is me itt de Q3 nog niets bekend
Tommy zegt
@Sir Smokalot: Dan zijn het er 3 want de Up! kreeg volgens latere berichten de motor gewoon voorin tog? En het MQB-platform is gewoon een doorontwikkeld Volkswagen platform met de motoren er dus dwars in dacht ik zo. Het is in ieder geval 100% zeker dat de A7 op een MLB-platform komt en dus ook de 7-traps S tronic krijgt. Volkswagen gaat dit platform de komende tijd niet gebruiken dacht ik. Mischien met een nieuwe Pheaton maar dat duurt nog een tijdje.