• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi met gefacelifte Q7 naar Beijing Auto Show

Auteur: Dennis, gepost 19 maart 2009 om 09:54 – 24 Reacties

Audi Q7 logo

De Audi Q7 is leverbaar sinds januari 2006 en bezet dus alweer ruim 3 jaar consequent overal anderhalve parkeerplaats. Met z’n lengte van 5,086 meter is de Q7 zo ongeveer de langste in zijn soort. Imponerend wellicht, maar tegelijkertijd zeker niet altijd even praktisch. De verkopen van de Q7 lopen de laatste tijd terug en in zware economische tijden heeft Audi met de Q5 een prima voordelig alternatief voorhanden. Wellicht dat een facelift van het enorme bakbeest weer wat potentiële kopers kan verleiden om hun knip open te trekken?

Eind april zal Audi op de Beijing International Auto Show waarschijnlijk een gefacelifte Q7 presenteren. Officiële details zijn nog niet vrijgegeven, maar naar verwachting zal in ieder geval de grille licht zijn aangepast en LED dagverlichting worden gemonteerd. De 280 pk sterke 3,6 liter FSI motor, zal worden vervangen door het nieuwe 290 pk sterke 3,0 liter TFSI blok uit de A6. Tot slot zal de Q7 ook worden uitgerust met de nieuwe 7-traps S-tronic vernellingsbak. Naar verwachting staat de vernieuwde Q7 voor de herfst bij de dealers. (via: autoblog.es)

Ook interessant!

  • Audi Q7 55 TFSIe rijtest video
  • Mijn Auto: Audi S6 Avant van Kelly
    Mijn Auto: Audi S6 Avant van Kelly
  • Mijn Auto: Audi RS4 B8 Avant van Ralf
    Mijn Auto: Audi RS4 B8 Avant van Ralf
  • Mijn Auto: Audi S3 (420 pk) van Ruben
    Mijn Auto: Audi S3 (420 pk) van Ruben

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Q7

Vorig bericht: « Amerikaanse Smart Fortwo hype lijkt voorbij
Volgend bericht: Gerucht: comeback van Toyota MR2 als Prius Coupé »

Lees Interacties

Reacties

  1. bmw zegt

    19 maart 2009 om 09:56

    Interessante downsizing met die 3.0-motor, als je het mij vraagt. Nu die carrosserie nog downsizen…

    Login om te reageren
  2. FiXeR zegt

    19 maart 2009 om 10:01

    bmw, de carrosserie is al gedownsized.. Dat heet de Q5 ;)

    Login om te reageren
  3. Benjamin1 zegt

    19 maart 2009 om 10:08

    Was wel nodig ook. Q7 is de mammoettanker van de snelweg :|

    Login om te reageren
  4. Robert zegt

    19 maart 2009 om 10:13

    @Benjamin

    Kwestie van tijd voordat Somaliërs er ééntje kapen. ;-)

    Login om te reageren
  5. Sorcerer zegt

    19 maart 2009 om 10:18

    Prima toch, die downsizing? Als je per se een 4.2 V8 wilt kun je die nog steeds bestellen, maar de weinig-km-leaserts kunnen net zo goed gewoon die 3.0T kopen, die nog een stuk sneller is ook (supercharger; dus hoog koppel laag in de toeren)

    Login om te reageren
  6. keesieboy zegt

    19 maart 2009 om 10:52

    Niet op de autoRAI?

    Login om te reageren
  7. Headhunter zegt

    19 maart 2009 om 10:58

    Ben benieuwd hoe de LEDs staan op het beest dat Q7 heet.

    Vind het persoonlijk al een mooie auto, en ja het motorenaanbod blijft leuk..

    Login om te reageren
  8. Tombnolz zegt

    19 maart 2009 om 11:11

    Een geslaagde facelift zou echt wonderen kunnen doen bij de Q7. Op zich geen misse auto, maar de achterkant klopt niet. Zeker de achterlichten zijn te groot en te lomp.

    Login om te reageren
  9. Eric zegt

    19 maart 2009 om 11:26

    @ Tombnolz
    Dan krijg je een kontlift!!

    Login om te reageren
  10. FrieZ zegt

    19 maart 2009 om 12:01

    @ Headhunter: Kijk naar de Q7 V12 TDI, dan krijg je al een idee van de LED-lampen.

    Ik hoop persoonlijk dat ze de voorkant gaan aanpakken, want dat vind ik juist het minst geslaagde deel van de huidige Q7. De achterkant daarentegen vind ik wel geslaagd!

    Login om te reageren
  11. Murat zegt

    19 maart 2009 om 12:25

    De Q7, der uber suv,,

    heb er 6 maanden in kunnen rijden, genietend….
    Helaas gestolen wellicht de somalische kapers,,, nog in conflict met de verzekering wegens niet actieve gps systeem.

    M vr Grt

    Login om te reageren
  12. Citrofiel zegt

    19 maart 2009 om 13:11

    Die facelift zal niet veel uitmaken, de 3.0 TFSI is een goede stap, die wellicht wat mensen zal gaan verleiden. Maar een topper wordt het voorlopig toch niet meer. De SUV-hype is over zijn hoogtepunt, er is crisis en dus minder vraag naar dit soort bakbeesten… Ze proberen nog te redden wat er te redden valt.

    Login om te reageren
  13. Lars zegt

    19 maart 2009 om 13:14

    mastodont 1e klas…

    Login om te reageren
  14. Dirk zegt

    19 maart 2009 om 13:29

    Is en blijft een lompe auto.

    Login om te reageren
  15. kowalsk zegt

    19 maart 2009 om 13:50

    Het zijn de vele kleine dingetjes die de Q7 lelijk maken, dus ik hoop op een grondige opfrisbeurt. Scherpere lijnen bij de wielkasten, koplampen en luchtinlaten, strakkere achterlichten (zoals de Pikes Peak Quattro die had) en die lampen in de achterbumper zijn naar mijn mening veel te groot.

    Login om te reageren
  16. BananaFlip zegt

    19 maart 2009 om 14:36

    Leuk hoor, zo’n faceliftje.
    Maar ik denk ook niet dat dat heel erg veel uit gaat maken.
    Wat natuurlijk wel helemaal 2009 is, is drieliter turbo.
    Lekker downsizen tot men erbij neervalt!
    En meer paardjes zijn natuurlijk altijd mooi meegenomen.

    Login om te reageren
  17. Tycho zegt

    19 maart 2009 om 14:53

    @Autoblog: de autoshow eind april is in Shanghai, niet in Beijing.

    Login om te reageren
  18. Majinstar zegt

    19 maart 2009 om 15:15

    Audi profileert zich meestal als premium merk en doet dat op een manier waarbij ze b.v. de Q7 iets groter maken dan die van de concurrenten en een paar duizend € goedkoper maken. Dit om meer mensen een gevoel te geven alsof ze ook premium rijden.

    De Escalade is voor mij nog steeds de dikste SUV op Aarde.

    Login om te reageren
  19. VivelaFRANCE zegt

    19 maart 2009 om 15:36

    De Q5 is toch echt een stuk mooier!

    Login om te reageren
  20. audi das kar zegt

    19 maart 2009 om 16:07

    wordt wel mooi denk ik
    zolang hij maar niet op de A2 gaat lijken is alles ok
    komt er nog een filmpje van die autoshow?

    mzl

    Login om te reageren
  21. jaapie zegt

    19 maart 2009 om 16:54

    Hopelijk nu wel leverbaar met witte knippers

    Login om te reageren
  22. Tommy zegt

    19 maart 2009 om 17:59

    Hopelijk duwen ze nou eindelijk een keer die V10 d’r in, beetje meer power in het benzine programma zou wel welkom zijn denk ik met het oog op de concurentie en qua diesel zitten ze ook al aan de V12.

    Vind de Q7 opzich al mooi gelijnd, alleen de achterkant komt wat raar uit maar langs zij en van voor ziet die dr toch wel gelikt uit voor zo’n grote auto! :P

    Login om te reageren
  23. JollyJumper zegt

    19 maart 2009 om 18:55

    niet doen, overdone blijft overdone

    Login om te reageren
  24. Cantago zegt

    22 maart 2009 om 01:23

    Blijft een gruwelijk gave auto!! Ziet er toch wel mooier uit dan een X6 oid.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North