Audi heeft al een aantal keer de wens uitgesproken om per 2020 het label Number One premium brand in the world te dragen. Om die titel van BMW te pikken is besloten om komende vier jaar zo’n €13 miljard te gaan investeren in nieuwe (en bestaande) fabrieken, nieuwe modellen en nieuwe technologie.
Audi heeft zichzelf tot doel gesteld om in 2020 minimaal 2 miljoen auto’s te verkopen. Ter vergelijking: Voor 2012 zal de teller naar verwachting ergens rond de 1,44 miljoen stoppen. En Audi zal flink gas moeten geven om BMW in te gaan halen. De verkopen van BMW stijgen dit jaar namelijk zo’n 4,6 procent terwijl de verkopen van Audi met ‘slechts’ 1 procent stijgen. BMW is dus een aardige voorsprong aan het opbouwen.
Durven jullie te voorspellen welke niches Audi de komende jaren nog gaat opvullen om meer dan BMW te verkopen?
slak zegt
zeker een nieuw groter copieerapparaat.
heidekonijn zegt
@slak: Dat kunnen ze ook gewoon van Maserati lenen, dus hopelijk niet.
jrk68 zegt
@slak:
Zullen ze wel moeten als ze een A0 willen….
O wacht, zelfs die volgorde hadden ze nog niet helemaal door….
jobh zegt
misschien moeten ze een keer normalen prijzen vragen voor hun auto’s, dat zou denk ik echt helpen
lincoln zegt
@jobh:
ze proberen het tegendeel te bewijzen ..
en het lukt ze nog ook ..
alleen helemaal doordringen bij jou doet dat nog niet ..
bartsmit zegt
@jobh: De A3 was altijd overpriced maar dat kun je van de A4 niet zeggen. Voor 43K heb je een dikke A4 S-Line voor je deur staan. Dat kost een Passat of een Mondeo ook.
rufctr01 zegt
@bartsmit: alleen is volgen TüV de Ford betrouwbaarder en de Audi verre van…
bartsmit zegt
@rufctr01: Mijn buurman had een nieuwe Mondeo uit 2008, dat ding heeft vaak de garage gezien, zelf twee keer stil komen te staan.
rufctr01 zegt
@bartsmit: tja, zo ken ik mensen met een Audi die veel elektronische ellende hebben en ook al vaak stil hebben gestaan. In mijn ogen als je roept dat je premium bent moet je op Nr 1 staan met betrouwbaarheid. Audi komt niet in de top 10 voor!
CedricH zegt
@rufctr01: bij BMW is dat niet beter (bijna iedereen die ik ken met een BMW heeft wel al eens serieuze problemen gehad) en dat stopt hun verkopen blijkbaar ook niet…
heersema zegt
@rufctr01: even bij de cijfers van het ADAC googlen pannenstatistik.. daar maken AUDI, BMW en MERCEDES mekaar niet zoveel.. met de techniek zit het wel goed.. een auto bouwen waar 15 jaar later nog geen plekje roest op zit is een andere zaak.. ;P
Kvgorp zegt
@bartsmit: alleen zit je in een A4 achterin helemaal opgefrommeld en in een passat of mondeo niet. Maar dat maakt een Audi rijder niet uit zo lang er maar vier ringen op staan.
rufctr01 zegt
@Kvgorp: helemaal gelijk in! Achterin is de ruimte in een A4 gewoon scharrig!
stanoow zegt
@rufctr01: net als de Q5. Als je twee kratten bier en een zak chips in je kofferbak hebt liggen is ie vol…
Benjamin1 zegt
@rufctr01: nee de gebakken lucht neemt alle ruimte im.
heersema zegt
@rufctr01: ja gelukkig zit het in een BMW 3 serie koninklijk.. met opgetrokken knieen.. welterusten
bartsmit zegt
@Kvgorp:
Je kunt ook overdrijven. Maar je hoeft geen Audi te rijden. Voor jou zijn er Mondeo’s en Passats uitgevonden of wat dacht je van die hele ruime Superb Combi, het enige waar ze over lullen is de ruimte. Logisch want de rest is ruk.
Kvgorp zegt
@bartsmit: liever dan een zwaar overhypte Audi. Ze rijden prima hoor en zien er goed uit. Maar nee niet voor mij.
bsxc2 zegt
@bartsmit: Een A4 mag je denk ik niet vergelijken met een Mondeo/Passat.
jrk68 zegt
@bsxc2:
Waarom niet? Alle 3 D-segment….
En kom niet met dat Premiujummie gelul want dat is het niet.
Rolls Royce en Bentley zijn premium, de rest is gewoon “overpriced”.
rufctr01 zegt
@bsxc2: hoezo niet? Zelfde klasse, Audi te duur en geen premium kwaliteit. Niks meer dan een Mondeo, 508, 3 serie, Passat, C5 etc
bsxc2 zegt
@rufctr01: Een A4 is veel kleiner dan een Passat/Mondeo, een A4 zou beter passen bij een Jetta.
nibor zegt
@bsxc2: een Jetta? Heb je wel eens een A4 in het echt gezien?
roller zegt
@bsxc2: een a4 is niet veel kleiner dan een passaat hoor, en als je meer been ruimte wil koop je toch gewoon een a6 of een a8. als de A4 al heel veel been ruimte zou hebben dan zou niemand meer een a6 kopen.
rufctr01 zegt
@roller: ik weet niet uit welke ei jij bent gekropen. Een A6 of A8, heel ander segment.
kapiteinaudi zegt
@jobh: Dus een BMW of Mercedes is niet overpriced?
fant zegt
Alle 13 miljard richting het design department AUB.
xilver zegt
@fant: Dan kunnen die lui eindelijk hun scan- en kopieermachines vervangen!
fant zegt
@xilver: Of wat mensen van BMW weglokken. Als ze die 13 miljard gebruiken om 8 jaar lang een paar mensen van BMW een twee keer zo hoog loon te betalen kunnen ze misschien nog wat bereiken :D
mashell zegt
@fant: De kopie cultuur zit er bij BMW net zo in als bij Audi. Neem een 7 serie, stel het kopieer apparaat in op 92% en voilà een 5 serie, doe het grapje nog een keer en je hebt een 3 serie. Een 1 serie is wat lastiger, daar moet je 3 serie design mengen met dat van de VW Golf.
fant zegt
@mashell: Ja, het verschil is in mijn ogen echter dat BMW in elk geval een mooie basis pakt en daar op door kopieert.
stevenpoal zegt
al draagt een aap een gouden ring het is en blijft een lelijk ding
lincoln zegt
Audi wil een groter auto-verhuur bedrijf worden dan BMW ..
logische doelstelling toch ..
dat doen financieringsmaatschappijen nou eenmaal ..
luuktb zegt
Dat alles voor een knopje , AWD /RWD.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@luuktb: dan had je een nieuwe Saab 9-5 Aero moeten kopen! Die heeft dat. Maarja…
Rick-dos zegt
Ik zou met die 13 miljard mij vrijkopen van VAG en een echt merk gaan opzetten.
Maar goed, dat ben ik…
kaasboerin zegt
@Rick-dos: Wat is volgens jou een echt ‘merk’ dan?
Rick-dos zegt
@kaasboerin: Eentje die niet in de schappen van het magazijn van VAG shopt. ;)
kaasboerin zegt
@Rick-dos: Och jongen toch, wat zullen ze daarvan balen bij Audi.
Rick-dos zegt
@kaasboerin: Lijkt mij ook. Hun levenlang verbonden zijn aan dat kopieerapparaat. Verschrikkelijk. Als ik er wat langer over nadenk zou ik er bijna medelijden mee krijgen…
heidekonijn zegt
@Rick-dos: Zou mooi zijn. Sluit naadloos aan bij het idee dat Audi Alfa wil kopen om mee tegen BMW te concurreren. Aankoopprijs van het merk en de hal in Arese zit misschien al in dat bedrag?
lincoln zegt
@heidekonijn:
ja ..
je kan alleen geen 13 miljard lenen en dan denken dat je dan “vrij” bent ..
dat dacht ik eerst ook met mijn hypotheek ..
maar ondertussen ben ik meer verweven met ING dan me lief is ..
da,s dus regelrechte zottepraat ..
Rick-dos zegt
@lincoln: Maar wel aardig van ING dat ze jouw hypotheekje van de DSB-bank wilde overnemen.
heidekonijn zegt
@lincoln: Ik vrees dat de Alfa trein het station ‘vrij’ al begin vorige eeuw is voorbijgereden, ergens toen Nicola Romeo afstapte. Het zou al een hele verbetering zijn als men enkel nog tweederangsonderstellen van audi zou gebruiken ipv derderangsonderstellen van Opel. En Mazda. En Chrysler. En Fiat. En Mercedes.
lincoln zegt
@heidekonijn:
die 13 miljard die Audi gaat lenen bij VAG ..
daar had ik het over ..
Rick-dos zegt
@heidekonijn: Zou wel moeten lukken, toch?
Maar Alfa is echt zo’n merk dat zich vrij zou moeten kopen of onder ander management moet komen. Weet alleen niet of VAG dan de meest geschikte is. Heb het gevoel dat het dan een geval van: van de regen in de drup. VW/VAG drukt naar mijn mening teveel z’n stempel op de merken binnen de VAG-groep waardoor een Alfa zich bijvoorbeeld niet of niet genoeg kan profileren. Je zou een koper moeten hebben die de kernwaarden weer terug brengt bij Alfa.
Emile_Benz zegt
@Rick-dos: eigenlijk blijft dan maar 1 geschikte partij over om Alfa te kopen en er bovenop te brengen…de concurrent: BMW Group AG…
jrk68 zegt
@Emile_Benz:
Dat lijkt mij gek genoeg wel een zalig plan.
heidekonijn zegt
@jrk68: Jah, maar waarom zouden ze? Ze hebben meer aan complemetaire merken. Mini, Rolls…
lincoln zegt
@Emile_Benz:
en dan gewoon BMW,s met onverzinkt plaatwerk verkopen ..
om een beetje aan de “roots” tegenmoed te komen ..
Rick-dos zegt
@Emile_Benz: Daar zat ik ook aan te denken. Denk alleen net als @heidekonijn dat BMW meer complementair zoekt dan overlappend.
Weet je wie misschien wel een goede zou zijn? Tata. Zij hebben meer dan genoeg financiële middelen om echt te kunnen investeren. En als je ziet wat ze met LR en Jaguar doen dan is dat wel hoopgevend. Houden hun eigen identiteit terwijl er ook geïnvesteerd wordt. Zouden ze ook een volume-merk aan het portefeuille toevoegen.
heidekonijn zegt
@Rick-dos: Volledig mee eens. Alfa heeft maar een model of twee nodig om er terug bovenop te komen: een Spider en een nieuwe Giulia.
Maar wie heeft de cash en durft het te gebruiken? En als je er over nadenkt, zitten de andere VAG merken niet naast hun kernwaarden. Niet dat de meeste me aanspreken, maar dat is een ander. Mogelijk heeft Audi gewoon een zusje nodig om genoeg aantallen te maken voor een reeks behoorlijke platformen dat de eenheidsworst overstijgt.
jrk68 zegt
@heidekonijn:
Dat zusje hebben ze al jaren, Seat heet ze….
Ze doen er alleen geen bal mee, behalve roeptoeteren dat ze de “spaanse Alfa” is….
heidekonijn zegt
@jrk68: Kom toch, meen je nu echt dat Seat premium wordt gepositioneerd? In het beste geval zijn ze de Spaanse Skoda. En dan nog hebben ze meer modellen, verkoop en winst dan Alfa tegenwoordig. Niet mijn lievelingsmerk dat Seat maar er toch behoorlijk op vooruitgegaan sinds de Marbella, nee?
Rick-dos zegt
@heidekonijn: Zou ook mooi zijn als ze de draad weer oppakken waar de 75 het achterliet. Dus een middenklasse met achterwielaandrijving. Alleen daarom al denk ik niet aan VAG.
Dan de modellenlijn aan de onderkant en bovekant uitbouwen met een 33 en een 164 opvolger.
Misschien daarom dat Tata een goede partij zou zijn.
Maar goed, zolang Marchionne er zit denk ik niet dat we snel zullen meemaken dat Alfa verkocht wordt.
heidekonijn zegt
@Rick-dos: Tata zou een schitterende partij zijn, maar eigenlijk als je naar Volvo kijkt doet zelfs Geely het niet slecht. En een rwd transaxle onderstel met vurige v6 , lsd en 25% gewicht op elk wiel zoals de 75… zou vandaag de dag revolutionair zijn.
Benjamin1 zegt
@heidekonijn: niemand gaat dat inzetten, markt krimpt, zware concurrentie, lage marges. Kwestie van tijd/ overleven over 4 jaar verder kijken…
heidekonijn zegt
@Benjamin1: Je zal waarschijnlijk gelijk hebben. Maar niet noodzakelijk. Geely stopt geld in Volvo, Tata stopt geld in JLR, … en kijk eens naar de titel. Ik ben geen fan van VAG producten maar aan hun strategie valt weinig af te doen. Wie niet zaait zal op termijn niet oogsten.
mashell zegt
@Rick-dos: Die 13 miljard krijgen ze natuurlijk van VAG. Uit VAG stappen waar je broertjes als Bentley, Lamborghini en Porsche hebt is net zoiets als uit de koninklijke familie stappen, meer dan een beetje dom…
Rick-dos zegt
@mashell: Net alsof ze zoveel profijt hebben van Bentley en Lamborghini.
KEV9 zegt
@Rick-dos: Rs6 ? ( de V10 ) nog steeds elke BMW voor lul zettend
rufctr01 zegt
@Soulmaster: welke BMW?
heersema zegt
@mashell: audi maakt miljarden winst.. gewoon even googlen en je bent weer ‘bij’ ;)
heersema zegt
@mashell: even beter bij de les blijven.. Audi verdient miljarden.. net als VW.. ze hebben mekaar niet nodig
koenmb zegt
Er is nog plaats voor een A0, (nieuwe) A2 en A9, met onderlinge varianten Sedan, Break, Coupe, Cabrio, 4-deurs coupe, Shooting break en GT. Dan kan men al die modellen net wat hoger zetten en de A vervangen door een Q. Beetje variatie in prijs, grootte en aantal ledjes en elke idioot kan binnen zijn prijscategorie een Audi aanschaffen.
rufctr01 zegt
@koenmb: heel goed voor de idioten, de mensen met verstand blijven BMW rijden.
ferrari94tr zegt
@rufctr01: Verstandige mensen rijden Mercedes.
Megakix zegt
@ferrari94tr: oudere mensen…
jrk68 zegt
@Megakix:
Wijsheid komt met de jaren toch?
Wij zitten bijna in de Mercedes doelgroep vrees ik….
Megakix zegt
@jrk68: know…kan me wel bekoren, die Mercs (meestal), dus een overstap is zó gemaakt :)
rufctr01 zegt
@ferrari94tr: mwah, de Eklasses van een jaar of 6-8 terug waren wel heel slecht. En dan hebben we het nog niet over de eerste generatie Vito gehad! Die donderden van de roest uit elkaar en waren technisch een ramp!
heersema zegt
@rufctr01: de 190 destijds.. de C klasse.. kijk om je heen
lincoln zegt
@rufctr01: + @ferrari94tr ..
lenen.nl is jullie vriend ..
rufctr01 zegt
@lincoln: gelukkig niet, alles is betaald!
ferrari94tr zegt
@lincoln: Zo duur is een 190d niet hoor ;)
bartsmit zegt
De laatste generatie quattro’s hebben al een overstuur-karakter. Dat is een goede zaak. Audi; Freude am Fahren ;)
kaasboerin zegt
@bartsmit: Is dat quattro zo goed? Proest…….
bartsmit zegt
@kaasboerin: Als jij het zegt….
mashell zegt
@bartsmit: Autobild heeft een paar jaar terug als een een 4WD test gedaan, de klassieke 4WD merken Audi en Subaru vielen door de mand, de systemen van VW, BMW en vooral Mercedes bleken veel beter. Is niet zo gek, de systemen van Audi en Subaru zijn in de basis oud en en niet zo slim as de nieuwe systemen.
bartsmit zegt
@mashell: dan snap ik niet dat Audi niet voor het nieuwe systeem kiest. Maar ik kan het me niet voorstellen.
imba zegt
@mashell: Lul geen onzin. (dat Subaru) gedeelte.
bullgod76 zegt
De enige mogelijkheid die ik zie voor Audi om BMW te verslaan is door het verlaten van de VAG group.
Capibaro zegt
Investeren in design, achterwielaandrijving (hoeven ze met doods stuurgevoel fwd niet meer te verbloemen) en (helaas) heel veel in alternatieve brandstoffen en aandrijftechniek
kaasboerin zegt
Gaat ze heus wel lukken, bijna iedereen is er gek van tegenwoordig..
fkbmw zegt
Wacht maar tot @kapiteinaudi hier komt lullen. Hahaha! Niet dat ik Audi haat, helemaal niet zelfs. Zo’n RS6 en een RS4/RS5 zijn echt super, maar ze moeten geen A0, Q5 RS en andere nutteloze dingen gaan doen. Zoals je dan weer wel kan zien vind ik BMW maar niks. Mercedes vind ik dan wel weer bijna even mooi als Audi persoonlijk.
kapiteinaudi zegt
@fkbmw: En ik kom inderdaad lullen. Waarom moet BMW toch altijd aan de top staan. Het wordt ééns tijd dat Audi nummer één claimt, zoals het hoort.
jrk68 zegt
@kapiteinaudi:
Ze kunnen claimen wat ze willen…,gelukkig is de praktijk een stuk weerbarstiger….
rufctr01 zegt
@kapiteinaudi: haha pannenkoek! Welterusten met je omgekatte Skoda!
solmatje zegt
@rufctr01: de rufctr ook
heidekonijn zegt
Kuch, dat is dus 13 keer het bedrag dat Marchionne in de hele Fiat auto groep wil investeren.
Megakix zegt
@heidekonijn: tsja…die Marchionne…/zucht…/sukkel
fkbmw zegt
@Megakix: Waarom is dat zo een sukkel?
Megakix zegt
@fkbmw: zie de discussies hierover over de afgelopen periode van 3 jaren…tussen mij en @heidekonijn
jrk68 zegt
@fkbmw:
Nu ben ik nog al een liefhebber van italiaanse auto’s, maar Marchione maakt het leven van mij en de medeliefhebbers er niet makkelijker op.
Iets met “gebrek aan aansprekende nieuwe modellen”.
fkbmw zegt
@jrk68: Ik moet ook wel zeggen dat ik van die nieuwe Quattroporte meer had verwacht. Hij lijkt gewoon te veel op een Chrysler. De beschikbare 6-cylinder is zelfs een Pentastar. Niet dat ik iets tegen Chrysler heb, die 300 (of Lancia Thema in Europe) is heel mooi, maar je doet dat gewoon niet, een Maserati met Chrysler-onderdelen bouwen. Die Kubang is dan weer heel erg lelijk. Ik ben bang dat de nieuwe GranTurismo en GT Convertible ook niet erg mooi zullen zijn. Het is goed maar ook slecht wat Marchionne doet vind ik. Economisch is het goed, maar inderdaad, als je van auto’s houdt is het minder goed.
heidekonijn zegt
@fkbmw: Wie denk je dat Maserati’s doelpubliek is, boekhouders of autoliefhebbers?
jrk68 zegt
@heidekonijn:
Vastgoedjongens.
rufctr01 zegt
Als Audi BMW wil verslaan dan mogen ze wel aan de bak. VW verlaten, eigen techniek ontwikkelen en zorgen dat ze kwalitatief beter worden. Dat gaat met VW techniek nooit lukken. Nu koop je een auto voor een BMW prijs met VW ellende!
HDM zegt
Er zijn nog geen Sportbacks in de Q reeks en dat kan echt niet. BMW heeft z’n oerlelijke X6 en Mercedes komt in 2015 met een ongetwijfeld net zo lelijke ML Coupé achtige, dus het lijkt mij toch niet dat Audi hier niets aan gaat doen. Waarschijnlijk zal de A1 nog worden uitgemolken en komt er een A2 revival, dan die R10 supercar en een A8 Sportback (A9 of zo?).
Megakix zegt
Oh god…NOG meer AB.nl VAG-rijtesten….!!! Aaaarghh
rotarypowah zegt
En zulke grootheidswaanzin is dus wat Audirijders tot Audirijders maakt.
rufctr01 zegt
@rotarypowah: van…kijk mij eens geslaagd zijn! Ik rij een Audi!
Megakix zegt
@rufctr01: ergens dringt het niet tot hen door…zouden het soms allemaal stoffige boekhoudertjes zijn ? Oogklepjes voor, punteslijper op de desk, debet-credit…boek boek boek :)
Emile_Benz zegt
@Megakix: boeken…en 50 tinten grijs…
Het schijnt (heb het boek zelf niet gelezen) dat de personages in 50 tinten grijs grijze Audi’s rijden… Daardoor denken de Audi-rijders dat ze sexueel aantrekkelijk worden door hun Audi…
solmatje zegt
@rufctr01: “kijk mij geslaagd zijn.. Ik rijd een snellere auto dan jij.. succes met je gefrustreerde leven verder” zoiets denk ik, maar weet niet zeker
rufctr01 zegt
@solmatje: ik zou het zeker niet denken! Ik lach de ’trotse’ Audi rijder uit! In mijn ogen een domme pannenkoek die veel te veel voor zijn barrel heeft geleend!
voytekbe zegt
Dat ze dan maar eens beginnen met hun designers op wereldreis te sturen dat ze eindelijk eens wat inspiratie opdoen…
Audi heeft altijd best mooie wagens maar ze zijn gewoon saai en al jaren niet meer vernieuwend. Designslop…
lincoln zegt
@voytekbe:
verkoopcijfers vertellen hele andere dingen .. feiten bijvoorbeeld ..
jrk68 zegt
@lincoln:
Je bedoelde waarschijnlijk “verhuurcijfers”….
rufctr01 zegt
@jrk68: hahaha…
Megakix zegt
@jrk68: denk eerder dat ze die 13mrd aanwenden om ‘cijfertjes erbij te liegen’ :)
jrk68 zegt
@Megakix:
Al investeren ze 130 miljard, mij zien ze niet meer terug…
Of ze moeten die 13 miljard in service betrouwbaarheid en personeels trainingen steken (lees: “hoe raak ik mijn misplaatste arrogantie kwijt” trainingen).
Megakix zegt
@jrk68: zolang het de doelgroep 25-35 imponeert, is die markt nog grotendeels aan Audi…
voytekbe zegt
@lincoln: Akkoord maar mensen rijden nu ook eenmaal liever rond in een Audi dan in een Ford.
Een autoliefhebber kan echter niet ontkennen dat de designrichting van audi de laatste jaar weinig tot niets vernieuwend gebracht heeft. Alle modellen zijn op hun dimensies na vrijwel identiek aan elkaar. Hopelijk gaan ze bij BWM die richting ook niet uitgaan want de nieuwe 3-reeks heeft toch wel serieus wat 5-reeks trekjes als je de achterkant bekijkt.
kapiteinaudi zegt
@voytekbe: Het design van Audi is véééééééééél verniewender dan dat van BMW. Alle BMW’s hebben hetzelfde saaie en emotieloze interieur. Zelf een 3-jarige kleuter kan beter een auto tekenen dan die mongolen bij BMW.
sidelo zegt
@kapiteinaudi: En nu je speen weer in je mond stoppen….
kapiteinaudi zegt
@sidelo:
heyaudi zegt
18 miljard om alles te doen wat BMW al gedaan heeft. Succes, not.
Megakix zegt
@heyaudi: 13 mrd..maar hae, wat maakt dat uit, blijven ongeïnspireerde meukbakjes.
heyaudi zegt
@Megakix: excuus, moet even een bril opzetten.
desjonnies zegt
Het economisch klimaat & de vooruitzichten in Ingolstadt, zijn totaal anders dan in de echter wereld.
Je kunt ‘de beste?’ kwaliteits-meuk ter wereld wel willen verkopen, als de mensen geen geld meer hebben zal de Aygo/107/C1 de beste oplossing zijn voor velen.
Me ziet voorlopig alleen maar een schier onstuitbare opmars der Koreanen.
Value for money principe hebben die gasten.
lincoln zegt
@desjonnies:
onderschat de huurauto-cultuur niet ..
99% van alle nieuwe MB Audi BMW kneuzen betalen elke maand netjes hun leasebedrag ..
zonder 1 cent te durven afdingen ..
gewoon het volle pond ..
ELKE MAAND ..
autokopers komen daar niet eens in de showroom ..
desjonnies zegt
@lincoln:
Yep dude, maar al die lange termijn huurwagens worden ook ergens gefinancierd en zoals het er naar uit ziet, zal de poen nog wel ff op zijn.
jrk68 zegt
@desjonnies:
Yep, volgende week gaat de laatste Audi er bij ons ook uit.
Die jongens hadden er geen zin meer in om krom te liggen voor de bijtelling van zo’n hok….
Vraag me niet waarom maar het barst nu van de Megane’s en Focussen….
lincoln zegt
@desjonnies:
sprak laatst iemand die lease/leen/huur meuk confisceert voor BMW ..
die fags blijken zo overemotioneel te kunnen reageren op “hun” brikkie dat ze liever stront eten dan hun auto weg gesleept zien worden ..
is voor mij (en jou denk ik ook) een abstracte wereld ..
want status overkomt alleen geestelijk arme mensen ..
maar dat paralelle universum is among us .. and alive ..
kaasboerin zegt
@lincoln: soort ‘repo’ dude?
Lijkt me apart werk overigens.
Ken je nagaan dat ze dat huurcontract niet eens kunnen betalen ondanks dat je dood wordt gegooid met consumentenbescherming (voor mongolen).
lincoln zegt
@kaasboerin:
yep .. ik ga over 2 weken een paar dagen met hem mee ..
wil dat wel eens meemaken allemaal ..
consumenten bescherming is NOOIT opgewassen tegen hebzucht ..
dat weet je van jezelf ook wel ..
de autodealers zijn hier de bankiers ..
allemaal Dirk Scheringa,s ..
die smeren je veel te dure meuk en opties in je haren ..
onder het mom van .. “je rijdt wel nieuw” of “je leeft maar 1 keer” ..
en het obligate verhaaltje dat het belastingtechnisch eigenlijk heel goedkoop is omdat bla bla bla bla ..
kaasboerin zegt
@lincoln: true, maar het is wel z’n werk (ik zou er zelf niet trots op zijn, op zulk werk).
Ouders moeten het er in gewoon vroeg instampen, bij hun kinders.
Uiteindelijk ben jij degene die z’n krabbel zet.
jrk68 zegt
@kaasboerin:
Lijkt mij wel een grappig bijbaantje, de droom van Audirijders doorprikken….
Daar hoeven ze me niet eens voor te betalen….
kaasboerin zegt
@jrk68: met werk bedoelde ik trouwens de verkoper.
Maar ja, lijkt me wel interessant (en spannend) om mee te maken inderdaad, een confiscatie van een auto.
Megakix zegt
@kaasboerin: mijn vrouw heeft ooit bij de VAG-bank gewerkt…jochies met petjes die iedere maand hun envelopje droppen aan de balie…of smoezen dat ze geen geld hebben en uitstel willen :).
kaasboerin zegt
@Megakix: vag-bank? petjes? huh? ;D
Megakix zegt
@kaasboerin: ze hebben een eigen leenbank in Nederland, of wist je dat niet ? Een kennis van mij is daar (zelfs) directeur…kortom, neusvreten en petjes opknopen aan hun ballen…^^
kaasboerin zegt
@Megakix: echt waar, veel jongeren??
Damn….. erger dan ik dacht.
lincoln zegt
@kaasboerin:
zoals @Megakix al schreef .. ook huisvrouwtjes ..
die gast waar ik het over had werd toen ik erbij zat gebeld door zo,n moppie ..
met de mededeling dat ‘haar” auto nog niet gehaald kon worden want ze moest nog kerst vieren ..
betalen kon ze ook niet want ze moest nog kerst vieren ..
alles voor de schone schijn dus ..
verdict ..
BMW / MB / VAG zijn hier niet anders dan verhuurbedrijven /financieringstoko,s ..
heersema zegt
@Megakix: petjes?.. das BWM.. en dan de klep naar achteren anders zie je helemaal niks in die kleine auto’s ;P
Megakix zegt
@heersema: ghi…en dan ook nog een zonnebril op…zodat die ‘pettenklep’ ook echt nut heeft :)
desjonnies zegt
@lincoln:
Quote van het jaar :
” Status overkomt alleen maar arme mensen ”
En nog waar ook, kende ooit 1 van de rijkste mensen van NL, reed tweedehands Mondeo.
Hupke zegt
@lincoln:
Ik weet niet waar je dat haalt. Ik kan me niet inbeelden dat iemand privé zou leasen.
Volgens mij doen enkel bedrijven dat en die willen nog altijd winst maken. Die krijgen echt wel goede deals.
lincoln zegt
@Hupke:
in NL kan je al een X6 leasen als je net een shoarma-toko of telefoonzaakje hebt ..
als de cijfers een beetje kloppen is dat geen probleem ..
Megakix zegt
@lincoln: copy-paste een jaarverslag van firma X met je eigen naam erboven…it will do….
jrk68 zegt
@Hupke:
En die bedrijven gaan ook met bosjes tegelijk op de fles….
Hupke zegt
@jrk68:
Dus elk bedrijf in België gaat op de fles? Want zowat iedere loonslaaf (nuja vanaf de rangorde geschoolde arbeider/geschoolde bediende) in België heeft een bedrijfswagen.
Net niet als jij 300 wagens oid. gaat leasen dan krijg je een vrij goede deal daar mag je zeker van zijn.
jrk68 zegt
@Hupke:
Snap nu eens dat ik het over de Nederlandse situatie heb….
En “bij bosjes” betekent gewoon “veel” niet “alle”.
Megakix zegt
@Hupke: privélease wordt door BMW Nederland aangeboden…voor de dure huisvrouwtjes van ‘snelle’ managers, die een Z4 caaaabrio willen etc.. :)
Hupke zegt
@Megakix:
Zoiets koop je dan toch gewoon. Tenzij je een goede deal krijgt voor je Z4 als je ook een 5 of 7 serie leased.
Megakix zegt
@Hupke: volg de BMW configurator maar tot het einde…kan je kiezen óók voor privé lease…/zucht (het gebeurt!)
phaeton zegt
A2
A2 Sportback
A6 Avant Allroad
A7 (drie-deurs, geen Sportback)
Q3 en/of Q5 drie-deurs
Q6
RS3
RS6 sedan (misschien toch?)
RS7
Ik meende laatst iets gelezen te hebben over een A0.
Natuurlijk veel hybride varianten.
En dan de opvolgers van de huidige modellen, te beginnen met de A4.
norge zegt
Gaat ze toch niet lukken.
bartsmit zegt
@norge: Dat zei Nokia ook toen Apple met mobiele telefoons kwam.
nibor zegt
@bartsmit: en toevallig hebben Audi en Apple best veel met elkaar gemeen. Zelfde doelgroep en zelfde minpunten.
bartsmit zegt
@RRenault: aan je naam en reactie te zien lijk je me een geitenwollen sokken type met baard en sandalen. Een stoffig links persoon met principes.
nibor zegt
@bartsmit: lol. Ik een links persoon B-)… Ik rijd geen Scenic of Modus hoor. En dan nog weet ik niet wat dat te maken zou hebben met het onderwerp. Maar goed…
jrk68 zegt
@RRenault:
Ach, laat Bartje, die rijdt nog op z’n roze driewieler rond….
Orichy zegt
Creativiteit is onbetaalbaar, 13 miljard wordt dus zo door het afvalputje gegooid, als men doorgaat met dezelfde manier van werken.
Veranderen, net zo rigoreus als BMW dat doet, durft Audi niet, denk ik. Dus blijft het dweilen met de kraan open en gaat het Audi nooit lukken, om nummer 1 in de premium sector te worden.
lincoln zegt
@Orichy:
in NL zit men niet te wachten op creativiteit ..
althans .. niet zonder subsidie iig ..
Orichy zegt
@lincoln: Het is juist omgekeerd, of in iedergeval gedeeltelijk.
In Nederland is creativiteit achter de voordeur niet gewenst, daar moet alles zo gemoedelijk, saai en gewoon mogelijk gaan, behalve de slaapkamer dan.
Maar in de werksfeerkringen, daar moet je zo creatief mogelijk zijn, het kan haast niet gek genoeg zijn, anders valt het niet op en levert het geen aandacht, cq. geld op. Dat is Nederland ten voeten uit.
Maar Audi heeft niet zo veel met Nederland, die paar duizend huurauto’s, om in jouw terechte termen te blijven, zijn een druppel op een gloeiende plaat.
Audi heeft meer belang bij de creativiteit, om in India, China en in de Verenigde Staten van Amerika een nieuwe bron van inkomsten te vinden en het verkopen van auto’s, eventueel op leenbasis.
Niet dat het van mij hoeft, of zo. Ik heb zelf liever kleinschaligheid, want om geld zou het mij zeker niet te doen zijn, het is voor mij belangrijker, om iets te ontwerpen/bouwen/creeëren, wat ik mooi en ideaal vind en hopen dat een ander het kan waarderen en het eventueel ook wil hebben, maar dat laatste zou geen vereiste zijn.
lincoln zegt
@Orichy:
mooi betoog .. +1 ..
dennisr zegt
@Orichy: Dus eigenlijk val je Audi af om uiteindelijk hun mooie wagens de hemel in te prijzen..
Of lees ik het nou zo slecht..
Kon dat in elk geval wel uit je tekst halen :P
Orichy zegt
@dennisr: Ik ben niet voor, of tegen Audi, maar mijn reactie was nou net geschreven, om aan te geven, wat Audi daadwerkelijk moet doen met de dertien miljard, om nummer 1 in de premiumsector te kunnen worden.
En dat is simpelweg, blijven innoveren en dus moeten zij zich niet alleen maar blind staren op datgene, wat zij nu bereikt hebben, maar juist vooruit kijken en anticiperen.
Dit geldt eigenlijk voor één ieder die vooruitgang wil boeken.
Risico’s nemen en laten zien dat je durft, dan komt succes van zelf, misschien wel in grote getalen, als je daar voor open staat.
Maar misschien doen zij dat al, of zijn dat van plan, maar voor mij is het nu nog niet duidelijk, met de bijna éénheidsworst die nu door hen wordt aangeboden. Want het lijkt allemaal zo op elkaar en mij staat dat niet zo heel erg aan. Individueel gezien, zijn de modellen niet zo heel onaardig, maar als je de familieleden er naast zet, wordt het een heel ander verhaal.
Dus ik heb er niet zo zeer een uitgesproken mening over, al hoe wel, maar belangrijker vind ik het, om meer mijn gedachtengang hierover kwijt te kunnen en niet zo zeer een bepaalde vaste mening.
desjonnies zegt
@Orichy:
Creativiteit wordt idd niet gewaardeerd heden ten dage.
De grote innovators zijn of verdwenen, of ze draaien slecht.
’t is de grijze gehaktbal die altijd zal zegevieren.
kaasboerin zegt
@desjonnies: Dat is meer subjectief denk ik..
Een fan/eigenaar van een Audi kan flink wat tijd vol lullen over hoe “briljant” die grille van z’n A4 wel niet is..
desjonnies zegt
@kaasboerin:
Waarom is de C6 dan zo mislukt?
Jemaghethiernietzeggen, maar in mijn ogen zijn de Fransen nog altijd de grote innovators geweest, de beste bedenkers van toevalstreffers, die niches heten.
En ik dank dan niet aan het merk met de double chevron, maar aan het wybertje van Renault.
Renault is eigenlijk de enige die ik kan bedenken die echt innoverend is, niet altijd hun eigen ideeën, maar hun timing om een nieuw ‘idee’ neer te zetten is bijna altijd briljant te noemen.
R4, R16, Espace, Scenic, Twingo, allamaal leiders, die door VAG gevolgd werden.
En toch doet VAG het beter.
kaasboerin zegt
@Orichy: Ingaan op wat het volk wil, dat weet het gigantische VAG concern als geen ander..
En dát is nou net juist waar het om draait bij een bedrijf.
Ooit gedacht zelf een zaakje te starten??
Hoe ga jij brood op de plank krijgen dan??
Nou dan, snap niet hoe sommige hier een dergelijk bedrijf kunnen “haten”. Kortzichtigheid denk ik.
heersema zegt
@Orichy: blijkbaar wel dus.. want ze zijn BMW inmiddels gepasseerd.. als je puur naar de AUDI en BMW cijfers kijkt en niet mini en de rest van BMW meeneemt, maar alleen deze premium merken dan hebben de investeringen van de afgelopen jaren dus wel degelijk zijn vruchten afgeworpen
bmwuberalles zegt
@Audi http://25.media.tumblr.com/tumblr_m3rpr7EtL71rn75l2o1_500.jpg
partyverhuurzuidplas zegt
Dat er zoveel reacties zijn op dit merk geeft al aan hoeveel jaloerse mensen er zijn. Mijn Audi TT 3.2 S-tronic uit 11-2006 rijdt gewoon waanzinnig goed. Het nieuwe model koop ik dus ook blind.
rufctr01 zegt
@partyverhuurzuidplas: een TT is een lelijk geval!
Emile_Benz zegt
@partyverhuurzuidplas: blind te kopen inderdaad…anders zou je het hok niet kopen…
Orichy zegt
@partyverhuurzuidplas: En dat is prima, makke schaapjes moeten er ook zijn, anders kan het merk niet zoveel verkopen/verhuren. Ieder zijn ding.
desjonnies zegt
@partyverhuurzuidplas:
Geen jaloezie, eerder verbazing over het succes, toch voertuigen die duur cq te duur zijn, niet echt een innoverend zijn en hele hordes die het geweldig vinden.
Ik weet zeker dat iedere concurrent op hun receptuur loopt te azen.
vintrist zegt
Zelf ben ik ondertussen al met verschillende modellen gaan rijden van duitse merken. En ik moet zeggen dat ik een grote Audi fan was. Maar het probleem bij audi is dat ze vaak emotie missen. Soms verplaats ik me met de 3.0 tdi 245 pk motor met quattro. Heel fijne wagen, maar mist een beetje van de fun factor…. Als ze dan iets bouwen zoals een a1 quattro (met de knipoog naar het verleden), dan is er een beperking in oplagen… what a shame!
Emile_Benz zegt
@vintrist: emotie… Dat is een concept van marketingboys…
erwh zegt
@Emile_Benz: Inderdaad, maar lol hebben niet en dat is juist wat er mist.
rogierrs zegt
eigenlijk is dit wel grappig om te lezen. BMW en Mercedes gaan een beetje hun eigen gang (letten natuurlijk wel op elkaar) en Audi is helemaal gefocust om BMW te verslaan.
Nerekop zegt
@rogierrs: hele dikke +1!
timmyaudifreak zegt
GO GO GO
E34M5Touring zegt
Haal bij alle quattro modellen de voorste aandrijfassen dr is uit….
jrk68 zegt
@E34M5Touring:
Zag gisteren een Ur quattro waarbij ze dat gedaan hadden.
Wel bizar om zo’n ding te zien driften als een dolle….
spotu2 zegt
Welke niches ze gaan opvullen? Ik houd het op voorwielaangedreven cabrio sport SUV.
dave zegt
Al jaren een audi en nog nooit problemen gehad! Audi is lekker bezig alleen jammer dat de modellen zo veel op elkaar lijken!
jrk68 zegt
@dave:
Tommy2 zegt
Als het maar Duits is.
jrk68 zegt
@Tommy2:
Veel plezier ermee….
Tommy2 zegt
@jrk68: Wat nou, hoef je haar niet mee?
rufctr01 zegt
@jrk68: ik wist niet dat Johannes de Bultrug gereïncarneerd was. Als deze een halfuur in de branding gaat liggen is ze ook begroeid met zeepokken en moeten ze haar met een sleepboot van het strand trekken.
Tommy2 zegt
@rufctr01: Gewoon laten sterven lijkt me een beter plan.
Megakix zegt
@rufctr01: Johanna….het was een WIJF… :)
Arnoud zegt
Some things just can’t be bought…
anakiet zegt
Helaas pindakaas.
Audi is nog nooit zo dichtbij BMW geweest…..
Lees dit artikel maar als je de echte cijfer wilt weten.
In april mei en augustus heeft Audi al meer verkocht dan BMW.
http://www.businessweek.com/news/2012-09-10/audi-trims-bmw-s-2012-global-luxury-lead-to-2-110-autos
Maar jullie mogen natuurlijk ook autoblog geloven en denken dat BMW flink uit loopt op Audi….
Emile_Benz zegt
@anakiet: controleer je bron en de wijze van gegevensverzameling en -verwerking…
heersema zegt
@anakiet: YES!.. eindelijk iemand met cijfers.. voor alle roddeltantes in dit blog zie..
http://www.autoblog.nl/premium-wars-audi-is-bijna-de-nieuwe-koning
partyverhuurzuidplas zegt
Dat bedoel ik dus. Jaloers op een Audi. Als je het niks vindt dan kan je dat voor je houden neem ik aan. Echter met jaloezie is dat juist andersom, vandaar de reacties.
nibor zegt
@partyverhuurzuidplas: ik denk dat de meeste die het niks vinden toch reageren omdat ze zo verbaasd zijn dat zoveel mensen Audi zo de hemel in blijven prijzen en de mindere punten niet willen accepteren. Ik heb zelf op de prijs na niks tegen Audi, maar wel tegen al die Audirijders die zich beter voelen dan de rest omdat ze een Audi van hun baas mogen lenen en omdat ze een auto rijden van een merk dat zichzelf tot premium gebombadeerd heeft door de prijzen met 1.4 te vermenigvuldigen…
solmatje zegt
@RRenault: de mensen die hier Audi afzeiken voelen zich beter dan de rest.. Anders zou je niets afzeiken! De grootste grap is dat ze zich voor doen als stoere jongens, maar eigenlijk een stel vaders zijn die thuis de broek niet aan hebben.. En dan lekker de frustraties uiten op een blog.. Stoer hoor, goedkoop volk! Ga sparen en koop een echte auto
nibor zegt
@solmatje: dat bedoel ik dus: …goedkoop volk, ga sparen en koop een echte auto… Dan laat je dus duidelijk blijken je beter te voelen dan andere die geen Audi rijden. Nou weet ik niet of je een Audi rijdt, maar je geeft wel een mooi voorbeeld. En ik weet niet of je met Audi afzeiken mij bedoelt, maar ik zeik Audi niet af.
solmatje zegt
@RRenault: ik heb het idd niet over jou hoor.. gewoon over dat afzeiken in het algemeen! Maar je beter voelen als een Audi rijder is precies hetzelfde doen als wat jij pretendeert dat Audi rijders doen.. Beetje omgekeerde wereld! Gelukkig oud op nieuw..
solmatje zegt
@RRenault: Audi rijders afzeiken betekent dat je je beter voelt dan hen.. Arrogantie dus
jrk68 zegt
@solmatje:
Yep, dat durf ik in al mijn arrogantie best toe tegeven….
Ik hoop dat je minderwaardigheidscomplex hier niet groter van wordt
jeanclaude zegt
Of ik heb de afgelopen tijd heel veel leugens gelezen op engelse/duitse/auto sites, of er klopt echt niet iets in dit bericht over dat Bmw uitloopt op Audi. In China/Russland en de VS groeit Audi tot en met oktober 2012 procentueel harder dan Bmw, in europa gaat het gelijk op maar verkoopt Audi nog steeds het meest. Vraag me af of er zoveel verandering kan komen in 2 maanden.
heersema zegt
@jeanclaude: in juli is Audi BMW gepasseerd in verkoopaantallen.. en das geen wonder.. de andere 2 Duitse Reuzen slapen al jaaaaaren.. denken dat ze op hun sloffen wel bij kunnen blijven.. mis!.. en nu.. te laat.. gepasseerd en Audi blijft gewoon hollen de komende jaren!
speedie zegt
In vergelijking met Mercedes en BMW is Audi nog een heeeel jong merk. Om in relatief zo een korte tijd de 2 anderen bij te benen is al een prestatie op zich.
moveyourmind zegt
@speedie: Je zou denken dat Audi nog niet zo oud is, maar het merk werd zelfs eerder opgericht dan BMW. Toch dwingt hun prestatie om in een relatief korte tijd zich te vestigen in het hogere segment respect af. Veel andere merken hebben afgehaakt in dit segment zoals Citroen, Renault Opel en Cadillac. Rover en Saab hebben het uiteindelijk helemaal niet gered.
Rossi zegt
Prima doelstelling! MB is al ingehaald dus het gaat goed!
Capibaro zegt
Wat een bizarre discussie trouwens waar iedereen zit te bitchen naar elkaar wie het grootst en meest megalomaan moet zijn. Waarom zou je willen dat jou favo merk het meest doorsnee is. De merken die ik het interessantst vind zijn helemaal niet groot of op sterven na dood. Als Aalfa niet zou overleven zou dat pijn doen, dus hoop dat ze meer gaan maken en verkopen. maar ik zit er totaal niet op te wachten dat zij ooit het grootst worden. Wat een freaks hier
heersema zegt
HALLO.. Wakker worden..
AUDI verkoopt dit jaar wereldwijd 12,3 % meer auto’s dan vorig jaar.. BWM 8,3 % meer dus is AUDI als een speer op weg om (waarschijnlijk dit jaar al!) BMW voorbij te racen na vorig jaar Mercedes te hebben gepasseerd qua verkoopaantallen.
Kijk even naar een Mercedes van 10 jaar een BMW van 10 jaar en een AUDI van 10 jaar en..
AUDI is veeeeeeel eerder dan 2020 kampioen.. let op de verkoopcijfers die deze maand uitkomen van audi, bmw en mercedes..
heersema zegt
Kijk even naar deze link voor de echte cijfers..
http://www.autoblog.nl/premium-wars-audi-is-bijna-de-nieuwe-koning