• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi honcho: we hebben meer modellen nodig

Auteur: jaapiyo, gepost 10 juni 2017 om 10:05 – 30 Reacties

Audi


Sommige mensen willen altijd meer, meer, meer.

Hände Barry Hoch is een van die mensen. Hoch is director of product planning bij Audi of America en hij zou graag zien dat het merk nog meer modellen aan kan bieden.

‘Echte kenners’ claimen juist vaak dat de Duitse drie nu al teveel modellen in het gamma hebben. Onlangs leek het alsof BMW en Mercedes het daarmee eens zijn, toen naar buiten kwam dat beide merken denken aan het beperken van het aanbod. Hoch ziet echter nog voldoende white space in het aanbod van Audi. Dat is marketing-geneuzel voor niet opgevulde niches.

Als medewerker van Audi ‘Murica bekijkt Hoch het issue voornamelijk vanuit Audi’s huidige aanbod op die markt en de vraag van potentiële klanten. De Amerikaanse verkoopcijfers van Audi zijn sinds 2010 verdubbeld, maar Audi ‘doet’ nog steeds flink minder dan Mercedes en BMW in de States. Mercedes was vorig jaar koning met 340.237 verkopen, BMW deed een respectabele 313.174 units en Audi ‘slechts’ 210.213 exemplaren. Audi probeert de andere twee weliswaar weg te zetten als old luxury, maar helaas voor de boksbeugel is dat kennelijk precies wat men wil in Trumpmenië.

De logische gedachte van Hoch lijkt te zijn: hoe meer modellen we aanbieden hoe meer we verkopen. Deels ziet hij mogelijkheden om enkele modellen die Audi nu al in Europa verkoopt maar nog niet in Amerika aan te gaan bieden op de Amerikaanse markt. Het gaat daarbij vooral om Avant en Allroad modellen. Momenteel is de A4 Allroad de enige optie die je hebt als je een Audi pakezel wil hebben die geen SUV is in de Verenigde Staten. De reguliere A4 Avant, A6 Avant en A6 Allroad staan niet op de kaart.

Maar naast deze ‘makkelijke oplossing’ ziet Hoch volgens Automotive News ook ruimte voor een ontzettend ruime SUV boven de Q7. Naar eigen zeggen dringt de Amerikaanse tak van het bedrijf al enige tijd aan op zo’n model en hebben de Europese head honcho’s er inmiddels wel oren naar:

“For us, obviously, one request from this side of the ocean is to have an even bigger SUV such as a Mercedes GLS competitor. That’s pure white space that’s out there for us. From an American perspective, that’s one we are pushing to get, and I think we’re getting some traction.”

Drie jaar geleden berichtten we al over de komst van een mogelijke Q9, maar sindsdien hebben we niks meer gehoord van de potentiële GLS en X7 tegenhanger. Maar nu de Q7 wat decenter is geworden dan voorheen, is het misschien wel tijd voor een nog grotere asobak van de boksbeugel. Zit jij te wachten op een ontzettend grote singleframe-grille in je achteruitkijkspiegel?

Ook interessant!

  • Onderzoek: BMW- en Audi-rijders de grootste psychopaten
    Onderzoek: BMW- en Audi-rijders de grootste psychopaten
  • Video: BMW X5 M50d kan Audi A7 niet bijhouden
  • Video: Audi A5 crasht tegen BMW 4 Serie. Hard.
  • Video - maakt de nieuwe BMW M3 gehakt van de Audi RS5?

Nieuwste artikelen

  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, SUV, verenigde-staten

Vorig bericht: « “Max Verstappen begon gewoon te jong met de F1”
Volgend bericht: Ook Oranje’s kregen speciale korting van Pon »

Lees Interacties

Reacties

  1. fijnkonijn zegt

    10 juni 2017 om 10:15

    Willen we meer of minder Audi ?

    Login om te reageren
    • romeoalfa zegt

      10 juni 2017 om 12:26

      @fijnkonijn: Meer. Laat ze maar komen

      Login om te reageren
    • autodrop zegt

      11 juni 2017 om 04:23

      @fijnkonijn: minderrr. Pff ik heb nu al moeite om op de headerfoto die krengen uit elkaar te houden.

      Rijden wel lekker, dat dan weer wel. Design is alleen om te huilen.

      Login om te reageren
  2. fijnkonijn zegt

    10 juni 2017 om 10:17

    Serieus: het overzicht bij Audi, BMW en Benz is nu al onoverzichtelijk. Veel te veel modellen en combinaties.
    Men noemt het “confusopoly” want je raakt alleen maar confuus van dit soort “keuze overload”.

    Login om te reageren
    • banaan7 zegt

      10 juni 2017 om 10:48

      @fijnkonijn: Bij audi vind ik het erg meevallen qua ingewikkeldheid. Je hebt A1 t/m A6. En daar kan je dan de A vervangen door (R)S. En dan heb je Q waar je ook nog (R)S voor kan zetten. En natuurlijk de R8 en de TT.
      Bij Mercedes daarentegen is het inderdaad erg onduidelijk, die namen lijken allemaal erg op elkaar. CLS, CLK, C63 enzovoorts.

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      10 juni 2017 om 11:49

      @fijnkonijn: Inderdaad. Men zou beter bij het binnenkomen van de toonzaal, een flowchart hangen. ” Bent u op zoek naar een SUV ? Volg de linkse pijl, bent op op zoek naar een sedan? Volg de rechter pijl.” Enz…

      Login om te reageren
  3. maxidyne zegt

    10 juni 2017 om 10:26

    Nog meer rommel? Nee dank u vriendelijk…

    Login om te reageren
  4. granlusso zegt

    10 juni 2017 om 10:29

    Ik zal wel onder een steen gelegen hebben, maar boksbeugel kende ik nog niet haha.

    OT: Ik denk dat de soep niet zo heet gegeten wordt als ie opgediend is, het modellengamma van Audi is natuurlijk al uitgebreid genoeg, maar in dit geval draait het dus vooral om de Amerikaanse markt en het ontbreken van een aantal modellen aldaar. Daarnaast is er dus podium voor nóg grotere modellen, iets dat in de loop van de jaren ontwikkeld zal gaan worden.
    We hoeven dus niet bang te zijn voor een A3 Shooting Brake, een Q5 Cabriolet of een A4,5

    Login om te reageren
  5. harrie zegt

    10 juni 2017 om 10:30

    Q7 pickup truck.

    Login om te reageren
    • trolle zegt

      10 juni 2017 om 11:50

      @harrie: of een rs6 ute

      Login om te reageren
      • peug206 zegt

        10 juni 2017 om 15:44

        @trolle: als dat zoiets worden zou als een holden dan zou het in Australië een hit worden denk ik. 300pk op de achterwielen en laadruimte zat.

        Login om te reageren
  6. Loek zegt

    10 juni 2017 om 10:43

    Ik kan me een tijdje geleden herinneren dat een rijtest een Audi Q7 uit 2007 tegenover een Mercedes GL uit 2007 zette en dat de Q7 groter was. Is de Q7 gekrompen en de GLS gegroeid?

    Login om te reageren
    • JagID3Merc zegt

      10 juni 2017 om 21:30

      @720s: De GL en de GLS zijn twee verschillende modellen. De GLS is beduidend groter dan de GL en daarmee ook groter dan de Q7.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        11 juni 2017 om 21:56

        @citroen4life: ehh. Het zijn dezelfde auto. Lichte facelift en nieuwe naam. Precies even (veel te) groot.
        Overigens is de voorbumper van de GLS AMG de meest belachelijke op de markt.

        Login om te reageren
        • JagID3Merc zegt

          11 juni 2017 om 23:30

          @mashell: Je hebt gelijk, ben in de war met de ML en de GL(S). Verwarrend die typenamen van Mercedes..

          Login om te reageren
  7. viezefreddyw zegt

    10 juni 2017 om 10:51

    Meer modellen of niet, boeiend. Maar Mercedes en BMW bestempelen als old luxury? Dan heb je het ook niet op een rijtje zitten. Vooral niet als je flink minder weet te verkopen.

    Login om te reageren
    • crashingduke zegt

      10 juni 2017 om 14:20

      @viezefreddyw: Als ik aan de andere kant van de plas zou wonen, zou ik Lincoln en Cadillac als Old Luxury bestempelen.

      Login om te reageren
  8. w0ut zegt

    10 juni 2017 om 10:56

    Ze kunnen zoals BMW tussen modellen maken. De A2.5, A4.5, A5.3, Q7.8,…. ;)

    Login om te reageren
  9. arias zegt

    10 juni 2017 om 10:59

    Vanuit het oogpunt van de VS gezien logisch, Audi verkoopt weinig modellen in de VS , maar internationaal nog meer producten? Nee

    Login om te reageren
  10. Capibaro zegt

    10 juni 2017 om 11:09

    Ben wel klaar met “‘Murica” in zoveel mogelijk berichten op ab. Kunnen we daar mee stoppen?

    Login om te reageren
  11. moveyourmind zegt

    10 juni 2017 om 11:31

    Toch gek dat Audi juist in de States achter blijft terwijl ze daar gek zijn op auto’s die van premium kwaliteit zijn…

    De Accura TLX, de Hyundai Genesis en de Kia Cadenza bijvoorbeeld… Die gaan daar als warme broodjes over de toonbank.

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      10 juni 2017 om 12:13

      @moveyourmind:
      De Audi Q5 verkoopt erg goed in de VS.

      Maar ten opzichte van BMW en Mercedes doen ze het wat minder, klopt. Daarentegen overstegen ze in 2016 wel de verkoopcijfers van luxemerken als Cadillac, Acura, Infiniti en Lincoln. Zo slecht draait Audi nu ook al weer niet.

      Login om te reageren
  12. shadowbroker zegt

    10 juni 2017 om 12:11

    Laat Audi eens keer een bus op de markt brengen

    Login om te reageren
  13. Rick-dos zegt

    10 juni 2017 om 12:19

    Als je al die krengen rijdend wil houden dan mag OPEC weer de productie verhogen…

    Denk dat Audi een beetje over z’n hoogtepunt is. Krijg steeds meer het idee dat het om de Duitse twee gaat ipv drie.

    Login om te reageren
  14. Rob zegt

    10 juni 2017 om 12:33

    Tsja, waarom doet Audi het minder in de VS? Ik zou het niet weten. Zo heel veel doen ze niet anders als BMW en Mercedes. Denk dat ze in de VS gewoon wat minder Audi-minded zijn. Net als we hier in Europa Lexus ook nog steeds niet volledig omarmd hebben.

    Denk niet dat het aanbod vergroten heel veel gaat uithalen. Daarbij vind ik dat het aanbod van Audi uitstekend in elkaar zit. Overzichtelijk en voor ieder wat wils. En dan zonder dat geouwehoer van BMW en Mercedes. Met hun ‘coupes’ en ‘shootingbrakes’… Ook prachtige wagens, met name de sedans. Audi A6 is spot-on kwa ontwerp. Beetje als de Volvo S90. Toch een paar stapjes hoger dan een 5-serie of E-klasse.

    Login om te reageren
  15. Dutchdriftking zegt

    10 juni 2017 om 13:12

    Hoe geniaal een A6 ook is,Amerikanen begrijpen zo’n auto niet.

    Login om te reageren
  16. ghost zegt

    10 juni 2017 om 16:21

    Laat de RS4 cabrio maar terug komen.

    Login om te reageren
  17. hans75 zegt

    10 juni 2017 om 17:57

    inderdaad een goed idee om nog een tweede model te maken..
    Eén model dat in meerdere afmetingen te koop is inderdaad maar saai….

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      10 juni 2017 om 23:50

      @hans75: jij bent in de leer geweest bij @lincoln of niet ;)

      Login om te reageren
  18. mashell zegt

    11 juni 2017 om 21:59

    Eigenlijk willen ze gewoon een Audi pick-up. Simpele techniek met een enorm front. Laat Audi daar nou eens heel goed in zijn.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North