Dit is waarom je voor de R8 zou willen gaan.
Audi R8 of toch een Lamborghini Huracán. Laatstgenoemde klinkt in elk geval beter op verjaardagen. Toch is de R8 een interessante. Want hoewel je bij Lamborghini het personalisatieprogramma Ad Personam hebt, zal het nooit zo zijn dat je van de Huracán een echte GT kunt maken. Dat is met de R8 anders.
Dat kan dan weer wel bij Audi Exclusive, die echt iets tofs hebben gemaakt van deze R8. Het supercar gehalte is wat meer achterwege gelaten. Het interieur oogt chique met blauw- en witlederen materialen. Het exemplaar betreft de nieuwste variant van de R8, met de 570 pk sterke 5.2-liter V10 onder de kap. Niet te verwarren met de Performance-versie, die goed is voor 620 pk.
Zo donkerblauw als het interieur is, zo lichtblauw is de buitenkant van deze R8. Dit is de Audi Exclusive kleur Frosted Glass Blue en het staat de R8 goed. Al doet het wel een beetje denken aan de Hyundai N-kleur. Niet de associatie die je wil maken met een supercar als deze. Een reguliere R8 is al aan de prijs en met deze Exclusive-samenstelling zal het prijskaartje van de Audi niet mals zijn. De foto’s van dit specifieke exemplaar zijn geschoten bij Audi Neckarsulm.
sonnybonds zegt
baby blauw je moet er maar van houden
vroaaaaaaaaaar zegt
@sonnybonds: …past bij jou.
kennone zegt
@sonnybonds: ik vind het best staan
Gulli zegt
@sonnybonds: vond een Gallardo Superleggera in babyblauw altijd erg fraai
tenaci zegt
Kleurtje maakt een een wannabe TT. Dat zie andersom nog wel eens….
generaalalfa zegt
Dus als ik het goed begrijp, vind de schrijver het nu een GT door het interieur.. En dat is bij de Lamborghini dus niet mogelijk?
RutgerK zegt
Jammer dat voor dat geld het stuur niet helemaal blauw is. Het zou toch moeten kunnen om dat middendeel met blauwleer o.i.d. te overtrekken.
boomhauwer zegt
@RutgerK: nee, want de airbag zit daar. Toeleveranciers van de airbag (bv takata) hebben niet alle leersoorten in het gamma voor specials zoals deze. Toeleveranciers leveren de airbag compleet met bekleding en logo van de fabrikant. Bij Ferrari heb je de airbag ook maar in een paar kleuren. Zomaar overtrekken mag ook niet, er zitten bepaalde snedes en verdunningen in de bekleding die ervoor zorgt dat de airbag mooi uitklapt.
baklava zegt
Ik vind het interieur best gaaf. Exterieur vind ik dan weer 3x niks. Doe de oude R8 maar
Dutchdriftking zegt
Dit is niet hoe ik mijn R8 zou uitvoeren. Maar kiezen tussen een groene R8 pre-facelift spider, of een Huracan Performante? Serieus lastig!
berlinetta zegt
@dutchdriftking: Als ik voor een R8 zou gaan, dan zou het ook een pre facelift groene zijn met dat pindakaas interieur en diamant-stiksel. Anders zou ik meteen voor een Huracan gaan. Vind de Huracan sowieso wel gaaf. Enige huidige Lambo die ik nu nog interessant vind.
Dutchdriftking zegt
@berlinetta: Gewoon precies deze : https://www.youtube.com/watch?v=tcfxQy7Eg5Q
berlinetta zegt
@dutchdriftking: Dat is ‘m precies idd!
Loek zegt
@dutchdriftking: simpel: een knalgele of Java Green faceliftmodel.
Op de een of andere manier was de Audi R8 altijd de supercar die niet wilde opvallen als supercar, maar aangezien dit samen met de Huracán zo’n beetje de enige serieuze atmosferische V10 op de markt is, vind ik die facelift wel gaaf. Geeft hem iets meer presence.
Maar dan zou ik dus ook all the way gaan :) de pre-facelift, daar ik hem niet prefereer, zou ik dan weer in een kleur als Navarra Blue nemen.
Edge zegt
Dat babyblauw met die het rode Audi RS decor achter de auto doet mij wel heel erg denken aan Hyundai N.
jeroenwz zegt
Geld is per definitie niet gelijk aan smaak.
@RubenPriest: hoeveel smurfen zijn afgemaakt voor dit interieur?
monaco zegt
Wat een mismatch tussen het blauw buiten en binnen, dat is toch afschuwelijk…
thestino zegt
Lelijk interieur en een ramp om te poetsen! De carrosseriekleur daarentegen vind ik wel lekker!
stephane8200 zegt
Het is bijna Kerst dus ik geef de Huracan-delaar wel een kans. Hij heet Han.
karaya zegt
Mijn definitie van een GT is een grote coupé met de motor voorin.
Groot Toerisme bedrijf je niet in een skelter met middenmotor waar je drie handtasjes in kwijt kan.
PunicaOase zegt
Recent gaf iemand effe hard gas in deze auto in een tunnel.. Ik heb nog steeds kippenvel..
rikv99 zegt
Kan aan mij liggen hoor, maar een R8 laat je toch altijd een Huracan vergeten!
karaya zegt
@rikv99: Ik zou niet weten waarom, technisch zijn ze praktisch hetzelfde.
Alleen in dit geval is de Lambo premium en de Audi niet.
jpvdb zegt
Die uitlaat slaat toch echt helemaal nergens op?
vaakbenjetebang zegt
Eigenlijk twijfel ik of de kleurweergave van mijn scherm nog goed werkt, want ik heb moeite om te geloven dat deze blauw/off-white verschriking echt kan zijn.
Waarom zou je je interieur zo toetakelen? Je krijgt van een paar seconden naar de foto’s kijken alleen al knallende koppijn, laat staan als je er mee van Utrecht naar Parijs moet rijden of zo.
Wat dit soort bonte interieurs vaak (en ook in dit geval) nog extra grotesk maakt is dat diverse elementen van het interieur gewoon ‘kunststofzwart’ blijven en er ook nog aluminiumkleurige accenten te vinden zijn. Dan ziet het er toch een beetje knullig uit allemaal.