Audi is verantwoordelijk voor het chauffeuren van deelnemende golfers en crew tijdens de KLM Open in Nederland. Ook maken golfers kans op een nieuwe e-tron.
Gedurende de KLM Open ga je veel Audi’s in en rondom het event zien. Het golftoernooi zal in september plaatsvinden en Audi en Pon Business Mobility zijn betrokken als mobiliteitspartner bij het event. Dat betekent zoveel dat het Duitse automerk voertuigen zal inzetten om sporters, trainers en andere betrokkenen van en naar het evenement te rijden.
De KLM open is dit jaar van 17 tot en met 20 september op Bernardus Golf in Cromvoirt, nabij Den Bosch. Audi zal uitsluitende (deels) elektrische auto’s inzetten voor het vervoer, waaronder de e-tron.
Om het evenement ook nog wat spektal mee te geven geeft Audi ook een auto weg. Wie van de deelnemende profs als eerste een hole-in-one weet te maken tijdens de KLM Open wint een nieuwe e-tron. Het is lang niet zo vet als een BMW M of een Porsche winnen, maar je kunt je prijs altijd nog later inruilen als deze niet bevalt op een ander speeltje natuurlijk.
Het is voor het eerst dat Audi zijn naam verbindt aan de KLM Open als mobiliteitspartner. In het verleden werden er BMW’s weggegeven als een golfer als eerste een hole-in-one wist te maken tijdens het Nederlandse toernooi. Bij vorige edities kon men onder meer een nieuwe Z4, i8 en een 750Li winnen.
Dutchdriftking zegt
Iemand enig idee op welk niveau de deelnemers zitten? Geen verstand van de sport, maar ik kan mij voorstellen dat de deelnemers geen interesse hebben in de prijs….
rutgerg zegt
@dutchdriftking: professionele golfers… maar een gegeven paard…
Dutchdriftking zegt
@rutgerg Tja, Ajax heeft ook professionele spelers in dienst :P:P
Pordon zegt
Het betreft de European Tour, als je daar in de top meedraait hoef je om geld niet wakker te liggen. Speel je echter voornamelijk in de middenmoot kan het toch wel een erg fijn presentje zijn als je de hole-in-one weet te maken.
moveyourmind zegt
Vind de E-Tron een schitterende auto…
Maar die velgen… Ronduit cheap met die ‘groeven’ op de spaken die van die dichtbij gewoon een sticker blijken te zijn.
mashell zegt
Prachtig hoe heerlijk hypocriet bedrijven als Shell, Schiphol en KLM kunnen zijn als het gaat om zich te associëren met milieuvriendelijk vervoer. Shell met de compensatie van de CO2 uitstoot van de vrachtwagens, Schiphol met de verplichting voor elektrische taxi’s, KLM met de inzet van de E-tron hier terwijl hun core business zo milieuonvriendelijk is als maar kan.
Pordon zegt
Moeten ze dan maar gewoon stoppen? Juist als je core business milieuonvriendelijk is lijkt het me dat je je randzaken zo milieuvriendelijk moet proberen te maken.
mashell zegt
Dit soort greenwashing is vooral marketing. Als de core business het probleem is dan ligt ook daar de oplossing. Dat is moeilijk, duur en misschien zelfs niet eens mogelijk. Maar om dan de schone schijn proberen op te houden is gewoon lachwekkend.
hamerhaai zegt
Het is niet KLM de sponsor, maar de organisatie van het toernooi (de European Tour, maar ook de Nederlandse partner) die met een autofabrikant overeenkomen te sponsoren, die dan weer bepalen welke auto’s ze gaan inzetten.
Vergeet niet dat de auto’s die ze inzetten nieuw zullen zijn en na het toernooi met een aantal duizend kilometer ook weer verkocht moeten worden. Daar moet je als importeur/dealer over nadenken anders blijf je ermee zitten. Daarom zijn ze vaak al voor het toernooi verkocht en krijgen ze daarna (onbeschadigde) nieuwe velgen, grondige schoonmaak enz. Voor een beetje korting voor de klant.
KLM zal het wellicht fijn vinden ofzo, maar het is vooral Audi die hun EV’s probeert te marketen :)