Een vermogen van 313 pk en géén verbrandingsmotor aan boord. Audi doet het met de e-tron en denkt er mee weg te komen, want volgend jaar moet de auto in gelimiteerde oplage op de markt komen. Voor die tijd laten ze de muesli-R8 nog even zien in de RAI.
De Audi e-tron heeft in totaal vier elektromotoren aan boord (één voor elk wiel) en weegt 1.600 kilogram. En mede dankzij het achterlijk hoge koppel van 4.500 Nm stuift deze EV in 4,5 tellen door de magische 100 km/u-grens. Daarbij dient wel vermeld te worden dat Audi het koppel van de e-tron meet aan de wielen, tamelijk ongebruikelijk. Voor een meer realistisch getal mag je het koppel rustig delen door 10.
We zijn benieuwd of de uiteindelijke productieversie in de buurt komt van deze concept qua prestaties, volgend jaar zullen we daar meer duidelijkheid over krijgen. Beelden in de gallery!
PS. Wie op zoek is naar de topless R8 e-tron heeft pech, die is niet aanwezig in Amsterdam.
Die velgen zijn geweldig.
@mbman: tot je ze mag poetsen ;)
@Laue: :lol:
@Laue: +1
In het echt is ie roziger dan op deze foto’s.
@Jochempie:
Test reply
@vincentb: Gelukt. Ga je gang nu maar…
@Jochempie: Op mijn scherm klopt hij precies met het echt. Misschien je scherm eens goed instellen? Of een betere kopen?
Mooie auto en techniek voor de sportieve auto’s van de toekomst!
Kan ik via hier shell bedanken voor de 2 kaartjes voor de RAI?
dat zijn nog is multispaaksvelgen xD
@glenn141: Hele mooie velgen maar kwa aantal spaken (76) valt het reuze mee. Real G’s hebben 100 of 180 spaaks Daytons.
@GOD: Heb je ze geteld dan?
@Marijn90: 25% er van.
Hey noob als je NM aan het wiel meet kom je juist op een lager getal uit, je draait de boel om
@Stopwearingpants: Tegen wie heb je het?
@Stopwearingpants:
Neej, zo werkt het dus ook niet…
Koppel: T=F*r (kracht maal arm). Die is dus overal gelijk. Wordt de arm langer (rand van het wiel), dan wordt de kracht kleiner. Wordt de arm korter (as van het wiel), dan wordt de kracht groter. Het KOPPEL blijft dus overal gelijk, en wat dat betreft maakt het dus geen reet uit waar je het meet. Wellicht is het een nauwkeuriger dan het ander, maar dat zou ik zo niet weten.
@wimmm: als je het bij de nokkenas meet kom je op een hoger cijfer uit dan bij het wiel, waarom? omdat er kracht verloren gaat als de nm’s door de componenten van de auto reizen
Zijn ze nou de lampen vergeten , zie alleen maar leds.
Onwijs dikke ev; goede Audi-techniek komt wel goed in de toekomst.
Dat rood is zo heerlijk. Wat mij betreft één van de mooiste kleuren die je op een auto kan krijgen.
Heeft deze ev niet ook een elektromotor in ieder wiel? Dat kan de meetmethode ook verklaren. Geweldige techniek ook; er kan veel minder stuk gaan aan elektrische auto’s. Ben heel benieuwd hoe dat gaat met techniek in de komende tijd…
Ik dacht dat het meten via de wielen juist veel accurater was. En dat wordt gemeten via deze methode?
)
@rstyled: Ik zie geen wielen hoor…
ik vind de concept versies (die in beperkte oplage worden verkocht) van audi echt prachtig zoals de quattro concept en nu de e-tron
@laue, alsof iemand die deze bak kan betalen op zaterdag die velgen gaat poetsen! Daar heeft men poetsbedrijven voor!
Wel vier wiel aangedreven :)
Deze bak is ook maar de enige rede waarvoor elektrisch rijde
En toch… Toch, rijd ik liever in een auto waar je de bomen spontaan van om ziet vallen!
helemooie auto toppertje
Ik heb er vandaag eens goed naar staan kijken. Het ziet er wel gaaf uit, maar hij gaf mij geen emotie. Misschien omdat ik weet dat hij electrisch is. Daar heb ik (nog) niks mee. Kan er (nog) niet aan wennen. Die Audi A8 die op de stand stond daarentegen.. wat een interieur.. daar heb ik echt een kwartier mijzelf in vermaakt met pak hem beet (geschat) 200 knopjes en snufjes. Kwijl…
Hij blijft mooi… Alleen zo jammer dat het ding maar 313pk heeft en doodstil is!