Waarschijnlijk.
Terwijl Audi keihard bezig is om de e-tron Quattro dit jaar nog op de markt te krijgen voor het schappelijke (?) bedrag van 80.000 Duitse euro’s, zijn een gedeelte van de werknemers op een zijtraject geplaatst. De Duitsers willen namelijk alles en iedereen slopen op het gebied van elektrische auto’s, en zijn de komende vijf jaar bereid 40 miljard euro te investeren in nieuwe elektrische modellen.
Het is een beetje het dogma van de laatste tijd, maar goed, tussen de alledaagse auto’s door vinden ze blijkbaar wat ruimte om een spannendere bolide te produceren, dus dan is het in orde. Hier komt de e-tron GT in beeld. Deels. Voorlopig moeten we het namelijk met deze ene teaserfoto doen, zonder dat we enige specificaties voorgeschoteld krijgen.
Hoewel de auto er op het plaagplaatje vrij stoer uitziet, is het nog maar de vraag of hij ook daadwerkelijk zo uit de fabriek komt rollen. Aan de andere kant, Audi spreekt over een prototype in plaats van een conceptauto, wat ons doet vermoeden dat hij niet al teveel ingrijpende veranderingen zal doorstaan.
Ondanks dat er weinig over de e-tron GT bekend is, moet de wagen naar verluidt veel gelijkenissen vertonen met de Porsche Mission E. Daarnaast kunnen we met zekerheid zeggen dat hij (na 2020) geproduceerd zal worden in de Böllinger Höfe fabriek in Neckarsulm. Hier wordt de Audi R8 gebouwd. Audi Sport staat aan het roer van het project.
lincoln zegt
40 miljard ..
toch bijzonder van een fabrikant die gisteren nog pretendeerde failliet te zijn omdat ze betrapt waren bij oplichtingspraktijken ..
janmetdelangeachternaam zegt
@lincoln: is een uitgave verspreid over meerdere jaren
ekidey zegt
@janmetdelangeachternaam: Dan valt het wel mee ja…
Gulli zegt
@janmetdelangeachternaam: Oeh da’s een goeie. Heb ik eindelijk een goed excuus om een RS5 te kunnen kopen.
‘Maar schatje, dat is toch veel te duur!?’
‘Ach lieverd, dat is een uitgave verspreid over meerdere jaren!’
JamesBond007 zegt
Jaa 80k voor de instapper. Zonder airco, stuur, stoelen en wielen. Die moet je er allemaal bij aanvinken op de optielijst. Dus reken op 160k
goodfellar1 zegt
@jamesbond007: Doet me denken aan die oude speelgoed reclames: Batterijen niet inbegrepen
aarsgewei zegt
“teaserfoto”
ikschrijfookoverautos zegt
@aarsgewei: teaserphotoshop dan
jeroenwz zegt
En weer trapt AB in een PR-praatje van een van de Duitse fabrikanten.
Please mannen: trap er toch niet elke keer in. Laat ze nu eerst een echte rijdende elektrische auto bouwen die:
a) puur elektrisch is,
b) betaalbaar is en
c) verder komt dan 150 km…
Voor die tijd dames en heren Duitse fabrikanten: niet l0llen maar poetsen!
mashell zegt
@jeroenwz: een betaalbare Duitse auto? Daarvoor moet je electrisch of niet electrisch bij Opel of Ford zijn, niet bij Audi. Die richten zich op de hogere marktsegmenten. Een BMW i3 is een tikkie duur, bijzonder vormgegeven maar kan wel verder dan jouw 150 km en is ja ehh Beiers, dus niet echt Duits maar toch ook weer wel.
dawwg zegt
@mashell: Nou de vorige i3 kwam op papier niet verder dan 130km, de nieuwe max 200km, maar dan moet je echt wel hypermilen hoor (zeker in de winter) … Maar goed, deze e-tron GT is meer een i8 concurrent dan i3. Jammer dat AB echter geen specs post; of het een Tesla S de moeder zoek rijdt, is inderdaad maar de vraag.
torsen zegt
@jeroenwz: in principe voldoen de BMW i3, MB B250e en VW e-up, e-Golf allemaal aan die eisen.
fanboy zegt
Ik kan me nog die R8 E-tron herinneren, die nooit kwam.
Ik wil het wel eens zien, iets wat op de markt komt wat ook iets extra’s biedt ten opzichte van de concurrentie. En dan nog, we willen juist die techniek in het lagere segment.
E34M5Touring zegt
@fanboy: https://www.autojunk.nl/2017/04/audi-r8-e-tron-194041?utm_medium=relevant_items
Je hebt er zelfs nog op gereageerd ;)
fanboy zegt
@e34m5touring: Haha, thanks voor de herrinnering!
Nou ja, ik verwacht dus eigenlijk een herhaling. De R8 E-tron was bij de aankondiging revolutionair te noemen, maar is pas vele jaren (6 jaar oid) later uitgekomen met niet zulke indrukwekkende specs (voor die tijd en prijs) en dan ook nog eens slecht beschikbaar als ik het goed heb (vergelijkbaar met die VW XL1 oid?).
Nu zullen de aankomende elektrische Audi’s wel beter beschikbaar worden maar nog steeds bieden ze niet iets extra’s.
E34M5Touring zegt
@fanboy: Ja was meer een dolletje. 100 stuks zijn er van geloof ik. Dus niet bepaald een massaproduct.
Edge zegt
Ach, zoals met zoveel fabrikanten: Laat het maar zien dan. Ik ben ervan overtuigd dat de merken van de Volkswagen Group ook prima elektrische wagens kunnen maken, maar vooralsnog zijn al die “Tesla killers” niks meer of minder dan auto’s die enkel digitaal of als studiemodel bestaan. Dus bouw die dingen nou eerst maar, en dan kijken we daarna wel of het ook echt “Tesla killers” zijn.
DAT zegt
Audi – Rückstand durch Technik
str8six zegt
@DAT: kein technik
willeme zegt
Zeer veelbelovend. Naar het schijnt vonden ze het bij Audi nodig om ons aller @Jaapiyo tot het uiterste te tergen. Bij een elektrische auto kan de motor overal zijn, je hebt geen frontovergang meer nodig, dus. Gelukkig hebben ze die wel meegegeven aan dit toekomstgedrocht. Nice touch.
sjonniedeluxe zegt
80k?! Damn. Op autobild gaat het nog over 66k!
vbarchetta zegt
Lijkt me lastig rijden zonder banden om de velgen heen….
dwfc zegt
Heren, ga eens kijken voor meer info bij EV database nl. Hier vinden jullie een mooi overzicht met details verbruik, oplaadsnelheid, range, etc.
kroon zegt
Van Audi/VW de zoveelste EV concept en/of model dat in werkelijkheid gewoon niet rijdt. Waarschijnlijk hebben ze weer heel veel tijd aan de lichtshow voor voor- en achterlampjes besteed.
HZW zegt
Na 2020 ??, dat geeft dan ook gelijk de eind datum van de R8 aan.
2020 einde productie R8, start productie e-tron GT.