Maximaal vermogen met het dak eraf.
Het gamma van de R8 is nu compleet, want de R8 Spyder (rijtest) is er nu ook als V10 Plus (rijtest) te krijgen. Dit betekent 610 pk en 560 Nm koppel uit de bekende 5.2 FSI V10. De R8 Spyder V10 plus sprint in 3,3 seconden naar de honderd en heeft een top van 328 km/u. Daarmee vliegt de V10 Plus 0,3 seconden sneller naar 100 km/u en ligt de top 10 km/u hoger in vergelijking met een ‘gewone’ Spyder.
De heerlijke V10 is gekoppeld aan de S Tronic bak van Audi met zeven verzetten. Al die kracht kan volledig variabel naar de voor- of achteras worden gestuurd. De R8 Spyder V10 plus staat standaard op 19-inch lichtmetalen en remmen doe je met carbon keramische schijven.
Het dak van de Spyder weegt 44 kg en het duurt 20 seconden om de boel te openen of te sluiten. Dit kan met een snelheid tot 50 km/u. Optioneel met de R8 Spyder V10 plus is de nieuwe Green Design Package van Audi Exclusive. De Spyder krijgt daarmee een groen uiterlijk met groene contrasten in het interieur. Is dit niet je ding, dan kun je ook gewoon zelf bij Exclusive aankloppen met persoonlijke wensen.
Audi accepteert vanaf heden orders voor de R8 Spyder V10 plus. Leveringen gaan later in de zomer van start, in Nederland vanaf september. In Duitsland heeft de Audi een vanafprijs van 207.500 euro, Nederlandse prijzen worden binnenkort bekend gemaakt.
elemento zegt
Gaat mij voorkeur toch amg gt voor die bedrag
exotic zegt
@elemento: dat*
kennone zegt
@exotic: die bedragje
joostm91 zegt
En dan ook nog in zo’n affengeil kleurtje. Helemaal goed!
berlinetta zegt
Ik vind deze auto toch niet zo geslaagd als cabrio. Vooral het zijaanzicht klopt niet helemaal. Ik vind het iets weg hebben van een omgekeerde badkuip, de bestuurder zit wel erg ver naar voren en de auto heeft best wel een grote front-overhang (shout out naar @jaapiyo). Eigenlijk vind ik alleen de achterkant mooi, met die lekkere vette reet.
rufctr01 zegt
Wel heel veel geld voor een Audi. Dan zocht ik liever een Aston Martin uit, dan heb je iets moois in je bezit.
fouadski zegt
@rufctr01: een bericht over Audi en jij komt weer met azijn? We weten dat je niks met audi hebt, maar hou een keer op met dat eeuwige gezeik.
exotic zegt
Zo. Nu is hij af.
viezefreddyw zegt
En toch vind ik het geen gezicht dat een auto van dit kaliber geen scherm heeft op het dashboard. Ja ja, de display achter het stuur is een fantastisch ding en werkt voortreffelijk. Maar ik vind het mooier als er een scherm zit in het dashboard.
De wagen zelf? Meehhh. Haalt het niet bij deze:
http://www.banecars.cz/admin/fotogal/i2-pBRfgaP89-5341-baur8sp20.jpg
Vind ik net even wat strakker en vloeiender. Ik vind het hoekige design van de nieuwe R8 niet mooi.
autoriteit zegt
@viezefreddyw: wat betreft je mening over het ontbreken van een groot scherm in de middenconsole ben ik het volledig met je eens, zo oogt het wel wat kaal inderdaad. Verder vind ik de nieuwe R8 zeker net zo geslaagd als de oude.
trolle zegt
De R8 nooit mooi gevonden, geen enkele versie ervan
hokeej zegt
Gelukkig niet die lelijke spoiler van de coupe
Dutchdriftking zegt
Leuk! Doe mij maar een donkergroene met pindakaas leer.
henkhekje zegt
Met een verbruik van 1 op 10 (in olie)
kermit123 zegt
De audi rijd tot nu toe alle gekke Amg mercedes helemaal zoek.