Gaan we weer. Een reclamefilmpje van Audi dat puur en alleen gemaakt is om de S-Klasse van Mercedes onderuit te vegen. Nee, van eigen kracht uitgaan kan men bij Audi blijkbaar niet.
Dit dissfilmpje is afkomstig van Audi USA, een land waar het gebruikelijk is om de concurrent met naam en toenaam te schofferen in commercials. Audi deed dit in het verleden wel vaker. Onlangs noemden ze BMW een prima tweede keus en niet lang daarvoor poepten ze ook al even op Mercedes en Lexus.
In dit nieuwe spotje wordt de Mercedes S-Klasse -en de luxe waar deze auto voor staat- een goede nacht & welterusten toegewenst. Het licht gaat uit, en plotseling is daar de nieuwe Audi A8. Want die is wél ontzettend vernieuwend, aldus Audi. Vreemd, maar we kunnen ons indenken dat de meerderheid een S-Klasse toch net wat luxer vinden dan een A8. En anders parkeren we onze derrières wel in een Lexus. Enfin, bekijk het FILMPJE en beslis zelf welke van de twee je liever zou hebben.
Met dank aan iedereen voor de tip!
diesel52 zegt
Toch liever de A8 dan
Stoplichtsprintertje zegt
Lef…
De S klasse is al sinds jaar en dag haantje de voorste op het gebied van nieuwe technologiën/veiligheidssystemen/innovaties…. ik kan niet zo bedenken met welke de a8 ooit is gekomen ?
Dietn zegt
@Stoplichtsprintertje: haha, Audi Spaceframe technologie, als eerste in segment vierwielaandrijving, S8 was eerste sportieveling in segment, LED-technologie in koplamepen als eerste…
Ik zeg niet dat de Merc en BMW minder hoogtechnologisch zijn, maar de slogan van Audi is niet voor niets “Vorsprung durch technik” hé :)
kingkay zegt
@Dietn: ja, want een koplamp opgetrokken uit LEDjes is echt wel tha bomb natuurlijk. Sjonnie.
Esprit_de_Flandre zegt
@kingkay: Ach, kom nou. Ze proberen elkaar allemaal te overtreffen. De S-klasse heeft natuurlijk méér innovatie geïntroduceerd want bestaat al langer. Neemt niet weg dat de A8 een goeie auto is.
En is dat een meerwaarde, dat de S zoveel nieuwe dingen gelanceerd heeft? Mercedes wil ons dat doen geloven, maar het zegt alleen iets over de vorige auto’s, het garandeert niet dat de huidige echt zo fantastisch is.
mercedesclsfan zegt
@kingkay: had de vorige a8 al ledjes trouwens? want anders was de s-klasse hier ook eerder
Jipp zegt
@mercedesclsfan: Audi kwam sowieso eerder met de LED’s te beginnen op de r8.
lambo4all zegt
@kingkay: inderdaad LED verlichting helpt echt als je comfortabel wil cruisen, net als 4 wielaandrijving en de-eerste-sportieveling-in-een-klasse-die-luxe-hoort-te-zijn, jullie zijn goed bezig jongens!.
Pordon zegt
@Dietn: wow vierwielaandrijving:O
Mercman zegt
@Dietn: hmhm ja… ik laat jeremy clarkson wel even reageren op jou mededeling: http://www.youtube.com/watch?v=vs1xEA7Rvkc
Dimglor zegt
@Mercman: Mja Jeremy Clarkson over Duitse wagens…. Sowieso dat ie voor Mercedes gaat… Is zowaar een grote Mercedes Fanboy…
jzaero zegt
@Dietn: Weet je dat heel zeker? Om maar een voorbeeld te noemen.
De legendarische 300SEL met de 6.3 V8
Audi eerste? Not.
speedlimit zegt
@Dietn:
Denk dat je ff je huiswerk beter moet doen.
Audi was helemaal niet de eerste met led techniek in de koplampen…dat was Lexus met de LS460.
Audi had dan wel led in de voorbumper maar nog niet in de koplamp destijds.
fiestafeest zegt
@Dietn: kan me vergissen maare volgens mij was lexus de eersten met full led verlichting en van de eerste sportieveling in segment ben ik ook niet helemaal zeker maargoed kom op dit is toch gewoon een zielig filmpje!!
mout zegt
@Stoplichtsprintertje: Nou, dat is anders duidelijk genoeg in de commercial: compleet vernieuwende tweeters, gemotoriseerd nog wel! En LED ipv Xenon. Gemotoriseerde navi!
Eat that, Stuttgart!
(OK, die eerste zijn van de audio-boer, Xenon verlicht voorlopig de weg nog beter dan LED, en ik motoriseer liever mijn auto dan mijn navi, maar dat is een kwestie van smaak)
koenmb zegt
@mout: Over die gemotoriseerde tweeters, dat is het Bang & Olufsen soundsystem, in het filmpje gelabeld als “Innovation”, terwijl ze het zelf niet eens ontwikkeld hebben en hetzelfde systeem ook leverbaar is in de S-klasse die je in het filmpje ziet.
Megakix zegt
@mout: en was Jaguar hier niet ooit de eerste mee ? Met die opstijgende tweetertjes ?..right.
Laue zegt
wat ubercool dat er dus eerst een MB advertentie vooraf gaat. :)
gertwoumans zegt
al even smakeloos en inspiratieloos als hun auto’s
passende reclame :)
geef mij maar een goeie dikke S onder mijn ASS :P
Stoplichtsprintertje zegt
@gertwoumans:
hhahaha… zo is dat.
Megakix zegt
@gertwoumans: amen !
Hupke zegt
@gertwoumans:
Second that!
atekcan zegt
Zo inspiratieloos, het gaat niet eens meer om de auto zelf. Pathetic!
atekcan zegt
Maar aan de andere kant wel lachen dat die 3 altijd elkaar afzeiken in de US :)
Pordon zegt
@atekcan: Het is voornamelijk Audi die de rest afzeikt en BMW die af en toe wat terug doet.
hectorae86 zegt
@Pordon: Waar 2 honden vechten om een bot, gaat een derde er mee vandoor, Lexus is niet voor niets ALWEER premium merk nummer 1 in de USA :P
Pordon zegt
@hectorae86: Maar ze zijn met z’n vieren. Audi, BMW, Mercedes en lexus:P
hectorae86 zegt
@Pordon: Maar Mercedes vecht niet mee, tenminste…. niet wat elkaar bashen betreft ;)
Pordon zegt
@hectorae86: Ah op die manier. Ja er moet er toch 1 volwassen zijn he.
hectorae86 zegt
@Pordon: Lexus bashed ook niet, maar is wel de derde die met het bot weg loopt :P
Zoepie zegt
Zolang de A8 niet met achtertractie komt denk ik dat ik liever de S klasse zou hebben.
Niet dat ik nu een achtertractie heb maar mijn vrouw wel en dat geeft toch wel een pak meer rijplezier.
mortsel2640 zegt
@Zoepie: Weet jij wel wat 500pk onder jou ass doet. In zo’n auto moet jij relax kunnen rijden. zonder schrik te hebben dat jou kont elk seconde uit den bocht kan vliegen. En bmw 118d van jou madameke telt niet echt mee. ik ben met jou een dat een sport auto achtertractie moet hebben maar niet een luxery sedan
As_long_as_it_is_fast zegt
@mortsel2640: Jou = jouw indien bezittelijk.
As_long_as_it_is_fast zegt
@Zoepie: ‘een pak meer rijplezier’.
Met de A8, quatrro, kan je een bocht tegen 120 pakken die je met je achtertractie tegen 100 moet nemen of hij begint te slippen. En niemand gaat mij vertellen dat hij iedere keer dat hij de baan opgaat, zijn weg door de bochten drift.
racerx zegt
@As_long_as_it_is_fast: Achterwielaandrijving geeft gewoon een prettiger stuurgevoel wegens de afwezigheid van aandrijfkrachten in het stuur. Wat interesseert mij het nou dat ik met Quattro harder over een afrit kan, ik wil gewoon een lekker sturende wagen.
On topic: De nieuwe A8 is opzich wel een elegante verschijning, maar weinig vernieuwend. Daarnaast geef ik de voorkeur aan de looks, de achterwielaandrijving alsmede het motorenaanbod van Mercedes.
hectorae86 zegt
@RacerX: Hele rare discussie dit, helemaal niet feitelijk.
Er word hier alleen gesproken over wat naar jullie mening lekker rijdt en dat heeft met kwaliteit niks te maken, meer met smaak.
Jimmie zegt
@As_long_as_it_is_fast: Wat een onzin. Quattro geeft niet meer laterale grip. Dat doen de banden voornamelijk..
As_long_as_it_is_fast zegt
@Jimmie: bij vierwielaandrijving kunnen uw wielen apart versneld of vertraagd worden en die zorgen sowieso voor stabiliteit voor het slippen, lateraal of niet.
diesel52 zegt
@stoplichtsprintertje technologiën? Dacht toch echt wel dat zowel Audi als BMW voorlopen op dat gebied!
C220AMG zegt
@Diesel52: Dan zou ik toch m’n bronnen nog even natrekken betreffende vernieuwende technologieën in de S-klasse over de afgelopen decennia.
Esprit_de_Flandre zegt
@C220AMG: Dat was in het verleden dus…
Pordon zegt
@Diesel52: De S-klasse is al sinds jaar en dag de benchmark in zijn klasse. Waardoor zou dat komen denk je?
hectorae86 zegt
@Pordon: Euhm…. Mischien omdat Mercedes meer dan een miljoen euro per dag uit geeft aan innovatie? :P
Volgens mij doet VAG dat niet echt, die verkoopt gewoon ideeen van derden als eigen innovaties.
4 wiel aandrijving – Haldex
Bijna alles wat electrisch is – Bosch
Geluids systeem – Bose of Bang & Olufson
DSG/PDK – Quaife/ZF (weet niet zeker welke precies)
Stefan-Venema zegt
@hectorae86: Haldex komt voort uit werknemers die het quattro systeem hebben ontwikkeld bij Audi ;)
hectorae86 zegt
@Stefan-Venema: KUCH…. euhm, nee.
Het originele Quattro systeem is inderdaad van Audi, amar het systeem wat Audi nu gebruikt en als Quattro verkoopt, is niks anders dan VW’s 4motion systeem, met andere woorden, Haldex.
Stefan-Venema zegt
@hectorae86: Uhhm, jawel … Haldex is van ex werknemers van Audi. Door Haldex op te zetten konden ze de techniek ook aan andere partijen verkopen dan alleen VAG/Audi. Laat ik het houden op Inside Information ;).
hectorae86 zegt
@Stefan-Venema: Ahum… I stand corrected…
Maar dat neemt niet weg dat het allemaal puur marketing is, het 4wd systeem van Subaru is beter, om maar niet te spreken van dat van Nissan.
VAG weet op 1 of andere manier beter “customer awareness” (zoals dat zo mooi heet) te verkrijgen.
Tommy2 zegt
Valt best mee toch. En zolang Audi nog geen nieuwe S8 heeft, geef mij die S63 AMG dan maar!
koenmb zegt
En dat om een model te promoten dat er 20 jaar hetzelfde uitziet…
Weer een reden om een S-klasse te kopen. Bij Mercedes gaat het geld tenminste naar ontwikkeling ipv marketing.
mortsel2640 zegt
@koenmb: haha een fanboy. 20 jaar het zelfde laat mij niet lachen. heb jij wel is ooit in een s8 of in een s63/65 gereden. wel ik zou het jou zeggen zeker den s63 zeker niet slecht maar zeker niet vergelijkbaar met een s8 das pas een boemmeke
koenmb zegt
@mortsel2640: Jij laat mij anders wel lachen. Dat bij sommige mensen toch nog enige vorm van intellect ontbreekt en daardoor “20 jaar” letterlijk gaan interpreteren, is dan ook best grappig.
“heb jij wel is ooit in een s8 of in een s63/65 gereden.”
Wel neen, maar daar had ik het helemaal niet over en ook het artikel en het filmpje gaan daar niet over. Zelf heb ik een Mercedes E-klasse (S210) die mij zeer goed bevalt, mijn pa heeft een BMW 5 (E60) (daarin heb ik dus ook al veel gereden), waar we ook zeer tevreden over zijn. Ons ma heeft een VW Golf plus (zodat VAG ook wat vertegenwoordigd is), en dat is een uitstekende wagen om mee te leren rijden. Verder heb ik niets tegen Audi/VAG, wel tegen dit soort reclames. Audi plaatst zichzelf altijd in het vergelijk met BMW & Mercedes en vindt dan wel weer iets uit om zichzelf beter te doen blijken. Het enige wat ik eigenlijk zie is: “Ik wil wel, maar ik kan niet”. Beetje zoals de Japanners dus: Lexus vergelijkt zichzelf ook altijd met BMW/Mercedes/Audi in zulke reclames, alsook Nissan met zijn GTR in het vergelijk met Porsche. Het is dan wel duidelijk op welke merken ik kritiek ga leveren. Gelukkig heb jij, in dat geval, nog steeds de vrijheid om mij een fanboy te noemen, net zoals Audi de vrijheid heeft om zichzelf premium te noemen.
Om nog even op het S63/65 AMG & S8 verhaal terug te komen: Waar blijft Audi met zijn S8? Dan maar de laatste S8 bekijken: 5.2 FSI (450pk/540Nm) – sprintje naar 100: 5.2s
AMG:
(oude) S63: 6.2 (525pk/630Nm) – 4.6s
(nieuwe) S63: 5.5 (544pk/800Nm) – 4.5s
S65: 6.0 (612pk/1000Nm) – 4.4s
Verder heb je bij Mercedes ook nog de keuze uit volgend leuk speelgoed:
S600: 5.5 (517pk/830Nm) – 4.6s
S500: 4.7 (435pk/700Nm) – 5.4s
Voor een snelle diesel zou ik wel eens bij Audi willen gaan shoppen: 4.2 TDI (351pk/800Nm) – 5.5s
Daar heeft Mercedes momenteel geen concurrent voor.
Trek er zelf uw conclusies uit, maar het allesinds wat gefundeerder dan: “wel ik zou het jou zeggen zeker den s63 zeker niet slecht maar zeker niet vergelijkbaar met een s8 das pas een boemmeke”
marnik zegt
@koenmb:
Laat hem(mortsel2640) maar doen, beetje respect voor de simpele mensen onder ons…
mercedesclsfan zegt
@mortsel2640: ben er toch wel zeker van dat je meer s-klasse ziet rondrijden dan a8’en, zelfs meer s63/65 amg’s dan s8’en
Jipp zegt
@mercedesclsfan: In belgie misschien, in nederland niet denk ik. Daarbij kreeg de a8 na de facelift LED’s en die facelift was eerder dan de facelift van de s-klasse die toen ook LED’s kreeg.
mercedesclsfan zegt
@Jipp: ik heb het even opgezocht, sinds 1998 dat is sinds de a8 wordt verkocht zijn er 3120 a8’en verkocht in nederland sinds dat jaar zijn er 6101 s-klasses verkocht in nederland dus meer s-klasses en in totaal zijn er 9444 s-klasses in nederland dus een pak meer dan de a8
Jipp zegt
@mercedesclsfan: ook dat is makkelijk te herleiden, jij let er op sinds het merk jou werkgever is, daardoor zie jij er meer rijden, alleen omdat het je opvalt. Ook al rijd er een a8 voorbij, jij zal eerder de s klasse aan de overkant zien staan.
leone zegt
@mortsel2640:
Audi heeft een leuke audi in de S8, maar in deze klasse moet je ook comfort kunnen leveren en dat kan Audi niet.
gertwoumans zegt
@leone: nochtans, ik heb vaak gelezen dat de A8 nu het comfort van mercedes levert met een goed weggedrag. zelf kan ik dat niet testen; maar ik heb het al in verscheidene autobladen gelezen
As_long_as_it_is_fast zegt
@koenmb: dan wel grappig dat audi ondanks hun uitgaven aan marketing (ten koste van ontwikkeling?) op hetzelfde ontwikkelingsniveau zitten als mercedes. :D
Efficiëntie, effectiviteit en allocatieve doelmatigheid om er wat belachelijke termen tegenaan te gooien. :D
koenmb zegt
@As_long_as_it_is_fast: Zulke marketing als Audi al jaren voert tegenover BMW en Mercedes, heb ik van Mercedes zijn kant nog nooit gezien, alleen BMW speelt soms eens mee. Als er één merk bommen geld aan marketing spendeert, zal het Audi wel zijn. Zolang mama VW financiert zullen ze er altijd wel genoeg geld voor hebben, maar je kan het ook zo bezien: elke euro die je onzinnige reclame als deze spendeert, kan je niet meer in ontwikkeling steken.
janklaassen zegt
Niet huilen, dit is gewoon een lullig reclamespotje wat vrij normaal is in Amerika. Dus what’s the problem? Dat Audi niks kan bereiken zonder spotjes? Onzin. Just enjoy. Kwestie van smaak deze auto’s.
Laue zegt
American style ads rulen.
Jochempie zegt
Liever de Mercedes. De Audi heeft een fraaier interieur maar het lijkt gewoon op een A4 van buiten.
As_long_as_it_is_fast zegt
@Jochempie: jammer genoeg moet ik je gelijk geven. De A8 van 2007 was het model dat ik kon smaken. Nu die laatste nieuwe ziet er gewoon (bijna) uit als een A4. Erg jammer. Daarom vermeld ik ook altijd het jaartal als ik zeg dat ik een A8 wil.
Jochempie zegt
@As_long_as_it_is_fast: Ik vind bouwjaar 2002 het fraaiste model!
As_long_as_it_is_fast zegt
@Jochempie: heb het niet voor de voorlichten van dat 2002 model, ik moet mezelf trouwens corrigeren en zeggen dat ik het 2008 model bedoelde. Ziet er zo krachtig uit.
Vanquish zegt
Weinig geloofwaardig.
Farzan zegt
Beetje raar dat ze een uitgebreide (mooie) uitvoering van de s-klasse hebben gebruikt… ze maken het er zichzelf niet makkelijker op
kingkay zegt
Daar hoef ik niet eens het filmpje voor te bekijken : Mercedes!!!!!!!!!!
Zelfs een 12 jaar oude S zou ik verkiezen boven de nieuwste A8. Fuck Audi, ik wil premium, dus Mercedes. BMW kan ook nog, maar ik verkies de karakteristieken van een Mercedes over die van een BMW. Maar Audi premium? Yeah right, en ik ben een moslim.
EdGaR zegt
@kingkay: Heb je wel eens in de nieuwe A8 gezeten? aan je comment te lezen schijnbaar niet. En de bmw’s van tegenwoordig zijn ook niet meer zo ‘premium’ als wat het vroeger misschien wel was, interieur van een X1 deed me denken aan een fiat van 6 jaar geleden.
kingkay zegt
@EdGaR: waarom zou ik in godsnaam in een Audi willen gaan zitten?
@mortsel2640 : sta me toe dat te nuanceren. Oude Mercedessen zijn idd. makakkenbakken. De huidige versies daarentegen zijn voorbehouden voor de Russen en de slimme Belgen. In die zin : nee, ik houd niet van makakkenbakken. Mudak.
@ Esprit_de_Flandre : kom op, niet zo flauw doen. Laten we een kat een kat noemen. De gemiddelde Marokkaan die je in Antwerpen aantreft overtreft qua intelligentie nu eenmaal maar zelden de gemiddelde makaak. Je zou dus zelfs kunnen stellen dat het eerder een belediging is voor de makaken, in plaats van voor de Marokkanen. Van dat gedacht uitgaande, als je post bedoeld was uit dierenliefde vergeef me dan aub. mijn reactie.
@ As_long_as_it_fast : we zijn de meest internationale onder de Vlamingen. Toegegeven, we hebben een schijthekel aan Marokkanen, maar daar vragen ze zelf om. Zelfs met een miezerige 1000€ kan je ze niet eens vertrouwen. Stelletje racistische zandvreters zijn het weet je. Chinezen, Russen, Albanezen, daar kan je mee praten, daar kan je op tellen. Niks fascist, realist ja. De Arabieren hebben hun kans gehad wat mij betreft, en ze hebben ze finaal verkloot. Ook altijd grappig om te zien hoe ze gaan lopen als je met een handje vol Russen komt afgewandeld. Het zijn een stelletje prutsers. Ik kan begrijpen dat je je niet comfortabel voelt bij verwoordingen als “makakken” maar eerlijk waar, komende van iemand die an sich alles en iedereen respecteert voor wat hij/zij is : je kan er niets mee. Je kan er niet op tellen, je kan er niet op bouwen, en ze zijn 100x racistischer dan De Winter en Annemans samen, en dat wil wat zeggen. Met hun wannabe-50-Cent gedoe ook altijd. Tot je ze ‘ns echt de loop van een Beretta 8mm 84FS tegen hun kaak duwt, en maar janken dat ze doen. Stelletje amateurs, dat zijn het.
Hupke zegt
@kingkay:
De 84FS is 9mm ;) geen 8mm.
8mm Beretta’s zijn alarmpistolen, al zou ik die natuurlijk nog niet in iemands gezicht duwen. Maar ik ben dan ook geen gangster.
kingkay zegt
@Hupke: mooi. Een kenner :) (en ja, het was idd maar een alarmpistool, maar niet voortvertellen pls ;))
kingkay zegt
@Hupke: vanwaar die kennis trouwens? Heb je beroepsmatig iets met wapens te maken of ben je ‘gewoon’ liefhebber?
Ik wil graag een Colt Python eigenlijk, Royal Blue met 15cm loop. Maar ben er tot op heden nog geen tegengekomen helaas.
Hupke zegt
@kingkay:
Liefhebber, ik ben geen flik en zou toch wel graag iets anders willen doen dan winkeltje spelen. (zeker in een markt die langst de ene kant zo gecontroleerd is en waar langst de andere kant de prijzen te laag liggen)
En achja stoer doen, ben ik niet zo’n fan van. Als je bekend staat als “die met het pistool” dan komen ze ook met een pistool achter je aan als je ooit eens echt in de shit zit. Maarja ieder z’n ding zeker.
kingkay zegt
@Hupke: ik ben trouwens ook helemaal geen gangster. Ik doe gewoon graag stoer.
Tommy2 zegt
@kingkay: Ow, dat verklaart gelijk al een hoop!
mortsel2640 zegt
@kingkay: dus gij wilt een een taxi of een makkakenbak( zeker niks slechts bedoelt tegen marokaanen maar het past in het context)
Esprit_de_Flandre zegt
@mortsel2640: Als het niet slecht bedoeld is, gebruik dan dat woord ook niet. Kan ik evengoed alle Antwerpenaren vuil fascisten noemen (niet slecht bedoeld)…
As_long_as_it_is_fast zegt
@Esprit_de_Flandre: maar is wel zo. :D
Atenza zegt
Audi is net zo arrogant als de bestuurders..
the-budel-guy zegt
Waarom denken mensen dat het gelijk een s63 is als je langer dan 2 tellen kijkt zie je dat het een normale s is
BmwMPower zegt
@the-budel-guy: 1 persoon die dat zei…
cesarestevao zegt
Doe mij die prachtige mercedes s classe, de nieuwe audi a8 vind ik niks, de vorige audi is veeeeel mooier!!!
SimonMc zegt
Hahaha Audi gaat Mercedes een beetje bashen…
Als je het instapmodel van de A8 nog steeds uitrust met alleen maar voorwielaandrijving, moet je van mij niet te luid roepen!
SimonMc zegt
“Nee, van eigen kracht uitgaan kan men bij Audi blijkbaar niet.”
Kon het niet beter verwoorden.Ik ken zo van die zogenaamde vrienden ook, vanaf het om een meisje te doen is, kunnen ze alleen maar nadelen over je opsommen ipv voordelen over zichzelf…
As_long_as_it_is_fast zegt
@SimonMc: lol :D ruzieke gehad lijkt mij.. :D
SimonMc zegt
@As_long_as_it_is_fast: Inderdaad ;)
As_long_as_it_is_fast zegt
@SimonMc: u daarboven stellen man, uiteindelijk kiezen ze voor diegene met principes, waarden en zelfrespect. ;)
Brum zegt
Ik moet toegeven dat op dit moment niemand beter een auto kan bouwen dan Audi. Maar ja, wat is er leuk aan foutloos? Dat is saai! Het bashen van Audi in deze reclame kan ik wél waarderen :)
Cantago zegt
@Brum: toch… ze willen foutloos zijn, maar de R8 is daardoor wel een geweldige auto geworden! Het zou wel mooi zijn om er iets meer “ziel” in terug te zien… Een ouderwets rateltje bijvoorbeeld?
henkbobsjon zegt
Alsjeblieft, hooge heren van autoblog.nl. Upload de filmpjes via een ander platform dan dat kutflash! Nu heb ik nog geen drol aan mijn iPod Touch app
Pordon zegt
@henkbobsjon: Wellicht geen Ipod/Iphone/Ipad kopen? Het is toch om je voor te schamen dat je niet eens Flash kan afspelen op die overpriced apparaten.
Cantago zegt
@Pordon: kan zo’n duur rotapparaat geen flash afspelen? Dat is echt te zielig voor woorden… Ik was al geen fan, maar nu al helemaal niet meer! Ik heb ook al van-horen-zeggen dat mms-en niet mogelijk was? En wekkers schijnen ook al niet te werken… En hoeveel heb je ook alweer betaald voor dat ding?
Nee dankje! Dan liever een Audi;)
mortsel2640 zegt
@Cantago: niet jaloers zijn manneke, 750 euro is niet veel. gewoon volgende keer voor jou kerst vragen of een tweede job zoeken in jou geval
Pordon zegt
@mortsel2640: 750,- is niet veel? Dan ben jij niet helemaal bij met de waarde van geld en wat je er voor kan krijgen. Alles wat Apple verkoopt ligt minimaal 30% boven de prijs die je voor een vergelijkbaar product betaald. Macbook zelfs 50%. Het zijn zeker goede producten, heb er zelf vaak zat mee gewerkt maar de prijs is niet rechtvaardig.
mashell zegt
@Pordon: of iets veel is of niet is relatief. Als iedereen zo rationeel dacht als jij nu doet mbt tot Apple werden er geen Audi’s en Mercedessen meer verkocht maar was het heel druk bij de Dacia dealer. Apple en Sony zijn de Audi en Mercedes van de computermerken.
Pordon zegt
@mashell: Het probleem zit hem niet zozeer in de prijs maar meer in het product en zijn concurrenten. Jij vergelijkt het met BMW/Mercedes/Audi maar dat komt niet goed tot zijn recht.
Als ik een vergelijking zou maken met auto’s zou het neer komen op je hebt een Mercedes voor 100.000, een BMW voor 100.000 en een Audi voor 150.000,- vrijwel gelijke producten, ze kunnen hetzelfde, kwaliteit is net zo goed maar de Audi is 50.000,- duurder. ik hoop dat je begrijpt dat Audi in dit geval de rol van Apple speelt.
Cantago zegt
@mortsel2640: 750 euro is goed te betalen, alleen 1: het apparaat is het niet waard. 2: het apparaat kan echt geen zak. 3: er zijn VEEEEL goedkopere apparaten die VEEEL meer kunnen!
Dus jaloers? Nee, deze keer absoluut niet! En betalen kan ik het ook makkelijk, baantjes zat hier hoor;)
Megakix zegt
@henkbobsjon: …vorsprung durch technik…hahaha ! :lol:
As_long_as_it_is_fast zegt
@henkbobsjon: en speciaal gekocht voor filmkes te zien op AB! :D haha
Pordon zegt
Geef mij maar gewoon de S-klasse hoor.
marnik zegt
Geef mij maar een S-klasse, lexus LS of een jaguar XJ.
Die A8 is gwn een verlengde A1,A3,A4,A6. Ge kiest maar! bij audi is het “altijd prijs!”. Ze zien er allemaal hetzelfde uit. Lekker saaiiii. Dat lef laten we wel aan de andere over denken die hoellahoepers (ringen). Dikke losers zijn het!! en die nieuwe A8 is alles behalve moeders mooiste!!
marnik zegt
Als ik tegen een boom wil rijden en de autoliefhebbers niet wil kwetsen, dan neem ik wel
een audi…
Cantago zegt
Of ze nu gelijk hebben of niet, andere merken zo te kijk zetten vind ik zo kansloos. Audi komt zo echt over alsof het zelf geen klanten kan binden en geen goeie reclame kan maken. Net als die posters die overal door Nederland hangen dat de AH 37ct (oid) goedkoper is dan de C100, wat ook maar door één product komt.
Zorg gewoon dat je een goed product hebt, en een leuke reclame verzint, dan hoef je jezelf niet zo voor schut te zetten! Zo wordt je nooit premium…
cocoloco zegt
Een A8,S klasse of 7 rijdt de koper/leaser toch niet zelf in veel van de gevallen dus wat maakt het uit waar de aandrijving zit…… Bovendien denk je toch niet echt dat mensen met die auto’s iedere bocht omgaan als een drifter?
Ben zelf ook geen fan van de huidige A8 qua styling daar waar de vorige 2 generaties wel zeer mooi waren in mijn ogen.Dat was niet zo bij Mercedes(huidige is prima)de vorige 7 was gewoon dezelfde fout als de S klasse van 2 generaties geleden(te groot en lomp qua styling)De nieuwe 7 is mwah die van 2 generaties terug was een beauty.
xilver zegt
S-klasse… de A8 oogt een beetje goedkoop, zeker met die gele lichten in de reclame.
jje003 zegt
Typisch Amerikaans… Maargoed even een reactie op DietN:
Spaceframe komt oorspronkelijk uit de luchtvaart. Zelfs een van de oudste frame-vormen(voor-oorlogs). Evenals LED toepassen als visueel hulpmiddel. Dus zo innovatief kan ik het niet noemen. Ze waren misschien wel de eerste die dit in autotechniek toepasten, maargoed innovatief is anders
Megakix zegt
Ben zelf een BMW-liefhebber…maar in het topsegment kies ik eerder voor een S-Klasse dan voor een 7-serie…laat staan een Ody… ;-)
MichaelvdBroek zegt
doe mij de a8 maar, maar ben ook een audi man, dus is de keuze snel gemaakt, vind e de S-klasse gewoon een kamper bak..
jje003 zegt
Spaceframe komt oorspronkelijk uit de luchtvaart, alleen heet het daar een Geodetisch frame
Stopwearingpants zegt
de s-klasse heeft veel meer prestige dan die audi
As_long_as_it_is_fast zegt
@ricardo: 1) de meerderheid een S-Klasse toch net wat luxer vinden -> luxueuzer?
2) MERCEDES FAN!
OT: Moeilijke keuze, de S8 als het tussen de AMG of de S gaat, maar voor de gewone, moeilijke keuze. Doe dan maar de audi van 2007 of de laatste nieuwe S. De nieuwe A8 is een hok.
marnik zegt
Sorry audi, zeiden jullie nu iets?? Wij hebben nochtans niks gemerkt.
Mercedes heeft geen grote mond nodig om hun wagens te verkopen of aan te prijzen. Het gaat gwn vanzelf. Audi doet er alles aan, maar helaas pindakaas, die audi die je daar hebt, rijdt je beter rechtstreeks in de Maas. Zo is het direct gedaan met die ettertjes(audi) die je constant proberen omlaag te halen door met al hun macht naar jou hand (mercedes) proberen te springen om je zo neer te krijgen. Mercedes schudt gewoon es goed, veegt zijn schouders af en zet zijn cours in alle rust en klasse door. En audi, die liggen weer met hun bakkes op de grond, keep trying.
Just remember that there is no chance baby, not even a little bit….
mortsel2640 zegt
@marnik: het is niet dat jij er 1 ooi zult kunnen betalen, maakt niet uit audi of mb
Jigga zegt
Zekerrrr geen BASH! die s klasse hebbe ze zo strak neer gezet, dat die veel en veel mooier is dan die lelijke a8.
Esprit_de_Flandre zegt
Ach wat? Dissen? Onderuit vegen?
Is gewoon een goed reclamefilmpje. De concurrent is ouderwets, wij zijn modern, blabla,… Iedereen doet dat. Sommigen doen het wat subtieler, maar komt op hetzelfde neer.
Shenkie zegt
@Diesel52:
S-Klasse, eerste auto met zelfdragende carrosserie, een van de eerste auto’s met ABS (voor Audi), eerste auto met ESP, eerste auto met night-vision, eerste auto met zelf sluitende deuren… verder: ”Mercedes was the first car to have heated and A/C front and year memmory seats. Mercedes was the first car in the world to have Night Vision. First came out on the W221 S Class Mercedes was the first car to have digital TV in it. Mercedes was the first production car to be fitted with a Navagation system. Mercedes was the first car to have a 7-Speed Automatic gear box. Mercedes was the first car to have electric window tinting and is used on the Maybach.”
Niet innovatief?
http://www.autoblog.nl/archive/2008/05/01/30-jaar-abs-in-personenautos
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz
Ooh doe mij ook de Merc maar, de nieuwe A8 is veel te saai…
Het liefste, ondanks de schijnbaar iets mindere rij-eigenschappen, heb ik dan nog de nieuwe XJ. Een beauty pur sang!
jack27 zegt
Mercedes-Benz ! :)
marnik zegt
@mortsel2640: Kan mij geen reet schelen als ik die kan betalen, heeft er ook totaal niks mee te maken, mercedes is gewoon beter en audi zal nooit beter zijn. En de dag dat iemand genoeg geld heeft, hoeft die geen minuut na te denken, tenzij ze willen falen in hun leven. Een harde waarheid komt hard aan!
Speciaal voor audi(aanhangers)=> Hoe meer je weet, hoe meer je beseft hoe weinig je weet_Socrates.
Denk daar maar eens over na…
Esprit_de_Flandre zegt
@marnik: Blijkbaar ben jij gelukkig gespaard van veel kennis. Behalve dat zinnetje van Socrates dan dat je eens aan de toog gehoord hebt…
marnik zegt
@Esprit_de_Flandre:
Ten eerste, nee dat zinnetje heb ik van school(als dat bekend voorkomt bij jou, zou
toch moeten lukken hoor!).
En als ik het niet van school had, dan had ik het wss van aan den toog. Maakt
mij gene zak uit!
De meeste mensen leren niet al hun kennis op school, blijkbaar jij wel… en
dat zegt meer over jou dan over mij(zeer beknopte kennis, en nul aan algemene ontwikkeling, zo kom je nu toch over). Jij kan beter stoppen met denken, praten of wat dan ook, want veel zinnig’s komt er niet uit jou mond!
mortsel2640 zegt
@marnik: mja jij zult het nooit begrijpen he achterlijke limburger. rijd gij maar rustig in jou nissan sunny manneke
kingkay zegt
@mortsel2640: je bent echt een toffe kerel weet je ’t. OK, dat je Audi boven Mercedes verkiest zint me niet echt, maar ik vergeef je je zonde.
marnik zegt
@mortsel2640:
Die “geweldige” uitspraak zegt meer over jou dan over mij. Ik ga me niet verlagen
tot dit soort zinloze uitspraken. Daar voel ik me net iets te goed voor.
Ik zou zeggen, ga lekker wenen in een “oh zo mooie Audi A8 in het oh zo mooie Mortsel, paradijs op aarde!”(yeah rigth!). Jou manier verdedigen is al net zo zielig als die van Audi. Maar net zoals Mercedes hoef ik mij niet te verdedigen, en stof ook ik rustig mijn schouders af terwijl ik ongestoord mijn leven verder zet…
En laat alstublieft ook de andere autoblog-bezoekers met rust… Ook ook hun tijd te waardevol om aan zo’n “little minded people” te vergooien. Dank u.
Esprit_de_Flandre zegt
@marnik: Is jouw tijd ‘waardevol’? :lol:
Wat doe je hier dan? Ga de wereld redden van Audi’s…
Fanboy-geneuzel en brand-bashing zijn ook altijd “zinloze uitspraken”.
marnik zegt
@Esprit_de_Flandre:
Voor dit soort conversatie’s wel ja! Die zwakke woordvoering van Mortsel2640 is schreeuwt gewoonweg “ik denk dat ik ik slim ben, maar al de rest weet dat niet zo is!” Behalve jij, jij snapt het blijkbaar ook niet zo goed! Audi is hier een goeie reputatie aan’t opbouwen zeg!
Typisch, snotbellen die denken dat ze alles weten, en bij het minste dat er iets gezegd wordt dat ze niet snappen of maar niks vinden, beginne ze de grootste en domste zever uit te slaan. Zoals ik al eerder zei; die geweldige uitspraken zeggen zoveel meer over in dit geval “mortsel2640”. Dan over mij. Ik kom hier niet om te BABYSITTEN, get the point??!! Ik kom hier om mijn mening te delen, als je het tegendeel wilt bewijzen van wat ik zeg, mag je dat met alle plezier (daarvoor is dit er tenslotte). Maar als hier iemand tegen mij begint met zo’n laag en zwak niveau mij probeert zwart te maken, dan zijt ge toch wel bij de verkeerde! En dan is dat voor mij idd tijdverspilling. Reageer op een correcte volwassene manier(probeer bijvoorbeeld het tegendeel te bewijzen met feiten!) en hou u bij het onderwerp of reageer niet! ipv van er andere verzonne dingen bij te halen. Net zoals audi zijn wagens niet kan promoten door gewoon te laten zien wat hun wagens kunnen, gaan ook jullie (mortsel2640 en jij) er ongegronde en idiote dingen bij halen zoals “achterlijke limburger” om de concurrentie op een zwakke manier af te maken. Net zoals in dit reclame filmpje blijft dit echter altijd tot een poging tot… zelfkennis is het begin van alle wijheid, nietwaar …? Maar geen nood, ik veronderstel dat jullie nog enkele jaartjes hebben om bij te leren. Niettemin moet ik zelf ook nog oohhhh zo veel bijleren, alleen ben ik gelukkig wel slim en volwassene genoeg om te weten dat dit soort zwakke gedrag het laagste van het laagste is (How low can you go?? Seriously?)!
Now move on and GET OVER IT!!
Dankuuu!
Esprit_de_Flandre zegt
@marnik:
God bestaat want Niemand heeft bewezen dat hij Niet bestaat.
Audi zuigt want Esprit kan Niet bewijzen dat het Niet zo is.
Dat bedoel ik nu dus. Onzin. Ik hoef dat helemaal niet te bewijzen, want ik beweer ook niet dat de een beter is dan de andere. De klant bepaalt dat zelf.
Ik heb ook mijn eigen voorkeuren, en ik probeer die te baseren op objectieve informatie, maar als ik een bepaalde auto of merk liever niet op mijn oprit wil, dan ga ik iemand die dat wel wil niet zitten verwijten voor wannabe, net-niet, kansloos, etc…
Ook ga ik dan de auto of het merk dat wel mijn voorkeur geniet niet verheerlijken. Het is een product dat het best aansluit bij mijn wensen, wat niet wil zeggen dat het het beste product op de markt is.
Die “achterlijke Limburger” moet je mij niet aanrekenen. Dat is op conto van Mortsel2640. Maar ja, wat verwacht je ook van een Antwerpenaar… :P
Om bij het onderwerp te blijven: het gaat hier over een doodgewoon reclamefilmpje. Waarin Audi beweert dat de concurrent ouderwets is, en zijzelf modern. Ik zie hier niets mis mee. Ik zie vooral geen reden om zo fel te gaan reageren. Het is Gewoon Maar Reclame…
Oja, nog iets. Lees jij je tekst ooit eens na? Moet je je eens inbeelden welke indruk jij maakt, als je roept dat iedereen met een andere mening een zwak en laag niveau heeft, onvolwassen is en “denkt dat (ie) slim (is), maar al de rest weet dat niet zo is!”.
Zeker als je daarna zelf gaat roepen dat je slim bent, en volwassen, en niet meedoet aan dat “zwakke gedrag”…
marnik zegt
@Esprit_de_Flandre:
1) Het was ook meer richting “mortsel…” bedoelt, maar het leek alsof jij meedeed met hem, daarmee =>jou reactie over “is jou tijd waardevol?”, komaan, ga een ander ambeteren…
2) je moet wel juist lezen, ik noem me zelf slim en volwassene GENOEG. en dat komt totaal anders over als wat jij zegt,, ik hb alles behalve iets tegen een andere mening, integendeel , het zou hier maar saai zijn moest iedereen dezelfde mening hebben !. Maar jij leest alles anders, je moet het niet verdraaien. (ik schrijf er trouwens nagenoeg letterlijk bij dat ik zelf nog ohh zo veel moet leren en dat ik het fijn vind om te discussiëren over auto’s, alleen wat mortselaar doet noem ik niet discussiëren…en jou opmerkingen helpen ook niet… ; En dan zeg jij dat ik zeg dat ik me zelf slimmer en beter vind dan iedereen en dat ik zogezegd vind dat niemand een andere mening mag hebben of ik vind hem zwak??) gelieve juist te lezen en alles te lezen vooraleer je oordeelt…
3) Ik probeer gwn duidelijk te maken dat deze reclame geen invloed heeft op mercedes en dat audi hier zwakker uit komt ipv sterker(mijn mening). Als jij of wie dan ook dat niet vindt, vind ik het leuk dat andere mensen zeggen wat zij er van denken en hun mening geven(of heb je mij mss zien reageren op andere reacties, nee alleen op die van jullie twee omwille van de “geweldige commentaar en uitspraken”.( zie btw vorig bericht: “daar is dit tenslotte voor” om te discussiëren of je mening te geven). Maar als je begint met domme commentaar te geven op mijn mening, en begint met uitspraken als “achterlijke limburger” en “nissan sunny….”, dan vind ik dat idd zeer zwak en zielig!!!
Bij deze nogmaals, gelieve niet mijn woorden te verdraaien (ik ben de laatste persoon om me zelf geweldig te noemen, je moet niet alles zo oppervlakkig lezen, als ik te waardevol, dat is iets heel anders dan gwnweg “mijn tijd is waardevol”, iets kan duur zijn en iets kan relatief duur zijn!). Alles wat ik nu heb gezegd staat reeds in mijn vorige reacties, als het nu nog niet duidelijk is, dan scheelt er toch wel iets met jou denk ik.
En trouwens, als iemand jou probeert uit te maken, dan ga je daar ook geen tijd insteken, je reageert in iedere geval niet met een zelfde domme opmerking trg. Ik veronderstel dat jij je tijd dan ook TE waardevol vind om je met die persoon bezig te houden ? Of niet soms?!
Zoals ik al zei, ik ben hier niet voor te babysitten. Dus ook niet om alles 10x te herhalen . Dank u wel!
Capibaro zegt
Wow, hoe ongeïnspireerd kun je raken? Dit is gewoon triest: “Jij bent ouderwets, koop mij!” is de boodschap als ik hem even vertaal (alleen kostte die vertaling geen tonnen). Misschien moet Audi zich eens richten op het ontwerpen van auto;s die er niet allemaal hetzelfde uitzien.
Bovendien, wat voegt 4WD toe (afgezien van aandrijfreacties in je stuur) in auto’s die je nooit echt de bocht om hoekt?
As_long_as_it_is_fast zegt
@Capibaro: Aquaplanning, stabiliteit bij uitwijkmanoeuvres, bij sneeuw, …
Esprit_de_Flandre zegt
@Capibaro: Wat voegt RWD toe? Wat maakt het beter dan FWD?
+75% van AB roept maar dat dat zoveel beter is, terwijl +75% van AB met FWD rijdt…
GTR zegt
ik ben een audi fan. absoluut. maar ik schaam mij wel om het te zeggen: maar ik ben helemaal verliefd op de C en op de S, dus in dit geval is het mercedes voor mij!
fietsblogger zegt
@GTR:
En nog Audi fan blijven, knap hoor ;)
Poll zegt
Goh, wat is iedereen pro-Merc zeg. Goed zo ;)
kurdmanx zegt
Willen ze op deze manier Mercedes bashen?? hahah kijk eens hoe prachtig de S klasse eruit ziet tegenover de A8. Voor mij een makkelijke keus. Mercedes en BMW voor altijd boven VW!!
JT zegt
ik snap ook niet die keuze voor die fucking dikke S-klasse. Ik ben altijd al S-klasse fan geweest maar op welke manier proberen ze de kijker te overtuigen?? En voorsprong door techniek is maar een slogan, sommigen denken hier precies dat andere merken geen ’techniek’ gebruiken om vooruitgang te boeken. Ik denk niet dat Audi meer doet dan BMW of Mercedes… De volgende generatie S-klasse eet deze A8 op. Van binnen is hij wel knap maar vanbuiten is hij echt inspiratieloos.
Hupke zegt
Er is tot nu toe 1 model Audi A8 (s8) dat niet echt foei lelijk is.
Ik stel meestal geen styling voor op functionaliteit. Maar als je dan toch voor zo’n wagen gaat kan je evengoed iets pakken dat niet door de eerste de beste drakendoder aangevallen word.
Qua nieuwe technologiën zijn ze wel aan elkander gewaagd. Mercedes heeft misschien de primeur qua nieuwigheden maar audi zal ze zeker niet slechter uitwerken en ze zijn beiden meer dan voldoende uitgewerkt.
Mercedes heeft wel een meer naturel gevoel in dat segment moet ik zeggen.
Ikzelf zou moest ik ooit de nood hebben aan een luxe-wagen. Uiteraard als bedrijfswagen omdat ik dan in het management zou zitten. Sowieso voor de S gaan, en niet eens aan de A8 denken, al zou ik ook wel eens zijn gaan kijken bij Alpina voor hun B7 en bij Maserati voor de quattroporte.
highperformance zegt
@Hupke: das idd een mooie A8, de nieuwe er uit en deze met nieuwe technieken doorbouwen.
highperformance zegt
Grappig, als Audi BMW basht dan vindt AB het grappig maar als Audi aan MB komt dan gaan ze niet uit van eigen kracht. Typical…..
OT: ik heb zowiezo niets met dergelijke reclame technieken/tactieken. Bij mij bewerkstelligt het juist het tegenovergestelde. Ik vind de agressor dan de zwakste. En de nieuwe A8 is zelfs ronduit lelijk, dan ben je dus ook nog eens een beetje dom (zoals Maxima dat kan zeggen) als je daar een mooiere auto voor zet. En ik ben niet pro MB. Dus is het geen fan berichtje vanaf deze zijde.
complexeduif zegt
Wat voor fanboy-gezeik is dat hier nu weer…
Bewonder liever eens beide auto’s omdat ze elk iets aparts hebben en wees blij dat er eens een originele ad gemaakt wordt.
Geen reden om te bashen, want geef toe: je zou geen enkele van de twee weigeren moest ie aan jou gegeven worden ;) .
mortsel2640 zegt
@ As_long_as_its_fast ja sorry ik weet het. Maar als jij sms taal wat gewoon bent is het soms wat moeilijk om normaal zonder fouten te schrijven.
pizzakoerier zegt
S-klasse is gewoon het beste en de mooiste van de twee..ondanks dat er soms boze turken/kampers in rijden :-)
mortsel2640 zegt
@koenmb sorry maat ik ga jou reactie niet lezen het is te lang te saai te blablabla
koenmb zegt
@mortsel2640: Je mag ook gewoon zeggen dat je niet meer weet wat zeggen.
Slaapwel, post-Audi-buyer-with-regrets, ik zal morgen wel kijken of je al iets verzonnen hebt ;-)
Jipp zegt
@koenmb: je vergeet echter een merk te noemen in je reactie, Audi. En voordat je het vergeet, audi was vroeger van Daimler, verschillende aandeelhouders wilde het niet verkopen, in de angst dat het een concurrent zou worden, wat dus ook gebeurde anno 21e eeuw.
burninrubber zegt
Wat een rot reclame?! Ik koop wel een jaguar!
diesel52 zegt
@pordon niet door de technologie die navigatie enz. Is al sinds de eerste S zo dus echt nog steeds knake sowieso niet zo goed als die van de 7 of a8
Pordon zegt
@Diesel52: Ten 1e ga eens normale zinnen schrijven. Tevens heb ik nooit moeite gehad met de Navigatie van Mercedes. Uberhaupt heb ik nooit problemen gehad met COMAND, heeft voor mij altijd erg intuïtief gewerkt. Ook Audi’s systeem werkt goed. Dit in tegenstelling tot het iDrive van BMW… Gelukkig is dat inmiddels verbetert en werkt het nu wel lekker maar wat was dat afzien zeg.
leone zegt
BMW en MB maken ook grappen over elkaar (bijvoorbeeld die advertentie met BMW’s op een autotrailer met MB truck wanneer je naar huis wil na een feestje) maar ze hebben wederzijds respect voor elkaar. Wat ze nog meer gemeen hebben is hun afkeer van Audi en hun agressieve geldingsdrang.
leone zegt
S-Klasse is de maatstaf in het high-end luxury segment. Dat weet BMW ook, maar Audi tsja. 4wd, lekker vernieuwend design en geen idee of het nu een sportieve of comfortabele auto moet zijn.
koreantaxiproductions zegt
lol, kreeg een Mercedes reclame voor ’t filmpje begon :P
peterv zegt
Begint een beetje sneu merk te worden dat Audi.
Als je maar hard genoeg schreeuwt, geloven ze je wel.
Duidelijk gebrek aan zelfvertrouwen, historie,en respect.
Kijk naar de reclame voor de A7. De term orgineel is van groot belang hierin. Orgineel? 6 jaar naar de Cls?
Hoe graag ze ook willen, dit dubbeltje wordt nooit een kwartje.
Premium zegt
Ik heb betere reclames gezien van Audi deze val wel tegen.
Maar goed het is altijd:
1. Mercedes
2. BMW
3. Audi
Het was vroeger zo en het zal altijd zo blijven gezien de historie van de merken.
Ow Audi innovatief met ledjes?? De aller eerste auto is uitgevonden door Mercedes!
leone zegt
@Premium:
Het merk Mercedes staat duidelijk boven BMW. De hele historie, het imago, de fascinatie. BMW bouwt vaak completere auto’s. 50 % sportiever en slechts 20 % minder comfort. Maar Veel BMW rijders zullen nooit MB rijden en andersom net zo.
BMW bouwt meer betere auto’s in z’n klasse. Een 3-serie > C-Klasse, 5-serie > E-Klasse X5 > ML. Een S-Klasse is wel het summum en dat weet BMW ook.
antoon zegt
Wel grappig dat ze in amerika de zelfde strijd voeren als hier. Maar of je een A8 of S of 7 koopt is toch een kwestie van smaak. Bij geen van de auto’s zul je luxes ontberen.
Voor wat betreft 4wd, dat heeft audi alleen maar gedaan omdat de voorwielen de power niet altijd kwijt kunnen. Als ze waren gestart met achter wiel aandrijving waren er ook niet zo veel 4X4 A8’s
Den zegt
@antoon: mee eens.
maar als ik dan mijn top 5 moet maken in deze categorie:
jaguar xj
mercedes s
bmw 7
lexus ls
vw pheaton
Dimglor zegt
Hmmm ik denk dat qua luxe de nieuwe a8 wel redelijk goed zit hoor…
Tenzij je dit natuurlijk niet mooi kan vinden…
hectorae86 zegt
@Dimglor: Doe mij dit maar:
Iets minder full spec zegmaar, maar wel veel rustgevender.
Pordon zegt
@Dimglor: Dan heb ik nog steeds liever de S-klasse. De A8 heeft zeker geen lelijk interieur maar het interieur van de S-klasse straalt naar mij veel meer rust en luxe uit. Tevens vind ik het interieur zoals bij jou op de foto wel een erg lelijke samenstelling.
Dimglor zegt
@Pordon: Mja in dat speciaal bruin is ie mooier, maar ik heb niet meteen een foto gevonden… Zal nog eens zoeken ;-)
Dimglor zegt
@Pordon: Het is deze.. Balao bruin noemt het en kost in België (volgens de car configurator ;) ) 20 000 euro!
Dimglor zegt
@Dimglor: Heb het ook nog eens opgezocht hier op autoblog. Stond bij de rijtest van de A8 Fsi v8. Testmodel had ook dit interieur en het heet officieel: “Audi Design Selection Balaobruin” en kost in Nederland 29 000 euro!
Nog een paar foto’s van bij de rijtest van het interieur…
NLBUURMAN zegt
wel ironisch trouwens dat toen ik dit op autojunk wilde bekijken, er eerst een reclame van mercedes was ;)
leone zegt
Ook mooi dat Audi z’n A8 er onflatteus op heeft staan. Het lijkt wel een Zepellin en die donkere kleur maakt geen indruk.
De S 550 met AMG velgen (hoe dom zijn ze bij Audi) in het wit steelt hier eigenlijk de show.
Tsja het is eigenlijk veelzeggend. Wanneer je leider bent en de maatstaf in je klasse dan komen er geen concurrenten in je commercials voor.
DeltaCycles zegt
Ja in Amerika mogen zulke dingen nog. Ik kan er wel om lachen
jeanclaude zegt
moet wel zeggen dat die s-klasse die er staat er goed uit ziet.
LJ zegt
Ik vind het een moeilijke keuze…
Maar ik vind de nieuwe A8 echt veel te veel op de nieuwe A6 lijken (of andersom natuurlijk)… misschien toch maar een S-klasse..
Jipp zegt
Wel grappig hoe mensen hier hun mening onderbouwen, alleen vergeten ze de status van een auto maar boven hun drang om op te vallen.
zo is de S klasse een uitstekende auto voor drugsdealers en opa’s met te veel geld. Luxe is hij wel, maar niet toonaangevend. Daarbij is het design direct van de Maybach afgekeken.
De Bmw 7 serie is te lomp en zeker niet sportief te noemen, doet het vooral goed bij de patsers die op willen vallen, en ik zie er alleen maar allochtonen in rijden.
De a8 is een alleskunner, maar word door patsers te saai gevonden en heeft daarom meer status. Het interieur is wel een klasse hoger dan de andere duitsers en word vooral gereden door mensen met stijl en een moderne kijk op het leven.
De Jaguar XJ is toch wel heer en meester in dit lijstje, klasse ten top, eigentijdse vernieuwende styling doen het hem, nu nog af komen van het oude imago van Jaguar.
De Lexus Ls serie kun je wel hierbij noemen, maar dit is toch echt een luxe toyota die te goedkoop is afgewerkt en dergelijke, voor mensen die net niet kunnen.
De Pheaton is de underdog in het rijtje en kan ook goed mee komen, straalt net iets meer exclusiviteit uit dan de andere.
Ik heb in alle wagens gereden, maar toch zou ik liefst in de Pheaton rijden. En iederen die beweert dat de a8 en a6 op elkaar lijken, zet een bril op.
HDM zegt
@Jipp: als je niets van auto’s weet moet je niet proberen net zo hard te gillen tot mensen in je geschreeuw bijna denken een feitje te horen, dat helpt niet.
Jipp zegt
@HDM: ik weet genoeg van auto’s dus ik scheeuw niets.
Jipp zegt
@HDM: Maar blijkbaar ben jij op je 20 jarige bmw pikje getrapt en voldoe je aan alle bmw patser eisen,
ken6pitter zegt
@Jipp:
Ik ben geen echte VAG kenner , maar jij wel he…
Volgens mij heet die Passat XL van je ouwe toch echt Phaeton hoor , deze fout maak je al voor de 100ste keer..
Tja als we toch aan het zeiken zijn …
On topic : overduidelijk de Merc , deze heeft meer klasse dan die Audi met zijn huil-ledjes..
In het spotje gaat de aandacht na de witte Merc en ineens , wauw een duffe A8..
Jipp zegt
@ken6pitter: go, klein typfoutje. Noem jij het een passat XL, getuigt alleen maar meer van je onkunde.
mclarenf1lm zegt
@Jipp:
“zo is de S klasse een uitstekende auto voor drugsdealers en opa’s met te veel geld. Luxe is hij wel, maar niet toonaangevend. Daarbij is het design direct van de Maybach afgekeken.”
O MIJN GOD grootste facepalm ooit.
Maybach IS eigenlijk van Mercedes.
Jipp zegt
@mclarenf1lm: Dat neemt niet weg, dat maybach een eigen design mag hebben, en dat dat niet meteen overgenomen moet worden naar het topmodel van mercedes zodat zij de ik wil wel maar kan niet mensen op kunnen vangen voor maybach.
integralechubasco zegt
@jipp
klopt het wat je daar allemaal zegt of is het je me-ning?
Jipp zegt
@integralechubasco: dat is mijn interpetatie van de markt van deze slagschepen.
integralechubasco zegt
@Jipp: Fijn dat je dat zelf ook inziet…
Jipp zegt
@integralechubasco: Echter, zullen meer mensen het zo interpeteren, want veel verschil met hoe het daadwerkelijk is zal er niet in zitten.
integralechubasco zegt
@Jipp:
klopt het wat je daar allemaal zegt of is het je me-ning?
Jipp zegt
@integralechubasco: het klopt dus redelijk ja. Sommige zullen het anders zien, maar dit zal toch aardig de realiteit benaderen.
integralechubasco zegt
@Jipp: Schrik niet maar dat het redelijk klopt en dat het de realiteit benaderd blijft je me-ning en kán niks met de werkelijkheid te maken hebben.
Jipp zegt
@integralechubasco: inderdaad, maar hoe zou jij het er dan neer zetten? Als je er al zo over denkt.
integralechubasco zegt
Er van uit gaande dat we het hier hebben over serieuze materie…
Je zou wat minder stellig kunnen zijn in je onderwerpen, er zit vast een vorm van waarheid in je stellingen maar ze liggen nooit zo eenvoudig zoals jij dat beweert. Iemand die even doordenkt prikt daar meteen doorheen en zou het kunnen aannemen als leugenachtig. Je bereikt dat het tegenovergestelde met je mening.
integralechubasco zegt
dat=dan
MAB zegt
doe mij maar liever de mercedes die is tenminste mooier
Shenkie zegt
@Jipp:
Ik heb ook in alle drie de auto’s (mee)gereden en het zijn alle drie hele goede auto’s. Dat is evident. Maar het design van de Merc afgekeken van de Maybach? Het is juist andersom.
En een A8 meer status dan een S-klasse. Pardon? Ga maar eens kijken in het midden-oosten, China of de VS…
De S-klasse niet toonaangevend? Dan verwijs ik je graag naar mijn vorige reactie en die van enkele anderen hier.
En nee, ik ben geen Mercedes-fanboy, mijn vader heeft ook lange tijd Audi gereden. Helaas rijden tegenwoordig juist de patsers Audi…
Jipp zegt
@Shenkie: ten eerste, was de Maybach er eerder in deze vorm dan de S klasse. En is audi toch echt groter in China. Daarbij weet ik niet waar jij woont, maar hire is de ultieme patserbak nog steeds een BMW. En nee, de S-klasse is niet toonaangevend meer in dit segment, dat is mercedes nergens meer. Ook in amerika niet. Daar heb je nog altijd meer status in een Caddilac, en ook de Audi word daar gezien als meer stijl.
mbman zegt
@Jipp: En jij gelooft dat jippie.HAHA
Jipp zegt
@mbman: Alleen jou naam, en al je uitspraken zeggen al genoeg over het aantal hersencellen wat je hebt. Niet veel. De Marketingmensen hebben bij jou wel goed hun werk gedaan, zo goed dat je denkt in sterren.
Ik geloof het niet alleen, ik ben er 2 maanden geleden 3 weken geweest, op bezoek bij familie, die daar toch een redelijk rijk leven hebben, en daarbij een beeldschone nieuwe a8, en zoonlief a4. Ze hebben trekken van elkaar maar je ziet zulke duidelijke verschillen.
Jipp zegt
@Shenkie: daarbij had ik het over 6 wagens, geen 3.
Homer55 zegt
Jammer Audi jammerrrrr…
De S-klasse ziet er nog chic uit.
Bij 1:00 als de voorkant van de Audi te zien is lijkt het meer op een robot in een sience fiction film.
Homer55 zegt
@Homer55:
Ik bedoel bij 0:42.. Foutje bedankt.
Sm0keGun zegt
hopelijk een merkoorlog :p
Tonnie zegt
ik vind het een slechte reclame, hij is niet grappig en om op zo’n manier een ander merk de grond in te drukken vind ik waardeloos. Die reclame van die cls voorafgaand aan deze video vind ik dan een stuk beter!
Jer zegt
Wat een discussie allemaal, ik probeer het nog een beetje te volgen tussen ‘de grote 3’ en ik zou in dit segment toch voor Audi gaan.
De 7-serie vind ik saai, de S-klasse vind ik lelijk en Audi is Audi, dat ziet er allemaal hetzelfde uit en dat is toch allemaal wel lekker.
Overigens, als geld echt geen rol zou spelen zou ik de Quattroporte kopen. Die auto straalt meer stijl en gevoel uit dan de 7-serie, S-klasse en A8 bij elkaar.
mbman zegt
De s klasse is nog steeds heer en meester.Die a8 is gewoon een vergrote a4.Beetje meer uitstraling mag wel voor dat geld
leone zegt
Audi en reclames zijn ja domweg jammer. Die reclame met die R8 en Q5 zijn grappig maar het heeft geen flikker met het merk Audi te maken. BMW kan de rijeigenschappen perfect verkopen en Mercedes reclames brengen een beleving over zoals hier:
Is Audi trouwens ooit genoemd in de lyrics van een nummer? Cadillac, BMW, MB. Oh lord won’t you buy me an Front wheel drive A4tje…
http://www.youtube.com/watch?v=UftWjmOFKwQ
Jipp zegt
@leone: de titel van het filmpje zegt al genoeg. Ik kom toch liever 100 meter verder met mijn fwd over een paar weken in de sneeuw dan de rwd die hun kettingen mogen onderbinden.
kingkay zegt
@leone: zeker. Check deze maar ‘ns : http://www.autoblog.nl/archive/2010/10/24/musicvid-dus-zo-rijden-de-audifielen
joeytrambel zegt
wel grappig dat ik eerst een echt reclame filmpje van de cls te zien krijg, en die boeit veel meer eerlijk gezegt. die a8 kan niet tippen aan de + – 6 jaar oude benz…
leone zegt
@ Jipp
Audi heeft inderdaad een voordeel in 1 week van het jaar. De rest van het jaar zit je met de gebakken peren.
Jipp zegt
@leone: jij zegt een voordeel, ik zeg alle weken een voordeel, want wat heb je nou hier aan rwd? de meeste mensen merken het niet eens dat het er onder zit. En voordelen heeft het niet, tenzij je iedere week op een circuit rijdt, maar dan volstaat een rs5 ook zeer goed.
Shenkie zegt
@Jipp:
Je had het over 6 auto’s, correct. Maar roet ik op alle 6 reageren? Nee. Waarom? Bij slechts 3 van je uitspraken vond ik het de moeite waard er iets mede te delen.
Maargoed, om jou een plezier te doen zal ik er dan nog maar een aan toevoegen. De Jaguar XJ, klasse ten top inderdaad! Mijn persoonlijke favoriet, maar heer en meester? Nee, ondanks de prachtige afgewerking van het inteieur en het geslaagde ontwerp daarvan loopt ‘ie wat betreft rij-eigenschappen, ergonomie en op enkele andere gebieden nog altijd iets achter op z’n concurrenten. Maar een Jaguar koop je dan ook met emotie.
Jipp zegt
@Shenkie: Heb je ooit in de nieuwe XJ gereden, dat is toch echt klasse ten top. Blijkt wel dat je niet overal verstand van hebt. Een jag koop je als je echte klasse hebt, je koopt geen auto met emotie, je staat er ook niet bij te huilen.
Shenkie zegt
@Shenkie:
‘roet=moet’ en ‘iets over mede te delen’.
mellie zegt
Zonder na te denken ga ik toch zeker wel voor de mercedes s klasse
davidve zegt
Wat zitten hier toch weer een hele boel internethelden en fanboys bij elkaar zeg !!!!!!
Jipp zegt
@mclarenf1lm: wat ze nu eigenlijk doen is de ik wil wel maar kan niet mensen opvangen van maybach. En de enige reden dat ze het merk een nieuw leven hebben gegeven is omdat audi bentley heeft en bmw rolls.
rara zegt
Interessante reacties. Wij rijden met de beide. De S350 CDI en sinds vorige week de nieuwe A8. Beide knappe wagens. Ander profiel en rijervaring. De S gezapiger, minder snedig, mooi afgewerkt. Interieur wat saai (ouder), exterieur dankzij facelift en velgen toch nog sportief. Verbruik 8,4 l wat zeer schappelijk is voor dergelijke zware wagen. Kortom, ideaal voor een 60 plusser. Ikzelf, dertiger, rij sinds begin jan. met de A8. Zelfs bij aankoop in juni niet 100% overtuigd van exterieur. De 20″ velgen zijn een must. Lijn begin ik nu pas knap te vinden en te appreciëren. Discrete klasse. Zuiver lijnenspel. Geen kentekens opgeplaatst. Velen vragen of het de nieuwe A6 is. Ideaal dus. Interieur is weliswaar way above de S klasse. Prachtig afgewerkt. Mooie sfeer verlichting, uitstekende MMI. Zeer ergonomisch. Heb test gedaan met de 4,2 en dat was het summum qua rijervaring. Uiteindelijk toch maar de 3.0 TDI aangeschaft en niettegenstaande de mindere pk’s (250) maakt de 8 traps automaat er een zeer soepel bak van. Enige hoop is dat de nieuwe A6 nu niet als 2 druppels water op de A8 trekt. Nu, als klanten vragen welke audi het is zeg ik een ‘grote A4’. Het heeft dan toch soms nog voordelen …
Shenkie zegt
@Jipp: nee, nooit een XJ gereden. Echter wel twee keer meegereden als onze overbuurman een nieuwe had aangeschaft. En geen emotie bij auto’s? Ik dacht dat een autoliefhebber toch beter zou weten. Het is niet alleen de ratio die speelt bij (de aanschaf van)auto’s. Ask my neighbour.