• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi Auto Union Type-D concept

Auteur: autoblogger, gepost 11 juli 2008 om 11:32 – 33 Reacties

2008 Auto Union Type D


Audi neemt dit weekend een Type D-replica mee naar het Goodwood Festival of Speed, reden genoeg om deze impressie van een nieuwe Type-D te tonen.

De impressies zijn gemaakt door de onlangs afgestudeerde Lukas Vanek uit Tsjechië. Met behulp van carbon materialen en LED-technologie moet de Auto Union Type-D concept een fris vervolg geven aan het origineel.

Vanek stelt voor om er een 6,5 liter twaalfcilinder met 650pk in te leggen, achter de bestuurdersstoel. Aangezien er inmiddels 70 jaar voorbij zijn gegaan is dit niet geheel ondenkbaar, het origineel had immers 485 pk (via motorpasion.com).

2008 Auto Union Type D
2008 Auto Union Type D
2008 Auto Union Type D

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Audi S6 Avant van Kelly
    Mijn Auto: Audi S6 Avant van Kelly
  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail
  • Mijn Auto: Audi RS4 B8 Avant van Ralf
    Mijn Auto: Audi RS4 B8 Avant van Ralf
  • Mijn Auto: Audi S3 (420 pk) van Ruben
    Mijn Auto: Audi S3 (420 pk) van Ruben

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, auto-union, concept, Retro

Vorig bericht: « Tata komt ook met een op lucht-aangedreven Nano?
Volgend bericht: Robbie’s vrijdagmiddag Quiz, herken jij em? [bekend] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Bartholomeo zegt

    11 juli 2008 om 11:33

    had dat oude stuk aluminium zoveel paardjes !

    verder ziet het er al snel uit :p

    Login om te reageren
  2. GOD zegt

    11 juli 2008 om 11:34

    het is een icoon maar met dit slaatje majo van een ontwerp doe je hem geen eer aan

    Login om te reageren
  3. Dotternetta zegt

    11 juli 2008 om 11:37

    Inderdaad, ik wordt er niet koud of warm van.

    Login om te reageren
  4. CasperH zegt

    11 juli 2008 om 11:47

    Andere wielen zouden mooi zijn, maar verder vind ik het wel een mooi geheel!

    Login om te reageren
  5. TBK zegt

    11 juli 2008 om 11:48

    Coole velgen. Voor de rest niks speciaals imho. But hey, it’s not like my opinion ever meant anything…

    Login om te reageren
  6. VantageR zegt

    11 juli 2008 om 11:57

    Het originele concept is zo tijdloos dat dit concept niet eens nodig is.

    Login om te reageren
  7. Peter zegt

    11 juli 2008 om 12:00

    sorry met die boxersneus is het net niet een moderne versie van type-D…

    Login om te reageren
  8. JD zegt

    11 juli 2008 om 12:01

    Audi toont dit weekend een Type D-replica mee naar het Goodwood Festival of Speed,

    Beetje vreemde zin. Of je neemt de type D mee of je toont de Type D op het festival. Je toont hem niet mee lijkt mij. ;)
    –edit: helemaal gelijk, het is inmiddels aangepast–

    Login om te reageren
  9. vla zegt

    11 juli 2008 om 12:04

    Ah, wil het HRR weer de wereld overnemen? Vergeet niet dat dit soort modellen niet zo spectaculair zouden geweest zijn zonder de nazi’s. Niet dat je die honden dankbaar moet zijn ofzo, maar het is een feit.

    Login om te reageren
  10. Esprit_de_Flandre zegt

    11 juli 2008 om 12:08

    Wel, hij heeft tenminste moeite gedaan om er iets origineels van te maken, ipv gewoon de oude wat gladder en blinkender te maken.

    Kan nooit kwaad.

    Login om te reageren
  11. madru zegt

    11 juli 2008 om 12:13

    niet echt onder de indruk eerlijk gezegd…..en man wat een dikke motor….is dit echt nodig voor zo’n vermoedelijk lichtgewicht ?? opgefokte 3.O had beter geweest….Moja wie ben ik he ..

    Login om te reageren
  12. vdb zegt

    11 juli 2008 om 12:27

    de echte ziet er op sommige foto’s moderner uit dan deze :-) Vind hem wat overbodig eerlijk gezegd mja

    Login om te reageren
  13. Carabo zegt

    11 juli 2008 om 12:31

    Het is een slappe lege huls, wat is het doel/nut van dit concept? De huls is ook niet echt smakelijk helaas.

    Next!

    Login om te reageren
  14. elcaminokid zegt

    11 juli 2008 om 12:45

    ok, ik bens zowat de anti-audi en de meeste andere moderne duitste auto’s, maar dit is prachtig!
    en de dikke motor moet om de originele moordmachine eer aan te doen, daar lag ook een v12 in (in de c zelfs een 16!)

    Login om te reageren
  15. Frasker zegt

    11 juli 2008 om 12:58

    De neus is de kort, en de grill te groot.

    Login om te reageren
  16. Sjoerd zegt

    11 juli 2008 om 12:59

    Wat een zeepkist, het origineel ziet er veel beter uit.

    Impressies vind ik over het algemeen toch niet heel interessant… Ze worden toch nooit werkelijkheid en geven alleen een vage hint van hoe iets zou kunnen worden…

    Login om te reageren
  17. Jesper zegt

    11 juli 2008 om 13:23

    @ de vleaminck: sluit ik me helemaal bij aan :D Bedenk wel, zonder nasi’s, ehh, nazi’s hadden we ook geen VW Kevers gehad, en dus ook geen Porsche’s!!

    Login om te reageren
  18. Jesper zegt

    11 juli 2008 om 13:24

    Oh en ontopic: die kont met die lichtspleet -ehhh, streep- associeer ik op een of andere manier met een heel ander fenomeen :P

    Login om te reageren
  19. Klassiekerrally zegt

    11 juli 2008 om 14:33

    Ik vind ’t net een trapauto…

    Login om te reageren
  20. tt zegt

    11 juli 2008 om 14:45

    lijkt me een leuke weekendauto :)
    is eens wat anders dan de rest. Laat die retro spullen maar terugkomen. Niets zo leuk als dat.
    laatst nog genoten van de “oude F1” bakjes, tot de “sigarenautotjes” toe. super om die te zien vliegen over een circuit als zolder.

    Login om te reageren
  21. Sjefke zegt

    11 juli 2008 om 14:58

    Leuk futuristisch en retro tegelijk. I like!

    Login om te reageren
  22. bentley1969 zegt

    11 juli 2008 om 14:59

    Zo’n soort auto gaat komen en daar plakken ze Bugatti op.

    Login om te reageren
  23. Arnoud zegt

    11 juli 2008 om 15:32

    Het slaat eigenlijk nergens op. Want het is geen re-make. Daarvoor wijkt hij teveel van van het origineel. En het is ook geen her-interpretatie van de uitgangspunten van toen want dan had hij op een hedendaagse formule 1 auto geleken. (Wat ik het beste uitgangspunt vind om een icoon weer te doen herleven) Dus het is eigenlijk niks.
    En toch vind ik het een leuke creatie en mag ie er van mij wel komen. Maar dan vind ik dat er toch iets meer overeenkomsten moeten zijn met het origineel. Zoals de rijen uitlaten aan beide zijden.

    Login om te reageren
  24. Jandepandaman zegt

    11 juli 2008 om 15:40

    Euh De Vlaeminck- Ik kan de verbinding niet helemaal vinden…?
    …Of is nou het volgende dat we ook weer of nog steeds onze fietsen terug moeten gaan vragen en zo…? En als je een oud eerste Kevertje ziet rijden, moet je dan ook Trillen en Beven vanwege de geschiedenis?

    Die tekening van Vanek zwerft al een tijdje op de verschillende sites rond. Leuk, maar het blijft een tekening met interessante getallen waarvan ik me dan afvraag hoe hij die in vredesnaam wil hardmaken. Misschien moest ik ook eens een schets van mijn gepimpte Panda insturen zoals ik hem zou willen, met specificaties gelijk aan de R8 of zo? En dan mag De Vlaeminck scherpe schampere opmerkingen plaatsen over dat Fiat als Onderdaan van de Fascisten ook deelnam aan vreselijke dingen…? ;-)

    Login om te reageren
  25. Wat_een_gezeik zegt

    11 juli 2008 om 18:38

    6,5 liter v12 met 650pk, waarom????
    die oude had al zo gek veel vermogen voor z’n tijd dus waarom deze niet.

    Gewoon het bekende blok van de Veyron er in, dan heb je tenminste een waardig motorblok voor de opvolger van dat oude beest.

    Login om te reageren
  26. vla zegt

    12 juli 2008 om 01:01

    @ Jesper
    Of gewoon wat later. ;)

    @ Jandepandaman
    Zo’n 5 jaartjes voor de 2e Wereldoorlog wilden Hitler en zijn aanhangers dat Duitsland uitblonk in alle aspecten, dus ook de motorsport. Vandaar dat ze zo triomfrijk wonnen, ze kregen belachelijk veel subsidies en er was wss ook een vorm van dwang… Vandaar dus ook mijn uitspraak: de nazi’s hebben meer met vanalles te doen dan je denkt. Maar het is nog steeds gespuis, ik spuug er op.

    Login om te reageren
  27. CSL zegt

    12 juli 2008 om 01:48

    6,5 liter v12 met 4 turbo’s moeten ze doen!

    Login om te reageren
  28. kowalsk zegt

    12 juli 2008 om 14:37

    Ben het helemaal met Sjefke eens:

    ‘Leuk futuristisch en retro tegelijk. I like!’

    Login om te reageren
  29. Jorden zegt

    12 juli 2008 om 15:42

    Aan de audi union D hangt naar mijn mening zowiezo op z’n zachts gezecht een dubieuse geschiedenis. Dus deze auto hoeft voor mij ook niet!

    Login om te reageren
  30. smoke zegt

    12 juli 2008 om 16:00

    @Jorden

    Wat een kutargument. Ben jij er ook zo een die voor Surinamers op zijn knietjes gaat om wat onze voorouders 400 jaar geleden hebben gedaan?

    Login om te reageren
  31. Nick zegt

    12 juli 2008 om 16:08

    Nee, een one-off DOHC 4 liter geblazen V12 motorblok met directe inspuiting en 4 kleppen per cilinder zou veel leuker zijn.

    Maar het ontwerp is prachtig!

    Login om te reageren
  32. thomas zegt

    12 juli 2008 om 17:14

    Het origineel had een W16 motor en was gewelidig, maar tegenwoordig doen we alles even over, iets wat uniek is dat moet je niet met de nieuwe technieken even dunnetjes over doen, want het ziet er niet uit. je kan beter zwarte fabrieks velgen hebben dan die raare dingen die daar opzitten.

    Login om te reageren
  33. kyanite zegt

    12 juli 2008 om 17:25

    @Jorden
    Dan moet je ook geen BMW, Mercedes of VW willen kopen, die hebben namelijk allemaal banden met het nazi-regime gehad. Ditzelfde geldt voor de Italiaanse merken die een band hadden met de heersers van toendertijd.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North