
Alles op de Audi is standaard! Aan de buitenkant althans. Beschaafd geluid, originele wieltjes en dan toch een Ferrari 458 Italia te kakken zetten.
Dan doe je het goed. Wij houden van auto’s die hun performance niet direct tonen. Een eerste generatie Audi A6 Allroad ziet er ok uit maar toont absoluut geen snelheid. Het is de comfortabele reisauto die ook wel een afslagje onverhard kan hebben. Om meerdere redenen ga je met een A6 Allroad bijvoorbeeld niet op het circuit rijden.
Het zwaartepunt is te hoog, de banden zijn te dik en de afstelling is altijd comfortabel. Geen racer, wel potentieel om heel hard in een rechte lijn vooruit te speren. Geen specificaties, wel commentaar bij de video: guess the mods, win a prize. Hoeveel vermogen zou er in deze Allroad liggen?
Rs6 blokje er in en naar mtm gebracht ofzo
@Junior540: RS6 *blokje* nog maar liefst? tjsonge!
@Junior540: rs6 *blokje* xtreme chippen en je zit al op 700 pk. Wel te zien dat het schakelen stuk langzamer gaat in de audi
Serieus?:O
Keihard opgevoerd die audi
V10 van de R8? :lol:
@dennisr: Die van de RS6 heeft toch nog lekker 55PK erbij, die V10 zou ik dan kiezen.
@theblackstig: Denk niet dat die V10 zomaar past, daarnaast lijkt me het een typische Turbobak; ik ga voor een stage 3 2.7 Bi-Turbo met K04s of nog groter.
@dennisr: van de gallardo hè..
Volgens mij is dat ding anders wel verlaagd.
Verrassend omdat de Audi ook al wat jaartje ouder lijkt te zijn. Dikke banden en 4WD geven natuurlijk grip en trekkracht
@speedie: Ik denk dat ze in het artikel met “dikke banden”, bedoelen dat de auto een kleine velg maat heeft waardoor de band (wang van de band) dik oogt. Waardoor de auto iets minder strak stuurt dan een auto met 21inch en een flintertje rubber erop.
Lekker duidelijk gefilmed…. NOT!
Anyway ik denk inderdaad RS6 blok (die ouwe met die 2 turbo’s )
Waarom een RS6 blok? Dit type Allroad wordt in de V.S. veel geleverd met een 250PK sterke 2.7 Biturbo, een geknepen versie van de S4 (B5). Dit blok levert in de RS4 al 385PK. Lijkt me niet zo moeilijk om die flink op te voeren.
@Maarten123: een tijd terug met een 2.7 biturbo gereden. Gaat heel vloeiend naar hogere snelheden alleen is het niet echt een kanon. Meer een motor voor een snelle reiswagen.
je bedoelt de van de RS6 V8 Biturbo
Naam filmpje: Sleeper Stage III Allroad vs. 2011 Ferrari 458. Zegt genoeg? :-)
Reactie van de poster op iets: more like 650 horses
De V6 biturbo =D Die blokken zijn idioot hard op te fokken.
STAGE III: Waarschijnljk een knoert van een turbo ingegooid.
@kolopete: Niet alleen een grote turbo, heb het op iets meer aanpassingen aangezien het een stage III-kit is! :)
Leuk om stoplicht-sprintjes mee te doen, dat verwacht niemand!
Slecht gemaakt filmpje. Lijkt wel of die Ferrari gaat niet voluit…
Beetje waardeloos filmpje, je kan nou niet echt zien of die 458 echt volle bak gaat. Maar Audi zal ongetwijfeld flink gekieteld zijn.
Het lijkt een beetje alsof het versneld is, zo niet vloeiend trekt de Audi opeens harder op…
@martijnnnn95:
Dat ligt aan de overduidelijk gigantische turbo die er ineens in komt.
Gewoon een dragrace houden op een drukke weg
@sdk16420:
Waar zie jij een drukke weg? Op het filmpje wat ik zie is de weg helemaal leeg.
Geweldig, haha !
De eerste film locatie doet me heel erg denken aan dat filmpje waar die veyron het water in knalde
@jibbe: hahahahahaha lol :lol:
@jibbe: Dacht precies hetzelfde!
Geen RS6 blok, gewoon tuning pakket zoals het in het begin wordt gezegd. En idd 460 pk, hier het bewijs: http://www.goapr.com/products/27tko4_power_figures.html
@daemie: hmm dan zou je toch zeggen dat dat nooit sneller dan een 458 kan zijn.. Ti’s ook kut gefilmd..
@audir8v10: Idd, daarom denk ik ook dat die ferrari idd niet voluit gaat. De audi wint ook pas als hij iets voor de ferrari vertrekt..
@daemie: Dat is 460pk op Octane 93, met M/W is het al 500pk … en wie zegt dat dit ding APR Stage 3 met 500pk heeft, Stage 3 an sich zegt niets over de hoeveelheid vermogen, kan tussen de 450pk en 600pk liggen afhankelijk van alle mods.
Kutste filmpje aller tijden!!
http://www.youtube.com/watch?v=b0E4X-afkU4
850 T5=ultieme sleeper :mrgreen:
@dennis245turbo: OK, dies best vet idd :)
@dennis245turbo: Voorwiel ook nog.
@The360box: 850 is ook met AWD geleverd, maar die is zeer zwak qua degelijkheid..
@dennis245turbo: tegen de tijd dat er awd in zat heette het al V70 (classic)
En die zwakte van het systeem is de grootste bullshit ooit over Volvo rondgeblaat. Versterkt doordat 90% van de Volvo eigenaren geen fuck om hun auto geeft. Het enige waar bij dit visco-systeem rekening gehouden moet worden is bandenspanning rondom en een maximaal verschil in profieldiepte van 3mm. Dan blijft het net zo lang heel als de rest van de auto.
@Alwood: Die ‘voorwaarden’ maken het dus weldegelijk ‘gevoelig’.
@dawwg: klopt als ’n bus. alleen niet juist om ‘gevoelig’ gelijk te trekken met zwak. met onjuist gebruik kan je alles stuk krijgen. met juist gebruik blijft de awd net zo lang heel als de rest van de auto.
@dennis245turbo: jeej…voorbandjes oproken bij + 150km/h :lol:
@dennis245turbo: Jezus haha, lekker slippen met de koppeling. Benieuwd hoelang die het gaat volhouden
en dan zeggen dat de audi hem er zwaar uittrekt pppfff , over overdrijven gesproken, fanboy?
Waren die Allroads niet ook leverbaar met de 4.2 V8… deze is wellicht voorzien van n dikke turbo erop. Je ziet in t filmpje hoe lomp die turbo erin klapt, dus atmosferisch is t zeker niet
@wobwobgaserop:
zeker weten er staat er hier bij mij 1 in de buurt dat is dat blok uit de R8 V8 en wat ook in touareg zit
als je daar 1 of 2 turbo’s op zet haal je er echt wel een leuk vermogen uit
@wobwobgaserop: Precies, de allroad was gewoon leverbaar met 4.2 V8. Een mooi uitgangspunt, schroef hier 2 asociaal grote turbo’s op en je zit zo aan de 600 pk. Denk niet dat het lang heel zal blijven maar dat is een latere zorg. :P
Ik gok op een RS6 motor, daarvan weet je dat het goed past.
Maar ik denk dat hij er wel een blower heeft opgezet, want een stock RS6 is nog steeds Ferrari-voer, een klein chippie zal daar niet zo veel aan veranderen.
Het zou fijn zijn als ze even het raampje dicht gedaan hadden in de 458, verder is dit natuurlijk erg vermakelijk om te zien. Ben wel benieuwd hoeveel geld er in de Audi is gaan zitten.
NOS iemand?
@tjorque: gisteravond weer…20:00 ? NOS Journaal ?
@Megakix @tjorque: huh? wat bedoelen jullie?
@autoblogger: lachgas, nitro. U bent niet bekend met der snelle unt die furieuze. Die blauwe vlam uit de uitlaat?? Extra supahpower
Ferrari is duidelijk sneller, houdt gewoon in.. (zie snelheidsmeter..)
Audi ook geen sleeper, volvo 240 met 500/600 pk.. Das een sleeper..
ik gok op een blok van GM (V8 LS uit een C5 corvette met stage 3 turbo kit)
Ik gok op het standaard 2.7T blok, met onderdelen van de 1st gen. RS4 (ook 2.7 turbo) en bijbehorende RS4 upgradekits..
Aan het geluid kun je horen dat de Ferrari zich flink inhoudt…wat al een prestatie op zich is… ;-)
Dus? Moet ik nou een A6 Allroad hebben? Doe mij toch maar de 458 :D
die 458 geeft gewoon niet volgas
@ferrarigekeindhoven: Die 458 heeft slechts 570pk… Echt niet zoveel voor nodig om die er uit te trekken. Audi allroad weegt 1800kg standaard + 4wd. Bij een sprintje zonder launch control heeft die audi 500 pk +/- nodig om die 458 te verslaan op 0-100… Deze audi zit vast ergens rond de 600 pk. Byebye 458
@maxx1:
Alleen Nissan kan sneller zijn met minder vernogen en een hoger gewicht. De Allroad gaat dat niet lukken :)
Als je het gaspedaal van de 458 kan vinden, maak je het een Evotech RS6 met over de 700 pk nog flink moeilijk…
Dit geeft bvb denk ik een beter beeld hoe snel een 458 is.
http://www.youtube.com/watch?v=N3iwBtgA90A
Ik gok dat die Allroad minder snel is.
@anakiet: Zonder launch control valt het ook bar tegen hoe snel de nissan is!. Mooi filmpje is dat, al eens eerder gezien! 458 moet je idd niet onderschatfen. Het is ren blijft een super snelle coole auto!
@maxx1: “maar” 570 pk?”?
De Ferrari = 570pk op 1380 kilo
De Audi = 500pk op 1800 kilo?
Vermogen is uiteraard een gokje en het gewicht ook (de auto kan lichter gemaakt zijn). Maar als die Audi ook echt 1800 kilo weegt, dan heb je nogal wat vermogen nodig om minimaal even snel te zijn dan de Ferrari 458. En 500pk is dan echt niet genoeg; de Audi is 420 kilo zwaarder dan de Ferrari!
Ik gok dat die Audi zeker 700pk aan boord moet hebben.
@Woestijnridder: Die 458 heeft slechts 570pk in vergelijkng met die 600pk + audi
wedde dat die 458 niet voluit ging
En nog steeds snap ik het nut niet van de Allroad…
@kickass:
en nog steeds snap ik het nut niet van zo’n ferrari…..
@wimbers: Brute kracht en emotie. Dat is alles. ;)
@wimbers: haha held
@ kickass:
In NL heeft zo’n Allroad inderdaad weinig zin. Maar in landen waar het regelmatig sneeuwt kan een klein beetje extra bodemvrijheid erg goed van pas komen. Er zijn dus mensen die dat willen maar niet meteen een SUV of terreinauto. Dan is dit ideaal.
Motor van een ’88 Suzuki Alto in de Audi, en de 458 geblokkeerd in eerste vitesse…
Ik weet nog wel heel wat leukers en snellers die beide auto’s er gemakkelijk uit accelleert:
http://www.hennesseyperformance.com/2013-hpe800-jeep.html?utm_source=CAR+CRAZY+TV&utm_campaign=May+11+2012&utm_medium=email
Ook nog verder op te voeren naar 1000 pk, dan 0-100 in minder dan 2,9 sec.
Dat is pas een nuttige auto, de hele familie kan er in en ook nog veel zaken die je in een stationcar niet kunt stoppen.
Leuk dat iedereen zit te raden naar de gedane aanpassingen, maar de leveranciers worden keurig vermeld aan het einde van het filmpje :D