Een stekkerhybride met flinke gecombineerde krachtreserves, dat is deze Allroad shooting brake. Audi toont hem zoals ze hem in de aanloop afbeeldden, met een Ice Blue laklaag. Dik?
Met deze auto gaan we de ijsberen redden, doch zonder daarbij comfort en vermogen in te leveren, zo spiegelen de Duitsers ons voor. 300 kW en toch minder dan 2 liter verbruik per 100 kilometer, waar kunnen we tekenen?
Het model zelf zal ergens in de toekomst waarschijnlijk in de een of andere gewijzigde vorm in productie gaan, voor nu is het vooral een toonbeeld van hoe de nieuwe Audi TT er uit zal komen te zien. Wij verwachtten deze aanvankelijk later dit jaar, maar R&D-chef Ulrich Hackenberg (die vorig jaar van VW overkwam) schijnt in Detroit gezegd te hebben dat het Genève 2015 wordt. Staat genoteerd.
karim_setta zegt
Toen ik de voorkant zag dacht ik even dat dit echt een prachtige bak was, tot ik de zij- en achterkant zag… Precies een a4/a6 met het lijf van een tt…
DILA zegt
@Karim Setta: De voorkant vind ik ook heel erg geslaagd, maar van opzij lijkt er inderdaad iets mis, en dan kwam de achterkant. Ik ben absoluut geen fan van de TT, en herken hier ook veel (te veel) TT achterkant in.
robskilov zegt
Audi moet de term shooting brake maar even googlen, want dit is gewoon een hatchback
vondeyck zegt
@robskilov: Als ze dan helder hebben wat shooting brake wel is mogen ze het meteen uitleggen bij Mercedes, die snappen er ook geen zak van.
370z_stillen zegt
Ik als audi fan ben er niet kapot van….
julez zegt
Voorkant: WOOHOO!
Achterkant: Aw hell no!
Plz Audi, doe ff fixen (mij inhuren als ontwerper, misschien) of gewoon niet op de markt brengen!
julez zegt
@julez: en idd zoals @robskilov zegt, dit is geen shooting brake, maar een hatchbak op hoge poten
Design_Driven zegt
@julez: link naar je portfolio?
julez zegt
@sketcher: heb de kans nog niet gekregen om het online te zetten, maar dat kom zeer binnenkort!
mashell zegt
@julez: gefeliciteerd. Tegen eind van het jaar is er een nieuwe Audi TT met deze voorkant en een iets vloeiender achterkant.
Alfarobert zegt
2 liter per 100km.Neem aan dat we het dan over diesel hebben.Wat gaat 1 liter dan wel niet kosten?
motoragent zegt
Vroeger, toen het woord premium nog niet bestond en chromen tankdoppen nog in waren, noemden we dit gewoon een 3-deurs hatchback.
Wat een raar hoekje trouwens tussen de koplamp en grill? Alsof ze daar nog wat ruimte over hadden en er daarom maar wat plaatstaal tussen hebben gefantaseerd.
base zegt
Ik zou toch echt voor de audi gaan.. Maar het ziet er netjes uit! Ben benieuwd naar het uiteindelijke testresultaat..
JamesBond007 zegt
Waarom zo’n toffe voorkant om dan vervolgens de achterkant van een auto uit 2001 te gebruiken…
lambowambo zegt
Het is het allemaal net niet. Te lomp voor een sportauto en te iel voor een off-road. Maar toch heeft hij wel iets
SCscreamGT2 zegt
Reaguurders, dit heeft niks met allroad of sportback te maken, dit is gewoon de nieuwe TT. Kon Audi het schelen dat ze er een lelijk conceptje van hebben gebakken.
avantplus zegt
@SCscreamGT2:
Reaguurders dit is gewoon een misbaksel en als de nieuwe TT deze lijnen overneemt wordt het allemaal nog slechter. Ligt het nu aan mij of staat er 50 procent aan troep daar in Detroit. Eerst Die Targa. Macan misbacsel en nu weer dit…
mrci zegt
300 kW en toch minder dan 2 liter verbruik per 100 kilometer, waar kunnen we tekenen? TEKEN daar maar NIET op
sir_smokalot zegt
Op je buik schrijven wel?
E34M5Touring zegt
Een TT SUV Shooting Brake Hatchback. Ja, die hadden we nog niet…
The360box zegt
Ik weet niet wat voor spul die designers van Audi gebruiken maar zo te zien heftige shit!
jessetje zegt
De voorkant is echt mooi maar de achterkant zeker niet
atimos zegt
Voorkant is mooi
Achterkant ziet er uit als een conceptcar uit 1999 ofzo
jaapiyo zegt
Qua koets een Brera, alleen dan wat hoger gezet en met lelijkere design cues om op alle andere Audi’s te lijken.
Esprit_de_Flandre zegt
Zeg maar gewoon TT Shooting Break. Niet mis, maar ook niet speciaal…