De nieuwe Audi RS6-R Avant van ABT is eindelijk officieel!
Eigenlijk is de RS6 zo snel geworden dat tuning niet nodig is voor een extra duwtje in de rug. Met 600 pk en 800 Nm koppel is een standaard Audi RS6 al goed voor een kleine hernia bij het opschakelen.
De stationwagen sprint in 3,6 seconden naar honderd kilometer per uur. Dus je bent zo weer thuis als je jouw avant vol hebt geladen met een jaarvoorraad aan hondenvoer.
Meer is altijd beter. Dat is de filosofie waar tuners natuurlijk hun brood mee verdienen. Dankzij quattro vierwielaandrijving kan de Audi RS6 dat extra vermogen ook wel kwijt, dus vooruit dan maar.
ABT is terug met de RS6-R Avant. Na de introductie van de RS7-R kon je er natuurlijk donder op zeggen dat er een gepeperde RS6 zou komen.
Het uiterlijk van de Audi RS6-R Avant is niet zo extreem veel anders in vergelijking met een standaard exemplaar. ABT heeft een spoiler lip gemonteerd. Verder is er sprake van een andere diffuser. En dan heb je nog die enorme 22-inch velgen. De ovale uitlaten hebben plaats moeten maken voor vier sierstukken van ABT. En dan hebben we de belangrijkste uiterlijke wijzigingen wel gehad. Het echte feest tref je onder de motorkap.
De RS7-R heeft het recept al weggeven. De 4.0-liter twinturbo V8 proest er 730 pk en 920 Nm koppel uit. Nieuwe acceleratiecijfers zijn nog niet bekend, maar reken op vergelijkbare waarden met de RS7-R. Dat betekent een 0-100 van om en nabij de 3,2 seconden en een topsnelheid van zo’n 320 km/u.
Wie interesse heeft in zo’n Audi ABT RS6-R Avant moet snel beslissen. De tuner gaat slechts 125 exemplaren bouwen van de extreme stationwagen.
Yzord zegt
Maak aub de ap/website eens. Ik kan de ovale einstukken niet eens fatsoenlijk bekijken. Begint echt vervelend te worden nu.
bastiaanhd zegt
@yzord: het is echt te triest voor woorden inmiddels
Henk_he zegt
Ze hebben bij Autoblog nog nooit van OTAP gehoord: ontwikkel, test, acceptatie, productie. Hier wordt gewoon in de productie-omgeving (zeg maar ‘live’) aan de site en app gewerkt. Wij zijn de testers en er is geen acceptatietest.
Ruudy48 zegt
@Henk_he: En dat terwijl Wordpress zoveel mogelijkheden biedt om dit perfect te kunnen uitvoeren.
willeme zegt
@henk_he: Helaas was de toepassing van DTAP niet mogelijk b ij een migratie als deze. in deze specifieke situatie kan het niet.
De app volgt de website, dus de website heeft voorrang in deze. Ook omdat bijna 96% op de website zit en de app nauwelijks gebruikt wordt. We zijn er overigens zeker hard mee bezig om alles helemaal 100% te hebben. Dus als er iets mis is, laat het weten!
joost1234 zegt
@willeme: he, is het percentage App gebruikers echt nog zo klein in deze mobiele tijden
pexers zegt
@joost1234: dat kan ik me niet voorstellen. Maar blijkbaar wel dus
willeme zegt
@joost1234: Ja, echt waar -D. Het is ook altijd een heel klein percentage geweest. Van de ‘harde kern’ (dus de mensen die veel reageren en erg actief zijn), is de app wel populair. Daarom blijven we dat product ook aanbieden. Aangezien de app volgt op de website en de website verreweg het meest belangrijk is, kreeg deze voorrang. We zijn er echter hard mee aan de slag om alles perfect te krijgen!
tiimoo zegt
@willeme: Een van de redenen waarom de app achterloopt op de website is waarschijnlijk juist omdat de app niet echt uitnodigend is.. Het kan in deze tijden bijna niet meer dat je app maar 5% van het internetverkeer binnenhaalt. De app zag er altijd al verouderd uit waarvoor dus maar coor een kleine groep mensen de voordelen (het autonieuws) opwegen tegen de nadelen ( reageren is kut, edit kan nog steeds niet, fotos te klein en niet in gallerij, Videos werken niet in android app, algehele look van de app is mwah). Begrijp me niet verkeerd ik ben zeer blij met jullie autonieuws maar het wordt tijd dat jullie ook 2020 ingaan
flow82 zegt
@willeme: Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat een dusdanig hoog percentage “gewoon” via de website binnenkomt. Wellicht komt dat dan mede wanneer men in de app, in een artikel op links naar eerdere berichten of reviews drukt, zij dan worden doorgelinkt naar de website (in de app). Ik ben al vele jaren een trouwe, dagelijkse gebruiker van de app. En ik bezoek de website slechts zeer zelden via een andere weg dan de app. Hopelijk blijft dat nog vele jaren zo, al is het wel bijzonder storend dat foto’s echt belabberd te zien zijn. Het is bovendien niet consistent, want sommige foto’s zijn wel aan te klikken, andere weer niet. Kortom, hopelijk snel verbetering hierin!
willeme zegt
@flow82:
Toch is het zo’n 95-96% dat de App niet gebruikt. Apps zijn gewoonweg minder populair. De website daarentegen wordt heel erg goed bezocht. Uiteindelijk moeten beide platforms overigens perfect functioneren. Dus we zijn nog lang niet klaar met werken ;-).
@tiimoo
Apps zijn eigenlijk al een beetje verleden tijd, net als specifieke mobiele websites. Tegenwoordig zijn telefoons dusdanig krachtig dat in principe alles website wordt. Dat is nu ook het geval. Onthoud dat de app zoals deze nu is een overgang is, niet het definitieve product! Dat het nog (lang niet) naar behoren functioneert, is duidelijk.
tiimoo zegt
@willeme: Ik zou niet weten wat makkelijker zou zijn voor al mijn autonieuws dan gewoon de Autoblog app openen. Ik kan me bijna niet voorstellen dat er zoveel mensen zijn die daar blijkbaar anders over denken. Ik ben overigens wel blij met het nieuws zelf, waarvoor dank! Ik kijk uit naar de Autoblog app 2.0
poes zegt
@willeme: ik kan me dit zo moeilijk voorstellen. Van de mensen die ik ken die AB lezen, leest iedereen ook via de app. Ik vraag me serieus af of jullie meting/telling correct is.
rijnounsdoor zegt
@poes: Heeft Autoblog ook een website? Hoezo? Waarom? Rrrraaaarrrr
willeme zegt
@poes: de statistieken liegen niet ;-).
Even voor de duidelijkheid, de app is alsnog heel populair. Alleen, relatief gezien valt het heel erg mee. Volgens mij gebruiken zo’n 50.000 mensen de app, waarvan een groot percentage heel erg fanatiek. De meeste reaguurders in de comment sectie gebruiken dan ook de app.
Echter, de andere 95% bezoekt AB via de website. Het is voor ons dus het belangrijkste dat die site perfect is. Daar zijn we nu heel erg ver mee. Achter de schermen is er echt een hele hoop veranderd. De app is slechts een verlengstuk van de app. Die komt automatisch op de tweede plaats. Niet vanwege de bezoekers, maar simpelweg omdat de site leidend is.
Zoals gezegd: uiteindelijk wordt alles aangepakt, de volgorde moet alleen in orde zijn. Dat betekent dat de app gedeeltelijk oud en gedeeltelijk nieuw is. Dit is echter niet het eindproduct.
veltir zegt
@Henk_he: Ik vind het ondertussen ook heel vervelend worden. Kan hier juist altijd om naast de tekst ook te kunnen kwijlen en dagdromen van de foto’s… Snap ook niet dat het in 2020 niet mogelijk is om dit sneller in orde te krijgen of iig een timeframe te geven wanneer dit wel gaat lukken. Alleen ern ‘we zijn er hard mee bezig’ is niet voldoende na zo’n lange tijd. Zonde zonde zonde
willeme zegt
@veltir:
Het is de app. De App is een extra service. Zie AB als een kroeg. Onze hoofdfunctie is het verkopen van artikelen, zoals bier bij een kroeg.
De artikelen zijn gewoon te lezen op website (het hoofdproduct). De app is echter een service voor onze vaste bezoekers. De app-gebruikers zijn in dit geval de fanatieke bezoekers. De app kun je het beste zien als de gratis nootjes naast het bier. Het is een extra service. Op dit moment hebben we even een generiek merk nootjes en geen tijgernootjes. Die staan in back-order ;-). Eerst wordt de website aangepast (wat erg goed gaat), de app zal later volgen.
flatsixx zegt
@yzord: net als die kut plusjes die niet meer werken… Vreselijke app, maar heerlijk leesvoer.
remarkable zegt
@yzord: ik merk dat ik steeds vaker uitwijk naar andere partijen die het beter voor elkaar hebben.
Allcarnews heeft het veel beter voor elkaar op hun Instagram.
Jammer want was echt fan van Autoblog.. maar dit duurt me te lang voordat het gefixt is
AstonMartinDriver zegt
Meer is altijd beter ?? Zou al zeer tevreden zijn met de “normale” RS6 ?
florisje zegt
Van afstand en van de zijkant is ie wel te pruimen, maar naar mijn mening; hoe dichterbij je komt hoe drukker en lelijker hij wordt. Geld voor de standaard RS6 net zo vind ik.
mr27 zegt
@florisje: Als wij geen standaard RS6 hebben, krijgen wij dan ook geld?
heiligehandgranaat zegt
Ik vind hem veel te druk geworden, met als toppunt die frutsels die op de spiegelkappen zitten of waarschijnlijk de nieuwe spiegelkappen zijn.
RuVi zegt
Uiterlijk niet zo heel anders?!
– grille
– splitter
– flaps in en op zijkant bumper
– zijgrille
– sideskirts
– dakspoiler (+ zijkanten)
– achterbumper
– spiegels
Ziet er wel dik uit. De velgen vind ik dan weer iets te iel ogen.
rikv99 zegt
Wat een verschrikkelijk lelijke auto blijft die nieuwe RS6 zeg. Gadverdamme.
ottosk zegt
Zie hem net staan op Mobile.de voor 231.000 Euro dat is 100.000 Euro meer dan een “normale”, wat een geldverspilling voor een beetje meer vermogen en die tjoeninglook. Voor dat geld liever een Alpina B5 Touring en die 100.000 richting een nieuwe 911 of gewoon de nieuwe B3 Touring en een nieuwe 992 Carrera S zonder geld erop te leggen.
Yzord zegt
@ottosk: is je niet opgevallen dat alles duurder is geworden sinds corona is komen feesten? Zelfde boodschappen bij de appie was 20 euro duurder week erna.
jasbelle zegt
@yzord: allemaal de schuld van de rabobank
willeme zegt
Ik vind hem erg geslaagd. Beter dan de originele. Die is mij iets te ‘blingy’. Ik zou zelf alleen naar de VS gaan en daar een donkerblauwe S6 sedan importeren. 440 pk, benzine, quattro, iets meer discrete looks. Ik snap de RS6 als business case, maar ik vind hem iets te opvallend.
jdpetrolhead zegt
Hm, niet echt meer vermogen en koppel bij Abt dan het vorige type RS6 met MTM pakketje. Ook 730 pk en 900 Nm. Scheelt hoop geld, koop je type ouder RS6, laat die tunen + nog een leuk trackspeeltje erbij voor hetzelfde geld als een nieuwe RS6 met Abt goodies…
Poulusma zegt
Kunnen die badgasten dan echt nergens met hun vieze poten vanaf blijven??
loveforsportcars zegt
@autoblog, idd de app met foto items begint na zon lange tijd aardig te irriteren!
Ram-G-maN zegt
Voor het eerst dat ik fatsoenlijke velgen zie onder een ABT. Ze zijn nog steeds een fractie te groot maar wel stuk knapper dan de gangbare ABT velgen.
soulchi zegt
Heeft wel iets. Maar turbos, uitlaat en intercooler om dan met 740pk in 3,2s naar 100 te gaan terwijl bij dvx performance enkel software de wagen al naar 720pk brengt en deze in 2,8s naar 100 gaat. Klopt iets niet volgens mij.