Zojuist heeft Audi in Amerika aangekondigd met de 3.2 VR6, de W12 en de S8 te stoppen. Er staat weliswaar een nieuw vlaggenschip voor het merk met de olympische ringen gepland maar moeten er tot de introductie dan zonder 5.2 FSI V10 gereden worden?
Het is nog onduidelijk hoe lang de levering en productie in Europa door gaat. Met de steeds zwaarder drukkende CO2 regelgeving en emissie-eisen is er voor dit type auto echter geen glorieuze toekomst weggelegd. De S5 en S4 hebben beiden al de V8 verloren. Nu hoeft dat geen straf te zijn aangezien de nieuwe supercharged 3.0 V6 ook érg lekker klinkt.
De nieuwe A8 wordt naar alle waarschijnlijkheid in 2010 geïntroduceerd. Als instapper is de 3.0 TFSI dan ook een hele logische keus. Waarschijnlijk in de meest soepele vorm met rond de 333pk. Toekomstplannen betreffende de 5.2 V10 zijn nog niet bekend. Mocht er een nieuwe S8 komen dan zal deze ook aan de trend die downsizing heet moeten geloven. De sportieve modellen laten meestal echter nog een jaartje op zich wachten. Wil je dus een nieuwe S8 vóór 2011, pak de optie lijst er dan vast bij.
renaultfreak zegt
neeeee! niet die mooie auto met dat mooie geluid weg…
micheloo0 zegt
oeioeieoei da vond ik just t sjieke aan de a8 dt er ook een S8 bestond.
robbie zegt
@iedereen hier boven, leer eens lezen! Ze stoppen alleen in de VS met de S8 en A8 W12 in Europa en de rest van de wereld blijven ze gewoon leverbaar.
vla zegt
Hmm… Wel, ik zal er niet om geven. Een echte auto is nog steeds dit niet, alhoewel het er een beetje dichtbij komt: hij heeft een belachelijk grote en lekkere motor, klinkt ook heel lekker in het echt.
Maar wat voor sportwagen pur sang heeft vier zetels (geen zitplaatsen), een koffer en een efficiënt design?
JosJ zegt
4.0 TFSI (V8) ?!? lijkt me niet verkeerd
vla zegt
Yes! Net onder Robbie’s reactie! :mrgreen:
-edit: zeg, wat zijn dat voor een rare praktijken? :P –
cardesigner@USA zegt
Hahaha!! Ik moet nog steeds lachen om die optielijst! Je betaalt een leuk uitgeruste Fiat 500 voor Exclusive bekleding….
Stefan-Venema zegt
Ik zie daar wel een 5.0 v10 twin turbo in komen :kwijll: ala rs6
Laurens zegt
Milieu eisen wat strenger in belangrijke Californië markt, maar verkoop te laag om kosten aanpassen motor te rechtvaardigen?
Vinny_93 zegt
Mooi, Amerika zuigt, dus ik mag later ZO6’jes eruit scheuren met mijn S8. Zonder begrenzer, uiteraard.
opelsintrafreak zegt
gooi dan die A8 eruit :S
RDNS zegt
-edit: check! tnx-
bereboot zegt
@ vinny,
Corvettes eruit scheuren? In een rechte lijn misschien. In de bochten wil geen enkele A8 scheuren, maar slechts ondersturen naar de vangrails.
JamesBond007 zegt
Krijg je dit weer.. Audi kom alsjeblieft dan met een overpowered V8 net als BMW doet met de X5 M.
Gnermo zegt
Zag er gisteren nog een.. prachtige wagen..
RobertJ zegt
“De nieuwe A8 wordt naar alle waarschijnlijkheid in 2010 geïntroduceerd. Als instapper is de 3.0 TFSI dan ook een hele logische keus.”
Waarom is dat een logische keus? momenteel is de instapper een 210pk sterk 2.8 FSI, een logische gedownsizde vervanger zou de 2.0 TFSI van 211pk zijn (biedt 350 ipv de 280Nm)
Waarschijnlijk heeft dit te maken met het feit dat een “2 liter(4cil) te klein is” voor een dergelijke auto? (is het dus niet, want hij levert meer vermogen op alle toerentallen dan de 2.8)
cardesigner@USA zegt
@Vinny, had je gedacht. Zelfs op een rechte lijn lukt je dat niet. En je zult toch nooit zo’n auto kunnen kopen…
opelsintrafreak zegt
@cardesigner@USA hoe oud ben je dan wel niet ?
over 10 jaar is zon auto heel wat goedkoper (A)
dymf zegt
@ Bereboot, dan gaat het er om wie het snelste de vangrail in gaat.
@ cardesigner@USA , weet jij wat vinny93 straks gaat verdienen ;)
Cantago zegt
Geen wolf in schaapskleren meer? Dat is echt jammer…
AllAutomotive.nl zegt
3.2 VR6…??? in de Audi A8 ligt geen VR6…. wel in de S3 omdat hier geen brede V6 in past. De motor ligt er dwars in. Bij de A8 is het de 3.2 FSI zoals in de A4, 5 en 6… dacht ik…
AllAutomotive.nl zegt
ok het staat een beetje vreemd maar de tekst over de 3.2 VR6 slaat dus niet op de Audi A8…
b0z4 zegt
@allautomotive.nl
In de S3 ligt geen vr6 maar een 4 cilinder 2.0TFSI ;)
allautomotive.nl zegt
inderdaad.
Sorcerer zegt
Hmm, ik wil niet zeuren, maar het is modellenaanbod (ander bericht) en optielijst, gewoon één woord dus.
Verder verwacht ik dat de 2.8FSi de instapper zal blijven. Die motor is net nieuw en met 210(?) pk ook geen straf om te rijden… Hij is ook een stuk zuiniger dan de V6T dus dat zou wel logisch zijn…
johan zegt
Dan moeten ze voor Transporter 4 op zoek naar een andere auto…
Nick zegt
@robbie: Maar hoe kan dat dan? Ik dacht dat de productie van de W12 motor per 2010 zou stoppen?
florisw zegt
Alleenheersschappij voor de S65 AMG dan ;-)
robbie zegt
@Nick, waar haal jij dat vandaan dan? Uit de mond van Victor Muller soms? Natuurlijk stopt de productie van de W12 motor niet volgend jaar. Welke motor moet Bentley anders gebruiken in haar Continental modellen?
F1Ferrari zegt
als audi het nodig heeft om de s8 te stoppen met productie dan vind ik het niet erg.
want hoeveel mensen kopen nauw zo’n dikke auto.
maar als de k*t crisis voorbij verwacht ik dat hij weer in productie komt
Ary zegt
willen ze 300.000 meer soorten modellen op de markt brengen, moeten die sukkels gaan bezuinigen in motoren :D
RenJie zegt
@florisw
die is er al.
GuidoBmw zegt
Wat een gezeur over scheuren. In zo’n auto moet je relax cruisen 8) bij ons in het dorp rijdt een zwarte S8 met enorme joekels van velgen. Prachtig!
Citrofiel zegt
Met de grootste motoren stoppen in de VS? Daar willen ze toch juist groot?
Of wacht… Niemand in de VS heeft nog geld door de crisis. Tsja, dan kun je ze net zo goed weglaten.
BananaFlip zegt
Wheheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!
Audi heeft ook de lentekriebels met een grote schoonmaak.
Laat ze liever een paar sportieve cabriootjes maken.
Patrick zegt
Ik las hier wat dingen over een mogelijke nieuwe instap motor voor de aankomende A8 D4. een 2.0TFSI. Lijkt me toch niet dat deze krachtbron in een A8 wordt geplaatst, ik bedoel het karakter van dit blok komt totaal niet overeen met het karakter van de auto zelf. Je hoort in een A8 comfortabel te cruisen, en daar past geen felle viercilinder bij met een duidelijk turbogat!
Blijft toch een gave wagen die S8, heb twee keer mee mogen rijden en dat was helemaal super! Echt totaal anders als een S6 met eenzelfde motor!
Sjakie Peters zegt
@ Patrick
Ik neem aan dat jij dan al heb gereden met het nieuwe 4 cilinder blok van audi (2.0TFSI 211 pk)? Want als dat wel het geval was zou je namelijk heel anders van mening bedeeld zijn dan nu. Het is hetzelfde blok wat zich ook in de Q5 bevindt en dat blok heeft toch wel degelijk trekkracht over het gehele toeren bereik. Van een duidelijk turbo gat is absoluut geen sprake.
Of de motor qua gevoel bij de auto past is wat anders maar ook in deze kwestie (mocht het ooit gebeuren) raad ik aan eerst er eens mee te hebben gereden voor je met een clichématig vooroordeel komt.
Okkie zegt
@Ary,
De uitsoot hebben ze het over…….
Windhoos zegt
Gelukkig alleen in de VS, uiteindelijk moet Audi het toch echt van de EU hebben ;-)