Het Sportback element is verdwenen en daar is een meer limousine achtig design voor teruggekomen. Dit is de Audi A7L!
De autoshow van Shanghai is gaande en dat betekent traditioneel ook dat je wat bestaande modellen met extra lengte kunt tegenkomen. De komst van de Audi A7L is wat dat betreft geen verrassing. Wel een verrassing is hoe de Duitse autofabrikant dit heeft aangepakt.
Normaal gesproken heeft de A7 een aflopende daklijn, wat hem dat Sportback design geeft. In het geval van de A7L is dat element en stuk minder geworden. Audi zegt er zelf over dat de verlengde A7 een combinatie is tussen een limousine en een Sportback. Nou, dan krijg je dus dit. Daarmee is het een uniek model. De Audi is 5,076 meter lang. De wielbasis is 9,8 centimeter gegroeid ten opzichte van een gewone A7.
De A7L komt in de loop van 2021 exclusief in China op de markt. Het model is in samenwerking met SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation) ontwikkeld. Standaard zaken op deze auto zijn quattro vierwielaandrijving, een meesturende achteras en adaptieve luchtvering.
De Audi A7L is niet het enige model dat dit jaar tot stand zal komen in samenwerking met SAIC. Er komt ook nog een 4,87 meter lange SUV voor China van de twee samenwerkende partijen, dit model staat gepland voor de tweede helft van 2021.
berlinetta zegt
Is er dan ook een A6L ontwikkeld voor China? Want het onderscheid tussen die auto’s is dan echt bijzonder klein.
eklasse zegt
@berlinetta: https://www.autoblog.nl/nieuws/de-audi-a6-nu-ook-als-mini-a8-117124
b088y zegt
@berlinetta: A3L, A4L en niet alleen Audi maar z’n beetje alle auto’s hebben een L versie in china
sjeemsbond zegt
Vroeger noemde men dit bij Audi de A8… Dat model kan kennelijk met pensioen.
audirs3 zegt
@sjeemsbond: in China verkopen ze ook de A8L
Brigadier Broekhoest zegt
Ziet er een stuk beter uit dan zo’n poepende hond.
Achterruitstijlen lijnen lijken wat op een S80 (en das een compliment)
Loek zegt
@kapiteinknalgordel: ik zie er vooral veel S90 in, op zich is dat niet erg. Waarom ik hem toch niet mooi vind is omdat het design van de A7 precies gemaakt is voor de ‘poepende hond’-daklijn en dat zie je aan alles, van koplampen tot stance. Daar een sedan-kont opplakken werkt gewoon niet. Er is een reden dat de A6 nog bestaat: dat is een radicaal anders design.
fabian159 zegt
Hoe zit het met importeren? want dan heb je echt wel een uniek ding voor de deur staan.
doncorleone zegt
Dit had wat mij betreft de A8 moeten worden!
Poulusma zegt
Zo, dat ziet er een stuk beter dan het Sportback model uit!
Deze ziet er wel “af” uit 😅
refher zegt
“Standaard zaken op deze auto zijn quattro vierwielaandrijving, een meesturende achteras en adaptieve luchtvering”. Vanzelfsprekend natuurlijk ook DSG, een hele rits electronische hulpsystemen en electrische kofferbak.
Hoe mooi zou het leven zijn wanneer je in de prijslijst al deze kwetsbare rommel kunt wegstrepen. Dus geen meerprijs, maar een minderprijs. Dat zou pas een concurentloze auto opleveren! Wel een mooie auto met een sterke motor, maar niet om de haverklap naar de garage hoeven. Als klap op de vuurpijl ook nog eens een aangename(re) prijs.