De Audi A7 wordt officieel aan het publiek getoond in Moskou.
Officieel gaat deze auto de Audi A7 Sportback heten. Daarmee is het de derde Audi die gebruik maakt van de type-aanduiding Sportback. Eerdere Sportbacks waren de A3 en A5. Het idee is dat de Sportback eenzelfde begrip wordt als Avant in de Audi line-up. De Sportback is een “progressief gelijnd vierdeurs model met dynamische coupé-daklijn en een praktische grote achterklep” aldus Audi. Daarbij benadrukt het merk dat het niet gaat om een niche, maar om een nieuw concept.
In augustus gaat de A7 Sportback aan het publiek getoond worden op de Moscow International Motor Show die plaats vindt van 25 tot en met 29 augustus. De A7 wordt gebaseerd op de techniek van de nieuwe A8 en de opvolger van de A6. De A7 wordt kleiner dan de A8, maar iets groter dan de A6. Het topmodel -de S7- verschijnt op z’n vroegst in 2012, zo meldt de Televaag. We hebben uiteraard even gebeld met Audi maar die kunnen vooralsnog geen mededelingen doen wat betreft de lancering van de A7.
Egon8 zegt
Kan er mij iemand het verschil uitleggen tussen een ‘oude’ A6 vijfdeurs (dus niet de Avant), en deze A7, want veel baanbrekends vind ik niet aan de wagen. Tenzij het gewoon om de grootte gaat, maar dan moet je die A6 ook A6 Sportback gaan noemen.
john zegt
@Egon8: nou omdat je er om vraagt, het verschil zit hem in de C-stijl, hij loopt veel schuiner af dan normaal. Meer kofferruimte dus, vergelijk het een beetje met een 5GT (foei dat mag zeker niet van audi!)
Overigens moet ik zeggen dat ding ding er nog wel dik en origineel uitziet.. Gaaf interieur, de airco zal het zeker goed doen ;)
pujiin zegt
Of het verschil tussen de A5 sportback (4 deurs) en een normale A4 ?
Jimmy zegt
Ik denk dat deze bak moet gaan concurreren met de CLS en de 6 serie.
RubenS zegt
dat vraag ik me ook af,,
maar het wordt wel steedt een geslaagde auto(zeker deze)
aerdenhout zegt
mooi!
Of de bmw 3, 5, en 7 serie
Egon8 zegt
@John: Inderdaad, dat had ik ook gezien, maar om het echt baanbrekend te noemen, en er zelfs een hele typebenaming aan te wijden, lijkt me toch een brug te ver.
Jimmy zegt
Ik vind het echt een heel strak vormgegeven auto. Als ze hem zoals de conceptfoto’s op de markt brengen kan dit nog best een groot succes worden.
Egon8 zegt
Dan was de 2Pk een Citroën Sportback avant la lettre.
john zegt
@Egon8: De Fiat 600 was eigenlijk de eerste Avant ;)
skier zegt
uhm mwa, buitenkant went waarschijnlijk wel en ziet er niet echt heel verkeerd uit, als die zoals deze foto’s ook uiteindelijk wordt. Het interieur vind ik echt verschrikkelijk op deze foto’s.
floryn zegt
Het is een prachtig concept, dat concurreert met de Mercedes CLS, de Passat CC en nog zeker een paar anderen. Het maakt blijkbaar niet uit dat er zo weinig verschil is met de standaard sedan. Merken zien echter de verkopen van de traditionele sedans steeds verder teruglopen ten faveure van de stations en SUV’s. Daarom proberen de fabrikanten het sedan concept vanuit een ander perspctief te benaderen. Dat heeft bij de CLS zeker gewerkt die geen taxi-look heeft. En deze A7 gaat het ook zeker lukken.
Potver7 zegt
Nou ben ik toch benieuwd waar ik bij de A3 Sportback een “progressief gelijnd vierdeurs model met dynamische coupé-daklijn” moet zoeken…
john zegt
@Potver7: Echt he, dat dacht ik ook al… De huidige A3 sportback zullen ze wel Avant gaan noemen en dan komt er een niet sportback achtig ding op de markt dat weer in lijn is met dit… Wat een onzin toch allemaal.. Jammer, al die eentonige cijfers met namen..
tt zegt
ik sprak onlangs een verkoper en die zie letterlijk: in feite is het dezelfde auto, op een paar details na. het is een wagen voor mensen die zowel een coupe als een makkelijke 4 deurs willen.. en dan krijg je dus gekke dingen.. een 4 deurs coupe is geen coupe.. en in feite betaal je gewoon meer geld voor hetzelfde..
Ik vernam ook van enkele mensen die zowel de a4 als de a5 sportback hebben gereden als dagelijkse wagen dat je na enkele dagen al vergeet dat je met een a5 onderweg bent…
L-Fred zegt
“De A7 wordt kleiner dan de A8, maar iets groter dan de A6.” Lol, je meent het ;-)
B /\/\ \/\/ zegt
Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen een hatchback en een sportback?? Wat een marketing onzin allemaal! Net doen of je een heel nieuw type auto verzint, haha, nee, ik vind het een hatchback, en daar houd ik niet van.
john zegt
@B /\/\ \/\/: Allereerst, wat een irritante naam om te copieren. Daarnaast was ik al aan het uitleggen dus ga ik even door. Een hatchback is een korte auto zonder kont, een Sportback is een lange auto zonder kont :) easy as hell! Grote tieten kleine tieten zeg maar..
Stuko zegt
Waarom willen mensen auto’s altijd in categoriën/hokjes/klasses onder brengen? Dat is echt zo’n onzin! Een auto als deze koop je omdat ie mooi is, en toevallig ook nog wat ruimte heeft her en der..
B /\/\ \/\/ zegt
@John,
Hatchback korte auto zonder kont? Pardon? Mag ik je de aloude hatchback’s uit het verleden in herrinering roepen? Citroën XM bijvoorbeeld? Renault Safrane, dat soort auto’s, ook hatchback’s of zijn dat in jou ogen ook sportback’s?
Goed, het hoeft niet allemaal in een hokje te passen, als ze maar niet net doen of er wat nieuws onder de zon is, dat is allemaal marketing geleuter…
john zegt
@B // //: Ik zou dat inderdaad eerder sportbacks noemen ja :)
Jarno zegt
‘De A7 wordt gebaseerd op de techniek van de nieuwe A8 en de opvolger van de A6.’
De opvolger van de A6, daar heb ik toch mij twijfels bij. Volgens mij gaat de A7 Sportback dezelfde plaats als de A5 Sportback innemen. Dus een wat luxer, exclusievere versie van de A6. Zoals de A4 een ‘normale’ auto is en de A5 Sportback wat meer design en wat minder ruimte…..
mc zegt
Ik vraag me altijd af waarom er in godsnaam hout in een autointerieur moet. Ik vind het er echt niet uit zien. Een stukje mooi gepolijst aluminium staat zoveel mooier. Het is toch geen houten zeilboot of caravan toch? Bovendien is die houtmeuk nog zwaar ook.
Something zegt
@mc: Staat zoveel mooier? vind jij zoveel mooier zal je bedoelen ;)
Ik vind het ontzettend mooi zo met dat hout, vind het veel beter dan een dooie interieur dat met metaal is afgewerkt bah.
Ben in ieder geval benieuwd naar de prijs zal wel rond de 69.995 vanaf liggen.
Full options en je zit waarschijnlijk makkelijk aan de 110.000 aangezien de prijzen van opties bij audi belachelijk hoog zijn.
lincoln zegt
@mc:
tuurlijk moet hout vlees hebben om in vorm te blijven ..
terwijl je de diepte van aluminium niet kan zien ..
daarom gebruikt men fineer .. da,s heel dun hout ..
dus of ze een dun strookje hout op plastic plakken of een strookje aluminium ..
het blijft plastic .. eeuuhhh passie en emotie natuurlijk .
Jarno zegt
Na goed bekijken van de ‘foto’s’ mis ik wat, de handrem….
john zegt
@Jarno: Handrem zit naast de pook. Was bij de ‘vorige’ A8 al… Electronische handrem..
Dennis zegt
Ik hoop dat de VAG verkopers er nog wijs uit kunnen worden.
stopwearingpants zegt
ik vind deze lijn mooier dan bij die shooting brake terwijl ik meer van mercedes houd over het algemeen, sterker nog ik vind audi meestal gewoon kut! (nu niet dus)
Gerry zegt
Ja,lelijk kun je dit zeker niet noemen..
janklaassen zegt
De handrem is trouwens elektronisch Jarno enz.
maar dit is wel een top model denk ik.
wel mooier dan de nieuwe CLS denk ik.
Audi is egt wel goed.
Maarten zegt
Ouderwetse hatchback (weet nog de mazda 626 coupé, sedan en … hatchback…)
Donkervoort zegt
@jarno; die zal wel elektrisch bediend zijn.
Wat een saaie bak zeg, ’t is net een A5 sportback. En dat is dan weer een 4 deurs versie van de 2 deurs versie van een 4 deurs A4. Dit is een 4 deurs coupe versie van een 4 deurs auto die de grote variant van de A6 is, die eigenlijk de voorganger van de A7 is, maar ook een grotere versie van de A4.
En zo gaat er cirkeltje rond en rond… hopelijk snappen ze zelf nog waar ze mee bezig zijn.
AudiQuatro zegt
ganz geil:P
DasAuto zegt
Moeten we dit zien als de concurrent voor de BMW 5 GT o.i.d.
DasAuto zegt
het is trouwens een vraag, misschien dat iemand de positionering van deze auto in de markt kent.
jack_abarth zegt
@B /\/\ \/\/
De XM en de safrane, waren dat geen Liftbacks zoals een mazda 323f?
floryn zegt
@mc
Daarom mag je je eigen trims kiezen bij de betere merken. Veel mensen waaronder ik vinden hout gewoon een stuk chiquer dan een kil stuk aluminium. En volgens mij is hout echt niet zwaarder dan aluminium.
Even de dichtheden opgezocht in de oude vertrouwde BINAS.
Aluminium: 2,70 x 10^3 kg m^-3
balsahout: 0,15 x 10^3 kg m^-3
ebbenhout: 1,26 x 10^3 kg m^-3
Eikenhout: 0,78 x 10^3 kg m^-3
Vurenhout: 0,58 x 10^3 kg m^-3
Als je echt iets zwaars wilt als trim moet je goud, bismut, cadmium, ijzer, koper, kwik, lood, molybdeen of platina nemen. Magnesium is overigens een stuk lichter dan aluminum.
Ff nadenken voor je zegt dat hout zwaarder is dan aluminium.
lincoln zegt
@floryn: aaaahhhh .. vak-kennis/materialen-manie .. thumbs-up ..
skier zegt
@mc, het is al aangegeven hierboven maar ook ik vind een houtafwerking in een auto mooier dan aluminium. Hout is veel chiquer en ik vindt aluminium altijd zo goedkoop eruit zien. Moet wel zeggen dat ik niet elke houtsoort mooi vindt in een auto, het hout zoals in deze A7 vindt ik niet mooi maar wortelnotenhouten vindt ik toch wel erg mooi.
floryn zegt
@ Lincoln
haha bedankt ik dacht ik pak het even correct aan ik weet ook niet uit mn hoofd wat het verschil is in gewicht.
Lucas zegt
RS7–> panamera killer?
Hope so!
floryn zegt
@ Lincoln
Vergeet de Morgan’s niet.
Flamingo zegt
kut nog een half jaar wachten of komt ie al eerder opt internet?
KaCh1ng zegt
ze kunnen beter de A6 schrappen en het alleen als avant aanbieden, de A6 is toch een lange wage, hoe groot is dan die A7?
Jimmy zegt
Opvallend aan deze audi vind ik de manier waarop de chromen strips boven de achter-zij deur aflopen. Normaal gesproken lopen ze horizontaal van voor naar achter. Dit keer kromt de lijn op naar boven. Vind het niet verkeerd staan!
Trevor zegt
Over het algemeen vind ik audi’s redelijk geslaagd… Hier vind ik echter de voorkant niet bij de achterkant passen… misschien ligt het aan de foto’s maar de lijnen kloppen niet… Ok, het is lang niet zo lelijk als een X6 oid dergelijks en de Panamera is toch ook niet echt moeders mooiste… maar van deze verwacht ik toch ook niet echt veel suc6… Waarom hebben ze niet even gekeken naar Jaguar? Daar kloppen zowel de XJ als XF wel …
3er Reihe zegt
Ik weet waarom hij nu in Moscow staat….hij lijkt op een Lada en dat spreekt die vodka tankers wel aan natuurlijk :mrgreen:
Poll zegt
@Egon8:
Een A6 is natuurlijk vierdeurs, niet vijf.
Maar wat een vaag ding zeg, proberen ze ’n keer wat anders te doen, laten ze hem op een poepende hond lijken haha. En die wielen zijn ook veel te groot.
deepep zegt
Lijkt wel erg op een Jag Xf ….
majinstar zegt
Dit is een Audi A5 sportback killer. Verder is het overbodig. Je hebt de A4, A5 sportback, A6, A7, A8 ?
Tommy2 zegt
Onzin! “Sportback” staat gewoon voor 2 extra deuren en daarmee basta!
Laat maar komen die A7, wordt vast een super mooi dikke bak! Met uitklapspoiler en 8-traps automaat of 7-traps DSG en lekkere dikke motoren. :D
Wel grappig dat mensen na een jaar nog steeds commetaar leveren op deze foto’s :P
Rob USA zegt
Fraaie, mooie auto met dito afwerking punt.
Dirk46 zegt
dit is nou design
Jokkebrok zegt
Blijft moowj!
Cantago zegt
Ziet er niet verkeerd uit, alleen wat is het verschil met de A5 Sportback? Want in mijn ogen is het allemaal hetzelfde aan het worden…
Dimglor zegt
Mm de concept ziet er natuurlijk niet mis uit, maar of het echte model ook zo mooi zal worden blijft de vraag…. Ik denk gewoon een uitgerekte a5 sportback…. En dat zou jammer zijn..
Freewarefreak zegt
Prachtig! En ik vind dat dash toch zo verschrikkelijk gaaf. Hoop dat dat echt zo te bestellen is met dat hout e.d.
Alleen die witte mat. Die is na 100 km rijden al vernaggeld. Dan zit er een zwarte deuk / hakafdruk van je rechterschoen in die je altijd blijft zien / er nooit meer uit krijgt.
Lucas zegt
@Freewarefreak
Een mooi Teakhouten vloertje is dan misschien de oplossing?
Bjorn zegt
Deze Auto is perfect voor mij ! Het is zeker een heel nieuw concept. De Audi A5 is leuk, maar daar pas ik net (niet) in. Daarbij wordt de in de A5 en de A6 maar geleverd met een 3.0 TDI-tje, maar komt de A7 hoogstwaarschijnlijk met de 4.2 TDI uit de nieuwe A8.
Beetje chiptunen en je hebt een waar Diesel kanon waarmee je menig sport auto eruit trekt. En je kan ook nog comfortabel je kids of 3 mooie vrouwen meenemen.
Alle schoonheid zitten in de details van deze auto. Het design, het interieur, de lichten, het nieuwe MMI systeem (incl internet, IPOD etc), het grote panorama dak, het grote remlicht en alle andere nieuwe technische snufjes.
Zodra het mogelijk is bestel ik hem.