Maak je op voor een spannend avondje *dubbele kuch* vol Audi A7-vertier. Zojuist vond de live-onthulling plaats in München (hometown van BMW, waarvoor hulde), en nu hebben we al wat info plus een bijbehorende foto. Kijkt u even mee?
Audi zal de nieuwe A7 meebrengen naar de Autoshow van Parijs, waar we tijdens een spelletje “zoek de verschillen” voor het eerst om ‘m heen mogen wandelen. Het lijkt ons geen raadsel om te zien tussen welke twee modellen deze Audi gepositioneerd zal worden. Veel later pas komen ze met de meest krachtige versie: de RS7. Een iets minder sterke S7 zal op termijn ook op de prijslijsten verschijnen.
Maar nu eerst even wat specs. Zoals we al weten is het een langwerpige coupé, maar dan met vijf deuren. En het is allemaal weinig verrassends wat ze daar in Ingolstadt in elkaar hebben geknutseld. Grote singelframe-grille, veel LEDjes (voor én achter), Quattro en een uiterlijk dat niet veel afwijkt van de A7 Sportback Concept. Op straat zal ‘ie waarschijnlijk veel worden herkent als A5 Sportback, maar dat is een euvel waar wel meer Audi’s last van hebben.
Onderhuids zal de techniek veel gemeen hebben met die van de volgende generatie Audi A6, die in 2011 op de markt zal verschijnen. De motoren lieten zich al wel grotendeels raden, maar voor de duidelijkheid staan hieronder de eerste motoren die bekend zijn gemaakt. Voor wie het belangrijk vindt: Audi heeft aangegeven dat géén van deze motoren meer dan 190 gram CO2 per km uitstoot.
Benzine
- 2.8 FSI zescilinder: 204 pk – € 64.800
- 3.0 TFSI zescilnder: 290 pk – € 73.900
Diesel
- 3.0 TDI zescilinder: 204 pk
– pijs nog niet bekend, heeft voorwielaandrijving en CO2-uitstoot van 139 g/km
- 3.0 TDI zescilinder: 245 pk – €74.900
Alle A7’s krijgen aandrijving op alle wielen, behalve de meest zuinige diesel: de 204pk/150 kW sterke 3.0 TDI. Deze zal later pas leverbaar worden. En kennen we het touchpadje uit de nieuwe A8 nog? Deze kan ook in de A7 geleverd worden, maar niet standaard. Wat de MMI touch-optie gaat kosten is nog niet bekend. Ook leverbaar: het Adaptive Cruise Control met Stop & Go. Dat houdt in dat de auto zelf versnelt en afremt afhankelijk van het verkeer en info van het navi-systeem. De navigatie haalt zijn kaarten overigens bij Google vandaan, dus dan weet je dat het goed zit. Voor alle leaserijders die vaak urenlang in de file naar wat deuntjes willen luisteren: je kan het geluidssysteem upgraden naar eentje van Bose of Bang & Olufsen (15 speakers, 1.300 Watt).
In het najaar zal de A7 Sportback naast zijn familieleden in onze vaderlandse Audi showrooms komen te staan.
Buijsman zegt
Sorry hoor. ik vind hem heeeeeel erg fout!
likkebaard zegt
iets klopt er niet met de achterkant….
pokerface zegt
@likkebaard: Dat idee heb ik ook de hele tijd! Iets Italiaans?
pipo zegt
nog geeneens een v8 zoals zijn concurenten tss audi wordt zwak
ascari15 zegt
Beetje de x6 van BMW.
Een kruising van twee modellen.
En waar je niet van wee wat je er mee moet.
pipo zegt
@ascari15 ik zou het nog geeneens een x6m waardig vinden die heeft tenminste dikkere motoren ..
pipo zegt
alhoewel het allebei misbaksels zijn …. cls blijft vele malen mooier …
niels zegt
@pipo: jij vindt de CLS mooi , das pas een misbakkel van een auto hoor , audi heeft meer stijl , zie jij maar eerst een audi te kunnen betalen he , praten we dan verder
bozewolf zegt
Lijkt op uuuh…een Audi…ja, dat is het.
lincoln zegt
de Tour de France rijden op een opoe-fiets is “sport” ..
een auto (elke auto) is een vorm van ultieme luiheid ..
erik zegt
ik weet niet waarom, maar hier is de voorkant beter geslaagd dan bij andere audi’s. het heeft iets gemeens, net als de r8. ik zou deze zeker verkiezen boven een r8, net als dat ik de cls liever heb dan de s-klasse.jammer dat de meeste managers die mening niet met me delen :(
schmeiss zegt
Ziet eruit als een Audi A8 Sportback
afca zegt
Audi stijgt een beetje buiten hun bol denk ik maar daar hebben wel meer merken last van. De meningen zullen verdeeld zijn, denk ik.
Ik wacht wel op de nieuwe BMW 6
erik zegt
en waarom hebben ze nou weer geen foto van de achterkant?
Flamingo zegt
@erik: er zullen vast al betere zijn maar ik heb alvast dit voor je:
erik zegt
hij heeft trouwens een prachtig stuur maar een versschrikkelijk lelijke middenconsole
northspotting zegt
Heeft Audi een v6 van bijna 3 liter in het gamma met maar 200pk? Dat is ouderwets, als die ook in de volgende generatie A6 komt te liggen? Die zoop in de vorige A8 1 op 12 als FSIe, terwijl in de nieuwe A8 een 3.0 TFSI-blok ligt met 290pk bij een gemiddelde dorst van 1 op 11. Die is gloedjenieuw dus er zal vast nog wel een basismotor onder worden gepositioneerd, maar toch… Waarom de eveneens nieuwe A7 een oude zuipende 2.8 meegeven? Hij ligt ook in de huidige A6, oke… Maar in de A4 ligt een 2.0 TFSI-blok met ook zo’n 210 pk, waarom lepelen ze die niet gewoon in al die modellen in deze tijden?
the-budel-guy zegt
@northspotting: dat is een FSI dus geen turbo he
OT: mooie auto kan er niks anders van zegge
erik zegt
@pipo
daarvoor gaan ze dus een s8 maken
620henk zegt
ben ik echt de enige die hem mooi vind??
wat is er mis aan toch vet mooi
Flamingo zegt
@620henk:
nee
Pallas zegt
Zoals anderen al hebben opgemerkt, 3/4 van achteren lijkt het model uit proportie, 3/4 van voren daarintegen….
Drwho zegt
Verrassen doet Audi dus al lang niet meer…wat moet je hierover zeggen? Ziet er steriel uit?
In profiel wel een bizarre lijn vooral achteraan, alsof ontwerpers van de Panamera de pen hebben vastgehouden en net als bij die Porsche niet goed wisten wat ermee te doen…
Marshall zegt
@Drwho: Ik ben het werkelijk waar volledig met je eens. Ik dacht het en jij zegt het.
Svenska Aeroplan AB zegt
Ja! Ik heb iets positiefs gevonden: Mooie kleur leer!
Voor de rest ga ik er nu helemaal wel vanuit dat de markt binnenkort compleet uitgekeken is op de ‘single frame heras hekwerk grille’…
Kan niet lang meer duren!
Edge zegt
Ik blijf erbij dat het interieur van de concept vele malen mooier was.
sjaak zegt
porsche panamera med 4 ringetjes op de gril?
Flamingo zegt
@sjaak:
die ringetjes zijn nullen lol
zei iemand op de site van aw
Sjoerd zegt
Interieur dat echt walgelijk. En het zelfde geldt voor de achterkant om heel eerlijk te zijn. Wellicht wordt dit de blunder van Audi?
Svenska Aeroplan AB zegt
Audi adverteerd zelf met Vorsprung durch Technic… voorsprong door design zal het nooit worden in elk geval!
;)
Simpson zegt
de maandagavond caption contest gaat wat mij betreft naar Lincoln.
ot: lelijk groot hok, kan me niet voorstellen welke directeur hier in gezien wil worden.
mb man zegt
Kont van en kakkende hond.Ik blijf het zeggen
Megakix zegt
@mb man: nou inderdaad ! Zo’n lamlullige terriër die zichzelf even goed door de achterpootjes laat zakken…;-)
Deze Audi is noch mooi, noch lelijk…het is….is…eeehm…ja, een auto !
wow zegt
Ga die auto eerst maar in het echt zien en dan oordeel pas
Citrofiel zegt
Leuk…
Flamingo zegt
-edit: gallery staat al een tijdje in het artikel-
ML Benz zegt
Als dit kan concurreren met een CLS dan vreet ik een bezem op. Qua looks, prestaties en ambiance kan die a7 lang niet tippen aan de CLS.
Mijn keuze is dus duidelijk. Doe mij maar de trendsetter op dit gebied, de CLS, eenzaam aan de top.
gerjan zegt
ben geen audi fan maar ze maken best leuke auto’s maar dit is euh hoe zeg je dat. net zo mooi als audi a2
lincoln zegt
tja .. niet echt spannend ..
zou er zo straal voorbij lopen ..
maar zal best wel weer een perfecte auto (lease-bak) worden ..
want bij VAG zijn ze niet achterlijk .. laten we wel wezen ..
bozewolf zegt
Op foto nummertje 14 is ‘ie niet eens zo heel erg lelijk!
Something zegt
Mooie auto maar concept vond ik toch mooier :-/ beetje jammer
captain zegt
@620henk
wees gerust ik vind het ook een mooie bak, volgens mij zijn de meeste commentaren gewoon omdat de grote massa hier op autoblog anti-VAG meelopers zijn. ok het is jammer dat alle modellen op elkaar beginnen te lijken, maar op zichzelf staand vind ik dit een heel mooie kar. Het interieur had misschien iets zuiverder gemogen zoals de A7 concept, maar elke auto heeft plus en minpuntjes. Ik wacht al gauw tot ik de eerste op de weg zie :) en op de S/RS varianten.
Jippie zegt
Ik vind m wel leuk eigenlijk.
Vreddy_B zegt
Ondanks dat ik helemaal niet zo’n fan ben van het Audi front. Vind ik dit een prachtige wagen. Hij lijkt aan de voorkant wel wat op de rest, maar verder is de auto echt onderscheidend betreft vormgeving in vergelijking met de rest van Audi. Vind de aflopende achterkant prachtig. Geslaagde auto.
Jo zegt
Dat achterkont net een Seat Ex(it)eo.
Johan zegt
Aanrader:
Heb hem net vergeleken met persfoto’s van de A5 sportback en moet zeggen dat de A7 echt veel indrukwekkender is maar dat zie je pas als je ze naast elkaar zet/ziet ;-)
Achterkant met droevige uitstraling is wel echt bauhaus stijl toch? m.i. klassieker in wording.
Vraag me alleen af of de achterkant niet mooier zou zijn met het ‘diffusor’ gedeelte in zwart net als bij zijn/haar kleine broertje.
Ali Baba zegt
Eerste wat ik dacht toen ik die daklijn zag was DB5, verder lijkt ie er nergens op maar vind het wel een herkenbaar element.
Prisma zegt
Maar 209pk uit een 2.8 V6 blok met een gewicht van 1695 kg en dat voor € 64800.
Tervergelijking met Lexus IS250 208pk uit een 2.5 V6 blok met een gewicht van 1560kg en dat voor € 39135.
De kopers van de A7 betalen dus 25665 EURO te veel. De auto is zelfs een “Sportback” omdat het beschikt over het nieuw aluminium frame zodat ze het gewicht naar beneden kunnen halen maar zelfs daar scoort Audi slecht, de A7 is nogaltijd 135kg zwaarder dan de normale IS.
Als je dan al € 73.900 over hebt voor een wagen dan zou ik toch voor de ISF gaan.
Edman zegt
@Prisma:
En de ISF is 73.900 ekkels? Grappenmaker.
Prisma zegt
@Edman: hebt gelijk het is geen 73900 maar 73610 voor een ISF. V8 400pk….
Citrofiel zegt
@Prisma: Ik snap het al. Jij bent een Belg? Het gaat hier om Nederlandse prijzen voor de A7, dus moet je hem ook vergelijken met de Nederlandse prijzen voor de IS-F. Hier is die er pas vanaf €101.815 namelijk…
Oftewel A7 vergelijken met IS-F is appels en peren. :)
Relief zegt
Ik weet niet wat iedereen zo zeikt, maar dit is gewoon een prachtige auto. Maar goed al die haters zonder eigen mening, niets nieuws onder de zon.
Ferdinand1 zegt
Ik vind het in ieder geval niet erg als ik hem tegenkom!
Alwood zegt
op de nordschleife zat ik me eerst af te vragen waarom ze een A5 sportback afgeplakt hadden, toen bleken kleine details te verschillen. Op een afstandje blijft de auto hetzelfde, exact.
Erik zegt
@ Prisma
vind je het gek dat de a7 duurder is, hij is veel luxer. Denk is na bij wat je zegt!
SHFT zegt
Man man man, wat een gedrocht. Weer meer van hetzelfde maar nu met een gatlelijke achterkant.
Laue zegt
een trendgevoelig design. zal het prima doen de komende tijd. veeeeeel variaties maken is goed voor de afzet. markt technisch dik in orde. oh wat ik persoonlijk van vind? prima ding, niet lelijk niet spetterend.
Yuri zegt
Zelfde mislukking als de X6 en 5 serie GT…
Timmie zegt
Volgens mij schieten ze bij Audi in hun eigen voet. De A7 is duidelijk hoger gepositioneerd dan de A5 sportback, terwijl het verschil amper visueel te zien is. En de naam Sportback past niet bij een auto in die klasse.
Timmie zegt
Ik moet wel zeggen dat ik de A5 Sportback méér zie rondrijden dan de gewone A4!!!
Sportspotter13 zegt
die sportbacks vind ik helemaal niet zo super , de S5 sportback is uit verhouden grote voorkant en een klein achterkant! dat is zo uit verhouden vind ik.
SimonMc zegt
Is dit nou een CLS concurrent, of is deze nou een maatje groter?
SimonMc zegt
Ze hadden die achterkant nooit zo hatchback mogen maken, vind ik de fout van al die 4 deurs coupé’s tegenwoordig.
Gewoon meer naar sedan toe, de CLS is meer sedan dan hatchback.
Kijk maar naar die Panamera, hondslelijk !Gewoon omdat die achterkant zo lelijk bol loopt.
koos zegt
Knap hoor van VW, dit past in alle opzichten onder de Panamera.
Flamingo zegt
lol
Gietie zegt
Men neme een Audi A6 Avant. Men parkere hem met de achterkant tegen de hoogovens van Corus in IJmuiden aan, men wachte een uurtje of twee, en zie daar: uw Audi A7 is gereed voor gebruik!
Lucb zegt
Die achterkant moet toch een grap zijn, doe mij maar een A8. Oh nee, die lijkt te veel op een A4. Ik neem een A5 en een A6.
Pallas zegt
Ookal zo’n rare daklijn een station als coupé, een sportback avant á lettre.
( http://www.hyts.hu/autok/audi/100-avant-1982-1990/audi_100-avant-1982-1990_r3.jpg )
Citrofiel zegt
@Pallas: Maar dat was tenminste nog een echte station met behoorlijk wat ruimte, ik vind de 100 Avant super. Dit daarentegen…
Pallas zegt
@Citrofiel: Past inderdaad meer in dan de moderne lifestylestations, maar destijds was de 100 niet de ruimste.
Om in ons straatje te blijven; de CX break maakt ruimtelijk gehakt van de Audi.
Citrofiel zegt
@Pallas: De CX break maakt dan ook gehakt van bijna elke station. ;)
De 100 Avant voegde iig nog wel wat toe aan het gamma, aan de sedan. Deze A7 heeft echt niets anders te bieden bovenop de A6 dan een uiterlijk…
Pier zegt
Die spoiler achterop maakt hem af!!! Nee, dit is echt een lelijk hok. Het enige wat mooi is, dat is het interieur. Maar goed, van voren lijken alle Audi’s al op elkaar, deze kan je aan de achterkant iig herkennen LOL
AriM6 zegt
Niet echt mijn smaak, alhoewel de voorkant er wel redelijk uit ziet.
Het interieur ziet er ook goed uit, alleen dat stuur ziet er echt niet uit.
Wat ik byzonder vind is de prijs, die vind ik eerlijk gezegd wel meevallen.
Pallas zegt
@AriM6: Wat is er loos met het stuur ,behalve dan dat het maar 1 spaak hoort te hebben?
AriM6 zegt
@Pallas:
Het midden, veelste bol als je het mij vraagt.
@Flamengo:
Om een of andere rede houd ik er niet zo van dat het midden rond of erg bol is, de stuur van de A6 ziet er niet slecht uit bijvoorbeeld, maar die van de huidige 7-serie is misschien een van de mooiste.
Maar goed dat is mijn mening en een stuur kan je makkelijk vervangen voor eentje die je wel mooi vind.
AriM6 zegt
@AriM6:
“de stuur van de A6”
Moet natuurlijk het zijn ipv van de
Flamingo zegt
@AriM6:
er zijn meerdere sturen. miss vind je dit beter
http://www.netcarshow.com/audi/2011-a7_sportback/800×600/wallpaper_2a.htm
Pallas zegt
http://www.youtube.com/watch?v=a0nxNp9TZwE
Esprit_de_Flandre zegt
Welke ziet er nu beter uit, de Audi of de Seat?
Flamingo zegt
@Esprit_de_Flandre:
die laatste foto. creapy
VeniVidiVici zegt
Tja, de Audi A7 Sportback hmmm ehhh wat zal ik er eens van zeggen… Ja weet het: “Al geef je een aap een goude ring (hier 4) het is en blijft een lelijk ding!!!”
Flamingo zegt
@VeniVidiVici:
dat zijn 4 nullen in de grille hoor ;)
mashell zegt
Ik ben benieuwd of het de Duitser wel lukt succesvol te zijn met een grote 5 deurs hatchback. De Fransen is het ondanks dappere (Safrane) en vaak prachtige pogingen (CX, XM) nooi echt gelukt.
Wat is eigenlijk dat enorm dissonerende lelijke rechthoekje daar net boven de raam bediening in het linker portier? Trouwens dat hele bruine vlak op het portier is een tikkie te groot. Net als de TomTom XL in de middenconsole. Voor de rest is het dashboard echt prachtig. Op het niveau van de 5 serie GT (toch wel het mooiste dashboard op de markt).
Pallas zegt
@mashell: de CX is geen hatchback maar een sedan.
Citrofiel zegt
@Pallas: Je was me voor. Of we vullen elkaar aan, zo kun je het ook bekijken. ;)
Pallas zegt
@Citrofiel: Jij bent handiger met plaatjes. Als doorgewinterd citroexpert lezer die je bent, weet je vast ook wel dat er door een duits carrosier (naam ff kwijt) enkele 5-deurs CXen zijn gemaakt.
Citrofiel zegt
@Pallas: Als het aankomt op parate kennis ben jij duidelijk mijn meerdere. Ik zal het ongetwijfeld gelezen hebben, alleen blijft het niet na één keer lezen in mijn koppie hangen…
Pallas zegt
@Citrofiel: sorry verkeerde plaatje bij min laatste commet,das geen beutler, maar een gewone break.mea culpa!
mashell zegt
@Citrofiel en Pallas. Thanks, nooit geweten.
Citrofiel zegt
@mashell:
Ivrh zegt
Het concept was werkelijk fenomenaal, maar Audi heeft het met het definitieve model weer eens verprutst.
Pallas zegt
En ook een cabrio, door iemand anders.
http://www.forum-auto.com/uploads/200403/roger_1080050843_cxdeslandes.jpg
Pallas zegt
Beutler.
http://cx.zapto.org/albums/album174/IMG_0071.sized.jpg
Citrofiel zegt
@Pallas: Gevonden, dank je!
@mashell: Ik kwam er ook niet al te lang geleden pas achter dat de GS ook geen hatchback is. Van de GS zou je het gezien zijn bouw nog minder verwachten, maar ook dat is een ‘sedan’. Alleen het verticale deel van de achterkant gaat open, op dit forum staat een duidelijk plaatje.
Ryan zegt
Ben ik nou gek of hebben ze de achterkant afgehakt? hahahaha!
de ontwerper heeft te veel gedronken en is met zijn pen naar beneden geschoten:P
AriM6 zegt
@Ryan:
Dat is bij veel hatchbacks zo he, niks aan te doen.
@ mijn laatste reactie
van moet weg.
Jezus man, wat maak ik veel taalfouten vandaag zeg…
bozewolf zegt
ha, wordt hier van een Audi topic gewoon een Citroen feestje gemaakt.
goed bezig, jongs. ouwe Citro’s zijn ongeveer 56 en een halve keer interessanter dan moderne Audi’s.
wow zegt
Bozewolf,Dit slaat als een pan op een varken wat jij typt
Citroen vergelijken met Audi LoL
Audi heeft in de racerij veel meer gewonen en technishe veel beter in elkaar dan die rammel baken van Citroen
Citrofiel zegt
@wow: Interessanter zijn heeft niets te maken met het aantal overwinningen in wat dan ook of met techinsche superioriteit.
Darius zegt
Audi wilt wereld overnemen. A5 4deurs komt net om de hoek kijken beringen ze nog zo’n k*t bak eruit, – 1 voor Audi
Henk zegt
doe mij ‘m maar coupe
Nanning zegt
Weet nie of dit werkt:
VW, Audi, wat nie..?
http://bringatrailer.com/wp-content/uploads/2008/02/1966_Volkswagen_Type_3_Fastback_VW_Front_1.jpg
RonnieD zegt
Ook al geef je hem 4 gouden ringen, het zijn en blijven oerlelijke dingen.
geertje zegt
wat is de reden van deze a7 sportsback? het is gewoon dezelfde auto als de a5 sportsback. ook zo’n lelijk ding
Sorcerer zegt
@northspotting: de 2.8 die in de A8 en A7 ligt is een van de nieuwste motoren van VAG (ok, de 3.0T is nieuwer, maargoed). Zowat alle andere motoren draaien al langer mee…
geertje zegt
die velgen zijn ook gewoon gejat.ze zijn hetzelfde als de e91 M3
Megakix zegt
@geertje: nee joh ! De velgen van de M3 zijn zoveel mooier….check maar op internet. Ik begrijp wel jouw punt hierin, er is enige verwantschap.
EricSW zegt
En ondanks dat het volgens Autoblog ‘weinig verrassend’ is, wat ongeveer hetstandaard verhaaltje bij elke nieuwe Audi is, heeft Audi hier weer een hele mooie auto neergezet. Erg fraai!
Kristof zegt
Voorkant is geweldig, achterzijde is wat wennen.
Ben er zeker van dat hij er in ’t echt beter uitziet dan op foto. Was met de nieuwe A8 ook zo.
620henk zegt
@kaptain
owkee
ik wil hem ok wel op de weg zien
kan ik weeer wat foto’s make:)
Jeroen zegt
Schitterende auto, erg stijlvol en weer van alle gemakken voorzien.
Bisazza zegt
75% van de reacties hier neem ik al lang niet meer serieus. Wat was dit 3 jaar geleden nog een fijn iets Autoblog met normale reageerders en echte autoliefhebbers.
Johan zegt
@Bisazza:
Is mij ook opgevallen, vooral voor die ene reactie over Cameron Diaz mogen ze wat mij betreft een permaban geven.
Er word ook minder vaak op elkaar gereageerd wat altijd leuke discussies gaf. Lijkt wel of een deel als kleine kinderen elkaar probeert te overschreeuwen. Als dit niet gemodereerd word hou je alleen dit soort bezoekers over in de toekomst ben ik bang
Benjamin1 zegt
Geef een reactie: *kots* *kots*
Ondanks dat dit beter te pruimen is dan de X6 komt ie met stip binnen op nummertje 2!
Maar zal best verkopen bij de imagogeile audirijders die eigenlijk geen fuck geven om de auto zelf. zolang het maar 4 ringen heeft en duur is.
Bisazza zegt
Wat ik mij overigens wel afvraag: Je gaat me toch niet vertellen dat mistlampen een optie is?? (op een auto vanaf 64K?)
Dimglor zegt
Mooie voorkant, ietwat rare achterkant, maar voor een prachtig interieur!
Hendrik zegt
Interessant, foto’s zeggen maar zoveel. Ik vind de a7 in ‘het wild’ een mooie auto. Alleen houd ik persoonlijk niet van eenheidsworst. Daar heeft Audi nogal last van
Waarom niet voor iedere serie/lijn een ander design. Waarom zo simpel?
BananaFlip zegt
De daklijn is goed verpest, net als bij de A5 Sportback. Voor de rest is het inderdaad een Audi zoals alle anderen. Dus kun je beter een CLS kopen. Of het GC-concept van BMW, die er nog beter uitzag.
alfamannetje zegt
112 reacties , kom op mensen….
jpvdb zegt
Heel mooi!
Mr. CO2 zegt
Ik ben het eens met Bisazza, het niveau gaat wel erg achteruit op Autoblog. In zeker de helft van de reacties wordt precies hetzelfde gezegd, als je niks nieuws te vertellen hebt reageer dan gewoon niet. En als je iets vindt, leg dan uit waarom.
On topic: Ik vind het wel degelijk een mooie auto, niet zo mooi en bijzonder als de concept car maar dat is bijna nooit zo. Hij heeft het bekende familiegezicht van Audi maar toch onderscheidt hij zich van de andere modellen. De A4 Avant en de A6 Avant lijken van achteren bekeken teveel op elkaar en de A3 en A6 van voor ook maar deze A7 is makkelijk te herkennen. Ook BMW is een duidelijker familiegezicht aan het ontwikkelen, alleen Mercedes doet het (nog) niet. Ik heb er geen bezwaren tegen zolang er maar niet wordt overdreven, zoals Audi in het verleden wel eens deed (zie voorbeelden). Ik vind de kleuren van het interieur op deze foto’s overigens wel lelijk, dat past niet echt bij een ‘sportieve’ auto maar ik vind het toch wel een geslaagde auto.
dekster zegt
This gewoon een mooie auto.(punt)
JeanJacque zegt
Komt hier nou nog een cabrio versie van?
enveekaa zegt
Ik vind het ook wel netjes eerlijk gezegd.
Wel weer de zoveelste Audi die er net even iets anders uitziet, maargoed.. mooie auto.
Bert zegt
Sorry Me. Co2… na het begin van je reactie las ik de rest met grote verwachting…
Ik dacht… deze jongen heeft echt iets te melden, nu komt het!
Maar das dan wel jammer dat je dan toch net niet scoort.
Het is trouwens moeilijk om een echte mening al te hebben over deze auto, voor zover mijn persoonlijke mening vind ik dat Audi 1 grote gebakken lucht fabrikant is.
Net zon restaurant waar je wel 100 verschillende gerechten kunt bestellen, het is allemaal prima te doen maar als ik nou echt iets moet opnoemen waar Audi voor zou moeten staan kan ik het niet zeggen. En deze auto geeft me exact hetzelfde gevoel als de BMW X6 of de Audi A5 sportback… het zal wel prima zijn maar ik zie niks wat ik al niet eerder of mooier heb gezien. Dan te bedenken dat dit zeker niet zo fijn zal rijden als hun concurrenten (Audi servo is echt nog steeds belabberd en hun demping trekt mij ook niet).
Typisch een auto voor mensen die geen eigen smaak hebben of niet kunnen kiezen, net als vele Audi modellen.
Svenska Aeroplan AB zegt
@ Bert: helemaal mee eens. Audi is de Volkswagen van de Premium klasse aan het worden op deze manier… Allemaal prima auto’s, maar NUL emotie…
Mr. CO2 zegt
@Bert
Ik heb geen opzienbarende mening, maar ik leg wel uit waarom ik iets vind. Je zegt dat Audi nergens echt in uitblinkt, maar dat is volgens mij juist de aantrekkingskracht van Audi voor veel mensen. Audi’s vormen een goed compromis tussen comfortabel (Mercedes) en sportief (BMW). Overigens zijn de Quattro-aandrijving en het hoogwaardige interieur wel punten waarop Audi uitblinkt. Ik ben geen ‘fanboy’ van Audi, ik vind bijv. BMW net zo goed maar ik erger me wel aan het voortdurende Audi-bashen van sommigen, ieder merk heeft zijn plus- en minpunten. Soms lijkt het hier wel Ajax-Feyenoord.
KoosSpeeTerreur zegt
Lijkt net of ie 500 kg stenen achterin heeft liggen… Concept vond ik prachtig, maar ze hebben ‘m goed weten te verzieken!
mooiweer zegt
als je de lijn bekijkt van de auto , klopt er geen bal van , ronde neus en platte kont , verschrikkelijk
VIP zegt
In het zilver vind ik hem niet zo bijzonder, maar in deze kleur is ie echt geweldig:
http://www.netcarshow.com/audi/2011-a7_sportback/800×600/wallpaper_10.htm
Waarom laat autoblog alleen de zilveren foto’s zien? Die andere zijn veel mooier!
En mensen wacht nou met oordelen tot je de auto in het echt ziet. Ik wed dat je hem na staart als je in je grijze golfje zit.
student zegt
hij mist de Walter da Silva slag in de zijflank!
de CLS is een BANAAN!
Ik verwacht dat hij in het echt zeer indrukwekkend zal zijn…
de huidige modellen bijv een A4 zijn gewoon super mooi, veel mooier lukt niet, je verwacht meer, maar dat is lastig, zoniet onmogelijk……
VIP zegt
Oke, die link werkt niet helemaal. Klik erop en kijk op de 2e pagina de foto’s.
VIP zegt
@Svenska Aeroplan AB
Ga eens rijden in een r8, rs6, rs4, of zelfs een s6 of een s5.
Heb je dat gedaan? Nee!
Ik kan je zeggen dat dat geweldige auto’s zijn waarin je meer emotie hebt dan in die saaie saabs van je.
Pitloze auto’s met kleine motortjes, dat zijn saabs.
Perfect voor mensen in een midlifecrisis die een cabrio willen.
Edman zegt
@VIP:
Je hebt ergens wel een punt, maar zeg nou zelf… Al die modellen van Audi zien er zo klinisch uit als maar kan. Ergens is het wel emotieloos, en dat heeft verder niks te maken met hoeveel peukaas die heeft.
frarissimo zegt
Dikke 24 inch pattas eronder en hij is viesss swa
Bert zegt
Co2… op die manier dus. Dat hoort er een beetje bij op zon open forum.
Dan heb je wel eens menzen die domme dingen zeggen.
Wel grappig dat je het interieur van Audi zo prijst, vierkante vlakken met leer en een kilo kunststof… zelfde fabrikant als de spullen van VW, ze laten het gewoon iets duurder eruit zien en prijzen het ook zo, daarom waarschijnlijk?
Grappig dat het leer in bv. een goedkopere Alfa Romeo 3 klasses hoger is als dat van een Audi, dat bedoel ik nou met “ergens voor staan”. Het blijft vlees noch vis voor mij, dat hele merk met dit “gatindezelfverzonnenmarkt” model als tijdelijke uitschieter want over 3 maanden komen ze vast weer met iets anders (De A6 cabrio coupé Gran Turismo 7 deurs sportback?)
Audi is voor mij een kleurloos merk zonder echte uitschieters (en ja ik heb in een RS6 gereden en ook een RRS6 en het voelt bij mij gewoon niet lekker aan, ondanks het beestachtige vermogen).
Ik zit zelf in de reclame, wat Audi doet noem je zoiets als de kracht van de herhaling… blijven bestoken tot mensen bijna een soort gehecht raken aan een bepaalde uiting.
Soort van Stockholm syndroom :) Je ziet dat veel nederlanders toch geen eigen smaak hebben, dus dit soort merken zullen het altijd goed doen, ook al is hun betrouwbaarheid allang achterhaald.
Svenska Aeroplan AB zegt
@ VIP: Zucht… Jij trapt er ook al in! Natuurlijk zijn de R8, RS6 etc. gewedlige auto’s. En vervolgens stap je in een ‘normale versie’ en dan is het ’t gewoon net niet! Die halo-cars zijn precies bedoelt om mensen als jij te laten denken dat de normale versies dan ook wel lekker zullen rijden.
En ja, ik heb enkele van die je noemt gereden. En ook genoeg normale versies. En die zijn imo precies wat ik zeg: goed, maar niet spannend, of bijzonder…
VIP zegt
Dat is toch precies wat het overgrote deel van de mensen wilt? Die willen geen spannende, snelle auto’s waar je hart sneller van gaat kloppen. Daarvoor zijn de Audi met kleine motors. Voor ons soort mensen zijn er de S en RS versies.
Svenska Aeroplan AB zegt
@ VIP: HUH? Nu spreek je jezelf tegen… Eerst loop je mij uit te leggen waarom de Audi’s wel bijzonder zijn, en nu ‘willen mensen geen auto waar je hart sneller van gaat kloppen’???? Wat is het nou?
VIP zegt
Ik weet het dat lezen moeilijk is. Ik zei dat RS en S versies bijzonder zijn.
Lucb zegt
Volgens mij zijn er een paar Audi-fans op hun teentjes getrapt. Blijkbaar mag je niet dezelfde mening geven als een ander, dus moet je maar niet posten? Leer er nu eens mee leven dat niet iedere Audi mooi is.
Mr. CO2 zegt
@Bert,
Als jij in de reclame zit dan weet je toch hoe knap het is van Audi om zich in amper 15 jaar omhoog te werken van een onopvallend en nietszeggend merk (op een paar uitzonderingen na) naar een ‘premium’ merk dat concurreert met BMW en Mercedes. Lexus probeert het ook al jaren en het lukt ze nog steeds niet. En dat ze materialen en motoren uitwisselen met andere Volkswagen AG merken is toch geen probleem, de motoren en het interieur van Audi’s doen niet onder voor die van BMW en Mercedes maar het getuigt wel van een slimme bedrijfsvoering, hierdoor kan Audi meer winst maken terwijl de klanten er geen last van hebben. Maar laten we nu maar ophouden met deze discussie, ik denk dat we het nooit eens zullen worden. :)
VIP zegt
@Edman
Dat klopt voor een deel wel. Maar als je er in rijd maakt her geen hol uit hoe ze er uit zien, dat vergeet je helemaal.
Bovendien ziet een Audi er in het zwart met een beetje mooie velgen erop er zeker niet lelijk uit hoor. Helemaal als je ze in echt ziet rijden. De vorige 5 serie vond ik ook lelijk op de foto’s, maar in het echt met een beetje mooie velgen en in het zwart vind ik het een pracht auto.
TK zegt
Foutje, op de konfigurator op de Duitse Audi site staat dat de A7 3.0 TFSI 300pktjes krijgt en geen 290 zoals hier boven??
Mr. CO2 zegt
@Lucb,
Waarschijnlijk bedoel je ook mij dus ik zal er maar op reageren. Ik ben geen Audi-fan en heb er geen problemen mee als iemand kritiek heeft, maar doe dat dan wel op een constructieve manier in plaats van altijd maar hetzelfde te roepen. Dat geldt net zo goed voor Audi als voor andere merken.
Pallas zegt
@Citrofiel: De GSA is wel weer een hatchback.
Ook 2cvs zijn met 5de deur geleverd(optie)
EJS zegt
Toch vind ik ’t wel een hele strakke auto om te zien, denk dat ik als ik in dit segment zou shoppen bij Audi deze zeker boven de a6 of a8 zou verkiezen.. Boven de concurrent van Mercedes dan weer niet denk ik..
jimmy zegt
Ik heb net gekeken op de site van Audi Deutschland en daar ziet hij er prima uit! Leuke wagen.
Thomasio zegt
-edit: dank, is aangepast-
blackseriesz zegt
Ik wacht wel op de nieuwe CLS. :)
CSL zegt
lelijk lopende achterkant
agarde zegt
Ik wacht wel op de nieuwe CLS. :)
Bohica zegt
Volgens mij heb ik deze al gezien.
Pieter-Jan zegt
Bij iedere nieuwe Audi kan je je verwachten aan een honderdtal reacties van telkens dezelfde mensen met dezelfde banale opmerkingen -waarvan sommige regelrecht van Top Gear gepikt, en meerdere malen per topic worden herhaald- omdat ze zelf geen comments lezen. Zijn jullie volwassen mensen? Geen vrienden of zo?
Geen dikke motoren: duh, nog nooit van introductiemotoren gehoord? Je zegt de X6M, maar die was toch ook lange tijd niet beschikbaar na de introductie van de X6. Was je van plan metteen één te kopen misschien? Maar dan enkel met een dikke V8. Ik denk van niet, so what’s your bloody point?
Snappen jullie trouwens niet dat dit een 5-deurs A6 is, in plaats van een iets grotere A5. BMW, Mercedes hebben toch ook dezelfde body types in verschillende maten. Mensen kopen dat nu eenmaal. En als bedrijf verantwoordelijk voor het levensvoorzien van duizenden mensen kan je moeilijk uit een vaag originaliteits princiepe weigeren iets te bouwen wat bij de concurrentie goed verkoopt.
En over de X6M, die om de één of andere reden meerdere malen word. V8 Turbo, AWD,… dat is een Audi aandrijving. BMW was ooit publiek tegen Turbos, tegen AWD, tegen Diesels ook en nog een paar andere dingen die ze niet vonden passen bij hun pure wagens. Als je wil zeiken, zeik dan over BMW die stap voor stap veranderd in een lelijke versie van Audi. En niet zomaar lelijk, maar kijk-naar-mij lelijk. En ik moet er langer op kijken om ze uit elkaar te houden dan Audis, maar dat komt misschien omdat ze vrijwel allemaal zwart zijn. Straks krijg je een AWD optie op de M5, een voorwielaangedreven BMW, en is het merk helemaal om zeep. Tja, BMW moet nu ook eenmaal de eisen van de markt volgen, en blijkbaar willen mensen Audis, soms met een BMW badge erop.
VIP zegt
Amen!
Robin zegt
Zo vervelend dat zoveel mensen negatief over Audi spreken…
Freude_am_Fahren zegt
zit er heel goed uit! het enige probleem is dat hij heel, heel hard lijkt op de A5 spoortback…
Zoek de 7 verschillen
http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=Audi/A7_Sportback/Audi_A7_Sportback_012.jpg
http://www.autoblog.nl/gallery/Audi/A5_Sportback/Audi_A5_Sportback_18.jpg
Freude_am_Fahren zegt
ik bedoelde eigenlijk
http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=Audi/A7_Sportback/Audi_A7_Sportback_002.jpg
http://www.autoblog.nl/gallery/Audi/A5_Sportback/Audi_A5_Sportback_18.jpg
Pallas zegt
Is geen waarde oordeel:
( http://www.motivatedphotos.com/?id=67074 )
Pallas zegt
@wow: Sportief durf ik te beweren dat Citroën wel bij na net zoveel gewonnen heeft (montecarlo, dakar, wrc etc.)
En technische innovatie is synoniem aan Citroën.
Benz.. zegt
Voorsprong door techniek! :lol:
Geeneens een lelijke auto maar nu hebben we het hele ganse rijtje wel compleet, niet?
Ik zie hem ook niet echt als een waardevolle toevoeging. En als concurrent voor de CLS komt deze wel erg laat. Echter beter te laat dan nooit.
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
Is de A9 al op stapel?
Benz.. zegt
@Pieter-Jan: X6(M) of Audi Q7?
Zonder na te denken kies ik de laatste.. Ik wil graag een nuttige auto, geen nutteloze. :)
Flamingo zegt
vergelijking met de concept
zijkant
zijkantachterkant
voorkant
achterkant
interieur
majinstar zegt
Ik kan er niet veel over zeggen, maar het enige wat de A7 helemaal verpest. Zijn de M5 ( E60 ) wannabe buitenspiegels ( op na de geintegreerde verlichting ).
Beetje achterhaald en vernederend om een concurrent letterlijk na te apen.
Bisazza zegt
@ Johan @ Mr.CO2
Ik ben het helemaal met jullie eens.
Een discussie al dan niet gegrond is helemaal niet verkeerd (immers het is een blog). Sterker nog ik heb dankzij die gezonde discussies andere ook interessante opvattingen gekregen. Maar simplistische opmerkingen “slang” of het zomaar lukraak lullen… Zonde :)
Dennis21 zegt
die achterkant is goed mislukt…het ziet er maar raar uit :)
zou het niet zeggen maar ga dan voor de CLS !
(of wacht tot de GranCoupe van BMW er is):D
zdev zegt
Van voren gelijk elke andere Audi, en van achteren een afgezakte kont. Alsof de Panamera een inspirerend *kuch* voorbeeld was. De huidige CLS is prachtig maar de opvolger wordt niet zo mooi gezien de spy-shots. De 5-serie GT is geen topmodel maar wel mooi. Het is dus wachten op de nieuwe BMW 6-serie in dit segment.
Frank zegt
In tegenstelling tot veel reacties hier vind ik het een sierlijke wagen. Vraag me af wat de verscillen zijn met de A5 sportback, maar dit is een stuk minder vulgair dan een CLS. Een driespakig stuurwiel staat beter in het interieur, en de recht aflopende grille is een beetje passe. Verder prachtige wagen.
Bert zegt
@ Co2… klopt idd, ik spreek vanuit een onderbuik gevoel. Heb gewoon geen sympathie voor het merk dat het straatbeeld letterlijk probeert te domineren.
Dat we het niet eens worden geeft maar weer aan hoeveel emotie een auto losmaakt.
Waarschjnlijk zijn de meeste niet boven de 30 die hier reageren terwijl de doelgroep voor deze auto vast iets ouder ligt :)
SR zegt
Voorkant van a7 is mooier dan a5 en achterkant a7 is lelijker van a5. Oplossing: beide door midden snijden en voorkant van a7 terug vastmaken aan achterkant van a5 en er 1 model van maken -> de a7 (niet sportback!)
pokerface zegt
@SR: Een neus ontwerpen is bij Audi niet zo moeilijk die zien er toch hetzelfde uit.
Tom zegt
Waar is deze auto goed voor? Ik vond de A5 al overbodig, maar deze slaat echt nergens op toch?
pokerface zegt
Die A7 is mij iets te Brits!
mellie zegt
hij is echt vet man
fab zegt
nja is wel beetje wennen, maar audi doet het toch maar weer he.. terwijl bmw al jaren lang loopt te neuzelen over een 8 serie en 0 serie
r vd beek zegt
schitterend deze a 7 wordt mijn volgende audi voor mij maar een automerk AUDI service en garantie perfect bij autobedrijf de koning in capelle a/d ijssel
VinoRosso zegt
Deze auto vind ik Rete-mooi! Vooral de achterkant.
VinoRosso zegt
Het wordt alleen tijd dat ze die grote muil omtoveren tot een verbeten bekkie.
EricSW zegt
Stond er gisteren eentj op paleis het Loo bij de Concours d’Elegance, erg mooie auto, voorkant is echt heel fraai aflopend naar voren, beetje zoals de A5 dat heeft. mooi!!
danzig zegt
voorkant: mooier dan andere audi’s (die ook al goed zijn)
achterkant: lélijk
en blijkbaar niet relatief want is over het algemeen de mening…
vis noch vlees.