Het wordt dringen in het segment van luxe 4-deurs coupe’s. Naast de Mercedes CLS en de al aangekondige Porsche Panamera en Aston Martin Rapide is het een kwestie van tijd voordat we kennis kunnen maken met BMW’s visie op dit segment. Maar ook de geplande Audi A7 houdt de gemoederen bezig. Zoals de naam al verklapt zal dit model qua afmetingen tussen de A6 en A8 in zitten.
Voor de techniek zal Audi kijken naar deze twee modellen, maar ook naar de recente A5/S5. Zo zal hoogstwaarschijnlijk de nieuwe efficiënte multitronic transmissie gebruikt worden, welke geïntroduceerd is in de S5. En met al dat hergebruik komen we automatisch op het target van Audi voor de komende jaren: een verdubbeling van het aanbod. Men wil in 2015 ’s werelds grootste luxe autofabrikant zijn en de Audi A7 mag daarbij helpen.
UPDATE: De A7 is inmiddels officieel en je kan HIER alle informatie en niet-verrassende foto’s bekijken. Onze rijtest en video zie je HIERRR!
Martijn Lemmens maakte bovenstaande impressies van de A7 (klik voor grotere versie).
Hieronder nog wat schetsen…
mercedesfan zegt
schone auto
Erik zegt
Foto’s zijn echt fanatastisch, maar de schetsen lijken wel van een andere (lelijke) auto te komen
Sjefke zegt
Mooie impressie :)
MichaelNizet zegt
Ben erg uitgekeken op de huidige A6. Deze A7 ziet er duidelijk beter uit. Iets gewaagder dan de huidige 6. Velgen zijn beetje afkeken van Volvo?
666 zegt
en dan maar blijven beweren dat Audi niet copieert van Mercedes en BMW. Overigens weer een cloon van de A5, toekomstige A4, etc… Turbinevormige velgen zoals de SLR. Audi=wannabe merk
vla zegt
–edit: nutteloze bijdrage–
vla zegt
nu ik nóg dichter kijk vind ik wel dat de daklijn ietwat meeheeft van de Citroën C6…niet, michiel ;)
yannick zegt
ik vind dat de achterkant op de eerste foto heeeel veel weg heeft van dodge
Martijn zegt
Ja die velgen zijn natuurlijk gewoon van een donor foto dus daar valt niets over te zeggen. Ik vond het wel mooie velgen voor eronder, vandaar de keus van dit paar…
Dit is mijn eerste impressie die ik op basis van een basis foto maak voor autoblog, en overigens sinds lange tijd. Ik shopte nooit, maar nu ga ik het waarschijnlijk vaker doen!
Laten we zeggen, tot de volgende impressie, haha!
Groetjes,
Martijn Lemmens
db zegt
die achterkant is iets te ‘scherp’ om het zo te zeggen, die achterlichten zijn te smal, de voorkant is wel fantastisch
kognog zegt
het is wel allemaal hetzelfde bij audi; seen-it-been-there-gevoel
JackBlack zegt
Ja….ik herken toch wel een beetje de lijnen van een renault espace…..
Stelletje mierenneukers hier, het enige wat die spaken in de wielen met de slr gemeen hebben dat ze in een hoek staan, het aantal en de vorm is wel effe anders. En ik zie hier ook echt geen lijn van een 6-serie of cls in alleen de coupé-lijn, maar dat is ook de bedoeling in dit segment jongentjes.
Ik vind het weer een mooie impressie van audi, als tie zo komen gaat wordt het super. Ik vind trouwens de wielen van audi de laatste jaren zo veel mooier geworden, die van de rs4, a5 en deze ook weer. Keep up the good work.
LJ zegt
heel mooi(L)
JackBlack zegt
@martijn,
Is dit een persoonlijke impressie of werk je echt bij audi, snap er niks meer van
joeri zegt
Een uitgerekte A5 precies.
Martijn zegt
Nou ik ben 17 jaar, dus ik ben een amateur in de designwereld.
Ben hier echter al zeer lang mee bezig en ben gedreven dit door te zetten.
Ik heb op dit moment heel veel contacten met mensen die het serieus als baan beoefenen, maar zoals jullie weten is daar een zwijgplicht. Maar door hen denk ik dat ik komende tijd wel serieuze beelden kan tonen, want ze helpen me wel op weg zal ik maar zeggen!
vla zegt
aangezien mijn reactie geëditeerd is zal ik nog maar eens precies zeggen wat ik vind in één zin ;)
ik vind de impressies beter want ik denk dat die beter zullen branden
Knorrit zegt
Hij haalt het niet bij de nieuwe Alfa 169 / Maserati Quattroporte ‘Bambino’. Geef mij daar maar één van. Of de nieuwe Jaguar XF.
Beau92 zegt
Zeker een strakke, mooie auto! De schetsen daarin tegen zijn niet echt om te juichen…
Stephan zegt
Weer de zoveelste Vag miskleun.
Joost zegt
Zeer mooie impressie, laat maar komen zou ik zeggen!
Hier en daar nog wel wat schoonheidsfoutjes (rechtervoorwiel, linkervoorbumper?!) maar als je zo doorgaat wordt het nog wel wat!
Mag ik trouwens vragen hoe je aan contacten in dat wereldje komt? Een studie die kant lijkt me ook wel wat voor over 2 jaar, dus ben wel benieuwd! :D
MikeSmid zegt
Prachtig :D
RScosworth zegt
Ja leuk, het is een coupe met vier deuren maar ook niets meer. Vraag me af of er mensen zijn die hier nu meteen voor vallen. Zo ja zou ik graag weten welk(e) element(en) van deze wagen daarvoor zorgen. Maar zoals Martijn zegt is het een impressie van een basisfoto en waarschijnlijk heeft hij de impressie ook erg basis gehouden. Ik wacht af maar hoop wel dat het wat spannender is dan dit. Dit is meer sterke thee in plaats van slappe koffie zeg maar ;)
Martijn zegt
Ik ben het helemaal met je eens RS, het is ook zo dat ik echt ontzettend veel de scoops, en informatie ga doornemen. Want als je kijkt naar bijvoorbeeld Huckfeldt (ook een impressie- maker) die heeft er nu ontzettend veel realistische modellen tussen zitten, daar gaat alleen tijd in zitten. Iedereen begint namelijk ergens, door training word je beter!
Toch bedankt alvast voor de reacties!
Racer X zegt
Mooie impressie, maar ik vind de coupé lijn niet nadrukkelijk genoeg aanwezig.
Het lijkt zo nog teveel op een sedan.
Apache zegt
Ten eerste: dit is niet het segment van mogelijke 8-serie, Rapide of Panamera, maar eerder van 6-serie en CLS en ten tweede: als hij er zo zal uitzien wordt het pathetisch en zal hij complee floppen door zijn algemeen onoriginele lelijkheid.
– Apache
RScosworth zegt
@Martijn
Als je maar ambitie hebt!
maar dat zit er wel in heb ik zo het idee;)
Martijn zegt
Ambitie heb ik zeker en ik denk dat het goed is als ik met dit soort dingen begin want daardoor leer ik juist ontzettend veel.
Van de kritiek leer ik juist mijn werk te verbeteren, maar dat moet dan wel de juiste kritiek zijn, bij sommigen zie ik die dus wel op de site maar met sommige kritieken kan ik ook helemaal niets. Dat maakt niet uit, maar probeer het een beetje duidelijk en volwassen te brengen want dan is het voor mij ook fijn verder te gaan.
Dennis zegt
seg euh, hoeveel nieuwe audi’s en bmw’s gaan er nog komen eigelijk :-)
Danger zegt
Beetje Dodge charger en BMW achtig.
En inderdaad hoeveel modellen moeten er nog bij?
w0o0dy zegt
@Martijn, goed werk ziet er best professioneel uit (volgens mijn leken mening). Overigens denk ik dat de A7 meer gemeen zal hebben met de A5 qua “heuplijnen” dus een iets meer golvende zijkant…. Misschien leuk om daar iets mee te doen voor een volgende impressie?
Misschien moet je eens contact opnemen met Autoblogger om als Autoblog Huisimressionist vaker dingen te maken die we dan hier op Autoblog in de schijnwerpers kunnen zetten (jij kunt laten zien wat je kan + wij leuke impressies= WIN/WIN)
DeAutogids.nl zegt
Leuke tekening, maar het bericht ging over de A7. Ik had altijd geleerd dat je van een model een X-afzet moest draaien om quite te spelen. Met zoveel modellen moet het toch lastig worden?
Laurens zegt
Hij heeft gewoon precies de velgen van de nieuwe volvo v70 overgenomen: http://www.autoblog.nl/archive/2007/02/01/dit-is-de-nieuwe-volvo-v70
-edit: dat stond hierboven ook al aangegeven. Lees de comments eens-
phantom zegt
Dit is totaal overbodig voor audi, tenzij hij er totaal anders uit gaat zien als op de bovenstaande foto’s.
Netforce1 zegt
Een CLS met 4 ringen! Spuuglelijk
Martijn zegt
Wooody, die contacten zijn er inderdaad al, vandaar dat dit mijn tweede werk al is op de site.
w0o0dy zegt
@Martijn: great minds think alike ;)
PieterA zegt
Wat een belachelijke fotosoep, trouwens geeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeuw zeg! Die designers bij Audi zullen zoals gewoonlijk weer het hoogst voorspelbare uit hun hoed toveren.
slk zegt
Zo lijkt de hele lijn van audi wel heel erg op elkaar als deze a7 er zo uit komt te zien
DeAutogids.nl zegt
Martijn: Je moet maar zo denken, PieterA en consorten zijn jaloers op hoe mooi je impressies kan maken!
TomRS6 zegt
Kleine aanpassingen in paint
Joost zegt
Trouwens, @Autoblogger, Michiel vd Brink of anders:
Wordt het niet weer eens tijd voor een contest? De zomer komt eraan, dus als je bijvoorbeeld nu een contest maakt die aan het eind vd zomer, begin september eindigt heeft iedereen ruim voldoende tijd én wat in de vakantie te doen! :D (Wel een zomers thema nemen hé :wink: )
smoke zegt
Heren, hoe moeilijk kan het zijn om een beetje een inhoudelijke reactie te geven? We worden er onderhand een beetje moe van als altijd weer dezelfde plaat opgezet wordt. Met betrekking tot Audi is dat het eeuwige commentaar dat Audi’s saai en voorspelbaar zijn en dat ze BMW kopiëren met de achterkanten van hun modellen.
De vorige 237 keer kwam dat commentaar ook wel door, dus veel behoefte aan herhaling is er niet.
Laat dergelijke commentaren liever achterwege en ga eens in op de inhoud.
Martijn zegt
@deautogids, van dat soort comments trek ik me totaal niets aan hoor!
Zo’n comment als die TOMRS6 daarentegen bijvoorbeeld geeft wel, dat is aanvullende kritiek die ik mee neem in volgende ontwerpen.
Bedankt daarvoor tom!
slk zegt
Kom dan maar is met een goed coment sir smokalot.
Rvh zegt
op de 1 of andere manier vind ik hem tegenvallen, gezien andere modellen van audi
RenJie zegt
De zijkant(achter) heeft wel iets weg van de Dodge ….. (naam ff kwijt), de lijnen vind ik toch wel iets minder geslaagd en de achterkant is voor mij te hoog. CLS.
Martijn zegt
Ik heb inderdaad wel naar de CLS gekeken, omdat dat voor mij het meest voor de hand liggende model was ten opzichte van de speculaties rondom de a7.
Op basis van de audi a5 heb ik hem vervolgens gemaakt.
Helaas is het natuurlijk moeilijk te voorspellen hoe die a7 nou echt zal worden, immers wordt het vaak strict geheim gehouden.
Ugur Sahin zegt
Je bent goed bezig Martijn ;) Ik weet hoeveel ambitie je hebt dus blijf zo doorgaan :)
Ugur
paul zegt
Gewoon een Audi A5 sedan toch?
slk55 amg zegt
het nieuwe design van audi kan mij wel bekoren, mooie vloeiende lijnen en leuke details zoals de leds in de voorlampen. ik verwacht veel van de A7, i.i.g. meer als bovenstaande impressie. de schetsen vind ik ook minder, ze lijken allemaal zo ‘opgeblazen’. komen de schetok van jou Martijn? o ja, en jongen hou eens op met dat eindelose commentaar audi saai is en een wanabee merk is. dit slaat nergens op. om een voorbeeld te noemen; de achterlichten, van BMW? dacht het niet, kijk een naar de a3 sportback uit 2003…..
hier heb ik trouwens nog een, naar mijn mening beter geslaagde, impressie:
http://i64.photobucket.com/albums/h167/degraafm/A4wit-2.jpg
Skyline.. zegt
Zoals de impressie hierboven. Of die in het verslagje is gebruikt, begin ik steeds meer van audi te houden. Ik heb al altijd een zwak gehad voor audi’s! :$
lincoln zegt
@skyline .. en weet je .. liefde is te koop.
vla zegt
@ SLK55 AMG
ik klink als een slijmbal maar het mag gezegd worden;
die impressie is ongelooflijk geslaagd, ik vind hem zeer mooi in tegenstelling tot wat ik vind van het origineel.
henk zegt
Waarom snappen sommige mensen niet wat een impressie is? Hoe komen ze er in godsnaam bij dat Audi die dingen zelf maakt!? Ze kijken ernaar zonder het verhaal te lezen en ze hebben al een conclusie. dat is toch fucking niet normaal!
TomRS6 zegt
@ Martijn,
Is dat nou een stukje sarcasme of kun je echt wat met mijn impressie? ;)
@slk55 AMG, waarom heb je er volvo lampen opgeplakt? haha grappig ;)
de vorm is wel mooi.
RScosworth zegt
@ henk
Omdat ze nog uit moeten ‘fucking’ rusten van hun Havo-examen dat onlangs gemaakt is.
Mark S zegt
Laat ik vooraf zeggen dat ik het helemaal niet kan, maar deze impressie ziet er wel erg nep uit… Het klopt gewoon allemaal net niet (de uitlaten, de achterramen, enz.).
En idd, elke keer zelfde verhaal op een impressie (die niet eens van Audi/VAG komt) over hoe saai het wel niet is, dat begint wel een beetje te vervelen.
BM zegt
Bij het zien van de foto dacht ik dacht het stukje over de A5 ging. Het begint te veel op elkaar te lijken daar bij audi, jammer.
mark zegt
Ziet er heel goed uit, laat maar komen!
RFW1994 zegt
best leuk, maar ik vind die achterlichten niet staan
Hanss zegt
dit is echt niet mooi
UrQuattro zegt
@Stephan
“Weer de zoveelste Vag miskleun”
Is dat enigste wat je kunt schrijven?
Greg zegt
Saai of niet saai… ik de vormgeving van Audi’s zeer mooi. Alle lof daarvoor. Probleem voor mij met Audi is het prijsbeleid. Je betaald als klant de hoofdprijs voor gebakken lucht.
Als je de auto gaat strippen kom je louter VW onderdelen tegen. Op elk gebied zijn Audi’s verkapte VW’s. Ok, ze hebben quattro en stellen het onderstel anders af dan VW, maar das allemaal onbelangrijk. Vanf de A3 (=Golf V) tot en met de Q7 (= Tuareg) zijn het klonen van VW
BMW biedt ons tenminste soevereine rijeigenschappen, en Mercedes Benz biedt ons het summum van klasse en comfort. Maar waar is Audi nou goed in? Wat maakt Audi nou zo bijzonder??
aston v8 zegt
ik vind hem te veel op de a5 lijekn
SugarFree zegt
Hopelijk wordt de echte A7 een ding met onderscheidend design.
Dit lijkt een A5+.
Van mij mag Audi het roer ietwat omgooien. Mensen van nu willen toch uniek zijn? Anders dan de rest van het gepeupel? Of zijn Audi-rijders saaie dozen?
N. zegt
De velgen zijn wel heeeel erg porsche zeg, en ik vind hem niks ik vin geen 1 audi mooi alleen de rs4 in het wit met zwarte velgen mag er wezen.
C30CDIAMG zegt
Ze bedoelen eigenlijk een A5 sedan?
Nick zegt
Dus dit is, naast de BMW CLS, nog een CLS?
Zou opzich wel interessant kunnen zijn met de 5.2 liter TFSI, of moet ik dan praten over de RS7?
Ze beginnen eindelijk een beetje de markt binnen te komen met concurrentie voor veel verschillende modellen.
Hoewel de A5 niet van mij had gehoeven, was er wel een coupe nodig.
Een CLS concurrent juich ik alleen maar toe, aangezien de A8/S8 niet echt een CLS concurrent is en de A4-S4-RS4/A6-S6-RS6 al helemaal niet.
JH zegt
De Mercedes CLS is geen concurrent voor de BMW CS. De CLS is een E-Klasse met ander smoelwerk, niet meer en niet minder (vandaar dat je de bumpers, koplampen en motorkap relatief makkelijk op een E-klasse kan monteren).
De BMW CS heeft een grote wielbasis (3,14) (Mercedes CL 2,96m. Het zou logisch zijn als de A7 gebasseerd zou zijn op de A8 om zo tegen de Panamera, CS, etc. te kunnen concurreren.
Verder kan ik alleen maar aanbevelen om je schetsen te oefenen Martijn want zulke photoshops komen niet goed aan binnen de auto-design wereld…
L-M zegt
Waarom lijken al die audi’s toch op elkaar … dit is gwn een a5 me 4 deuren begint echt saai teworden hoor… Die BMW CS is iets volledigs nieuw CLS was iets nieuws maar dit begint gewoon saai teworden… Binnekort Audi a9 gewoon een 2deurs a8 ofzo
Martijn zegt
@ TOM, tuurlijk is dat geen sarcasme, ik meende dat serieus..
De schetsen zijn overigens van mijzelf
@ SLK55AMG, ja een mooie impressie, en bovendien zijn die schetsen inderdaad van mij…
Hoezo?
Groetjes,
Martijn
Windhoos zegt
666 schrijft,
24 June 2007 om 17:39
en dan maar blijven beweren dat Audi niet copieert van Mercedes en BMW. Overigens weer een cloon van de A5, toekomstige A4, etc… Turbinevormige velgen zoals de SLR. Audi=wannabe merk
———————————————————
Dat geldt (als je het zo wilt bekijken) voor alle merken.
PS heb je wel eens van PHOTOSHOPS en IMPRESSIES gehoord?…………
@Sugarfree, Audi moet het roer juist NIET omgooien, dat hebben ze nog nooit gedaan en wanneer ze dat wel doen zullen velen met een Audi hart overgaan op een ander merk. Bovendien kan bv een RS4 zich echt wel onderscheiden en ook tussen de modellen onderling kan de Aud kenner makkelijk onderscheid maken.
Ik ben trouwens ook van mening dat hij er toch behoorlijk anders uit gaat zien, ben trouwens geen fan van vierdeurs coupé’s. Als ze de concurrentieslag aan wille gaan heeft Audi echter geen keus…..
Nick zegt
@666: Turbine-achtige velgen zijn niet gejat van Mercedes-Benz, Porsche heeft ze al heel lang, Bugatti had ze al in de jaren ’20.
BMW kopieert anders ook van Audi hoor, DSG versnellingsbak (zie BMW met DCT), directe injectie. (is Audi al aan het ontwikkelen sinds de NSU Ro 80 er was)
Audi was ook de eerste met de betaalbare Space Frame voor massaproductie (iets waar BMW de laatste tijd nogal op aast) en permanente vierwielaandrijving voor massa-geproduceerde non-ATV auto’s.
Wat eigenlijk zou moeten gebeuren is dat quattro aandrijving op elk model beschikbaar moet zijn.
Zei het een op Haldex-gebaseerde variant of een permanente (liefst met een 30/70 bias, zodat er nog lekker gedrift kan worden) vierwielaandrijving.
En ze moeten eens opschieten met Lotus, zodat ze hun epoxyhars-lijm techniek kunnen toepassen.
Pas dan zou je misschien de Space Frame in zelfs de goedkopere A3 of A1 terug zien.
Nick zegt
*En dan vergeet ik bijna nog de eerste “betaalbare” (zover 1/10 ton betaalbaar te noemen is) keramische remschijven.
Uiteraard was dit wel een joint-venture van Porsche, maar aangezien Porsche een partnetverband heeft met Audi AG (en mindere mate Volkswagen AG) is het te beschouwen als deels een Audi operatie.
Nic zegt
ben audi fan maar dit vind ik toch maar overbodig
Jorgdesign zegt
Sorry, ik vind dit teveel lijken op de Phantom schetsen die je hier hebt gepost en ik vind het nu nog een erg rare wagen. Het heeft nu meer van een terreinwagen weg. Zorg voor een andere stijl zou ik zeggen. Je kan beter en die van die zijkant lijkt op het gedrocht Q5 ofzo. Zulke rare verhoudingen. Terwijl de A6 zo stijlvol is.
Ik wil niks afkraken, maar ben teleurgesteld. Gebruik je inspiratie en creativiteit en maak er wat moois van!
David USA zegt
Schraal ding, lijkt veel te veel op een audi ;)
IS200 zegt
Persoonlijk vind ik hem wel mooi, al moet ik zeggen dat alle Audi’s A4 tot A8 wel erg veel op elkaar lijken, alleen ze verschillen een beetje in maat.
P.S. ik blijf de Grill van de huidige Audi’s wel erg mooi vinden.
SUPERAUDI FAN!!! zegt
Zo’n wonderschöne audi heb ik nog nooit gezien, echt audi maakt zulke mooooooie auto’s
audi_fan zegt
@ greg
greg je vraagt waar audi goed in is.
nou dat is makkelijk ze zijn de beste in de techniek.
hey mensen zijn jullie het niet zat om telkens maar weer te melden dat audi bmw na doet of dat de modellen op elkaar lijken ??
1 ding is zeker waarom zou je veranderen als de verkoop loopt als een speer ??
ik vind dit een waanzinnig mooi model,ja ok nou ben ik ook een hele dikke audi fan maar goed ik vind hem heel erg mooi en als je hem niet mooi vind jammer dan.
adri zegt
wel een leuk model
ziet er in ieder geval sportiever uit dan de a8
alleen de voorkant lijkt te veel op de a5
ramon rietdijk zegt
ik ben 11 jarige superaudifan en mijn lievenlings audi is de audi S8!
mvgr. ramon rietdijk
Brammetje zegt
bah veelste gewoon. het straalt niks uit. geen emotie
Djabby zegt
Als je deze auto koopt dan zal dit uiteindelijk ook weer een coupe zijn die je van A naar B brengt.
vin zegt
lijken wel de achterlichten van een bmw 3 serie coupe
adri zegt
Met een beetje fantasie lijkt de a7 nog wel op de oerquattro.
Wel vind ik dat er veel gekopierd is van andere merken; de velgen van volvo, de achterlichten van bmw en de uitlaateindstukken van porsche.
Ook heeft zowel de voor- als de achterkant nog wel wat weg van de a5
AF zegt
BMW visie komt toch al terug in de welbekende 6-series?
Windhoos zegt
Die achterlampen zaten al in iets gewijzigde vorm in de A4 B7, toen had BMW deze achterlampen nog niet………….
A5 kan ik me trouwens nog wel een beetje indenken…..
Enne ps, als jij hier een oerquattro in ziet zou ik trouwens meteen stoppen met je medicijnen (of whatever), want dat komt niet helemaal goed ;-)
stoeptegel zegt
Dus heel veel luitjes houden van het afzeiken van best degelijke auto’s. En anderen houden weer van het afzeiken van mensen die azeiken, heerlijk niet?
Als deze Audi in mijn garage stond zou ik het wel weten. Ik vind het een mooie auto en daar zou ik wel mee naar mijn werk willen rijden. Ik wacht nog altijd op de vliegende Audi.
Windhoos zegt
stoeptegel schrijft,
4 July 2007 om 8:43
Dus heel veel luitjes houden van het afzeiken van best degelijke auto’s. En anderen houden weer van het afzeiken van mensen die azeiken, heerlijk niet?
————————————————————————————-
Dat is hier gewoon ;-)
Danny zegt
ben ik nou gek of zie ik op de 3de en 4de schets toch een beetje aston martin naar voren komen. Zo met die grill, verder een ontzettend mooie auto om te zien,nu nog een rijke oma zoeken
waarom een naam zegt
Oke wat moet t sijn een vergrote passat of nee het is een audi.
Nu weet ik wrm duitsland audi maakte iedereen wil een lelijke auto gemaakt hebben. net zo als frankrijk de renault.
je verpest het gewoon voor elke mooie audi
Patrick van Kemenaede zegt
Het blijft een Audi, dus een neppert die graag gezien wil worden tussen de topmerken. Dan moeten ze toch eerst een eigen stijl gaan bedenken daar in Ingolstadt. Met dan plastic grilletje kom je er echt niet. Kijk naar de grote merken en je kunt precies voorspellen met welk na-aap product Audi zal gaan komen. Het zijn kwalitatief goede producten, daar twijfelt niemand aan, maar het zijn en blijven voorlopig 2de rangs auto’s, die nog steeds geen eigen stijl hebben kunnen bedenken. Haal de Audi Ringen eraf en vraag 100 mensen op straat welk merk die auto is en trek dan je conclusie. Doe dit ook eens met een top merk, dan zie je het verschil. Deze test is al gedaan en de conclusie is dus al bekend………….
Patrick van Kemenaede
Windhoos zegt
Patrick van Kemenaede schrijft,
13 July 2007 om 0:44
. Deze test is al gedaan en de conclusie is dus al bekend………….
Patrick van Kemenaede
—————————————————————————–
Door het altijd zo objectieve Top Gear zeker…………………………
Hint zegt
Geloof mij, zo komt de A7 echt niet op de markt. Te veel A6 die al even meegaat. De auto zal meer vooruitstrevend zijn.
ha zegt
maakt me niet uit wat jullie allemaal zeggen maar ’t is en focking mooie auto. punt!
Patrick van Kemenaede zegt
Ha die Ha!
Blijf dat lekker denken, gelukkig ben jij gauw tevereden, houden zo!!
ik zegt
Tjaa.. niet echt mijn type of zo.. als hij maar roze is! Haha..
Laura zegt
ik vind het een mooie, strakke en efficiente auto! Wat het is geen auto meer.. eerder een monster bak! Bring it on, baby!
jack zegt
Hij lijkt heel veel op de volvo s80 vind ik verders mooie wagen
Rene zegt
Ik denk dat de A7 er nooit zal komen, omdat de auto die de A7 zou moeten zijn al een A (of RS) 6 is.
De A5 is volgens mij ook niet een hele goede set van Audi. Als je een sportieve audi zou willen hebben is er altijd de TT of een S4. Ze hadden beter een Q5, een kleiner broertje van de Q7 kunnen maken.
Windhoos zegt
Netzoals de Q5 zal ook de A7 er komen, dat is allang geen geheim meer. De A5/S5 is trouwens geenzins te vergelijken met de TT of de A4/S4, ze hebben imho een totaal andere doelgroep
job zegt
de eerste tekening is niet van een AUDI !! Deze is van de Bentley Continental GT, lijkt het..vreemd..zeker geen autokenner.
jos.B zegt
Mooie lijn.. had hem bij toeval reeds zien rijden bij audi Leusden. vooral de led stadslichten waren cool om te zien
Windhoos zegt
jos.B schrijft,
24 July 2007 om 17:44
Mooie lijn.. had hem bij toeval reeds zien rijden bij audi Leusden. vooral de led stadslichten waren cool om te zien
———————————————————————–
De A7? Lijkt me héél erg sterk…………………
WM zegt
Leuk al die reacties op zo maar een ontwerp/impressie. Ik vraag mij wel af, hoeveel van van deze personen zijn daadwerkelijk eigenaren of (potentiële) kopers van een Audi?
Ik lees veel reacties in de trant van ‘het gaat te veel op elkaar lijken’ M.i. wil een Audi-koper juist een tijdloos design zonder opsmuk. Daarom juist kies je voor een Audi en niet voor een meer nichterig BMW-design (wat de grotere modellen betreft). Als Audi moet je je dus onderscheiden van BMW en Mercedes (Volvo is een ander verhaal, is immers gewoon een grote bak met een stevige motor, hetgeen voor een andere doelgroep wellicht prima is).
Trouwens, ik ben helemaal geen Audi-freak. Heb er inmiddels wel al totaal 10 gekocht, van A3 tot A6 en A4 cabrio). Maar ook enkele BMW’s. Als het Audi design richting BMW gaat zal ik toch weer eens wat anders moeten gaan zoeken (de A5 begeeft zich al op het randje).
Kortom, wat ik eigenlijk bedoel, het design zal eerder gebaseerd worden op marketing-uitgangspunten dan op hetgeen niet-potentiële kopers al dan niet mooi vinden. En dan kan eenheidsworst wel eens het resultaat worden.
ok zegt
WM, wat jij schrijft is helemaal de waarheid! Audi kopers willen een tijdloos design en het maakt niet uit hoe zo’n ding rijdt..Kopers die interesse hebben in goede rijkwaliteiten gaan zeker niet bij audi kopen!
WM zegt
Beste ok,
Met je opmerking over rijden ben ik het helemaal niet eens:
Ooit koos ik voor een Audi 100 in plaats van een Volvo 850 omdat je bij de Volvo het stuur bijna uit je handen werd getrokken als je in een snelle lange bocht gas ging geven.
Ik ben ook eens overgestapt van een BMW520 naar een Audi A6. Als je op vakantie ging (1000+ km in 1 dag) stapte je vermoeid uit de BMW en topfit uit de Audi. Als je op de Duitse snelwegen bij een brug kwam moest je met de BMW snelheid verminderen omdat die ging zweven door de wind die onder de auto kwam. Met de Audi kan je gewoon met 180 doorrijden. O.k., de BMW is sportiever, hetgeen betekent dat je meer last van hobbels hebt en veel meer moet sturen/corrigeren (of heet dat communicatief?). Ga eens 1000 km met een Porche rijden, dan ben je echt moe. Als je dat op prijs stelt kun je een Audi met een sportonderstel nemen, heeft een beetje hetzelfde effect.
Kortom, de Audi rijdt veel rustiger dan diverse andere grote auto’s. Dat noem ik juist een goede rij-eigenschap.
Kijk ook maar eens in testen van Autoweek.
Windhoos zegt
ok schrijft,
1 August 2007 om 16:26
WM, wat jij schrijft is helemaal de waarheid! Audi kopers willen een tijdloos design en het maakt niet uit hoe zo’n ding rijdt..Kopers die interesse hebben in goede rijkwaliteiten gaan zeker niet bij audi kopen!
——————————————————————————–
Nee, daarvoor kan je beter een KIA of een SsangYong nemen………… :-S
ok zegt
Beste WM,
Audi probeert zo sportief mogelijk te zijn en jij zegt nu dat ze zo comfortabel en rustig zijn…een grote audi met een gewicht van 1500kg en meer…voorwielaangedreven..dikke diesel met veel koppel…ik kan dat niet sportief en zeker niet comfortabel noemen en dan heb ik het nog niet gehad over die beroerde interieurs uit de VAG club…
ok zegt
Beste windhoos,
ga eerst je rijbewijs halen praten we daarna verder!
wm zegt
Beste OK,
Is een dikke diesel met veel koppel niet sportief? Je wint er wel Le Mans mee.
ok zegt
Beste WM,
een dikke diesel met veel koppel die de achterwielen aandrijft is sportief en niet de voorwielen. die voorwielaandrijving heeft bij audi niks te maken met een filisofie maar wordt alleen maar gedaan uit kostenoverweging. als ze iets ‘sportiefs’ gaan maken bij audi moeten plotseling de achterwielen gaan meedoen. dat geeft al aan dat men bij audi ook vindt dat t eigenlijk niks is om die voorwielen aan te drijven…
WM zegt
Beste ok,
Je krijgt inderdaad bij Audi meer auto voor je geld dan bij BMW. Maar dat geldt natuurlijk ook voor Toyota, etc.
ok zegt
Beste WM,
ik denk dat je bedoelt dat je bij Audi voor veel geld bedrogen wordt…Heb je wel eens uitgerekend hoeveel komponenten er aan een audi zitten die ook op een Vw, seat,skoda zitten? hoe bedoel je veel waar voor je geld? toyota is in deze een hele slechte vergelijking…Toyota produceert met minder werknemers meer auto’s dan de hele VAG groep..
ik heb geen uitgesproken voorkeur voor een bepaald automerk maar automerken zonder technische ziel zijn naar mijn mening alleen maar bezig met het uiterlijk van een auto om een suggestie te wekken en audi is daar 1 van..
WM zegt
Beste ok,
Een automerk kan niet meer kostenvriendelijk produceren zonder bij diverse modellen onderdelen te delen. U heeft het nu alleen nog over deling binnen de VAG-groep. Maar een Saab 9-serie had (of heeft nog steeds?) jarenlang het onderstel van een Opel Vectra, Renault, Peugeot en Toyota brengen samen een model op de markt, in een Donkervoort zit een Audi-motor, etc. etc. Van bedrog is ook geen sprake. Ga eens de prijs van een Golf vergelijken met een A3. Bij een vergelijkbaar (motor/uitvoering) is dat prijsverschil niet zo groot!
Wat uiterlijk betreft: Als U omhoog scrolt in deze blog kunt U lezen dat voor velen dat blijkbaar belangrijker is dan het innerlijke. Als je auto’s wilt verkopen zal je toch aan de wensen van de kopers moeten voldoen, anders verkoop je niks. Dat kun je dus niet de autofabrikanten verwijten. Is het begrip marketing U bekend?
ok zegt
Beste WM,
klopt helemaal! het discussiepunt blijft echter welk automerk maakt zijn marketing suggestie waar! en dat zijn er in mijn ogen te weinig…
dat daarin alleen uiterlijk een rol speelt is niet helemaal waar…neem een merk als subaru niet echt een merk dat op de looks wordt verkocht. wel een merk met een fylosofie mbt de gebruikte techniek.
veel overnames van de diverse automerken hebben er toe geleid dat men alleen nog maar kosten in het vizier had. een merk als saab is volledig kapot, motoren van fiat en onderstellen van GM..
dat je door gebruik van techniek van andere een auto bouwt die rijdt als de auto waarvan de ondelen geleent zijn hoe ook niet per definitie zo te zijn. kijk bijv naar de mini. als je daarmee rijdt doet niks je aan een bmw denken en ook de herkomst van de motor laat zich niet veraden.
de audi motor in de donkervoort is niet te vergelijken hoe deze motor in een audi gebruikt wordt…hij ligt bij donkervoort achter de vooras, in lengterichting en drijft de achteras aan.
WM zegt
Bij marketing draait het niet meer om de communicatie van producteigenschappen naar de potentiële kopers. Kijk maar eens naar de veelvuldige reclames van met name Franse automerken. Ook Fiat adverteerde lange tijd bijna uitsluitend met het argument van uitgestelde betaling voor de auto. Productkenmerken interesseren de potentiële kopers blijkbaar nauwelijks nog (ervan uitgaande dat de marketingmensen weten wat zij doen). Wellicht is dat anders voor de schrijvers op dit blog, maar zijn dat de potentiële kopers??
Vergeet ook niet dat een auto niet alleen voor de EU-markt wordt ontworpen. De VS is een zeer belangrijke markt voor merken als Volvo, Audi, BMW en Mercedes. Onze opvattingen in NL zijn voor hun van ondergeschikt belang!
Windhoos zegt
@Ok, ik heb mijn rijbewijs al lang genoeg om hier enig commentaar te kunnen leveren, en mijn reply was gewoon naar aanleiding van jouw reply (“Kopers die interesse hebben in goede rijkwaliteiten gaan zeker niet bij audi kopen!”) te verwachten. Je bent duidelijk niet op de hoogte van de vorderingen bij Audi wat onderstellen betreft……..
WM zegt
Tja, het onderstel van de “Oer-Quattro” is legendarisch. Geen ander automerk had daar een antwoord op. De rallyregels moesten worden gewijzigd om ook een ander merk nog eens een kans te geven om een rally te winnen!
ok zegt
Beste Windhoos Beste WM,
ik denk dat jullie elkaar gevonden hebben in het verhaal dat Audi heet. de auto’s zelf hebben mij nog niet kunnen overtuigen en ook de liefhebbers niet omdat die niet met steekhoudende argumenten komen wat een audi een audi maakt. ik wens jullie veel fijne kilometers in je Audi.
Mocht je ooit de gelegenheid hebben om je daadwerkelijk te verdiepen in de onderdelen waaruit een Audi is opgebouwd dan zul je zien dat het niks meer is dan een VW in een ander jasje.
Groet,
WM zegt
Beste OK,
Je bent nog vergeten dat een Audi eigenlijk (deels) de opvolger is van een DKW en NSU. Mijn eerste auto was een NSU Prinz en daar zat niets van VW in.
Helaas zijn de onderdelen van mijn huidige Audi (A4 cabrio 2.4 MT) niet gerelateerd aan VW. Heb recent enkele peperdure onderdelen moeten vervangen, ondanks dat de auto pas 3 jaar oud is (ik heb dus heus ook wel kritiek op Audi!). Maar ja, dat is nu eenmaal de keerzijde van een sportieve auto.
WM zegt
En ok, wist je dat meer dan 90% van de onderdelen van een auto afkomstig is van (onafhankelijke) toeleveranciers? Dus er zijn eigenlijk bijna geen VW- of Audi-onderdelen. Ik weet nog dat diverse carrosseriedelen van een BMW uit Zweden kwamen en het is zelfs zo dat voor 1 bepaald deel er meerdere leveranciers zijn (om leveringsproblemen te voorkomen als een toeleverancier failliet zou gaan). Een autofabriek is slechts een grote assemblagehal.
ok zegt
Beste WM,
ja dat weet ik als geen ander! maar dat is al bijna 40 jaar het geval dus dat is geen nieuws meer.
maar dat staat los van het feit dat de een groot aantal onderdelen waar jouw audi mee opgebouwd is ook onderdelen zijn waarmee men een vw passat, transporter, golf, seat alhambra, skoda suberb in elkaar schroeft. uiteraard heb ik heb dan niet over de delen die je ziet.
en wat betreft die NSU prinz klopt dat daar niks van een VW in zat. De Prinz werd namelijk geproduceerd voordat VW de restanten van NSU overnam. als je echt kompleet wil zijn: audi is een samenvoegsel van Horch, Wanderer, DKW en NSU…vandaar ook die 4 ringen in het logo van Audi.
succes!
Maarten zegt
Waarom staat er op de msn-doorklikpagina pagina ‘onthuld: Audi A7’? Klopt natuurlijk geen barst van, ik schrok al.
neels zegt
Ek dink die nuwe A7 is absoluut fantasties!!
Vriendelike groete,
Neels
kasper zegt
graag!!!!
pieter zegt
Ja blijkbaar zitten hier nogal tegenhangers van Audi.
Jullie denken altijd negatief, ook gezien in vorige topics.
Maar kijk naar de vorige audi’s, hadden jullie ook commentaar op en verkoopt zeer goed.
Patrick van Kemeade zegt
Echte tegenhangers van oude zijn niet echt terecht bezig. Het zijn prima auto’s die er op zich prima uitzien.
Wat wel op te merken valt, is dat Audi graag tussen de topmerken wil thuishoren. En daar horen ze denk ik niet. Hun kwaliteit is prima, maar hun styling is allemaal jatwerk. Audi copieert alles wat los en vast zit van BMW en Mercedes om daar maar bij te mogen horen. En dan loop je dus altijd een genartie achter. Geeft niet, maar daardoor blijft het een merk voor de bedaarde 50-tiger met ruitpantoffels, voor degenen die niet meer zonodig vooraan willen lopen. En die markt is groot genoeg om succesvol te zijn.
Weinig storingen, lekker zuinig, echt Hollands dus.
Windhoos zegt
Bekende comment Patrick, ben je nou echt van plan om bij elke onderwerp met Audi vrijwel EXACT hetzelfde heen te zetten als hier? En dat ze jatten is bullshit, er is gewoon een modellenlijn gaande op dit moment die erg op mekaar lijken. Iets wat overigens niet nieuw is, kijk maar eens naar het verleden, auto’s hebben echt ALTIJD erg veel op mekaar geleken…….
Patrick van Kemeade zegt
@windhoos
Er is inderdaad een modellenlijn gaande van Audi met een hoog, gejat, BMW gehalte. Heb je goed gezien. Naar het verleden kijken, ok.
Neem van de laatste 30 jaar van de merken Mercedes, Jaguar, BMW, Volvo, Saab en Audi van iedere 5 jaar een veel verkocht model.
Haal alle merktekens van alle auto’s af en vraag aan 100 willekeurige mensen op straat van welk merk die auto’s zIjn.
Audi scoort nog geen 20%, sommige anderen meer dan 85%, in ieder geval steekt Audi zeer naar beneden af.
Daaruit mag je concluderen dat Audi geen echt eigen stijl heeft. Kan ook niet als het merk geen historie heeft. Als architekt meen ik enig verstand van vormgeving te hebben en ik meen redelijk trends en copiepraktijken te kunnen herkennen, daar ben ik dagelijks mee bezig.
Gewaagde en originele ontwerpen zal je bij deze “no risk” styling niet aantreffen. Wel met een exotische Audi,maar niet met de volumeprodukten.
Groeten,
Patrick.
P.S jij bent wel een echte Audiman: bij jouw vele commentaren (ik heb er slechts 2 of 3) copieer je met knip en plakwerk de commentaren van anderen en zet er een paar wooren onder. Het ontbreekt je aan een eigen visie. Echt geheel in de “stijl” van Audi……….Werk je soms bij Pon?
Windhoos zegt
Nee, ik werk niet bij PON nee. Wat een onzin zeg :-S
En Audi geen history? Denk es aan de S1, de wagen die vierwielaandrijving na de rallysport bracht en daarin ook enorm succesvol was om nog maar te zwijgen over de V8 in de DTM. Zeker ook vergeten dat Audi voor Peugeot voor het eerst succesvol was in de racewereld op Le Mans? Al met al toch echt geen kleine overwinningen.
Trouwens, jouw cijfers geven ook geen geheel objectief beeld, want hoe kan Audi zonder vast gezicht in hemelsnaam de concurrentie aangaan met BMW en Mercedes? Ik zelf kan een A3, A4, A5 (ok, voorkant lijkt hierbij wellicht wel een beetje op die van de A4, maar dat ff terzijde) een A6 en A8 uit mekaar houden hoor. Zelfs zonder merkteken, en ik denk dat een overgroot deel van potentiele Audi kopers dat ook wel kunnen.
Helemaal een no risk styling hebben ze trouwens ook niet meer, de toekomstige A1, de R8 en de S5 zijn toch behoorlijk gewaagd. De rest zal idd wat ingetomen zijn omdat dat nou eénmaal 1 van de kenmerken van Audi zijn . Denk aan eén van hun slogans, “nothing to prove” iets wat vooral geld voor het uiterlijk, iets wat de potentiele Audi kopers aanspreekt.
BMW en Mercedes zijn daarin wat gewaagder, maar zij hebben dan ook een volledig andere doelgroep. Verder echt helemaal niets mis hoor met die merken, maar ik heb dan (nogmaals) ook niet zoveel moeite om objectief te blijven. (zouden meer mensen moeten proberen)
hans zegt
prima auto ben zelf audi A6 rijder en dit is echt de opvolger inplaats van de A5 die kleiner is maar wel even stoer.
anoniem :$ zegt
ik vind het meer op een coupe versie van de bmw x6 vinden :$ of het ligt gwn aan mij
jeroeney311 zegt
wat een slechte tekening, die velgen zijn gewoon van een volvo v70
autoblogger zegt
De laatste info over de Audi A7 kun je hier vinden:
http://www.autoblog.nl/archive/2010/07/26/audi-a7-sportback-nu-helemaal-officieel
Michael 1963 zegt
FROM ITALY .
E’ l’ennesima gran bella Audi! Ho avuto modo di vederla per strada e mi è piaciuta. Non tantissimo, ma mi è piaciuta nel suo complesso. Anche i motori mi sembrano adeguati alla classe dell’auto.