• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi A6 allroad door Abt

Auteur: autoblogger, gepost 8 augustus 2006 om 08:37 – 21 Reacties

Audi A6 allroad door Abt


De Duitse VAG tunert, Abt, komt met wat optische en motorische aanpassingen voor de Audi allroad diesel. Zowel het vermogen als de bandenmaat gaan omhoog.

De 2,7-Liter Turbodiesel krijgt 230pk (standaard 180pk) en de 3,0-Liter TDI krijgt 272pk (standaard 233pk). Het max koppel was al hoog maar heeft nog een aardige sprong gemaakt, de lichste variant krijgt 450Nm (standaard 380Nm) en de 3,0-Liter krijgt bijna 550Nm (standaard 450Nm).

Wat betreft het optische gedeelte wordt het 20-inch lichtmetaal bijgestaan door een achterspoiler. Abt houdt het deze keer dus vrij netjes…

Ook interessant!

  • kaatsheuvel audi a6 brand
    Audi A6 brandt volledig af in Kaatsheuvel
  • gefacelifte Audi A6 L
    Gefacelifte Audi A6 L voorbode op 'onze' facelift A6
  • Deze lekker samengestelde Audi A6 heeft een basismotor
  • onthulling elektrische Audi A6
    Onthulling elektrische Audi A6 komt eerder dan verwacht

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

a6, abt, Audi, tuning

Vorig bericht: « Geenstijl.nl ontmaskert “flits-studenten”
Volgend bericht: Impressie van de nieuwe Saab 9-5 »

Lees Interacties

Reacties

  1. vr6 rijder zegt

    8 augustus 2006 om 08:45

    leuke leasebak annex stoplicht VR6 killer is dat.. om jezelf bij op te vreten..

    Login om te reageren
  2. dekster zegt

    8 augustus 2006 om 10:21

    mooi, heb zo een nieuwe alroad gezien.
    je bent toch een grote aandachtstrekker als je zo één rijd ;-)

    Login om te reageren
  3. John zegt

    8 augustus 2006 om 10:25

    Yes! die staat op mijn lijst. Maar dan in ’t zwart natuurlijk.

    Login om te reageren
  4. Audiman zegt

    8 augustus 2006 om 10:38

    Kijk zo hoort een Audi te zijn en te blijven! Ingetogen, met stijl en toch sportief. Niet teveel plastic……. gewoon een set goede wielen die 1 of 2 inch maten groter zijn en stoppen!! Zelf had ik een ander model gemonteerd, maar Abt is gelukkig niet te ver gegaan.

    Die motortuning moet je gewoon er altijd bij nemen, SUPERFIJN en dat voor een luttele €1188,- in de BTW.

    Login om te reageren
  5. PT zegt

    8 augustus 2006 om 11:23

    Vond het oude model al geweldig. Dit model is helemaal top! Zeker met deze modificaties. :-)

    Login om te reageren
  6. JeffreyG zegt

    8 augustus 2006 om 11:50

    ik heb tijdens mijn vakantie al een paar nieuwe Allroads gezien
    vind ze al extreem genoeg
    dus waarom in vredes naam tunen?
    maargoed het ziet er natuurlijk niet verkeerd uit :D
    en de cijfers kan dat zwaargewicht wel gebruiken ;)

    Login om te reageren
  7. thijs zegt

    8 augustus 2006 om 11:50

    Ik vind de allroad nog altijd de gaafste audi. Nu zeker vet coole velgen en brede banden, een getunede motor zo een moet ik er later hebben.

    Login om te reageren
  8. Rick zegt

    8 augustus 2006 om 13:09

    Ziet er gelikt uit zeg, echt mooi!

    Weet iemand iets over de release datum van de RS6, ik kan echt niet wachten…

    Login om te reageren
  9. Mark zegt

    8 augustus 2006 om 14:04

    Het standaard koppel van de 2.7 TDI is 380nm. Naar 450nm chippen geeft een winst van 70nm. Redelijk ;-)

    Login om te reageren
  10. Nick zegt

    8 augustus 2006 om 14:26

    Eigenlijk zou Audi AG gewoon Abt Sportsline moeten overkopen zoals Mercedes-Benz met AMG heeft gedaan, en BMW met M.

    Waarschijnlijk zouden de prijzen voor een Abt-Audi dan wat realistischer, indrukwekkender en vooral interessanter zijn dan een los tuning bedrijf.

    Zelfde geld voor Porsche én RUF.

    Login om te reageren
  11. Rits zegt

    8 augustus 2006 om 18:01

    Gaafe bak, Ik zou sowieso kiezen voor een allroad ipv een standaard A6 avant.

    Login om te reageren
  12. matt zegt

    8 augustus 2006 om 21:08

    Ik stond dit weekend bij de Audi-dealer om een Audi uit te kiezen (die ik over 1,5 jaar tweedehands uit Duitsland haal; sorry meneer de dealer). De A6 had ik al van tevoren afgeschreven; daar zie je er al te veel van. Dus de keus ging tussen een Q7 en A6 Allroad. Nou, dan weet ik het wel. die Q7 is veeeel te groot en veel te patserig, zelfs voor mijn doen (nu Jeep Grand Cherokee, maar die valt er bij in het niet). Nee dan de Allroad. Mooi, beschaafd, en er zullen er niet zo veel van gaan rondrijden hier. Opvallend, maar niet té. En de prijs en het verbruik zijn ook nog iets gunstiger, dus voor mij is het duidelijk. Wel met bumpers en spoilers in de lakkleur trouwens!

    Login om te reageren
  13. dekster zegt

    8 augustus 2006 om 21:12

    @matt
    tipje: neem hem niet in het zwart dan is ie veel te bling, champagne-groen-metalic (ofzo) is de beste kleur ;-)

    Login om te reageren
  14. jaap zegt

    8 augustus 2006 om 21:35

    @Nick

    Audi heeft toch al de S en RS modellen, dus het zou overbodig zijn om Abt te kopen.

    Login om te reageren
  15. matt zegt

    9 augustus 2006 om 10:50

    @ dekster:

    Thnx voor de tip. Zwart moet-ie inderdaad niet worden. Ik dacht zelf aan condorgrijs, quartzgrijs of polarblauw (en heel misschien zeezilver; maar er is al zo veel lichtgrijs op de weg tegenwoordig). Maar goed, die occasions zullen ook niet voor het oprapen liggen, dus ik weet niet hoeveel keus ik heb. Maar zwart zal het iig niet worden.

    Login om te reageren
  16. JW zegt

    10 augustus 2006 om 12:15

    2.7 TDI koppel is standaard 380 en geen 330 NM

    Login om te reageren
  17. silasse zegt

    10 augustus 2006 om 13:27

    Zeer mooie afwerking!

    Login om te reageren
  18. autoblogger zegt

    10 augustus 2006 om 20:44

    Thanks, dat klopt en heb het aangepast;)

    Login om te reageren
  19. Henzie zegt

    5 september 2006 om 21:50

    Zwart…….tuurlijk wel. Net mijn nieuwe allroad 2.7 tdi opgehaald en na een week rijden zoveel bekijks! in het zwart, velgen niet te! 9-spaaks en verder wat chroom. niet te dik maar wel eye-catcher. en op de koop toe: hij rijdt als een zonnetje. chippen? ik weet nog niet. mijn vorige All r. was gechipt maar ik merk weinig verschil (nog) met deze. heb trouwens de bumpers en spoilers af fabriek niet-zwart gespoten maar grijs (standaard) ook erg gaaf.
    natuurlijk ook leds achterop. eigenlijk zit alles op deze auto voor weer 3.5 jaar super rijplezier. en wie het niet kan geloven: ff naar PON daar staat ie en wellicht een proefritje??
    o ja audi-man: is dit de prijs voor chippen bij audi?? of elders. groeten.

    Login om te reageren
  20. slk55 amg zegt

    5 september 2006 om 22:07

    @ Henzie

    Ben blij dit te horen, ik zit zelf ook te denken een audi allroad te kopen, en nu ik dit verhaal hoor word ik alleen maar enthousiaster.
    Ik heb nu een 2004 passat W8, en wil die eigelijk gaan vervangen door een andere auto, en daarbij is de allroad een serieuze optie. Ik ga binnekort een proefrit in de audi maken.

    Login om te reageren
  21. Henzie zegt

    5 september 2006 om 22:17

    het leuke is dat veel mensen hem dik vinden maar niet te……..wel ingetogen. heb geen opmerkingenvan: kijk hem nou of zo. met die q7 is dat denk ik sneller het geval.
    Ik heb geen 3.0 tdi….vond die 6 mille net even teveel. maar deze 2.7 is echt super rap.
    suc6 ermee. o ja: de sportstoelen zijn een aanrader (en zo wordt ie natuurlijk wel wer dik met bixenon en adapt light en zo…….. maar ja: ik drink niet (haha)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North