Daar zul je ze al hebben, de heren en dames van ABT. Want als er een nieuw smaakje van Audi op de markt komt zijn ze er altijd als de kippen bij om daar een berg plastic omheen te vouwen en het motorvermogen naar aangename waarden te krikken. Eerder lieten ze zien wat ze met de vernieuwde A4 konden, nu is de gefacelifte A5 aan de beurt.
Niet geheel verrassend vertoond de ABT AS5, zoals deze sportieve knaap heet, veel overeenkomsten met de A4 van het Teutoonse tuningsmerk. De bodykit bestaat uit een bumperlip voor en achter, obligate zijskirts, ventilatieroosters in de zijschermen, een spoiler op het kofferdeksel en het geheel wordt afgemaakt door een vierpijps einddemper.
Natuurlijk mag een verlagingssetje niet ontbreken en rollen ze er velgen onder met de naam ‘CR Silverlight’ en ‘DR’. Een verbetering? Dat laten we aan u over. Het is in ieder geval een uitgesproken alternatief voor de standaard S-Line-pakketten uit Ingolstadt.
Meer oempf biedt ABT in de vorm van een upgrade voor het 3.0 V6 dieselblok, waarbij het vermogen van 245 pk naar 300 pk stijgt. Bij de benzineafdeling is alleen naar de 2.0 TFSI gekeken, die werd van 211 pk naar 270 pk getild. Met welke aanpassingen ABT deze cijfers behaalt lichten ze verder niet toe, maar wij zetten in op de combinatie van een andere chip & gefröbel aan het uitlaatsysteem.
Bastiaan zegt
Echt mooi, niet te veel niet te weinig. Perfect
wouteraerox zegt
Ik word een beetje moe van al die tuners..
Volgens mij staat om de 10 berichten er een tuner tussen, maar ik heb nog nooit een getunede auto van dergelijke tuners zien rondrijden. Volgens mij dus allemaal mooie marketingpraatjes maar lijkt me dat ze amper klanten hebben..
KEV9 zegt
@wouteraerox: ik rij een Abt
xilver zegt
@Soulmaster: +1
theblackdude zegt
het aantal tuners date voorbij ziet komen is niet meer bij te houden. de een mooier dan de ander.
on: deze vind ik mooi, niet te overdreven maar strak.
supermo zegt
Al draagt een aap een gouden ring…
Bwlian zegt
@supermo: Dan heb ik maar wansmaak als ik de A5 een van de mooiste coupé’s vind…
deuxani zegt
@Bwlian: Ik deel jouw wansmaak :)
Megakix zegt
Mooi tuning van een fraaie Audi (ho stop..zéker niet méér positiefs ! :lol: )
christian85 zegt
Voor het geld wat je neer moet leggen om te ’tunen’ steek ik wel in een sjieke A7….
bmwmaaktrijdengeweldig zegt
Leuk die koplampen in het donker …
tomzic zegt
Als je een beetje scheel kijkt, is het net alsof er “ass” rechtsachterop de auto staat..
sdk16420 zegt
@tomzic: *rechtsachter op de [u]kont[/u] van de auto.
tomzic zegt
@sdk16420: ja maar dat zou weer een dubbelopje opleveren hè? :P
akrapovic zegt
Mooi gedaan, alleen die kieuwen aan de zijkant zien niet uit.
Op de site van Abt staat trouwens dat ze het 2l-blok naar 275 pk kunnen kietelen?
cossie300 zegt
de kieuwen en de spoiler achteraan mogen van mij verdwijnen . dure cosmetica die geen meerwaarde aan de wagen brengt .
Jokkebrok zegt
Wel, die mag er zeker wezen!
Tonnie zegt
Het verrast niet. Dit voegt echt weinig toe, niet speciaal, niet mooi, gewoon helemaal niks, ondanks dat het niet extraordinair is oid, maar het is het gewoon niet helaas..
volante zegt
jammer van die kieuwen, is idd heel lelijk. ook jammer van die photoshop faal m.b.t. het rechter voor wiel:p
Sportspotter13 zegt
De voorkant is zeker geslaagd.
Tommy2 zegt
@Tommy2: Edit: foute url ;)
xilver zegt
@Tommy2: Leg dat maar eens uit… jouw post is bijna een uur vroeger gepost als die van mij maar komt toch voor de jouwe te staan o_O.
amg77 zegt
Voorkant is mooi achterkant niet zo, beetje Amerikaanse achterkant. Geef mij maar een standaard (rs) of a5 s-line.
xilver zegt
Die titel doet me heel hard aan dit denken:
Patrick has swag
OT: ziet er leuk uit, ik heb onlangs nog een A6 ABT gezien met de nummerplaat 001-ABT.
norge zegt
Zou er nog lucht door die gril heenkomen met al die badges erin? A5 was de mooiste Audi/VW maar sinds de facelift is tie net zo saai als de rest.En deze ABT verandert daar weinig aan.
Mbaas zegt
Ik vind hem dik, achterkant is ook perfect en de vermogenswinst is niet mis, top pakketje. Wat kost dit ongeveer?
AudiQuatro zegt
Uiterlijk hoeft niet zo van mij, motorisch is natuurlijk wel leuk. Is het trouwens nog steeds zo dat je met abt tuning de fabrieksgarantie behoud?? Anders lijkt MTM mij een verstandigere keuze, meer vermogen, en als je dan zo nodig andere bumpers en wielen wilt, is het nog een beetje smaakvol!
jeanclaude zegt
Beter naar MTM of JD engeneering voor als je meer pk’s onder de kap wilt, Die geven je de beloofde waarden in je auto tenminste wel. Abt duidelijk niet (persoonlijke ervaring)
geertje123 zegt
Is het niet ‘Abt’ i.p.v. ‘ABT’?