Zoals we weten wil Audi het modellen-aanbod bijna verdubbelen tot 40 stuks. Volgens Autobild komt er zelfs een Audi A4 Sportback! Nog een A4 variatie lijkt me eigenlijk wat teveel, maar de impressie ziet er in ieder geval goed uit! Klik op het plaatje voor een grotere versie (PDF).
Ik heb het artikel in de Autobild niet gelezen maar er waren eerder geruchten dat het productiemodel van de Audi Roadjet concept misschien de naam A4 Sportback zou krijgen (via germancarblog.com).
w0o0dy zegt
vind alles best als dennis maar niet weer 30 artikeltjes over dezelfde auto gaat plaatsen….. ;-)
On-topic: Ziet er best goed uit, maar ik vraag me af of zoveel diversificatie nog wel rendabel te krijgen is. De aantallen worden dan kleiner (per model) en het kost nog steeds evenveel om één carrosserie te maken…….
Dennis zegt
@Woody: Mag ik hieruit opmaken dat je mijn artikeltjes over de nieuwe Audi TT gemist hebt? ;)
Rick zegt
Wat een super strakke auto, echt mooi!
dekster zegt
ik denk niet dat dit ooit gaat uitkomen, maar ziet er wel mooi uit
P.S.wist niet dat een alpina D3 touring bestond (zie cover)
w0o0dy zegt
ja niemand kan zoveel artikeltjes over één auto maken als jij ;-) tis best knap eigenlijk
luwek zegt
zeer mooi, alleen ze moeten wel oppassen bij audi met het maken van veel variaties. ben benieuwd hoe goed hij gaat verkopen, en of er ook een S en RS versie komt.
Ejay zegt
Hoeveel groter dan de A3 sportsback istie en vooral, hoeveel duurder zal het worden? Beetje nutteloos om eigenlijk een A3 SB met 10 cm te verlengen.
Rits zegt
Doe maar en maak er gelijk een rs4 van
Wouter zegt
Gaaaaaap, nog zo’n saaie Audi.
jaap zegt
wouter, wat is er saai aan audi? audi is een van de weinige merken tegenwoordig die nog met mooie strakke en interessante wagens komt. dat is dan wel mijn mening maar ik weet zeker dat de meesten op deze site het met mij eens is. maar goed, leg uit? ;)
Ronny zegt
Welke meerwaarde heeft deze uitvoering t.o.v. de avant uitvoering?
Marcel zegt
Ik ben het wel met Wouter eens. In 2005 ben ik na 13 jaar Audi te hebben gereden met als laatste een A4 Avant overgestapt naar de BMW 3 serie E90, juist omdat ik Audi wat saai begon te vinden. De nieuwe grill heeft daar bij mij zeker aan bij gedragen. Over de kwaliteit van Audi niets dan lof, maar qua design niet echt flitsend. Het lijkt bij Audi allemaal op elkaar, BMW zo vindt ik is meer trendstettend bezig dan Audi.
JW zegt
@ Marcel: dan heb je inderdaad de saaiere modellen gereden. De huidige A4 is in feite t zelfde als die uit 2001, dan met ander grilletje en achterlichten, de mooie Audi’s zoals de A6 en de A8, komende A8, komende A4, TT heb je dan zeker gemist?
Ronny zegt
@ JW: de huidige A4 heeft nog andere wijzigingen dan enkel de grill vooraan en andere lichten, heeft een ander ophanging gekregen waardoor hij minder zweeft, en wat dacht van de 2.0 TDI/FSI motoren. Persoonlijk blijf ik rijden met het 2001 model tot het nieuwe model er aankomt (2007/2008).
Marcel (hothatch.nl) zegt
Bij Audi gebeuren goede dingen. Zaken gaan ze voor de wind, iets wat ze bij VAG goed kunnen gebruiken.
Mij maakt het echt allemaal niet uit hoeveel varianten er op een bepaald model worden gemaakt, hoe meer zielen hoe meer vreugd zeg maar. Mocht het niet werken, dan doen ze zichzelf wel de das om.
Laatst stond ik een beetje in gedachten achter een nieuwe A4 voor het verkeerslicht. Hij sprong op groen maar de A4 kwam niet van zijn plek. Nou, kom op dacht ik nog, en op het moment dat ik er voorbij draaide zag ik pas dat het een A8 was waarvan de eigenaar te diep in een telefoongesprek zat. Maargoed…het zegt genoeg over het uiterlijk tussen de verschillende modellijnen.
BMW had daar eind jaren 80 en 90 ook last van. Gelukkig hebben die ingezien dat er meerdere gezichten gewenst waren.
Wouter zegt
@jaap: alle Audi’s lijken veel te veel op elkaar. A6 is een gekrompen A8, A4 Avant & A3 SB zijn tweelingbroers.
Q7 is dan nog wel enigszins origineel, maar die is vooral ook erg groot. Vooral bedoeld voor mensen die een statement willen maken: “Duur he!”
Audi TT dan? Valt een beetje tegen, veel te veel evolutie van het vorige model.
jaap zegt
wouter je hebt aan de ene kant wel gelijk, maar blijkbaar verkoopt het gewoon goed op deze manier. never change a winning team, toch? ;)
Marcel zegt
Om Jaap aan te vullen “consevatisme” verkoop nu eenmaal beter dan vooruitstrevenheid. Bovendien houden mensen niet van veranderen (daar hoor ikzelf ook bij) ik heb n.b. zelf 13 jaar met veel plezier Audi gereden. Ook de nieuwe TT kan mij niet echt bekoren, goedkoper afgewerkt dan de vorige en qua model weinig nieuws, echt trendsettend bij Audi was de A2. De A6 & A8 als ook de Q7 lijken erg veel op elkaar. En wat in het vat zit (toekomstige modellen) zijn tot op heden speculaties en kan hierover derhalve geen vormen.
Marcel (hothatch.nl) zegt
Nou Marcel, je verhaal gaat niet altijd op.
Bij BMW gaan ze zaken beter dan ooit. Eén van de gezondste bedrijven in de autoindustrie terwijl ze de ene na de andere spraakmakende modellen op de markt brengen.
Marcel zegt
Nee Marcel, inderdaad niet altijd!! maar doorgaans wel. Noem nog eens 3 voorbeelden?? Maar de discussie rond de 2001 7 serie was ook niet van de lucht. Zelfs brieven zijn (volgens vertellen) naar de RvB van BMW gestuurd om Bangle de laan uit te sturen. Doorgaans gaan we voor vertrouwd hoe saai dat ook mag zijn. Niet voor niets was Opel 3 decenia lang de meest verkocht. Maar saai!!!!! en dat is Clarkson zeker met me eens;-))
MarkV zegt
@Marcel;
Hoe kom je erbij dat de nieuwe TT goedkoper is afgewerkt dan de oude? Heb je er al in gezeten? Het tegendeel is namelijk waar, en nogal overduidelijk ook.
autoblogger zegt
Het artikel staat inmiddels online: http://www.autobild.de/erlkoenige/neuheiten/artikel.php?artikel_id=11932
Marcel zegt
MarkV. als antwoord op jouw opmerking, TT is goedkoper afgewerkt omdat het oude model nog echte aluminium interieurdelen had deze zijn in het nieuwe model vervangen door kunststof. Plastic is, zo lijkt mij, altijd goedkoper dan aluminium. Audi probeert het hoge kwaliteits gevoel te handhaven maar doet concessies.