Audi heeft de Audi A4 B9, die vanaf medio november in Nederland leverbaar wordt, een prijs gegeven. Voor € 35.250 rij je dan de allerkaalste A4 sedan de showroom uit.
Voor het bovengenoemde bedrag krijg je een 1.4 TFSI met handbak en 150 pk. Voor de S-Tronic betaal je € 36.680. De 2.0 TFSI ultra S tronic met 190 pk (en 20% bijtelling) mag vanaf € 41.740,- weg.
Dieselen kan vanaf € 42.100,- met de 2.0 TDI ultra (110 kW/150 pk, 20% bijtelling). Een prijs voor de 252 pk sterke 2.0 TFSI is nog niet bekend. Ook de 2.0 TDI met 190 pk en de 3.0 TDI met 200 kW/272 pk bewaart Audi voor later.
Optiepakketten
Wie zijn Audi royaler wil uitrusten gaat voor een aankleedpakket. Dit zijn de meerprijzen:
Pro line € 2.980,-
Pro Line Plus € 5.980,-
Pro Line S € 5.980,-
Audi heeft de grootste bladen overigens al laten testen met de A4, en iedereen en zijn tante is enthousiast over het ding. Verwacht de uitgebreide reviews als alle media – dus ook wij – later dit jaar met de aanstaande zakelijke topper gaan rijden.
Tot slot kan je op autojunk een video bekijken waarin het S-Line pakket wordt getoond.
swordfish zegt
Audi schmaudi.
granlusso zegt
Mwah, dan ga ik toch liever voor een A3 Limousine, en voor wat ruimers een 3-serie Touring.
fatihsolak zegt
@granlusso: 3 serie touring is echt niet groter qua ruimte dan een a4! Heb ze beide gehad! Kon de volke kofferrruimte overladen van de bimmer naar de audi waarna de audi nog ruimte over had
granlusso zegt
@fatihsolak: Gaat me ook niet om de grootte, maar meer om wat ik in die prijsklasse zou doen. A4 zal best groter zijn, maar dan zou ik een V70 pakken als ik echt veel liters wil :)
wajodwaas zegt
Ik vind de prijzen van nieuwe auto’s de laatste jaren wel de pan uit rijzen. Als particulier is het in ieder geval bijna niet meer te doen dit soort auto’s nieuw te kopen.
Verder prima auto natuurlijk!
clarkson zegt
@wajodwaas: De particulier is ook irrelevant voor audi bij de nieuw-verkoop.
bmw1m zegt
@clarkson: helemaal mee eens. Trouwens ook voor de zakelijke rijders worden deze auto duurder, de bijtelling loopt ook al aardig op zo.
clarkson zegt
@bmw1m: Je betaald dan ongeveer 350 euro pm valt toch wel mee?
marc94 zegt
@clarkson: tot je wat opties gaat aanvinken. Wij zijn toevallig zelf in de markt op dit moment voor een auto vd zaak in dit segment. En je valt toch snel terug op bijvoorbeeld mazda. Als je een beetje opties wil zit je al snel met een 1.4tfsi of bij bmw een 1.5 3 cilinder in de 3 serie. Geen optie als je nog nomaal met een sleurhut moet kunnen rijden.
clarkson zegt
@marc94: Dan reken ik incl. pro line pakket.
jrsmoke zegt
@clarkson: Merken spelen voor particulieren steeds meer in op Private Lease.
Overigens, wat jij benoemd speelt vooral in Europa, of eigenlijk Nederland…
clarkson zegt
@jrsmoke: Het lijkt me logisch dat we europa en bijvoorbeeld azie gescheiden houden. Modellen uitvoeringen etc. is niet te vergelijken.
sydney zegt
@jrsmoke: Absoluut waar.Private lease is (min of meer noodgedwongen) steeds meer standaard bij particuliere verkoop.Het is jaren achtereen geprobeerd door allerlei partijen(importeurs en daaraan gelieerde banken) maar nooit van de grond gekomen.De klant wil de auto zelf betalen,of in ieder geval bij de dealer de schijn ophouden dat die dat kan.
Sinds een jaar of 2 is die schroom compleet verdwenen.Niet zo gek;een PL afsluiten voor een auto is sinds 2010 heel lastig.Behalve voor degene die ‘m toch kunnen betalen en terecht die 3 jaar 0% bij de dealer rente pakken.
gtwillem zegt
@wajodwaas:
Valt op zich wel mee. Een vlugge blik op Cabase leert dat een A4 op benzine met rond de 150pk altijd al rond de 30-35k kost:
B5:
A4 2.6 ’95 – €31.352
A4 1.8 5v Turbo ’98 – €29.768
A4 1.8 5v Turbo ’00 – €31.016
A4 1.8 5v Turbo ’01 – €33.990
A4 2.0 FSI ’03 – €34.490
B7:
A4 2.0 ’07 – €34.225
B8:
A4 1.8 TFSI ’11 – €33.230
A4 1.8 TFSI ’14 – €34.950
En dan te bedenken dat de A4 completer is dan ooit. Airco, lichtmetalen velgen, radio, airbags overal: zit er standaard allemaal op!
406_v6 zegt
@gtwillem: en richtingaanwijzers? Zitten die er nu ook op?? Meeste ouwdie rijders hebben die optie maar zelden aangekruist..?
gtwillem zegt
@406_v6: klopt. Die zijn optioneel. Net als een schakelaar om het grootlicht uít te zetten ?
jrsmoke zegt
@gtwillem: Ow, ik dacht juist dat de meeste de optie “automatisch seinen voorganger” hadden aangevinkt.
Die optie vind ik een echte Voorsprong door techniek.
knipperlichtje zegt
@gtwillem: sterker nog, als je een inflatiecorrectie toepast zijn ze allemaal fors duurder. Alleen de B8 was een paar honderd euro goedkoper.
thoisss zegt
@knipperlichtje: Ja maar dat doet inflatie. Als de koopkracht onveranderd is gebleven dan klopt het, maar volgens mij zijn we daar ook nog altijd op vooruit gegaan. Desalniettemin vind ik 45k een behoorlijk bedrag..
swordfish zegt
@wajodwaas: prive is het inderdaad niet te betalen. Als je al de liquide middelen over hebt om 40k (incl 2 opties) uit te geven, ben je na 4 jr 50% vd nieuwwaarde verloren is ruim 400 netto p/mnd alleen aan afschrijving. Oftewel modaal = geen audi :-) Lekker private leasen, doe ik inmiddels ook, geen gezeik en qua kosten zeker goed te doen.
sydney zegt
@swordfish: Private lease is de oplossing.De consument moet(s) nog even een mentaliteitsverandering ondergaan.Ik snap je verhaal als geen ander wat betreft afschrijving(ondanks dat je wat belangrijke factoren vergeet)Het is een beetje hetzelfde als een huurhuis.(ietwat kromme vergelijking, i know)
Aan het einde van de rit is het niet jouw bezit.
Net als leaserijders (en autoverkopers?)
swordfish zegt
@sydney: ik laat idd veel weg omdat ik geen proefschrift er van wil maken ? maar onder de streep maak ik liever rendement met m’n liquide middelen ipv zaken kopen die harder in waarde kelderen dan Alberto Tomba. En daarnaast: je koopt een stuk zekerheid mbt kosten. Ook wat waard :)
sydney zegt
@swordfish: De afdeling proefschriften moeten we inderdaad overlaten aan @desjonnies en @gtwillem
fconderkantlat zegt
@wajodwaas: het zijn eerder de maandelijkste lasten bij aanschaf van prive waarmee je het haasje bent.
trustmeiamanengineer zegt
Huur hem dan ook alsjeblieft in het rood of blauw van de foto!
Fluert het straatbeeld tenminste nog een héél klein beetje op.
trustmeiamanengineer zegt
@trustmeiamanengineer: of gelb, nog beter!
Jochen zegt
@trustmeiamanengineer: mij viel het ook al op dat alle getoonde exemplaren een kekke kleur hebben. Ik zou het fraai vinden als Audi zwart, wit en grijs schrapt uit de keuzelijst in het eerste jaar. Geeft direct zoveel extra kleur.
Dutchdriftking zegt
Ik vind de prijs eigenlijk nog wel meevallen. De 3.0 TDI lijkt me echt een hele fijne wagen.
chabar zegt
Wat is die midden console achter groot! Blijft nauwelijks plaats over voor een derde persoon op de achterbank
850t5r zegt
Ben blij dar de kofferbak groter is dan bij het vorige model, al die oliekannetjes nemen toch extra ruimte in…
jobberns zegt
Tel maar gewoon die €5000 van Pro Line S standaard bij de prijs op, want deze auto heeft toch wel dikke wielen en een mooi voorspoilertje nodig om er echt lekker dik en mooi uit te zien imo… Met die kleine wielen vind ik m gewoon niet zo vet ogen
kimholland zegt
Wat een eenheidsworst zeg deze facelift omg! Geef mij maar een echte premium achterwiel aangedreven bak met status
850t5r zegt
@kimholland: Zijn er tegenwoordig al dildo’s met ABS/ASR én airco dan?
grrrrommmmm zegt
@kimholland: jaguar?
pjeey zegt
@kimholland: een Sybian?
hfdude zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
audia zegt
Prijzen alle motoren incl. 252 pk.
A4 Limousine
1.4 TFSI – 4 cil. 110 kW/150 pk – S tronic 7 – € 36.680
2.0 TFSI ultra – 4 cil. 140 kW/190 pk S tronic 7 – € 39.440
2.0 TFSI – 4 cil. 185 kW/252 pk S tronic 7 – € 46.950
2.0 TFSI Quattro – 4 cil. 185 kW/252 pk S tronic 7 – € 50.030
2.0 TDI ultra – 4 cil. 110 kW/150 pk 6 – € 39.800
2.0 TDI ultra – 4 cil. 110 kW/150 pk S tronic 7 – € 42.410
2.0 TDI ultra – 4 cil. 140 kW/190 pk S tronic 7 – € 45.150
3.0 TDI Quattro – 6 cil. 200 kW/272 pk Tiptronic 8 – € 59.950
E34M5Touring zegt
Vind de diesel gewoon duur. Leuk die 20% bijtelling maar dat heeft een 320d ook. Maar dan wel met 190pk. Voor hetzelfde geld. Een 320d ED is gewoon dik 2k goedkoper.
audia zegt
@E34M5Touring:
Wel appels met appels vergelijken.
BMW 320d EfficientDynamics (163pk) 40.490,- vs. 39.800 voor Audi A4 2.0 TDI ultra – 4 cil. 150 pk
BMW 320dA EfficientDynamics (163pk) 42.211,- vs. 42.410 voor Audi A4 2.0 TDI ultra – 4 cil. 150 pk S tronic
BMW 320dA (190pk) 44.765,= vs. 45.150 voor Audi A4 2.0 TDI ultra – 4 cil. 190 pk S tronic 7
Dat scheelt dus niet zoveel allemaal.
E34M5Touring zegt
@audia: Het artikel rept over dieselen vanaf 42k. Dat jij andere info hebt kan ik niet helpen. Mijn comment was gebaseerd op die 42k vanaf.
audia zegt
@E34M5Touring: Dan ben ik kennelijk beter geïnformeerd, want ik heb deze informatie gewoon uit de prijslijsten van Audi en BMW.
E34M5Touring zegt
@audia: Good for you.
gtwillem zegt
@E34M5Touring: hij heeft de prijzen van de uitgaande B8 A4 gepakt ;-).
sydney zegt
De vanafprijzen zijn belachelijk.Je hoeft geen verkoper te zijn om dat in te zien.Ik zet een knappe A4 straks op € 55.000
jorden zegt
Ik snap het succes van een de A3 limo wel. Scheelt een berg poen en Audi heeft hem (te?) leuk vorm gegeven. Voor de blits hoef je jezelf niet op A4 terrein te begeven.
isleofman zegt
Heeft iemand enig idee hoeveel nieuwe aankopen lease zijn cq. Zakelijk zijn en hoeveel er door particulieren wordt afgetikt?
mrrallycross zegt
En helemaal standaard betekend dat je nog wielen moet bijbestellen en geen airco of navigatie hebt?
spec zegt
Ik zie weinig verschil met de vorige, en de vorige, en de vorige enz.
deboes zegt
Gaap