Eigenlijk wilde Audi zijn open A3 tot a.s. zondag bewaren, maar het was zulk lekker weer dat de kleine smurfcabrio besloot zijn neus alvast buiten te vertonen.
Wat het uiterlijk betreft: het is een open A3, doch dit model heeft de aanzienlijk scherpere achterlichten van de sedan. Qua motorisering verwachten geen afwijkende zaken ten opzichte van de dichte driedeurs en Sportback. Samen met de Sedan/Limousine zit de A3 nu op vier carrosserievarianten.
Aan de watermerkskes te zien zijn de foto’s door een Chinees online geslingerd, en vervolgens opgepakt door C&D, die er natuurlijk ook zijn eigen stempel op moest drukken. Watermarks, watermarks everywhere!
Voor de vergelijkers, we hebben de oude A3 Cabrio even toegevoegd. En zoveel verschilt de nieuwe A3 Cabrio van de A5 Cabrio:
smartass zegt
Een lekkende cabrio is niet echt “premium”.
Wel mooi dat ze de sedan als basis hebben genomen, de aloude A4 cabrio komt dus weer uit de mottenballen.
alcantara zegt
@smartass: Lekken is juist wel premium, alle nieuwe premium modellen lekken tegenwoordig. Wat dat ‘lekken’ dan ook mag inhouden, volgens mij vinden ze het gewoon stoerder klinken dan vrijgeven.
w0o0dy zegt
@alcantara: de golf 7 lekt ook regelmatig maar dan binnen in het interieur. Ook heel premium…
BRT zegt
Een hele verbetering tov de vorige A3 cabrio zo met kont! Nu hopen dat er nog een coupe komt. De showrooms zullen wel uit moeten gaan breiden zeg..
rob68 zegt
Niet echt spannend, zal wel goed bij de doelgroep vallen.
audifreak zegt
@rob68: Spannend? Beter van niet.. Bij die zogenaamd “spannende” auto’s is de spanning er meestal erg snel af en blijf je zitten met iets dat bij nader inzien toch bij lange na niet zo boeiend is als je eerst had gedacht. Dan toch liever maar het tijdloze design dat bij VAG wordt gehanteerd, zulke auto’s blijven leuk!
rob68 zegt
@audifreak: Maakt dat wat uit als je elke paar jaar toch iets nieuws koopt?
audifreak zegt
@rob68: Afschrijving.. en als je ermee kunt leven dat je iedere paar jaar je auto wel weg moet doen omdat je het gevoel hebt in een zwaar verouderde auto te rijden..
smartass zegt
@audifreak:
Dat eeuwige onzin argument van “afschrijving” kennen we nu wel.
Die paar procent die een Audi mogelijk minder afschrijft weegt niet op tegen de meerprijs die je ervoor betaald. Per saldo schrijf je in Euro’s juist meer af
.
Nu heb ik geen idee hoe dat bij jou zit, maar ik wordt betaald in Euro’s en niet in procenten.
audifreak zegt
@smartass: Dat is natuurlijk een kulredenering. Als je een auto aanschaft doe je dat (hoogstwaarschijnlijk) in de eerste plaats in een bepaalde prijsklasse. Dus als de (andere) auto die je koopt een min of meer vergelijkbare nieuwprijs heeft, dan betekent een hogere afschrijving in procenten ook een hogere afschrijving in absolute zin, oftewel meer euro’s verdampt.
smartass zegt
@audifreak:
Nee, je koopt een auto in een bepaalde klasse, in die klasse zijn de Duitse 3 flink prijziger.
Dit wordt vaak goed geluld met de drogreden van een lagere afschrijving en dat is dus kul.
Dat is de manier waarop een “boekhouder” zijn auto’s koopt
Ik koop mijn auto’s omdat ik er hebberig van wordt en er mee wil rijden i.p.v. ruilen.
Zo doet een echte autoliefhebber dat.
audifreak zegt
@smartass: Prima hoor, maar zeg dan gewoon dat afschrijving je niet boeit, i.p.v. te doen alsof het argument niet klopt..
mout zegt
@audifreak: De meeste auto’s schrijven zo’n 100% af. Ik schrijf liever 100% van een lager bedrag af.
Wat kan schelen is het aantal jaren dat ze daarvoor nodig hebben, of in welke levensfase dat het snelst gaat.
Een auto die langzaam afschrijft, geeft de afschrijving door naar de volgende eigenaar.
audifreak zegt
@mout: Helemaal correct! Maar wat wil je ermee zeggen? Er zullen weinigen zijn die een auto nieuw kopen en er net zo lang mee doorrijden totdat deze helemaal is afgeschreven. In bovenstaande discussie draait het uiteraard om de afschrijving in een beperkt aantal jaren vanaf de aanschaf van een nieuwe auto. Dat is de enige afschrijving die voor de koper ervan relevant is. Wat de volgende eigenaar afschrijft kan mij eerlijk gezegd niet zo heel veel schelen.. al doe ik ze niet tekort, want ook een tweedehands Audi kun je na een aantal jaar nog voor een prima bedrag weer doorverkopen. Kwaliteit en tijdloos design hè..
jrk68 zegt
@audifreak:
Tja, dat zal een eeuwige discussie blijven waar we nooit uit gaan komen.
De fan noemt het tijdloos, de neutrale kijker noemt het saai en de “hater” vindt het helemaal niks.
Ik vind het bepaald niet spannend maar voor l*l rij je er ook niet mee. Wel krijgen ze een beetje een fout imago, ik kwam net een coke witte S5 cabrio tegen met 2 Noord-Afrikaanse medelanders en dat gaf mij toch te denken.
bogey zegt
@jrk68: Heb audi nooit echt saai gevonden. Voor mijn part zijn BMW’s, opels of Mercedessen even saai. Het hangt er maar vanaf welke uitvoering je bestelt en wat voor velgen je eronder legt.
Je gaat me toch niet vertellen dat je de instap 3 serie een spannende auto vindt he?
Verder rijdt de Noord-Afrikaanse medelander ook al jaren rond in BMW. Liefst van die cabriootjes.
smartass zegt
@bogey:
Zo, u voelt zich als fan aangesproken?
Het gaat in dit geval over een Audi, niet over BMW.
Dat hier dezelfde types in M3 cabrio’s rijden ga ik zeker niet ontkennen, sterker daar kwam ik ook een cokewitte van tegen.
Wat ik stelde is dat ze (lees Audi’s) een fout imago krijgen, BMW’s hebben dat hier al jaren.
bogey zegt
@smartass: Neen, waar haalt iedereen dat fan(boy) gedoe toch vandaan. Is het ‘cool’ om iemand anders zo te noemen ofzo?
Ik rijd met Suzuki, ben tot nu toe content, maar zal niet beweren dat dit de allerbeste auto is die er bestaat. Ik heb dan ook weer niets tegen andere merken, zoals sommige anderen die niets positiefs kunnen zeggen.
Types die steeds doorzichtige en dikwijls kinderachtige commentaar op een bepaald merk geven daar reageer ik gewoon graag op. En ik heb het zelfs niet bepaald over het individu waar ik op reageerde. Ik reageerde simpelweg omdat ik het niet correct vind, niet omdat ik me erg aangesproken voel.
smartass zegt
@bogey:
Ik vind zijn reactie anders (zeker voor hem) zeer genuanceerd, dit in tegenstelling tot jouw zeer misplaatste geïrriteerde toontje van ageren.
Juist die altijd op de kast gejaagde manier van reageren van jou deed mijn nekharen overeind staan.
Het zijn immers altijd dezelfde die moeten ageren bij het minste geringste vermoeden dat iemand weleens negatief tegenover Audi zou kunnen staan.
Dat vind ik persoonlijk dan weer heel erg jammer. Je kan een ander zijn mening ook gewoon respecteren.
solmatje zegt
@smartass: smartass = jrk68 muhaha
jrk68 zegt
@solmatje:
Nope, ik had daar al op gereageerd.
Helaas is dat bericht niet geplaatst, dat wij toevallig dezelfde auto rijden zegt nog niet dat wij ook dezelfde persoon zijn. Dat schept louter verwarring….
smartass zegt
@solmatje:
Zou je denken?
Dan heb je het mis, ik ben een stuk milder over VAG.
audifreak zegt
@jrk68: Sure..
Dat laatste geeft inderdaad te denken.. Al pleit het voor ze dat ze eens een keer wat anders rijden dan BMW. Wie weet, komt het misschien toch nog een keer goed met deze jongens..
Joost1990_2 zegt
@audifreak: ik vind de laatste Alfa Spider anders een stuk tijdlozer dan de A5 Cabrio.
audifreak zegt
@Joost1990_2: Is maar een voorbeeld, er zijn natuurlijk wel meer merken die tijdloze ontwerpen maken..
healey zegt
@rob68: Het is ieder geval een hele vooruitgang dat het geen “hatchback” cabrio is geworden zoals zn voorganger en de Golf Cabrio. Deze is elegsnt en stijlvol.
audifreak zegt
Erg leuk! Een stuk beter dan de huidige, die me nooit zoveel heeft gedaan..
(Ja, ik zie het.. die A5 is ook blauw!)
jrk68 zegt
Die 4 eindpijpen gaan we veel terugzien op 1.2TSItjes hier op 010zuid….
Edge zegt
@jrk68: Ik denk het niet. Die met die 4 pijpjes is de A5, en zover ik weet wordt die niet met 1.2 TSI geleverd. Maar dat zal de gemiddelde wannabe er niet van weerhouden alsnog twee extra (niet functionele) sierstukjes te monteren
mout zegt
@Edge: Zou zijn punt kunnen zijn, dat er mensen zijn die halve orgelpijpen onder een veredelde stofzuiger schroeven?
w0o0dy zegt
@mout: kwam van de week een s klasse 450cdi (?) met AMG pakket en 6 uitlaten tegen (of 8?) ouwe vent erin en dodelijk langzaam cruisen… Je hebt altijd wel mensen die goed geld gooien tegen alles wat slechte smaak schreeuwt.
MAB zegt
Verbetering van de vorig model
rufctr01 zegt
En achterin zal een kleuter zijn/haar beentjes niet kwijt kunnen. Ik vind Audi, in vergelijk tot zijn tegenhangers, altijd maar krap en klein van binnen.
bogey zegt
@rufctr01: Met een gezin van 4 zal de A3 cabrio dan ook niet bovenaan op de verlanglijst staan. Daar heb je gelijk in. Als auto voor 2 lijkt hij mij best de moeite.
mout zegt
@bogey: Zit wat in. Al zou ik zelf liever een echte twee-zitter kopen als ik geen tweede zitrij nodig heb. Het is nogal een stuk overbodige ballast, de eerste meter achter de voorstoelen.
Het is trouwens wel grappig, dat @rufctr01 een Avatar heeft van een auto die pas écht een onzinnige tweede zitrij heeft. Een geweldige auto, dat wel.
cocksdriveaudi zegt
@mout: ach ik heb een afvalcontainer als avatar, maar anyway de achterbank in de saab cabrio is verdomd handig. Al je meuk die je bij de bouwmarkt enz haalt kun je er in kwijt,
door je cabrio dak haal je zelfs palen van 3 meter 60 zonder aanhanger etc, die saab is een stuk handiger als m’n benz.
bogey zegt
De achterkant van de vorige was echt te lelijk. Goede verbetering dus.
ds3thp zegt
Een stuk mooier / stoerder dan de vorige A3 cabrio. Dat vond ik persoonlijk echt een vrouwen auto! Hier durf ik me wel in te vertonen ;-)
Homer55 zegt
De plaatsing van de volumekop bij Audi heb ik nooit begrepen.
370z_stillen zegt
@Homer55: best wel eenvoudig. Veel mensen “rusten” hun hand op de pook, zit je gelijk bij het geluid. Plus je kan heel ideaal zonder te zoeken naar die knop grijpen. Rij er maar eens veel in, zult zien dat het dan begint te dagen …
smartass zegt
@emilio89:
Blijft onlogisch, in een cabrio hoort de volumeknop onder de rechtervoet.
berlinetta zegt
@emilio89: die knop zit tegenwoordig op het stuur bij ieder ander merk.
sls63amg zegt
T is allemaal het zelfde bij audi, nu echt niet leuk meer!
Tommy2 zegt
Veel beter dan dat vorige lelijke ding, ze kunnen het wel!
Bo1972 zegt
Wat een emotieloos en bijna doodse uitstraling. En dat zelfs voor de cabrio versie. Auto heeft zo weinig dynamiek kwa looks dat ik me afvraag wat er in de mensen die het ontwerpen omgaat. Hebben ze zo weinig passie, emotie en drive dat je enkel en alleen komt tot dit volledig inspiratieloze model. In de testen lees je ook iedere keer weer dat het ook nog eens emotieloos rijdt. Blijven er weinig mensen over die dit oprecht mooi vinden!
audifreak zegt
@Bo1972: Spreek vooral voor jezelf. De nieuwe A3 reeks heeft juist een zeer dynamische uitstraling. En wat betreft het veronderstelde gebrek aan waardering.. de verkoopcijfers zullen het tegendeel uitwijzen. Ik verwacht dat we deze A3 nog veel zullen zien. Gelukkig maar!
Bo1972 zegt
@audifreak: jij vindt dat de A3 een dynamische uitstraling heeft. Is jouw persoonlijke mening en dat mag. Ik vind het absoluut niet dynamisch. Het is ook zeker geen lelijke auto, maar het straalt geen begeerte uit van: wauw wat mooi. In mijn beleving juist verre van.
audifreak zegt
@Bo1972: Het is wellicht deels eigen interpretatie, maar het lijnenspel aan met name de zijkant suggereert toch wel degelijk beweging, dynamiek. Dat het ontwerp je verder niets doet is inderdaad een persoonlijk verhaal, maar om te zeggen niet dynamisch, dat vind ik wel erg ver gaan. Maar goed, jouw mening..
Bo1972 zegt
Aan de zijkant is het zeker een verbetering. Maar de voorkant en vooral neus is nog steeds te vlak. Net als de achterkant. Ik vind dat een gemiste kans. Omdat de auto door meer ronding en dynamiek door een veel groter deel van de mensen mooi zou worden gevonden. Audi A5 en A7 vind ik persoonlijk daarentegen wel fraai.
mout zegt
De meesten van ons zien er ‘zeker een verbetering’, of een ‘goede verbetering’.
Iemand merkt op dat vooral het blauw de overeenkomst is met de A5 cabrio.
@Bo1972 is zelfs enthousiast over de verbetering van de zijkant.
Sorry, maar ik heb echt hints nodig zoals de afmetingen of het aantal ledjes per achterlamp om ze uit elkaar te houden. Zeker aan de zijkant kan ik geen verschillen ontdekken. Van tankklepje tot taillelijn, van naad tussen achterbumper en spatbord tot wielkasten: Ik zou het direct geloven als het twee modeljaren van 1 type waren.
audifreak zegt
@mout: Dat is logisch, omdat ze niet onder dezelfde hoek zijn gefotografeerd, waardoor je een nogal vertekend beeld krijgt. Had je ze wel vanuit dezelfde hoek kunnen bekijken dan waren de verschillen evident geweest.
mout zegt
@audifreak: Precies. Als je een C3 en een C4 onder verschillende hoek fotografeert, zijn ze ook niet uit elkaar te houden.
O, wacht…
deladude zegt
@audifreak: Oh kom op man, jij moet toch ook zien dat die A3 gewoon een gekrompen A5 is?
Alle details zitten exact, maar dan ook echt exact op dezelfde plaats. Tot aan die twee lijnen op de flank aan toe!
Vind het geen lelijke wagen ofzo verder, maar de gelijkenis is gewoon niet te missen.
audifreak zegt
@deladude: Het is maar wat je wil zien. Ik ga niet ontkennen dat er overeenkomsten zijn, maar met name de lijnen aan de zijkant lopen toch echt anders. Als je ze beide recht van de zijkant zou kunnen bekijken, zie je wellicht beter wat ik bedoel. Wacht anders maar af tot morgen als er meer afbeeldingen beschikbaar komen..
Bo1972 zegt
@mout: enthousiast zijn niet mijn woorden. Ik heb het over een verbetering. Omdat bij de vorige de zijkant ook verre van dynamisch is.
retetikker zegt
Nu nog een mooie coupeversie aub
daniel23ccx zegt
Volgens mij is het een s5
cocksdriveaudi zegt
@daniel23ccx: wel nee man gewoon een a6 maar dit keer zonder dak
ThomasBol zegt
Wat een vreselijk saai design, hoewel het wel allemaal klopt
lebeaunl zegt
Mooi geworden zeg! Flinke verbetering tov vorige model.
Volumeknop is voor bijrijder makkelijk te bereiken en bestuurder regelt het via het stuur. Werkt helemaal prima.
4 uitlaten is vanwege afbeelding van S5.
jessetje zegt
Superfraai! Die ziet er echt goed uit.