Geruchten over de terugkeer van de Audi A2, maar dan als elektrowaggie, doen al vele jaren de ronde en nu is het dan bevestigd. Of laat ik het zo zeggen: In Frankfurt zal Audi een elektrische A2 Concept laten zien. Hier zijn alvast de schetsen.
Veel meer dan wat schetsen en het feit dat deze A2 ruimte biedt aan 4 personen en 3,80 meter lang, 1,69 meter breed en 1,49 meter hoog is wil Audi overigens nog niet kwijt. Ze weten wel het volgende te melden: “hoge prestaties en grote actieradius”, maar hoe ‘hoog’ die prestaties dan zijn of hoe ‘groot’ de actieradius dan is laat Audi tactisch achterwege.
Wel melden ze trots dat je een citybike (zonder voorwiel) tussen de achterstoelen kwijt kan en dat er voor de koplampen gebruik wordt gemaakt van LED’s en microreflectoren met een hoge lichtopbrengst zonder dat tegenliggers worden verblind. Aardig marketinggeneuzel dus.
Of het echt iets leuks is zullen we zien als er echte foto’s zijn ipv deze schetsen.
C220AMG zegt
De zijkant doet me wel nog denken aan de oude A2. En nee, dat is niet positief.
drivingpleasure zegt
@C220AMG: typische reactie op BMW concept van de i3, audi moet ook zo’n soort auto hebben…Dit is geen slecht idee prima zelfs, alleen noem hem dan niet de a2 en laat hem dan ook niet op de oude a2 lijken, aangezien dit 1 van s’werelds lelijkste auto’s is…
ederooij zegt
Ziet er en beetje uit als een hoge a1, niet verkeerd. Ben benieuwd of deze dezelfde insteek als de vorige A2 zal hebben. Heb zelf er 1 gehad en zijn echt formidabele autootjes. Wat betreft de grote actieradius, ik zie in afbeelding 6, 50% vermogen over met nog een reikwijdte van zo’n 10 km. Ik ga er maar vanuit dat dit een onschuldige schets is en dat de echte verrassing nog komt.
C220AMG zegt
@ederooij: Tenzij het de afstand is tot het eindpunt van de navigatie op foto 7.
Trouwens, is Facebook chatten verantwoord met 120km/h?
Jochempie zegt
@C220AMG: Doe ik nu ook al. En mail checken. En nu.nl. En traphic.nl.
ederooij zegt
@C220AMG: Dat zou ook goed kunnen inderdaad. Had de link niet direct gelegd. En betreffende Facebook, misschien zit hier wel een autopilot in. Ziet er namelijk allemaal wel futuristisch uit dit dash. Niet zoals we van Audi gewend zijn. Die komen voor mijn gevoel vaker met realiseerbare ontwerpen.
wirbel010 zegt
Breng gewoon de oude A2 3liter terug! Kost weinig om opnieuw in productie te nemen en ze zijn goedkoop om te rijden heden ten dage in Nederland.
Jochempie zegt
@wirbel010: Ja, en juist daarom worden die afgetrapte, uitgeleefde occasions voor ruim 10k aangeboden… Komt puur en alleen doordat het belastingvoordeel dus niet bij de consument maar bij de handelaar terechtkomt.
dennisr zegt
Nacht dienst robbie ? :lol:
Kan nooit veel lelijker worden dan de vorige A2, al doet deze zijkant me er idd al aan denken.. :? Die vorige had dan nog het voordeel dat ie niet elektrisch was :roll:
adyton zegt
Goed, maar dan moeten ze niet met een 4 deurs of sportback achting A1 komen lijkt me. Dat is iets te veel onderlinge concurrentie.
C220AMG zegt
@adyton: Onderlinge concurentie is toch niets mis mee, de keuze valt dan toch op hetzelfde merk en de winst gaat naar dezelfde. Iets wat VAG wel vaker doet, die onderlinge concurentie.
adyton zegt
@C220AMG: Ja maar het kan weer leiden tot een flop van een van de 2.
mercedesfan zegt
@C220AMG: Onderlinge concurrentie is ook verspilling van energie en geld. Men investeert namelijk om een stuk van de markt te verkrijgen, terwijl de onderneming dat stuk markt al heeft.
C220AMG zegt
@mercedesfan: Tuurlijk, maar de consument krijgt nu wel een groter aanbod uit eenzelfde hoek waardoor de kans wordt vergroot toch voor de (in dit geval) Audi te kiezen en niet voor het model van het concurrerende merk.
mercedesfan zegt
@C220AMG: Het is waar, zoals ge zegt, dat het markt aandeel vergroot wordt. Maar om dit rendabel te doen moet de vergroting van marktaandeel in verhouding groter zijn dan de kosten voor de ontwikkeling van het nieuwe model. Bij onderlinge concurrentie zijn er zelfs meer ontwikkelingskosten omdat men twee modellen ontwikkeld. Twee modellen die het zelfde markt aandeel moeten verwerven. Dus het is niet de meest efficiënte manier om een markt aandeel de vergroten.
mercedesfan zegt
Een nieuwe A2 is geen goed idee. De vorige was zwaar geflopt. En de consument zit, volgens mij niet te wachten op een nieuwe Audi “A-klasse achtige”.
mashell zegt
@mercedesfan: zwaar geflopt (want te duur) maar aantoonbaar de beste auto die Audi ooit gemaakt heeft (ADAC statistiek), nu een ware hit op de markt voor gebruikte auto’s en als Colorstorm zelfs cool. De A2 was z’n tijd gewoon een kleine 10 jaar voorruit.
agera zegt
Zal me niks verbazen als Audi komt met een A9 en een A10
adyton zegt
@agera: Missch wel, maar dit op zich is niet vreemd he. Er was al eens een A2. Het is niet dat ze een nieuw cijfer hebben ingevoerd.
norge zegt
Wordt vast net zo’n verkoopsucces als de oude A2 ,niemand wil hem nieuw hebben maar als tweedehandsje mateloos populair.
toontje96 zegt
juist een mengeling van alle Q’s voorkant Q7 groote Q3 achterkant Q5
joosthoeve zegt
Het is wel de ideale auto voor electrisch. Redelijk ruim van binnen, niet te groot en een super CW Waarde
KaCh1ng zegt
3.8m , kleiner dan een A1?
288gto zegt
Hmm, wel zwaar die accu’s. Hij zakt met z’n wielen in het asfalt ;)
wimbers zegt
de oude A2 is nog steeds een fantastisch ding. mijn vrouw heeft er een, noem eens 1 auto met dat formaat en comfort van 8 jaar oud waar je met 4 man in kunt zitten zonder je benen op te vouwen?
ccvr zegt
Eerder een Q2 van de zijkant gezien.
Benjamin1 zegt
Dit wordt veel te onduidelijk zo.
” vanwege een aanrijding tussen een A1 en een A6 is de A2 tot 12 uur dicht. U wordt aangeraden om te rijden over de A3 en de A4 ”
Als je half luistert ga je dat echt niet begrijpen!
laurensje zegt
Voor je het weet pakt Nissan deze markt LOL
Tommy2 zegt
Knap schetswerk, maar eest in het echt bekijken maar. Overgins kan Audi dit model beter E2 noemen, kan je A2 voor nog wat andere toekomstige modellen gebruiken.
Esprit_de_Flandre zegt
Zouden ze de A1-vijfdeurs niet gewoon A2 noemen? Want het lijkt wel wat op de spyshots van die eerste…
tarquesh zegt
Dat ding is goed geschetst alleen is een productie versie zo anders dat je droom weer snel verdwijnt en je weer met veel plezier in je Passat met behouden belijningen en veel motor souplesse rijdt.
love4sportcars zegt
Die achterkant ken ik! A2 concept geïnspireerd door de audi shooting brake concept?