We kennen inmiddels de Audi A1 Metroproject Quattro concept en de Audi A1 Sportback concept. Het is dus hoog tijd voor een productieversie, maar die zal waarschijnlijk pas in de herfst van 2010 op de markt komen.
Volgens Autobild (Audi Insiders.. letterlijk) zal de driedeurs A1 in Genève onthuld worden, dat is begin maart 2010. Die auto zal vervolgens in het najaar op de markt komen. De auto wordt geproduceerd in het populaire België en het is de bedoeling dat er 90.000 stuks per jaar van de band rollen.
Een halfjaar later, in februari 2011, moet er reeds een snelle Audi S1 op de markt komen. Vervolgens komt er in het najaar van 2011 een A1 Sportback en zou er eind 2012 een A1 cabrio op de planning staan.
De A1 krijgt geen quattro, dat hebben we sinds de A2 niet meer gezien. De voorwielaangedreven A1 krijgt de beschikking over diverse benzine- en dieselmotoren, tevens krijgt de auto een systeem dat remenergie kan terugwinnen. Of hoe de Duitsers dat zo mooi zeggen: Bremsenergie-Rückgewinnung. Er komt echter geen elektrische A1, die rol is weggelegd voor de nieuwe A2. Maar er is wel kans dat er een A1 Shooting Brake komt, als antwoord op de MINI Coupe… interesting!
The360box zegt
Lijkt op een A3 en is geen echte toevoeging.
steven5163 zegt
nah heb de a1 nooit echt mooi gevonden dit komt ook zeker niet bij mij voor de deur..
EJS zegt
Wordt tijd! Mooie auto, zeker als je bedenkt wat voor ‘gedrochten’ er verder in dat segment rondrijden! Jammer van het quattro maar wel logisch..
steven5163 zegt
oops :P ik dacht dat er a3 sportback coupe stond, mijn excus
DRU zegt
Van achteren is het wel een klein opdondertje. Ik had toch gehoopt op een wat serieuzer kontje.
mc zegt
met een 2.0 TFSI lijkt me dit een mooi kanon worden! Al denk ik dat de topmotorisering in eerste instantie een 1.4 TFSI wordt…
EJS zegt
@mc:
als ik het me goed herinner wordt de S1 idd uitgerust met 1.4tsi en 200 pk.. Wordt best rap dan hoor!
@Tommy
ja, dat vind ik ook!
Tommy2 zegt
De S1 moet gewoon quattro (Haldex) krijgen, anders heeft zo’n ding geen meerwaarde. En het platform is er op voorbereid dus technisch is het mogelijk, behlave bij de cabrio-versie dan…
Jo-zef zegt
Wat een geluk dat ik er niet zat op te wachten :lol:
seph2k zegt
Vind hem echt heel vet. Kleine snelle wagentjes ben ik sowieso fan van.
Waxweazel zegt
een gedrocht op veel te grote wielen dit,
zelfs met normale wielen blijft dit een gedrocht !
Neluz zegt
Laat maar komen! Hopen op een leuke motor met veel vermogen dan wordt het vast wel een geslaagd bommetje ! :D
Flamingo zegt
Van mij mag die zo worden als op de plaatjes.
Maar ik kwam dees nog tegen, misschien wordt ie wel zo
autoblogger zegt
@Flamingo: geintje? dat is exact dezelfde auto…
http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=0_Beurzen/Parijs_2008/Audi_A1_Concept
BananaFlip zegt
Niet lelijk, met leuke velgen wel aardig!
De S1 moet gewoon quattro krijgen en de 4.2 V8, dat is lachen :P .
Audiboy zegt
@BananaFlip:
Geen V8 is veelste groot voor dat kleine ding,haha.
Haal gewoon de vijcillinder met turbo uit de S1 Pikes Peak, want ze worden dan wel naam genootjes en die moeten hetzelfde blijven!:D
BananaFlip zegt
@Audiboy: Dat is ook wel een leuk ideetje ja.
Misschien moet Audi van de S1 maar gewoon een reïncarnatie van de Pikes Peak-auto maken :P .
Brum zegt
Best een leuk autootje! Willen ze klanten van mini afsnoepen, zullen ze die leuke design elementen in de productie versie wel moeten houden. Anders wordt het gewoon een dure polo :(
Henk zegt
Geen 3 deurs?
ruben00 zegt
lijkt me eerder een nieuwe A3 dan een compleet nieuwe auto.
Tinus zegt
Nog meer audi… bleh!
PJ zegt
bwa ziet er wel leuk uit, typisch audi wel :)
Henkie zegt
Het is net een hyena, met z’n lage rug.
Bah, dit is niets vind ik. En qua design van de neus mogen ze ook wel eens met iets nieuws komen!
olivier zegt
Zonder quattro wordt de S1 gewoon een premium ibiza cupra R die waarschijnlijk tweemaal zoveel zal kosten zonder echt beter te zijn :(
Esprit_de_Flandre zegt
@autoblogger@flamingo
Dat is niet dezelfde hoor. Ik zie duidelijke verschillen. Maar denk wel dat de foto van flamingo geshopt is. Grille lijkt niet meer zo goed in de haak. Waarschijnlijk geshopt om een meer realistische productieversie voor te stellen.
markieanta zegt
Eeeh het is gewoon een dure polo.
En de polo is al een dure ibiza
Dus tsja, uiteindelijk is het gewoon een zogenaamde premium ibiza met een plastic interieur…
Oh ja, en een lelijk uiterlijk.
Maar ja, het zal wel weer verkopen als een malle. Want het is premium en stoer om in een Audi te rijden…
prinz pilz zegt
@markieanta:
Pfff, de Ibiza, die is pas lelijk. In het wit lijkt het net of hij van papier is, met die overbodige vouwen.
Nee, deze A1 ziet er prima uit. Ik zou hem graag eens in het echt zien.
Jasper zegt
En de prijs? €18000 ofzo?
Vincenzo zegt
zijn er nou werkelijk mensen die dit gaan kopen?
Is gewoon een Ibiza en die is ook al heeeeel lelijk.
Megakix zegt
Vaak kan Audi mijn autohart niet bekoren, maar zo’n donders klein en fijn wagentje vind ik wel gaaf ! Zeker in deze volledig afgemaakte versie. Voor de verandering óók nog eens mooie velgen (Audi kan het wel ?…..) en de neus is waanzinnig opdringerig!
GerreLekker zegt
Fijn en geinig ding! ’t Zal helaas wel zwaar aan de €€€ zijn :s
audi A5 zegt
ik vind hem wel mooi hoeveel gaat ie kosten? 30mile
Rutgertje zegt
Audiboy, past er wel in hoor zo’n V8, je past er alleen zelf niet meer bij.
Pier zegt
Mwoah hier krijg ik nou niet bepaald een stijve plasser van ofzo…zeker die achterkant is niet erg fraai. Het interieur is wel ok, lijkt wel italiaans! Maar goed dan moeten zie die wel zo bijna ongewijzigd in productie doen en dat gebeurd toch nooit. Ik denk dat Audi dit ook niet nodig heeft, een A3 is klein zat.
mashell zegt
Waarom moet zo lang duren? Het design is al tijden af, de techniek al lang te koop (Polo) dus waarom wachten? Is het in Ingolstadt nog niet doorgedrongen dat er een Wirtschaftskrise is en mensen kleiner gaan rijden? Als ze de A1 uitstellen hoelang moet die arme verouderde A3 dan nog wel niet mee?
T-rocks! zegt
Achterkant en zijkant is net een subaru impreza
Danny222 zegt
Deze auto vind ik echt gaaf
d van summeren zegt
neen,neen en nog eens neen,28000 euro voor een kleinere auto als een mini ik denk dat je voor de naam audi al 7000 betaald