
Je mag het buikje van een Ferrari F40 zien en dat is eigenlijk geen goed nieuws.
De reden dat veel mensen een ‘winterauto’ hebben is omdat rijden onder de huidige omstandigheden geen pretje is voor sommige auto’s. Het is smerig en zout, het asfalt is koud, je ziet minder, de weg is potentieel nat of zelfs besneeuwd: genoeg redenen om je dure auto binnen te laten staan en met een auto die de elementen wat beter kan bevechten de weg op te gaan.
Ferrari crash
Wat dat betreft hulde dat je het gewoon wel durft, al laat een tafereel van vandaag wel zien dat het ook mis kan gaan. Er zou namelijk een incident gebeurd zijn in het Verenigd Koninkrijk waar een rode Ferrari bij een ongeluk betrokken was. Dat klinkt dubbelop, want veel Ferrari’s zijn rood. Bij de auto in kwestie is het (officieel) een pleonasme, want het gaat om een auto die Il Commendatore enkel en alleen in het rood wilde uitgeven. Ja, helaas. Het gaat om een F40.

Er is beperkt beeldmateriaal van de crash, maar we zien meer dan genoeg. Een Ferrari F40 op zijn kant, met een scheef wiel, veel schade aan de panelen aan de onderkant en een compleet eraf gereten voorklep. We willen niet eens weten hoe de bovenkant eruit ziet als de auto al zo goed als afgeschreven is aan de onderkant.
Bestuurder gewond
Een krant die de crash meldt zonder erbij te vermelden dat de Ferrari een F40 is, schetst een beeld van wat er is gebeurd nabij Markyate. De F40 is om nog onduidelijke reden gecrasht tegen een lantaarnpaal en daarna in de berm tot stilstand gekomen, op zijn kant dus. De bestuurder heeft de klap overleefd, maar is wel vervoerd naar het ziekenhuis vanwege ‘verdere behandeling van de verwondingen’. Ook dat toont aan dat er iets serieus mis is gegaan. Van wie de F40 is en wie het aandurfde om deze in de huidige barre omstandigheden te besturen, is niet bekend.
Update
Inmiddels circuleert er wat meer informatie, ook al is het meeste speculatief. Zo zou de bestuurder een monteur zijn en dus niet de eigenaar van de F40, aangezien de auto beschermende materialen voor het interieur bevatte tijdens de crash. Ook is ontcijferd welke F40 het is en het zou gaan om de F40 met de hoogste kilometerstand ter wereld. Hoe veel dat is, dat wordt dan weer niet duidelijk.
Video
Het moment dat het misgaat voor de Ferrari F40 is ook gefilmd:
Met dank aan alle tips!
Tijdens een testdrive vanaf het service centrum….auw! Dan heb je een rottige telefoontje met je baas denk ik zo.
Als ik de monteur was zou ik, ook als ik niks had net doen of ik zwaargewond was. Dat maakt het gesprek achteraf net iets makkelijker.
Zo laten staan. monument
Markyate? Marky-ate? Marky eats Ferrari’s for breakfast!
Poah, de humor heb je iig niet van je ouders geërfd..
Die wordt waarschijnlijk gewoon weer opgeknapt omdat hij dan minstens 2 miljoen waard is.
Lijkt me ook. De wielen rechtzetten en een paar panelen vernieuwen. Dat kan voor veel minder dan de dagwaarde.
Wat zijn ze toch mooi plat aan de onderkant.
Nog recht zo te zien, die word wel weer opgelapt
Ach in Maastricht (Mecc) heb ik er minstens twee zien staan vandaag. Koop dan
Leuk projectje voor Ratarossa
Lekker weertje voor een testrit ook, daar wacht je toch mee tot het op z’n minst droog is.
In Engeland (daar hebben ze ons weer van morgen) kan dat betekenen dat je tot juli moeten wachten…
Ja dat. Of je houdt de rechtervoet in bedwang. Maar sommigen kunnen zich natuurlijk nooit beheersen…
Zelfs met droog weer is een Ferrari als een stuk Sunlight zeep in een natte badkuip.
ik heb aanhangers in australie gezien met betere ophanging dan deze paardenkoets kwaliteit.. geen wonder dat het niet op de weg blijft.. een wonder dat het ook niet ij de hens is gevlogen
Even los van de economische waarde, zonde dat zo’n icoon op deze manier aan z’n -weliswaar tijdelijke- einde komt.
Ik zou het eerder schande dan zonde noemen. Voor mij totaal onaanvaardbaar dat een auto zo makkelijk op zijn zij gaat liggen bij 70km/u.
Mooi klusje voor Arthur Tussik.
Welke bizarre weersomstandigheden? De weg lijkt aardig droog.
Hooguit wat “moisty” die weg. Als het nu ijzelig is, ok, maar dit valt reuze mee. Torquesteer zal er niet op zitten al lijkt het zoiets te zijn. Misschien de reden van “Schuimbekje3” van toepassing, maar denk dat de bestuurder de power niet aan kon.
Dit doet wel pijn. De F40 is een van mijn favorieten. Ik houd van de Colin Chapman filosofie, die toch ook wel doorklinkt in de F40, en man wat een prachtige auto is dit.
Absolute favoriet.
Maar ook veel legende, objectief de kwaliteit van een kitcar. En zo chapman was ie niet, echte gewicht 1350-1400kg. Niet superzwaar maar ook niet de beloofde 1100kg…
Een beetje oplappen, een carrosserie van een Fiero erop zetten (als dat mag van Pontiac), en ermee gaan racen!
Zijn inmiddels ook bewegende beelden te zien hoe de crash ontstaat o.a. via de insta pagina van ratarossa
De legendarische turbo boost die erin komt, bandjes model 1986 (P Zero, ik herken het profiel) op vochtige ondergrond, en natuurlijk een overmoedig piloot…
Lichte auto met veel vermogen. Koude weg, koude banden en dan gasgeven…. Wie had dat gedacht…
Nou Matt Armstrong … kom maar door !
Valt nog mee, lijkt niet alsof de bestuurder erg onverantwoord het gas intrapt