We waren dus bij Cito en mochten de V8 Vantage even meenemen. Mijn hemel, wat een geluid! Pure porno! Ik had er natuurlijk al van mogen genieten via de promotiefilm en de aflevering van Top Gear, maar in het echt is dit toch even wat anders!
Rond de 4000 toeren begint de Vantage met brullen, je kan tot de 7000-8000 toeren dus dat is pas het begin. Elk klein tunneltje of viaduct is weer een reden om even dat pedaal in te drukken. We hadden een videocamera bij ons maar alles wat we hebben opgenomen zou de Vantage alleen maar tekort doen. Je moet het echt zelf horen.
De baby-Aston Martin heeft 385pk (de 911 Carrera S heeft er 355) en een max koppel van 410Nm. De wagen is niet extreem licht, hij weegt zo’n 1570kg. De afstemming is vrij stug en ik vond dat eigenlijk wel lekker. De besturing is daardoor erg direct en je voelt goed aan waar de grens ligt. Bij het stoplicht kun je zonder grip te verliezen lekker hard optrekken.
De V8 Vantage is handgeschakeld en heeft een 4,3-liter, uiteraard achtpitter. Het is dus helemaal niet gek om te denken dat er een snellere Vantage (RS?) komt. Er kan natuurlijk een veel grotere motor of een turbo onder die kap.
De AMV8 Vantage is overigens ontworpen door Henrik Fisker, die ook verantwoordelijk was voor de DB9. Hij heeft niet lang daarna Aston Martin verlaten om zijn eigen droom te verwezenlijken: Fisker Coachbuild.
Het enige minpuntje wat ik kon bedenken was de stereo. Dat is echter snel opgelost door een 700W Dolby Pro Logic audiosysteem aan te vinken op de optielijst, 2000 euri. Geen probleem dus;)
Sacha vroeg me na afloop of de V8 Vantage nu op mijn shortlist staat. JA! Volmondig ja! Het is enorm sportieve wagen die rijden weer leuk maakt. Power, Beauty, Soul! Misschien is in de ogen van kenners de 911 een betere keus maar de AMV8 is veel plezieriger en exclusiever. En vooral dit laatste is voor velen interessant! Had ik overigens al gezegd dat er een heerlijk geluidje uit komt?
dekster zegt
wel de aston heeft charme
maar ik heb een 911 getest en echt niets kan aan die ervaring tippen het is gwn hoe dat de 911 voelt
maar enfin aston zie ik ook grg hoor maar enfin ieder maakt dat voor zichzelf uit
w0o0dy zegt
blijft een plaatje die Vantage
KD zegt
Enige minpunt die ANTENNE
remy zegt
als iedereen hem koopt met de reden dat ie exclusiever is, wordt ie natuurlijk steeds minder exclusief!
autoblogger zegt
@dekster: je hebt gelijk, ieder zal zn eigen voorkeur hebben (hoop ik;)
@remy: niet als ze de productie blijven limiteren…
Joost zegt
Ze kunnen deze auto misschien wel vergelijk met een 911 carrera S qua prestaties, maar de 911 kan qua uiterlijk en uitstraling niet tegen deze Aston Martin op. De V8 Vantage is gewoon een prachtbak.
dekster zegt
@Joost
nee je kan de 911 niet vergelijken met de aston
qua prestaties komen ze OP PAPIER overeen maar in de realiteit is dat niet zo
misschien moet autoblog een review geven van de 911 carrera S en ze zullen snappen waar het allemaal om draait in de 911
JPM zegt
Is het geluid van die auto niet iets te luid? Ik bedoel ik hou ook wel van een mooi geluid maar is het niet zo erg dat je niet goed met elkaar kunt praten of dat je niet radio kunt luisteren?
SamSam zegt
Porsche gaat veel sneller man
dat weet ik vrijwel zeker…een sprintje trekt de carrera hem er echt uit en laat ik maar niet over monsterlijk wegligging van porsche praten
SamSam zegt
@dekster: dat kan je als het ware wissen…
nooit een auto op marktplaats.nl gezet?????
Sacha zegt
Ik heb al eens in een 997 911 Carrera S gereden, dus ik weet ongeveer waar het om draait bij beide auto’s.
Orlando zegt
Het geluid is idd niet te negeren als ie passeert. Maar binnen is ie prima geisoleerd tegen de motor- en rolgeluiden. Dus geen probleem.
JPM zegt
Ik ben vandaag bij Kroymans geweest en heb in een V8 Vantage gezeten en ik moet zeggen dat hij hels klein is! Niet te vergelijken met een DB9 vond ik. Heel mooi is ie overigens wel!
Sacha zegt
Als je er eenmaal inzit dan gaat het wel vind ik. Maar de instap is idd niet echt ruim.
michel zegt
prachtige wagen, Aston Martin is dan ook de top. By the way : de broer van mijn partner heeft ook een juweeltje ontworpen : de Bentley continental GT! Ligt in dezelfde lijn als de aston Martin, alleen de bentley is ontworpen door Dirk Van Braeckel een Belg dus…
Juriaan zegt
Asten Marten 24 uurs car.
Ik was gelijk verkocht toen ik de Astin Martin in het echt zag staan, wat een master car is dat.
Het eerste jaar was ik bij de 24 uurs van spa, het was super tof om dit mee te maken er waren feest tenten en voor iedereen toegankelijk.
Vorig jaar was ik ook geweest, toen was alles veranderd, overal waar je kwam had je VIP kaarten voor nodig.
Ik moest zelfs op zoek naar een tent waar je zonder VIP kaart een drankje kon kopen.
Hoe kom ik aan twee of meer van deze VIP kaarten, kunnen julie mij daar aan helpen?
giovannie leinenbach zegt
zonder woorden …het blijft een droom..
Laidback zegt
@ Samsam..
waarom Snelheid?
Aston martin moet je koesteren..
lekker relaxed mee rond cruisen, en als je zin hebt even dat 1ne oude vrouwtje een hartaanval geven vanaf 4000 Rpm..
als je een Speedmachine wil, zal je niet bij deze Aston uit komen..
Wil je de vrouwen Stijl achterover doen vallen als je langs rijd..
dan kom je wel bij een Aston uit..!
‘ Zeg nou zelf.. er rijden toch veel te veel van die Duitse Zeepkisten rond ?’
ik heb niets tegen Porsche.. vind alleen dat er TE veel rond rijden..
ik woon in gelderland en zelfs hier zie je er tientallen..
heb pas 2x een V8 vantage gezien..
zegt genoeg!
doe mij die Aston maar..
(reply op een hele Oude Post. maar ik moest even)