Nadat we hier de Nederlandse primeur hadden van de vierdeurs Aston Martin, is het nieuws ruim 24 uur later ook aangekomen bij autoweek en autotelegraaf. Toch hebben we alweer een ander nieuwtje, TopGear heeft namelijk een aantal exclusieve beelden van de Aston Martin Rapide weten te bemachtigen.
TopGear schrijft: “At its most basic, the Rapide is a long-wheelbase DB9… but only in the same way a Vantage is a short wheelbase DB9. That is, in its heart and soul, not the same at all.”
Uiteraard is dit fantastisch nieuws voor de Engelsen, die alles goed vinden wat binnenlands is. En dit is reeds het vijfde nieuwe model van Aston Martin binnen 12 maanden. Dat is alleen mogelijk als ze gebaseerd zijn op hetzelfde platform, en dat is ook zo! De Rapide is vijf meter lang, dus ongeveer dezelfde maat als een S-klasse, Quattroporte of de komende Porsche Panamera.
Door het iets zwaardere gewicht krijgt de zesliter V12 uit de DB9 een upgrade van 450 naar 480pk, een topsnelheid van 300km/u moet dan nog steeds mogelijk zijn zou je zeggen! Dr Ulrich Bez, Chairman en CEO van Aston Martin, noemt de wagen perfect voor Le Mans: “You could even sleep in the back.” ;)
Onderstaande images staan in de volgende editie van TopGear magazine.
Sacha zegt
Wonderschoon. De snelle zakenman (krijgt) veel keus in het über-sedan segment. Nu de Panamera nog…
Sir Smokalot zegt
Maar echt anders dan de DB9 is hij inderdaad niet. Toen ik de foto zag dacht ik meteen: “net een db9, maar dan nog langer en platter”.
Neemt niet weg dat het een plaatje is natuurlijk.
NumbNuts zegt
Sweet !! (h)
@Smokalot : Inderdaad, hij is inderdaad niet veel anders dan de DB9, maar je kan van een rottere basis uitgaan dan de DB9 natuurlijk (in mijn ogen 1 van de mooiste auto’s van het moment… en dat uit de mond van een Mercedes-man ;-) )
!¿!Mats!¿! zegt
wat een lelijk interieur!
Marco zegt
Wat een ontzettend gave auto, super lijn, denk dat het interieur nog wel gewijzigd wordt voordat ie in productie gaat.
En eh, zijn de dames ook standaard???
AM zegt
Marco, die komen vanzelf wel aanlopen als je hem eenmaal hebt :)
Powerslide zegt
Cool. Erg cool.
Met name de lijn van de zijkant vind ik erg goed! Het frontje en de achterkant wat bijwerken om de auto een eigen gezicht te geven en klaar. Interieur ook stoer met dat klokje, lijkt me een Jaeger-LeCoultre.
Mini zegt
Ongelofelijk mooie auto! Vanbuiten modern en gestroomlijnd, vanbinnen stijlvol en perfect afgewerkt, en natuurlijk ook supersnel, wat moet een auto nog meer hebben?
Powerslide zegt
Oooh! Hoe cool is dit dak….
ToM5 zegt
JEZUS, wat is dit een mooie auto! Goed speurwerk powerslide, erg cool dat dak! ;)Keep up the good work!
Wat een mooie lijn als je de foto van opzij ziet!!
Alleen de achterkant komt niet helemaal goed over..
w0o0dy zegt
Was eerder niet helemaal ovetuigd, maar moet zeggen dat met name de zijkant erg fraai is. Mooier dan een DB9 waar ze ff twee deuren extra in hebben gepropt….
Wat vindt Autoliefhebber er nu van?
JPM zegt
Zonde! Waarom nou weer dit? Schoenmaker blijf bij je leest. Het is wel gewoon een DB9 waar twee extra deuren in zijn gerost en een glazen dak. Tuurlijk is ie mooi, das logisch want dat was de db9 ook en dat is hetzelfde als deze auto. Straks krijg je nog een vanquish volante, een vantage volante, een vanquish vierdeurs, een vantage vierdeurs, een SUV, een limo. Wat een onzin!! Hou het gewoon bij sportwagens! Ze hebben al veel modellen, straks zie je door de bomen het bos nietmeer.
AM zegt
Bullshit. Zo lang je bijna nooit een Aston Martin op de weg ziet en ieder model een niche vervult is het top. Ik zie liever deze auto dan nog een S-klasse/7 serie etc.
Bovendien kijk wat de Cayenne voor porsche heeft gedaan. Porsche maakt recordwinsten die het bedrijf een gezonde financiele toekomst bieden.
axel zegt
leuke bak beter dan de bentley van me moeder maar zal dan ook wel ietsje duurder zzijn denk ik
ToM5 zegt
Wat zou die gaan kosten…?? Een DB9 zit net boven de 2ton euro….dus 220.000??
Roy zegt
Het dezelfde-koek-verschillend-formaat syndroom heerst een beetje bij Aston heb ik het idee. Het verhaal van de DB9 vs. DB8 snapte ik al niet helemaal, die auto’s hebben wel heel veel weg van elkaar. En dit is een veredelde DB9… Exlclusief? Ik vind van niet. Hetzelfde overigens met de Flying Spur van Bentley. Dezelfde koek…alleen langer.
De Vries zegt
AutoTelegraaf noemt 350.000 eurootjes.
remy zegt
dit is een aanwinst voor Astin Martin als ze ooit nog winst willen gaan maken. Want er is veel vraag naar zulk soort auto’s getuige het succes van de CLS.
Mini zegt
JPM, is dit geen sportwagen meer ofwat?Aston Martin zal altijd een merk zijn dat sportwagens produceert. Er komt ook een vantagen roadster, deze is kleiner dan de DB9 volante en toch ook een cabrio. Als je meer modellen maakt dan spreek je ook een breder publiek aan, dus ik vind dat heel logisch, Aston Martin is aan een opmars bezig. En kijk eens naar Mercedes en BMW en Audi,… zij hebben toch ook veel modellen, heb je daar bij hun ook iets op tegen misschien? En als je even logisch nadenkt en Aston Martin een beetje kent weet je ook wel dat ze geen limo noch een SUV zullen uitbrengen.
JPM zegt
@AM en Mini:
AM jij zegt dat de Cayenne voor porsche veel opbracht en dat klopt ook. Maar kijk wat er nu met porsche gaat gebeuren er komen ook vierdeurs auto’s aan en varianten op de Cayenne. Dan blijft het niet meer exclusief. En wat nou als het omgekeerde gebeurt? Deze aston blijkt een flop te worden… Aston Martin is van Ford en met Ford gaat het slecht. Als zo’n duur project mislukt dan zou het best eens kunnen zijn dat Ford, Aston Martin laat vallen, en dat zal het slecht met ze gaan.
Mini, jij zegt dat meer modellen een breder publiek aanspreekt, maar dat hoeft helemaal niet.. in tegenstelling tot de succesvolle CLS zal deze auto ruim duurder zijn en in het segment van de Flying Spur vallen. En bentley schrijft met de flying spur ook geen geweldige geschiedenis. Hij verkoopt redelijk, maar dat is omdat bentley al jaren vierdeurs auto’s maakt en door het rijke VW. Ford is niet zo rijk meer. Jij zegt dat als ik logisch nadenk ze geen limo of SUV zullen uitbrengen. Nou.. wie had 5 jaar geleden kunnen denken dat je nu uit 6 verschillende nieuwe aston’s kon kiezen. En als deze auto wel gaat verkopen misschien gaan ze dan ook wel een SUV maken. Niets is zeker in de autowereld.
Sir Smokalot zegt
@JPM:
Ik denk dat het AM wel het laatste merk is dat zich zorgen moet maken om tegenvallende verkopen, het merk zit juist geweldig in de lift de laatste paar jaren, en de exclusiviteit komt denk ik ook nog lang niet in gevaar. Hoeveel mensen ken jij die zich een nieuwe Aston Martin kunnen veroorloven?
En VAG is groot, maar niet ongelofelijk rijk. Ik denk dat ford en VW meer gelijkwaardige spelers zijn op de mondiale automarkt dan jij denkt.
Wat betreft je laatste punt ben ik het roerend met je eens.
Mini zegt
JPM, ik vind dat je een Mercedes CLS niet kunt gelijkstellen aan de AM rapide, deze is veel exclusiever waardoor er minder mensen zijn die hem kunnen kopen. Je kan al een CLS krijgen vanaf een goeie € 58.000 en deze AM kost € 230.000. Ik bedoelde dat deze AM een breder publiek aanspreekt en met dat “breder publiek” bedoel ik dan de mensen die een AM kunnen betalen. Dat ze 6 nieuwe modellen hebben uitgebracht lijkt mij heel logisch om te kunnen concurreren tegen de andere grote sportmerken, maar een SUV en een limo is toch nog wel iets heel anders dan een sportwagen. Maar dat niets zeker is in de autowereld daar geef ik je gelijk in.
Bjorn zegt
Alleen de achterlichten moeten anders…
Sacha zegt
De Rapide is een mooi alternatief voor, en zit volgens mij in de klasse van:
* Mercedes S65, S600
* Audi S8, W12
* BMW 760
* Maserati Quattroporte
* Porsche Panamera
* Bentley Continental Flying Spur
* ??? vergeet ik nog iets ???
JPM zegt
er zit wel een groot gat qua prijsklasse met de auto’s die je hierboven noemt Sacha en de aston martin. Alleen de bentley en misschien de porsche komen in de buurt
@Sir Smokalot: nu zijn ze misschien nog even groot maar het gaat zeer slecht met Ford, en VW is zich sterk aan het uitbreiden en ze hebben ook nog een groot belang in posche dat nu erg goed gaat. En het heeft net als Toyota enorme research en ontwikkeling bedragen die ze kunnen gebruiken en daar zullen de Amerikanen in de toekomst niet tegenkunnen.
Sacha zegt
JPM, de S65 komt rond de €285.000, een goed opgedirkte S600 of 760 komt makkelijk tegen de €200.000. De duurste Audi zal daar niet veel naast zitten. De Porsche zal opgedirkt ook tegen de €200.000 zijn. Quattroporte weet ik niet.
.
Hoe bedoel je andere prijsklasse?
skyline zegt
laatste tijd komen er alleen maar mooie auto’s.. de meeste iedergval hier hebben we de Rapide.. en dan nog Panorama..:D
w0o0dy zegt
de Quatroporte blijft ruim onder de 200.000 euro
Powerslide zegt
En Rolls Royce heeft plannen een kleiner model dan de phantom op de markt te brengen om te concurreren.
Een kale Quattroporte kost 150.000. De Quattroporte Executive GT 167.000. En de prijs van de Sport GT is nog niet bekend.
ToM5 zegt
Als de prijs van 350.000 euri volgens autotelegraaf klopt dan zitten de genoemde auto’s daar nog ver onder!
De flying spur en inderdaad ook de kleine rolls die gaat komen vallen prijstechnisch wel meer in de klasse.
Echter het gevoerde design van de aston is compleet anders dan deze modellen. De aston ziet er uitgesproken sportief uit de andere zijn meer statige auto’s. Hopelijk weet aston martin hiermee hun eigen niche te vinden……….
JPM zegt
s600 – ongeveer 190.000 (nog niet zeker)
audi W12 – 153.590
bmw 760i – 163.700
maserati – 150.136
Dit bedoel ik dus met andere prijsklasse.. De Aston zal zeer waarschijnlijk rond de 250.000 zitten dat verschilt met de meeste hierboven een ton, en dat noem ik een andere prijsklasse Sacha.
flying spur – 235.565
hij zal dan waarschijnlijk in het flying spur segment vallen, en nog iets duurder zijn want de db9 volante is al 220.000
En een eventuele Rolls zal waarschijnlijk nog duurder zijn.
Sacha zegt
Als de S600 voor ca. €190K in de boekjes komt dan is ie met opties makkelijk over de €200 te tillen. Je kunt bij MB zonder al te veel moeite €40K aan opties bestellen. Die BMW ditto. Ik vind dat dezelfde prijsklasse JPM.
.
Dat de Audi en de Quattroporte zo ‘goedkoop’ zijn valt me mee.
.
Overgens blijft het m.i. dezelfde klasse. Afgezien van de prijs spelen ook andere zaken mee (afmeting, vermogen, etc). Sterker nog, imago misschien wel het belangrijkste in die klasse.
ToM5 zegt
Je vergeet 2 dingen sascha:
Juist op de topmodellen van de 7serie, S-klasse,A8 etc zitten praktisch alle opties dus dat gaat niet zoals bij een S350 waar je inderdaad makkelijk 40.000 euro op kan krijgen.
Ten 2e geef je het zelf al aan; imago!
Een bentley, rolls of aston martin hebben nog een stuk exclusiever, duurder imago dan een bmw, mercedes of audi.
Het enige is dat ze qua vermogen niet echt verschillen. Oftewel qua prijs en imago zit de aston martin (en bentley en rolls) in a whole other league. Dus ik vind dat je ongelijk hebt.
Sacha zegt
Met leagues als metafoor ben ik van mening: “Same league, different ballpark“.
.
Maar goed, laten we de vraag eens omdraaien: Uit welke league denken jullie dat Aston Martin haar cliëntèle voor de Rapide (wat een suffe naam trouwens) denkt te gaan halen? Rolls (en Maybach) zit wat mij betreft namelijk ècht in een different league (namelijk de league met chauffeur).
w0o0dy zegt
Als je meer dan 150.000 euro gaat uitgeven voor een auto, kijk je dan op een 100K? Ik denk dat alleen mensen voor wie de aanschafprijs eigenlijk volkomen oninteressant is zoiets gaan kopen. Maar goed ik heb zoveel geld niet dus misschien kijken de mensen die dat wel hebben er wel anders tegenaan….
Sacha zegt
Je moet het omdraaien WOoOdy: Als je bereid bent €250K aan een 4-deurs ‘sedan’ uit te geven, bij wie doe je dat dan? Ik denk dat er best mensen zijn die met €150K (lease)budget aan hun top zitten, of er niet meer voor over hebben (ook al zouden ze meer kunnen betalen).
JPM zegt
Ik ben het helemaal met ToM5 eens. Het is een handgemaakte zeldzame engelse auto, niet zoals de bmw en de benz die massaproducten zijn. En W0o0dy, echt waar, als je meer dan 150k voor een auto uitgeeft kijk je wel op een ton hoor echt waar! De zelfde discussie kunnen we ook houden over de DB9 en de sl 65 amg, die verschillen qua prijs en prestaties nog minder dan de hierboven genoemde auto’s, en toch zijn ze compleet verschillend. Een DB9 koper zal het waarschijnlijk niet eens in zn hoofd opkomen om een benz te gaan kopen ondanks de prijs. Hij zal eerder aan een continental gt of een lambo denken. Als je echt rijk bent dan heb je het gedeelte van bmw en benz gehad en ga je een klasse hoger waarin bentley rolls-roye en aston martin zich bevinden. Het gaat nietzozeer om de prijs enz. maar in welke klasse je je bevindt, daar gaat het bij deze auto’s om.
JPM zegt
Nog even om mn verhaaltje duidelijk te maken: Je koopt de duurste benz die dr is, hij kost net zoveel als een aston martin, maar toch zullen er nog tien duizenden andere benz rijders zijn die hun mercedes voor 30k hebben gekocht. Dat zal je niet hebben bij aston martin dr is geen goedkope aston. En dat is ook het risico dat je loopt als je exclusieve auto’s betaalbaar gaat maken. Ik vind persoonlijk dat aston martin met de vantage al een trede te laag is gegaan, natuurlijk zullen ze dr een hoop verkopen want ze zijn betaalbaarder. Maar als iemand een dure en exclusieve auto wil, en hij merkt dat er mensen in een aston rijden voor anderhalf ton, dan zal hij bentley wel vinden. Aston martin is een klasse boven mercedes, maar als er steeds meer modellen komen die ook betaalbaar worden dan zetten ze een stapje terug.
autoliefhebber zegt
Ben het geheel met JPM eens dat merken die teveel uitbreiden hun exclusiviteit dreigen te verliezen. Een Cayenne is al te bestellen met een V6 van Volkswagen, er lijkt nog een Porsche SUV onder de Cayenne aan te komen. Waar houdt het op? Jaguar heeft zijn modellenlijn ook erg uitgebreid, het gaat ze slechter dan ooit. Aston Martin moet herkenbaar blijven, d.w.z. zich bij zijn leest houden. Dus gewoon dikke sportcoupé’s met V8 of grotere motor voorin blijven maken. Die vierdeurs ziet er mooi uit maar mag van mij direct naar het museum.
w0o0dy zegt
ik bedoelde te zeggen dat volgens mij het imago en de kwaliteit/exclusiviteit eerder een rol spelen dan de aanschafprijs als je boven een bepaald bedrag komt. Ik denk niet dat er veel mensen zullen zijn die een paar keer niet op vakantie gaan zodat ze genoeg kunnen sparen voor de aanschaf van een auto van 2ton. Maareh….Kan ik ergens werken en een leasebudget van 150K krijgen? Waar moet ik solliciteren? lol
w0o0dy zegt
Volgens mij komen de problemen bij jaguar voort uit het ontwikkelen van auto’s die geen hond koopt (x-type met name). Ik ben het wel met autoliefhebber en JPM eens dat het uitbreiden van je modellenprogramma naar beneden de exclusiviteit van je merk kan aantasten. Maar ik denk dat alle auto’s boven 100K voorlopig behoorlijk exclusief blijven….. dat geeft Aston nog behoorlijk veel ruimte om een model aan de “onderkant” toe te voegen zonder dat het een “jan met de pet/doorsnee”-merk wordt.
ToM5 zegt
Ter aanvulling:
De basisprijs van astons kleinste de AM V8 is overigens 150.000 euro. Die overigens wel snel hoger wordt door bijvoorbeeld het lynn audiosysteem van 10 mille.
Lijkt me redelijk exclusief nog. Aston heeft al aangegeven dat de verkoopaantallen van de 911 tien keer hoger liggen dan de AM V8.
Thomas zegt
Aston martin gaat zeker al geen SUV op de markt brengen want daarvoor is er range rover.. beide merken staan onder ford heerschappij.. dusja..
autoliefhebber zegt
De AM V8 vind ik een prima aanvulling die past bij het karakter en de uitstraling van het merk. Volgens dit standpunt moeten vierdeurs auto’s Lagonda heten en een afwijkend design hebben. Techniek kan wel worden gedeeld.
autoliefhebber zegt
@Thomas, er wordt gesproken dat de opvolger van de Jaguar X een SUV zal zijn. Zal wel op basis van een Land/range Rover worden gemaakt, net als de Volvo SUV die onder de ’90’ komt. Dus ik vrees dat er nog wel eens iemand op het idee zal komen om een AM SUV uit te brengen, zeker als Bentley dat ook doet.
JPM zegt
SUV’s zijn een trend. BMW en Range Rover waren er goed mee begonnen. Het zal overwaaien, want de verkopen dalen nu al.
Powerslide zegt
Wat ik vind is dat je een verschil moet maken met de merken van de VAG groep en “britse” auto-industrie. Tuurlijk is AM van Ford, maar ik zie AM echt geen SUV maken!
Kijkend naar de VAG groep vind ik dat een ander verhaal. Porsche zet elke variant neer wat je van een 911 kunt maken, ook al is het een hybride auto en druist het tegen alles in wat Porsche is (was). Lamborghini komt ook met een nieuwe 4-deurs (de Espada), de SUV zie ik ook komen (codenaam LM00X) zodat Porsche, Audi, VW, Lamborgini en Bentley wellicht allemaal een SUV, snelle luxe 4-deurs (nee VW, geen Phaeton) en een sportwagen hebben. Dat vind ik dus verneukerij! Een S8 met de motor van de Gallardo. Laten we in de R8 maar dezelfde motor lepelen, of anders de RS6 ook. Alleen een ander merkje erop.
Ik denk (hoop misschien) dat Aston Martin zich hieruit houdt. Zoals ToM5 al zei; een V8 Vantage wordt in een oplage van 1/10 gemaakt tov de Porsche en het prijskaartje is daar ook naar. Maar maak een verschil met de VAG, alsjeblieft.
autoliefhebber zegt
@Powerslide, wat VAG nu doet deed British Leyland (Austin, Morris, Mini, Wolseley, Riley, Rover, Jaguar, Daimler, MG) in de jaren zestig. Dezelfde auto’s met verschillende badges, zijn ze dus aan kapot gegaan, naast slechte kwaliteit. VAG zal niet zo gauw kapot gaan want ze hebben een goede basis met Volkswagen, maar het is een slechte taktiek.
Powerslide zegt
foto’s van de straat….
http://www.thesun.co.uk/article/0,,2-2006000318,00.html
ToM5 zegt
Goeie update weer!
Sacha zegt
Lamborghini en Porsche hebben vanuit historisch oogpunt als enige sportwagenmerk recht op een SUV. Zo zijn de immers ooit begonnen:
Mijnheer Lamborghini is sportwagens gaan bouwen omdat hij zich niet in mocht kopen bij Enzo Ferrari. Uit pure frustratie is ie toen zelf maar een sportwagenmerk begonnen.
Hoe Porsche aan de traktoren komt weet ik niet, maar ze zijn er ook:
ToM5 zegt
En in de historie van Aston Martin / lagonda kom je ook de vierdeurs sportwagen tegen dus is nu het plaatje rond.
autoliefhebber zegt
Walter Owen Bentley was van oorsprong spoorwegingenieur. Door de degelijke bouw van zijn auto’s werden ze door Ettore Bugatti ‘de snelste vrachtwagens ter wereld’ genoemd.
Ze wonnen wel vijf keer Le Mans in de jaren twintig. Als we vanuit de historie gaan redenereren moet we helemaal angstig zijn wat er nog komt…
Sacha zegt
Voor de ongelovigen: Zelfs een stationwagon.
autoliefhebber zegt
Dit is een zogenoemde ‘Shooting Brake’, meestal hebben ze trouwens twee portieren met een achterklep, die werden alleen op heel speciale bestelling gemaakt en zaten niet in het normale programma.
JPM zegt
sorry mn naam vergeten
JPM zegt
even wat gezocht:
The company has announced no plans to build the Rapide, and will be giving more details at its official launch in Detroit on Monday, 9th January 2006.
bron: http://www.classicdriver.com
Soundmaster zegt
’t Spijt me wel, maar een 4-deurs Aston Martin is een doodzonde!
autoliefhebber zegt
Soundmaster, welkom op dit onderwerp! Hoef ik de puurheid van Aston Martin niet meer in mijn eentje te verdedigen.
remy zegt
autofabriekanten, dus ook Astin Martin maken al jaren auto’s waar vraag naar is, kijk naar porsche en lamborgini.
stefan zegt
ik vind de het een mooi auto het is iets nieuwe voor zo een mooi merk aston martin volg het voor beeld van porsche daar dach iedereen van die kom nioot met een suv of een 4 deurs auto ik verwacht nog meer exclusief merk die dat gaan doen zo als lamborgini ferrari
dekster zegt
geef mij maar een flying spur
Aston Martin Freak zegt
Geweldige bloed mooie auto!!! Geen 1 auto overtreft de Rapide.
Sacha zegt
Hadden we deze plaatjes al gezien?
http://www.autoweek.com/files/specials/2006_detroit/aston/rapide/pages/01.htm
en
http://www.carview.co.jp/dms/2006/take_car/astonmartin_rapide_c/
Sacha zegt
En een stukje video: http://www.edmunds.com/insideline/do/AutoshowArticles/articleId=108852
w0o0dy zegt
als we er nou eens een jaguar logo op plakken en een paar typische aston kenmerken vervangen door een paar jaguar varianten en we plakken er een prijskaartje op van zeg….. 150.ooo euro…. wat vinden autoliefhebber en soundmaster er dan van? gaan met die banaan of prakken die bak?
autoliefhebber zegt
@prakken die bak!!
Sacha zegt
“Prakken”? Is dat goed of slecht?
autoliefhebber zegt
Prakken betekent ‘weg ermee!’
w0o0dy zegt
Ik vind de auto fraai en een Jaguar als directe concurrent van de Maserati Quatroporte denk ik dat de keuze erg moeilijk zou worden. Dus Jag V8 met compressor erin (ruime 400pk) en verder niet teveel aan klungelen maar wel een Jaguar embleem erop plakken en een concurrernd prijsje en er is vast een markt voor. Die XJ van aluminium is wel fraai maar verkoopt van geen meter, dus misschien moeten ze Aston puur 2 zitters laten maken en de 4 deurs aan Jaguar overlaten. Jaguar wellicht een beetje uit de problemen en Aston blijft Aston…..
AM zegt
Op autoweek.nl:
De Rapide van Aston Martin is:
Een goede zet, dat wordt wel wat! 89,8%
Kansloos, stopzetten dat project! 10,2%
In totaal hebben 1.454 mensen hun stem uitgebracht op deze peilstok.
Over smaak valt niet te twisten!
Autoliefhebber snapt het niet helemaal, maar goed waarschijnlijk is jouw favouriete auto de Fiat Multipla.
w0o0dy zegt
Autoliefhebber snapt het best en heeft ook niet gezegd dat het een lelijke auto is, alleen hij heeft een bepaald beeld bij Aston Martin en vindt dat een 4-deurs Aston hetzelfde is als vloeken in de kerk. Dat mag toch? Om iemand nou voor Multipla-fan uit te maken gaat mij wat ver hoor! :-)
AM zegt
Hahaha ok…maar zie de geschiedenis van aston die al bestond uit 4 deurs auto’s dus helemaal niks nieuws aan. En daarmee helemaal niet vreemd of onlogisch of vloeken in de kerk.
autoliefhebber zegt
@Woody bedankt voor de steun! @AM, naoorlogse Astons met vier deuren heetten Lagonda en hadden een duidelijk afwijkend ontwerp. De Rapide is een vierdeurs DB9. Mooi, want de DB is een mooie auto, maar met die twee deuren erbij een doodgeboren kindje. Fiat Multipla vindt ik de op een na lelijkste auto aller tijden.
w0o0dy zegt
Er waren vroeger wel degelijk Aston Martins (nee, niet de lagonda) met 4 deuren kijk maar. Er staan trouwens ook een aantal DB typen als Shooting brake, maar dat waren niet echt normale productie modellen.
http://www.astonmartins.com/prewar/2litre_long_saloon.htm
job zegt
egt een super wagen!! ik ben zeer gevlijd omdat ze een station hebben gemaakt, want in de db9 kon ik nooit mijn 2 kinderen meenemen omdat het te klein achterin was maar nu zal het wel anders worden… ik heb hem al besteld!!groetjes job(angel)
DB 24 zegt
Het is en blijft een mooie auto die Rapide (okay het interieur is er wat over maar men moet het potentiele cliënteel kunnen overtuigen (rijke industriëlen met geen enkele notie van esthetica, oliesjeiks, inteelt adel enz…)
Gelukkig is Aston Martin nog niet “erFord” wat je van Jaguar niet kan zeggen. Ik heb geen probleem met een virdeurs en een break zolang ze maar geen SUV maken want dat is pas een volledig nutteloos (en meestal lelijk) autoconceppt.
Ruud zegt
Prachtig gewoon:-)
lala zegt
prachtig
terra iocia zegt
Echt über, ik ga vragen of papa er een koopt
aston martin liefhebber zegt
ik heb al in die wagen gezeten!
en kzeg het is de mooiste auto da ik ooit heb gezien!!!!
daar kan zelfs geen porche panamera aan tippen!!!
Citrofiel zegt
Hmmmm. Op die derde foto doet de achterkant me nogal aan een (oudere)Chrysler Sebring denken… Ben ik nou gek?!
Pieter-Jan zegt
Overdreven geile wagen, snel bestellen die handel…
Buddha zegt
Geachte dames en heren Autoliefhebbers,
Als ik al het commentaar lees, meen ik op te kunnen maken dat iedereen dit en terecht een welkome verschijning zal vinden op de weg. Kortom. hij komt en we zijn allen erg blij, toch?????????????
Graag wil ik ook de Ferrari Scaglieti toevoegen aan het rijtje auto`s waar je het hele gezin veel te hard en exclusief kan gaan toeren of te wel gaan GT-en.
U zijt gegroet.
Gerard zegt
Persoonlijk gezien vindt ik ‘m gewoonweg superieur, ’n klasse-auto-tot-en-met.
Als één van de grootste ondernemers in Dubai, de nieuwe wéreldmetropool bij uitstek, zal hij hier verkocht worden als zoete broodjes.
Klassedames anderzijds zoals op de foto’s zijn hier dan ook niet meer dan gewoontjes. Dubai en de overige Emiraten zijn dan ook de speeltuin of lievelingsplaats van de Euro&Dollar Miljonairs&Miljardairs bij uitstek op het gebied van ‘Ultra-Luxe’. Anderzijds is het te hopen dat de designers hem wat langer hebben dóórdesignt, want het originele design was iets te kort.
Of de achterkant voor de zitplaatsen inderdaad iets verlengt is geworden, heb ik op het huidige moment nog niet vernomen.
DB9 zegt
Super auto.
Een zakelijke AM…. Toch helemaal parfect?
Een DB9 volante voor je vrouw, een DB9 voor in het weekend en een Rapide voor je werk. Wat wil je nog meer…?
lambo zegt
best mooi
Der Deutscher zegt
Panamera kan hier nóóit tegenop!!! De keuze tussen engelse chique of een uit de maat ontworpen Porsche 911 voorzien van ‘bultrug’ is snel gemaakt. Intereur van die mislukte 4drs 911 ziet er bovendien óók niet uit!