Begin vorige maand lieten we je al weten dat Aston Martin hele goede zaken doet en de productiecapaciteit nu al bijna volledig wordt benut. Als straks de Rapide productierijp is, ontstaat er dus een probleem. Aston Martin wacht dit natuurlijk niet af en is op zoek naar partners die kunnen helpen bouwen.
Dit zou betekenen dat voor het eerst in de 93 jarige geschiedenis van het merk er auto’s buiten de UK worden gebouwd. Aston Martin onderzoekt momenteel de haalbaarheid van het outsourcen van delen van de productie. Hierbij komen de bekende coachbuilders in beeld. Er zou al gesproken worden/zijn met Pininfarina, Karmann, Magna Steyr het Finse Valmet. Het zal dan hoogstwaarschijnlijk gaan op de productie van de Rapide.
Pininfarina zou deze deal goed kunnen gebruiken, want de coachbuilder schrijft al een paar jaar op rij rode cijfers. Ook Karmann maakt een moeilijke periode door, maar die zou weleens kunnen worden overgenomen door Volkswagen, als de geruchten kloppen. (via: motorauthority)
M Freak zegt
Laat ze naar Nederland komen :D
Kunnen we zeggen dat we op Spyker, Donkervoort en de Matsubatsu Colt C23, en de Smart in Born, ook AM bouwen!
Silverarrow zegt
Hey! om gelijk maar even van de gelegenheid gebruikt te maken: Waarom bouwt Aston Martin niet een keer motoren met een betere pk/inhoud-verhouding? :P
Ejay zegt
Ik las het in de Financial Times vandaag. Op zich goede ontwikkeling moet ik zeggen.
@ M Freak, NL is veel te duur. Lonen zijn veel te hoog hier bovendien hebben we niet echt een carrosseriebouwer die de productie aan kan.
Juppe zegt
In Dronten komt over niet al te lange tijd wel een productiehalletje beschikbaar ;)
bran zegt
forst nationaal:p:p:p
Coen zegt
Jammer dat de traditie verloren gaat…. (read: Aston Martin de echte engelse auto) !
lincoln zegt
leuk voor aston martin .. maarja .. typisch brits dus de productie zal gevoelsmatig wel in india gaan plaats vinden ..
lijkt me een goede/goedkope keuze iig.
mashell zegt
“Aston Martin de echte engelse auto”
Kwamen de motoren niet al langer uit Duitsland? Handbuild by Wolfgang at Ford in Koln.
AstonMartin zegt
Als het zo goed met ze gaat, waarom kunnen ze de fabriek dan niet gewoon uitbereiden?
Aston Martin is Brits, en dat blijft het.
sjaan zegt
mooie wagens, daar hou ik van
Citrofiel zegt
@ AstonMartin; Je weet niet hoe lang het succes aanhoudt…
AstonMartin zegt
@Citrofiel
Als je daar bang voor bent dan kun je het hele merk meteen opdoeken.
Hoe zouden andere merken anders zo veel kunnen produceren in een fabriek.
(Ja, ik weet dat merken meerdere fabrieken hebben)
Benjamin1 zegt
Het zal dan hoogstwaarschijnlijk gaan op de productie van de Rapide
gaan OM de productie van de Rapide
Citrofiel zegt
@ AstonMartin; Wat een goed idee van je!! :D ;)
Bol zegt
@ Aston Martin,
Ja net zo brits als Bentley, RR en TVR zeker?
L-Fred zegt
Maar, waarom buiten UK? Dat staat nergens beschreven. Ik kan wel iets invullen (lagere lonen, betere kwaliteit, ….) maar wat is de reden?
Rick dos zegt
“Als straks de Rapide productierijp is, ontstaat er dus een probleem.”
Dat is een hele grote ALS volgens mij. Want in tegenstelling tot de Panamera hoor ik of zie ik hier niks meer van. En hoelang geleden hebben we de proto van deze auto gezien?
Chrizzzie zegt
Aston Martin ontwikkeld niet hun eigen auto´s maar laat dat Auto Heinen doen. Aangezien Duitsers onderling altijd graag zaken doen emt elkaar denk ik dat Karman wel interesant kan zijn. Ik denk dat de productieaantallen te laag zijn voor Steyr.
mashell zegt
“Aston Martin ontwikkeld niet hun eigen auto´s maar laat dat Auto Heinen doen”
Huh? Auto Heinen is een toeleverancier van componenten voor motorenbau. De echte ontwikkeling is natuurlijk in Gaydon, bij Volvo, Ford en misschien ook Prodrive.