De hypercar van Red Bull en Aston Martin heeft een zeer dik achterwerk gekregen.
Tijdens de Autosalon van Genève kon pers & publiek eindelijk kennismaken met de Aston Martin Valkyrie. Het ging hier echter om een conceptcar. Het uiteindelijke productiemodel zal er iets anders uit komen te zien. Dankzij Instagrammer Bogdan Capusan hebben we alvast een voorschotje te pakken. De rijkaard deelde enkele pica’s van de aanstaande hypercar, die al getoond wordt aan relaties en/of klanten.
Of ze er bij Aston Martin en Red Bull ook blij mee zijn dat Capusan de foto’s op het web heeft geslingerd betwijfelen we. Er staat immers duidelijke ‘Confidential’ op de uitnodiging. Tijdens het F1-weekend in Monaco werden klanten uitgenodigd om naar de dwergstaat te komen. hier kregen toekomstige eigenaren een exclusieve preview te zien van de productieversie van de Valkyrie.
Eindelijk zien we de vleugeldeuren opengaan en kunnen we wat details zien van het interieur (ieder model heeft andere zitpositie). Ook is de achterkant anders in vergelijking met de concept. Andere achterlichten, een andere bizar brede diffuser en centraal geplaatste uitlaten zijn slechts enkele wijzigen die meteen opvallen. De voorkant heeft meer overeenkomsten met de concept.
Het productiemodel van de Aston Martin Valkyrie zal tijdens de IAA in Frankfurt worden onthuld.
UPDATE: Nu ook met bewegend beeld! Zet je speakers wat zachter en check het filmpje HIER.
Met dank aan Mitchell voor de tip!
Wat een ongelofelijk vette wagen, hopelijk krijgen we iemand in Nederland met voldoende financiële middelen zo ver om een exemplaartje aan te schaffen.
@volvologisch: p.s. Eentje die er dan wel de weg mee op gaat en het niet ziet als een investering. (Ik weet het, veel wensen zo op de bijna woensdag middag)
@volvologisch: het is al bevestigd dat er een naar Nederland komt!
@theracetosucces: en wie is de gelukkige?
Leuke auto voor als je de 1.80 meter niet gehaald hebt en een gewicht hebt van 68 kilo. Voor alles daarboven zal je je moeten dubbelvouwen om in te stappen met een hernia tot gevolg.
Maar de auto zelf? Wat een ding zeg! Best wel een gaaf apparaat hoor.
Echt heel gaaf. Ik vind de term “hypercar” een beetje een understatement eigenlijk.
@sunder94: Ik begreep dat ze bij Koenigsegg de term Megacar gebruiken bij voor de One/One door de 1Megawatt aan vermogen. Hoe noem je zo iets dan? Een Ultra-car? Hyper-plus-car?
@corrado16v: Op een gegeven moment is er geen overtreffende trap meer. Zo zoals met energielabels. Vroeger was a het beste nu a ofzo…
@sunder94: ultracar
Dit is geen dik achterwerk. Dit is helemaal geen achterwerk. Dit is gewoon een “gat”, wat weer een synoniem voor achterwerk is. Maar goed. Mooie achterbumper ervoor en het kan er nog wel mee door.
@mashell: Doe maar niet, dan verpest je de luchtstroom door de ‘negative space’ en moet je weer allerlei spoilers op de auto gaan plaatsen om het verlies aan downforce te compenseren.
Toch vraag ik me af waarom. Het is naar alle waarschijnlijkheid een kriem om mee op de openbare weg te rijden. Je kan voor dat geld beter een échte circuit auto en nog ‘normale’ sportauto kopen.
@flatsix010: helemaal mee eens. Maar mensen die dit kopen hebben die auto’s al en kopen dit gewoon omdat het kan.
@flatsix010: Grappig dat jij dit zegt, zat net hetzelfde te denken wat je zoal kunt kopen met de verwachte 3,2 miljoen dollar kostende Aston Martin. Ferrari F430 GTC, Tesla Model X P100D full option + gesloten trailer voor de Ferrari te slepen. Verder kun je nog bv. een Lamborghini Aventador Roadster kopen, Ferrari F12, Ferrari Testarossa Monospecchio, Jaguar E-type Series I coupé, Porsche 356 B Cabrio, Aston Martin DB4, Porsche 991 GT3 RS en nog een Riva Tritone uit 1960. Een peperdure high-end SUV, een trailer, een rasechte circuitracer, 3 supercars, 4 hele bijzondere en zeer zeldzame oldtimers en op de koop toe nog eens een echte klassieke Riva boot. Dit allemaal voor de prijs van één wagen. Nu snap ik Max Verstappen wel toen ie zei dat ie liever 10 andere auto’s koopt i.p.v die Valkyrie. Nu hebben kopers van dit soort wagens waarschijnlijk wel al een hele collectie staan.
Ik wil ook zo naast een auto zitten, veel beter dan dat eeuwige duimpje :)
OT: Gaaf ding en wel hip zo’n wellicht onbedoelde onthulling via Instagram. Ach, vast goed voor de buzz rondom het merk. Voor de toekomstige koper van een AM die nu nog droomt ;)
@granlusso: het is ook makkelijker om naast dan in de auto zitten.
Ik verheug me nu al op de filmpjes van rijke dikkerds die zichzelf in die auto gaan wurmen.
@berlinetta: Verschoor moet komen om ze er in te takelen vrees ik
@berlinetta: https://youtu.be/GBoJlIYF2Z4
Doet me hieraan denkenZ
Die midget past er in ieder geval in zo te zien. De gemiddelde wat dikkere en oudere welgestelde koper zal er vast wat meer moeite mee hebben. Verder een gave wagen natuurlijk, maar voor een straatauto allemaal wel erg veel “Racewagen”. McLaren heeft met de F1 laten zien hoe het wél moet.
Wat een reet.
Een rijdende vleugel is het
Krap instapje.
Bogdan kan de AM nu dus wel vaarwel kussen? Verder godskolere, wat een voorspoiler!
https://www.montereybayaquarium.org/-/m/images/animal-guide/fishes/deep-sea-anglerfish.jpg?bc=white&h=697&mh=738&mw=1312&w=1234&usecustomfunctions=1&cropx=0&cropy=76
De diffuser is toch wat conservatiever geworden, best wel logisch ook, die van het concept was toch wel wat onrealistisch
Heeft werkelijk waar helemaal niets met Aston Martin te maken…als je de AM badges eraf zou halen zou het zo ieder andere LMP auto kunnen zijn…maargoed, weer leuk speeltje om mee te pochen bij je andere olievrienden in jurk. 10x liever een DB5 / 6 / 9